Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Tenojono View Post
    E39 omistajan pitää siirtyä suoraan F10/F11 omistajaksi.
    Ei ole mitään järkeä omistaa e6x. E6x on äänekäs ja ajonautinnosta kaukana.
    Pitääkö tässä ajaa vielä toiset 7 vuotta E39:llä että F10 535i:n hinnat laskee sopiviksi. Tarttis päästä koeajaan jotain hyvää E60 LCI:tä niin asia ehkä selkenis. Liikkeissä täällä ei taida olla yhtäkään bensakoneella...

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Missä suhteessa f10 on driving machine? Itse ymmärrän termin täysin toisin

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    F10 lähti ja alle tuli e61 lci.

    Tässäpä kommenttia puun idean mukaisesti.

    E39 omistajan pitää siirtyä suoraan F10/F11 omistajaksi.
    Ei ole mitään järkeä omistaa e6x. E6x on äänekäs ja ajonautinnosta kaukana.
    F10 on driving machine.

    F10 huonot puolet: Leveys tuo ajomukavuutta mutta parkkipaikat pitää tietää etukäteen. PDC ja/tai kamerat pakollinen varuste.
    Talvella F10 vähän tunnoton liikenneympyrässä. Luistonesto on hyvä mutta tiestä häviää tunto. 520d jos hankkii niin kannattaa ohjelmoida.

    Kaikki muu on plussaa!

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Mitä tulee noihin mittoihin niin mulla menee vanhus E30 cäbin peräkonttiin golfbagi mailoineen poikittain kyytiin. Ei mene E39 farkun eikä myöskään E61 konttiin. Millipillu, senttipillu, desipillu, vittu, hehtovittu, dekavittu, hevonvittu ja kirkkovene...kaikki on suhteellista...riippuu miten isot vehkeet. :think

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Voi tuosta taulukosta ainakin sen lukea, että E92:lla saa ajaa vasenta kaistaa Baustellella, mutta E90:llä ei. Myös E39 kelpaa
    Asiasta oli viime vuonna juttua useammankin kerran Saksan TV-kanavilla, kun ovat päättäneet, että 2m on maksimileveys, peilien kanssa, millä saa ajaa.No, E46:llä (mikähän mahtaa olla leveys) ajo on melkein rentoa, mutta rehellisesti, E60:llä melkein aina hirvittää vetää rekan ohi. Kaistan leveyshän virallisesti on 2m, mitähän oikeasti?

    Isoja heittoja on noissa kaistojen leveyksissä. Välillä on niin kapeaa, että on pakko vetää taakse, jos ei rekka anna yhtään lisää tilaa ja välillä saa päästää ihan rennosti ohi. Tuskin ne niitä mitan kanssa vetää. Ei taatusti ole todellinen leveys ikinä vain 2m, kun ei siinä pystyisi kukaan ohittamaan. Veikkaisin että minimissään on 250-300cm välissä.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tein taulukkoon muutoksia ja lisäyksiä, siinä on nyt kääntösäde ja myös E38 ja E65 ja mallisarjat ovat järjestyksessä. F10 kohdalla on kääntösäteessä kaksi arvoa, pienempi arvo aktiiviohjauksella varustetussa. Laitoin myös Mersun C- ja E-sarjan autot siihen.
    Voi tuosta taulukosta ainakin sen lukea, että E92:lla saa ajaa vasenta kaistaa Baustellella, mutta E90:llä ei. Myös E39 kelpaa
    Asiasta oli viime vuonna juttua useammankin kerran Saksan TV-kanavilla, kun ovat päättäneet, että 2m on maksimileveys, peilien kanssa, millä saa ajaa.No, E46:llä (mikähän mahtaa olla leveys) ajo on melkein rentoa, mutta rehellisesti, E60:llä melkein aina hirvittää vetää rekan ohi. Kaistan leveyshän virallisesti on 2m, mitähän oikeasti?
    Last edited by jaki; 20-10-2019, 18:04.

    Leave a comment:


  • Ju11i
    replied
    E39 jälkeen himottais E92 M3 tai sitten paluu E46 M3. Ei tunnu vain järkevältä hukata 100tkm ajettua, hyvin pidettyä ja huollettua M5:sta.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Tein taulukkoon muutoksia ja lisäyksiä, siinä on nyt kääntösäde ja myös E38 ja E65 ja mallisarjat ovat järjestyksessä. F10 kohdalla on kääntösäteessä kaksi arvoa, pienempi arvo aktiiviohjauksella varustetussa. Laitoin myös Mersun C- ja E-sarjan autot siihen..
    .

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Mielenkiintoista. E90 on leveämpi kuin e39, mutta sisältä kapeampi. E91 touring takakontti on n.10cm kapeampi kuin e39 touringin. Missä se leveys on, pulleat ovet?

    Eilen ihmettelin VW Jetan takakonttia, sinne meni 3kpl 18"vanteita renkaineen (Bmw koossa). E39 sedaniin menee yksi.

    F10 akseliväli melkein 14cm pidempi kuin e39, siellä mahtuu takana jalkoja heiluttamaan.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Netistä löytyneen taulukon innostamana tein tuollaisen taulukon jossa on myös E92, E60, F10 ja F01. Kyllähän F10 aikamoinen laiva on. Sisätilojen leveyksistä en ole ihan varma, jostain syystä E39:ssä ja E60:ssä siinä on kaksi arvoa, en tiedä kumpi on vertailukelpoinen muihin verrattuna. Ja voi tuossa olla muitakin virheitä...
    .

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Kyllä perus e39:n jälkeen paras vaihtoehto on kokeilla e39 m5. Sitten vaihtaa uudempaan. Itse toteutin haaveeni juuri ennen 30v. Nyt siten miettiä maksa-arvoja, perhettä, co2-arvoja, jääkarhuja ym.

    Ps. kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Ainakin meillä jos ajaa M5:sen tuon farkun viereen niin tuo uudempi on hienompi,
    toki se E39 on klassisen kaunis kuten E34\E28 mutta se vaan näyttää yksinkertaisesti vanhalta E61:sen vieressä.
    Ehkä minä sitten pidän noista klassisista linjoista, E60 on aina näyttänyt rumalta eikä se siitä mihinkään minun silmissä ole muuttunut vaikka sitä kuinka katselee. E39 taas oli rakkautta ensi silmäyksellä (facelift-malli jollain saksalaisella tv-kanavalla, sitä ennen olin ostamassa 3-sarjalaista) ja edelleenkin se näyttää hyvältä.

    F10 sitten on sellainen kompromissi. Se ei ärsytä, mutta siinä on muutama vähemmän onnistunut kohta, keulan sivuprofiili lähinnä. Jostain syystä näen nyt F10-autoja joka paikassa, tämä on joku autokauppiaiden salajuoni...

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ikä on vain numero ja asennekysymys.
    Tämäkin totta,toki mieleltään ollaan aina 18v..mutta uhkavaasti lähestyy numero 39,eli pikku hiljaa ollaan siinä parhaassa sarjassa jonka jälkeen ei ole vaihtoehtoja

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Ikä on vain numero ja asennekysymys.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Uudempi mallisarja varmaan onkin parempi, mutta E60 nyt vaan on liian ruma. F10 taas ei ole ruma ja tarjoaa muutenkin selvän hypyn luksustunnelmassa ja teknisissä laitteissa. Mutta F10:n paisuneen koon takia on tullut harhailtua muihin mallisarjoihin ja jopa muihin merkkeihin. Selkeästi F10 kuitenkin olisi se oikea vaihtoehto.

    Töissä vaan pitää motivoida viereisten parkkipaikkojen käyttäjät ostamaan Volvojen tilalle Nissan Micrat. Ja sitten odotellaan Hiacen rikastumista...
    Ainakin meillä jos ajaa M5:sen tuon farkun viereen niin tuo uudempi on hienompi,
    toki se E39 on klassisen kaunis kuten E34\E28 mutta se vaan näyttää yksinkertaisesti vanhalta E61:sen vieressä.
    Ja toisaalta taas tuo E61 on vanhan näköinen F-sarjan vieressä.
    Ja itsekin olen vanhan näköinen 20 v nuoren miehen vieressä niin valittavaa kuin se onkaan

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎