Originally posted by Tenojono
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Missä suhteessa f10 on driving machine? Itse ymmärrän termin täysin toisin
Leave a comment:
-
-
F10 lähti ja alle tuli e61 lci.
Tässäpä kommenttia puun idean mukaisesti.
E39 omistajan pitää siirtyä suoraan F10/F11 omistajaksi.
Ei ole mitään järkeä omistaa e6x. E6x on äänekäs ja ajonautinnosta kaukana.
F10 on driving machine.
F10 huonot puolet: Leveys tuo ajomukavuutta mutta parkkipaikat pitää tietää etukäteen. PDC ja/tai kamerat pakollinen varuste.
Talvella F10 vähän tunnoton liikenneympyrässä. Luistonesto on hyvä mutta tiestä häviää tunto. 520d jos hankkii niin kannattaa ohjelmoida.
Kaikki muu on plussaa!
Leave a comment:
-
-
Mitä tulee noihin mittoihin niin mulla menee vanhus E30 cäbin peräkonttiin golfbagi mailoineen poikittain kyytiin. Ei mene E39 farkun eikä myöskään E61 konttiin. Millipillu, senttipillu, desipillu, vittu, hehtovittu, dekavittu, hevonvittu ja kirkkovene...kaikki on suhteellista...riippuu miten isot vehkeet. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaki View PostVoi tuosta taulukosta ainakin sen lukea, että E92:lla saa ajaa vasenta kaistaa Baustellella, mutta E90:llä ei. Myös E39 kelpaa
Asiasta oli viime vuonna juttua useammankin kerran Saksan TV-kanavilla, kun ovat päättäneet, että 2m on maksimileveys, peilien kanssa, millä saa ajaa.No, E46:llä (mikähän mahtaa olla leveys) ajo on melkein rentoa, mutta rehellisesti, E60:llä melkein aina hirvittää vetää rekan ohi. Kaistan leveyshän virallisesti on 2m, mitähän oikeasti?
Isoja heittoja on noissa kaistojen leveyksissä. Välillä on niin kapeaa, että on pakko vetää taakse, jos ei rekka anna yhtään lisää tilaa ja välillä saa päästää ihan rennosti ohi. Tuskin ne niitä mitan kanssa vetää. Ei taatusti ole todellinen leveys ikinä vain 2m, kun ei siinä pystyisi kukaan ohittamaan. Veikkaisin että minimissään on 250-300cm välissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostTein taulukkoon muutoksia ja lisäyksiä, siinä on nyt kääntösäde ja myös E38 ja E65 ja mallisarjat ovat järjestyksessä. F10 kohdalla on kääntösäteessä kaksi arvoa, pienempi arvo aktiiviohjauksella varustetussa. Laitoin myös Mersun C- ja E-sarjan autot siihen.
Asiasta oli viime vuonna juttua useammankin kerran Saksan TV-kanavilla, kun ovat päättäneet, että 2m on maksimileveys, peilien kanssa, millä saa ajaa.No, E46:llä (mikähän mahtaa olla leveys) ajo on melkein rentoa, mutta rehellisesti, E60:llä melkein aina hirvittää vetää rekan ohi. Kaistan leveyshän virallisesti on 2m, mitähän oikeasti?Last edited by jaki; 20-10-2019, 18:04.
Leave a comment:
-
-
E39 jälkeen himottais E92 M3 tai sitten paluu E46 M3. Ei tunnu vain järkevältä hukata 100tkm ajettua, hyvin pidettyä ja huollettua M5:sta.
Leave a comment:
-
-
Tein taulukkoon muutoksia ja lisäyksiä, siinä on nyt kääntösäde ja myös E38 ja E65 ja mallisarjat ovat järjestyksessä. F10 kohdalla on kääntösäteessä kaksi arvoa, pienempi arvo aktiiviohjauksella varustetussa. Laitoin myös Mersun C- ja E-sarjan autot siihen..
.
Leave a comment:
-
-
Mielenkiintoista. E90 on leveämpi kuin e39, mutta sisältä kapeampi. E91 touring takakontti on n.10cm kapeampi kuin e39 touringin. Missä se leveys on, pulleat ovet?
Eilen ihmettelin VW Jetan takakonttia, sinne meni 3kpl 18"vanteita renkaineen (Bmw koossa). E39 sedaniin menee yksi.
F10 akseliväli melkein 14cm pidempi kuin e39, siellä mahtuu takana jalkoja heiluttamaan.
Leave a comment:
-
-
Netistä löytyneen taulukon innostamana tein tuollaisen taulukon jossa on myös E92, E60, F10 ja F01. Kyllähän F10 aikamoinen laiva on. Sisätilojen leveyksistä en ole ihan varma, jostain syystä E39:ssä ja E60:ssä siinä on kaksi arvoa, en tiedä kumpi on vertailukelpoinen muihin verrattuna. Ja voi tuossa olla muitakin virheitä...
.
Leave a comment:
-
-
Kyllä perus e39:n jälkeen paras vaihtoehto on kokeilla e39 m5. Sitten vaihtaa uudempaan. Itse toteutin haaveeni juuri ennen 30v. Nyt siten miettiä maksa-arvoja, perhettä, co2-arvoja, jääkarhuja ym.
Ps. kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by veku View PostAinakin meillä jos ajaa M5:sen tuon farkun viereen niin tuo uudempi on hienompi,
toki se E39 on klassisen kaunis kuten E34\E28 mutta se vaan näyttää yksinkertaisesti vanhalta E61:sen vieressä.
F10 sitten on sellainen kompromissi. Se ei ärsytä, mutta siinä on muutama vähemmän onnistunut kohta, keulan sivuprofiili lähinnä. Jostain syystä näen nyt F10-autoja joka paikassa, tämä on joku autokauppiaiden salajuoni...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostUudempi mallisarja varmaan onkin parempi, mutta E60 nyt vaan on liian ruma. F10 taas ei ole ruma ja tarjoaa muutenkin selvän hypyn luksustunnelmassa ja teknisissä laitteissa. Mutta F10:n paisuneen koon takia on tullut harhailtua muihin mallisarjoihin ja jopa muihin merkkeihin. Selkeästi F10 kuitenkin olisi se oikea vaihtoehto.
Töissä vaan pitää motivoida viereisten parkkipaikkojen käyttäjät ostamaan Volvojen tilalle Nissan Micrat. Ja sitten odotellaan Hiacen rikastumista...
toki se E39 on klassisen kaunis kuten E34\E28 mutta se vaan näyttää yksinkertaisesti vanhalta E61:sen vieressä.
Ja toisaalta taas tuo E61 on vanhan näköinen F-sarjan vieressä.
Ja itsekin olen vanhan näköinen 20 v nuoren miehen vieressä niin valittavaa kuin se onkaan
Leave a comment:
-
Leave a comment: