Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Jos oikein olen ymmärtänyt, M54B30:ssä on myös hieman ärjympi kutosen soundi verrattuna pienempiin? Ainakin mun autossa on.
    Taitaa sinullakin olla katalysaattoreissa hitsaussauma revennyt...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    the 530i takes off like a rocket.
    Ehkä 12v sitten, mutta nykyään saman kiihtyvyyden tarjoaa jo pikku dieselit...

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Auto-data.netin mukaan kulutukset ja kiihtyvyydet sedan-malleille maantie / kaupunki (automaatti suluissa):
    540i: 8,9 (9,?) / 17,7 (19,9) l / 100 km - 6,2 (6,5) s 0-100 km/h
    530i: 7,4 (8,1) / 13,1 (15,7) l / 100 km - 7,1 (7,6) s 0-100 km/h
    525i: 7,2 (7,9) / 13,1 (14,4) l / 100 km - 8,1 (8,9) s 0-100 km/h
    520i: 7,1 (7,8) / 12,2 (13,5) l / 100 km - 9,1 (10,2) s 0-100 km/h

    Speksien mukaan hupi/hinta-suhde on 530i:ssä kohdallaan. Kulutus ei juurikaan nouse verrattuna pienempiin kutosiin, ero 540i:hin kuitenkin on selkeä. Jos oikein olen ymmärtänyt, M54B30:ssä on myös hieman ärjympi kutosen soundi verrattuna pienempiin? Ainakin mun autossa on.

    "The BMW 530i's engine is smooth and responsive. It glides along quietly when cruising, feeling like finely engineered machinery. Freedom from vibration is an inherent benefit of inline-6 engines, and BMW's are among the best. Nail the throttle and there's a growl akin to BMW's race engines. There's also instant throttle response: the 530i takes off like a rocket.

    The BMW 530i we drove offers an excellent balance with high-performance throttle response and handling without the expense of the 540i, which gets stuck with a Gas Guzzler Tax. On the other hand, the 540i offers an incredible 324 pounds-feet of torque for brilliant acceleration performance. The 525i represents an excellent value with the 2.5-liter engine." http://www.jbcarpages.com/bmw/5series/2002/index3.php
    Last edited by Bomb5; 28-07-2013, 19:55.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tästä olen täysin samaa mieltä,kun näistä vanhemmista vapareista ja automaateista puhutaan.Ja tuo bensan kulutuskaan ei kauheasti muutu 530->540,jos autot on kunnossa ja huollettuja.
    Eri mieltä tästä. 540 vei mun sekalaisessa ajossa 11.4/100 ja sama ajo useamman 530i kokemuksella n. 9.2-9.4/100.

    Mun ajomäärällä n. 500l bensaa vuodessa ero.

    540i on toki pirteämpi ja niin pitää ollakin. Mulle on tarjottu edukkaasti tuning softaa tohon 530:iin ja olen kahden vaiheilla että kokeilis. Kaverin 528:sta lähti litra keskikulutuksesta pois ja auto piristyi jonkin verran.

    Tero

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Kerran käy kokeilemassa hyväkuntoista V8 mallia, niin ei enää kuutoset kiinnosta
    Tästä olen täysin samaa mieltä,kun näistä vanhemmista vapareista ja automaateista puhutaan.Ja tuo bensan kulutuskaan ei kauheasti muutu 530->540,jos autot on kunnossa ja huollettuja.
    Last edited by Heguli 31; 28-07-2013, 12:26.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    530i manuaalina on loistava yhdistelmä. Itse tykkään tuon ison kuutosen murinasta, ja voimaa on kuitenkin kuljettaa autoa suht keveästi vaikka on lastattu täyteen.

    Tuo double vanos on vaan sellainen että jos se ei pelaa niinku uutena, niin se on heti voima pois.

    Itse kattelin alunperin 540ia toukkaa, mutta kun ei siihen aikaan ollut yhtään hyvää tarjolla, niin päädyin sitten tuohon nykyiseen. Itse oon vielä aika ranttu, että pitää olla hyvillä varusteilla. Että jos etsii 530i:tä, niin kannattaa myös samalla silmäillä 540i malleja Kerran käy kokeilemassa hyväkuntoista V8 mallia, niin ei enää kuutoset kiinnosta

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    No johan se on munkin exä sitten kilomeetrejä niellyt .

    E39 530iA ei ole raketti, mutta riittävän rivakka normaaliin ja jopa miellyttävään ajeluun.

    Tero
    Kyllä näin on päässy käymään, mutta pidetty ku kukkaa kämmenellä

    Ja hyvin on palvellu...2 puolaa on ainoat, mitkä on hajonnu. Muut hommat on sit tehty ihan ennakoivasti (vesipumppu, termostaatti, eristetyt huohottimet, vanoksentiivisteet ja nyt pitäs vaihtaa eteen kaikki tukivarret). No radiossa on jotain häikkää ja sitä jopa WSE1:n toimesta yritettii korjata, mutta ei löydetty vikaa. Kait se on uus jossainvaiheessa hommattava.

    Tosiaan, kyllä tuolla ihan riittävästi kerkiää...ei ohituksissakaan ole mitään ongelmaa.

    Leave a comment:


  • MMF
    replied
    Mä luulen että 530i on just passeli mulle. E39 on alkujaankin jo niin iso auto että ei sen tartte mikään älytön kilpuri ollakaan, m3, z3m ja tämmöset on kuitenkin olemassa sitä varten.

    Perhekiesiä ostamassa, 530d oli ihan kiva mutta kyllä se dieselin ruksutus vie fiilikset. Tän hetkinen 523i:ssä on vähän jo sitä fiilistä minkä takia mä bemareilla ajan, suora kutonen. Kulkupuoli vaan ei oikein riitä ja tämä on vielä manuaali.

    Tiedän että ei se 530i paljoa ripeämpi tosta ole, mutta on siinä sentään 60hp enemmän. Automaatti toki vähän vielä heikentää kulkua mutta mun mielestä e39 on vaan pakko olla automaatilla, edelleen ne "kilpurit" on erikseen.

    Huonosti on hyviä toukkia tällä hetkellä, blocketit ja mobilet plärätty moneen kertaan... Eikä edes yhtä imolarot:a.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Kyllä ainakin minä olen ollu tyytyväinen tuohon 530iA:n kulkuun yms. Vuoden keskikulutus on ollu n. 10,5l/100km (automaatti ja laskettu ihan tankkauksista). Riittävän ripeä, että ohi kerkiää ja kulkee se ihan riittävästi myös

    Tuota öljynkulutusta vähän ihmettelen, kun ei tuo mun yksilö ainakaan mitenkään ihmeellisesti sitä syö...ei tarvi pahemmin olla lisäilemässä. 217000km sillä kuitenkin on jo menty.
    No johan se on munkin exä sitten kilomeetrejä niellyt .

    E39 530iA ei ole raketti, mutta riittävän rivakka normaaliin ja jopa miellyttävään ajeluun.

    Tero

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    No ei se m54b30 varsinkaan e39:ssä mitään maagista tarjoile (pl. öljynkulutus ), eritoten automaattina kohtuullisen vaisu esitys. M62B44(tu):n myötä saa jo jotain "vastinetta rahalle". Eli jos pitää olla farkku, eikä sedan tule kysymykseen, niin lähtisin hakemaan suosiolla tällä moottorivariantilla varustettua yksilöä. Muutoin siis M5.
    Kyllä ainakin minä olen ollu tyytyväinen tuohon 530iA:n kulkuun yms. Vuoden keskikulutus on ollu n. 10,5l/100km (automaatti ja laskettu ihan tankkauksista). Riittävän ripeä, että ohi kerkiää ja kulkee se ihan riittävästi myös

    Tuota öljynkulutusta vähän ihmettelen, kun ei tuo mun yksilö ainakaan mitenkään ihmeellisesti sitä syö...ei tarvi pahemmin olla lisäilemässä. 217000km sillä kuitenkin on jo menty.

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by MMF View Post
    Ihan siisti mutta kyllä se pitää 530i olla. Aina halunnut kokeilla tuota konetta.

    Kyllä se nyt vaan pitää alkaa etsimään sitä helmeä...
    No ei se m54b30 varsinkaan e39:ssä mitään maagista tarjoile (pl. öljynkulutus ), eritoten automaattina kohtuullisen vaisu esitys. M62B44(tu):n myötä saa jo jotain "vastinetta rahalle". Eli jos pitää olla farkku, eikä sedan tule kysymykseen, niin lähtisin hakemaan suosiolla tällä moottorivariantilla varustettua yksilöä. Muutoin siis M5.
    Last edited by Martti; 27-07-2013, 01:48.

    Leave a comment:


  • MMF
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Osta multa 525i, jää vielä mukavasti bensarahaa.
    Ihan siisti mutta kyllä se pitää 530i olla. Aina halunnut kokeilla tuota konetta.

    Kyllä se nyt vaan pitää alkaa etsimään sitä helmeä...

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Osta multa 525i, jää vielä mukavasti bensarahaa.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Osta se E39 530i...

    Tero
    Kannatetaan! Sopivasti voimaa yllättävän kohtuullisella kulutuksella!

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by MMF View Post
    On tää taas hankalaa. -03 530d tuli myytyä ja ajatuksena vaihtaa merkkiä kun ei nappulat riitä bemareihin. Olin jo tavallaan päättänyt hommata diesel passatin nelikkona. Vaihdossa otin -98 523 touringin jonka meinaan nyt hukata kunhan kesälomareissu on heitetty.

    N. 3000 km ajeltu ja ei vaan voi kun hämmästellä kuinka hyvä tämmönen 15v vanha n.4000e bemari voi olla. Ja toinen mikä mietityttää on että minkä takia olen ruksutellut dieselillä kun ei tää bensalla ajelukaan ihan mahdottomia maksa. Koko reissu ajettu täydellä lastilla ja ei yli 9l/100 ole menty...

    Summa summarum, budjetti max 15t euroa, ostaako passatin, halvimman mahdollisen e61:n vai etsiä jostain huippukuntoinen e39 530i toukka? Vielä saattaisi hyvä jostain löytyä...
    Osta se E39 530i...

    Tero

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎