Originally posted by Jarhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jarhead View PostMitä porukka on mieltä tuosta uudesta viissatasesta? Ulkonäkö on omaan makuun ainakin keulasta 5x parempi kuin e60.
Comment
-
-
Ok. Pitääpä joskus käydä ajelemassa tuota F10 mallia. Täytyypä vain myöntää että ei se ole auto muotoilijallakaan helppo tehtävä .
Muistelin tässä kun E60 malleja alkoi näkyä katukuvassa. F10 säväyttää nyt karvalakkimallinakin enemmän kuin e60 uutena. Tietysti M-sporttina madallettuna isoilla vanteilla E60 on jo menevän näköinen. No toivottavasti kukaan ei ainakaan vetänyt hernettä nenään.
Ite olen miettinyt tuota hiljaisuutta. Nyt kun jokapaikkaan pitää käyttää jotakin uusiomateriaalista valmistettua pepua, niin voiko äänieristys enää paljoa parantua? Onhan BMW ja Mese tehnyt jo 90 luvun alussa melko hiljaisia autoja verrattuna tämän päivän autoihin yleensä.
Samaa uusiomateriaali asiaa olen miettinyt sisustan materiaalien kestävyydestä. Tuntuu että nykyautoilla ajavilla ei saisi olla kynsiä eikä sormuksia ja housuina pitäisi olla jotkin silkkiset ettei uusi auto ole vuoden päästä ihan nuhjuinen. Esim e46:ssa e90:ssa ja audi A4:ssa on sellaista pehmeää pinnoitetta sisällä kahvoissa ja hämärissä paikoissa mihin tulee naarmu jo pelkästä katsomisesta. Tiedä sitten saako näiden kohtien tilalle ruksittua lisävarusteena jotakin lakattua mahonkia.
Metelistä vielä. Onhan tehdas kuitenkin nähnyt esim F10 M5 olevan niin hiljainen, että ovat tehneet oman Audio Sound Designin millä moottorin ääntä tuodaan sisälle. On sekin keksintö.
Varmaan kun rengasäänet saadaan pois joku tekee auton missä kuuluu kumin valitusta liikkeelle lähtiessä ja jäätävää kohinaa stereoista maantie ajossa.sigpic
-14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jarhead View PostIte olen miettinyt tuota hiljaisuutta. Nyt kun jokapaikkaan pitää käyttää jotakin uusiomateriaalista valmistettua pepua, niin voiko äänieristys enää paljoa parantua? Onhan BMW ja Mese tehnyt jo 90 luvun alussa melko hiljaisia autoja verrattuna tämän päivän autoihin yleensä.
Comment
-
-
Kyllä kait tuo F10\F11 kuitenkin on varma valinta jos haluaa merkissä pysyä.
En ymmärrä mitä moittimista tuossa E60\E61 muodoissa on,sehän on selvästi uudemman \modernimman näköinen kuin E39.
Molemmat korimallit tosin vaatii M-paketin jotta näyttävät hyviltä..ainakin omaan silmään
Tuo uusi koppa näyttää hyvältä jopa ilman M-pakettia,tosin tuo keulan sivuprofiili on aika karsee mutta mitäpä ei turvallisuuden eteen BMW tekisi.
Mutta mikä kone tuonne F10\F11 keulalle on sitten hyvä ?
Sehän on varmaa että pienin bensa\diesel riittää suomessa,mutta mikä tarjoa jo vähän fiilistäkin :thinkF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostKyllä kait tuo F10\F11 kuitenkin on varma valinta jos haluaa merkissä pysyä.
En ymmärrä mitä moittimista tuossa E60\E61 muodoissa on,sehän on selvästi uudemman \modernimman näköinen kuin E39.
Molemmat korimallit tosin vaatii M-paketin jotta näyttävät hyviltä..ainakin omaan silmään
Tuo uusi koppa näyttää hyvältä jopa ilman M-pakettia,tosin tuo keulan sivuprofiili on aika karsee mutta mitäpä ei turvallisuuden eteen BMW tekisi.
Mutta mikä kone tuonne F10\F11 keulalle on sitten hyvä ?
Sehän on varmaa että pienin bensa\diesel riittää suomessa,mutta mikä tarjoa jo vähän fiilistäkin :thinkChrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Omasta kokemuksesta tuntuu, että jos alustan puslia pehmentää vielä niin kori leijuu sen jälkeen jo ilmassa. Eikös näissä 500 sarjaisissa ole juuri melko pehmeästi mm. taka apurunko kiinni. Täysin ehjillä puslillakin tuntuu liikkuvan takarenkaat kun potkii tai vähänkin rekkiraudalla vänkää. Myös keulassa lemförderin pitkittäis tukivarren vakio pusla (en muista puslan merkkiä tuli tukivarren mukana ehkä boge) meni vuodessa ihan lerpuksi. Piti oikein miehissä ihmetellä katsastusmiehen hylkäämää vuoden vanhaa OEM tukivarren puslaa penkkipihdeissä. Mitään repeämää ei löytynyt ja oli aivan löysä. Eikä taatusti ollut kierteille asennettu. Mulla keitti yli ja sorvasin PUR puslat tilalle.
Puhumattakaan pyöränkulmien säädöstä. kahden desimaalin vehkeillä saa kyllä heittää vesieläintä näin pehmeiden puslien kanssa. Saatikka sitten vielä pehmeämpien.
En väitäkkään että e39 olisi enää mitenkään erikoisen kaunis. Ehkä mua vain sieppaa ne e60:n etulamput ja se, että tyyppivikoja tuntuu löytyvän kotitarpeiksi. Vekun kanssa samoilla linjoilla että molemmat E39 ja E60 huutaa M pakettia, mutta F10:ssä se ei näyttäisi olevan mitenkään välttämätön.
Täytyy kyllä sanoa TJJ, että meillä on täysin eri maku. Ensireaktioni oli uudesta kolmesatasesta, että tuota ei koskaan juuri tuon keulan takia. Makuasiat on makuasioita saattaa silmä tottua ajan mittaan. Toisaalta samaa ajattelin kyllä jo E60.
Luulisimpa että moottorina dieselmiestä säväyttäisi tämä F10 mallissa 530d tai 535d kuten ennenkin. Lukemat on jo ihan hyvän laisia. Saapa nähdä mitä tehoja näistä revitään sen kummemmin palikkaa vaihtamatta.
sigpic
-14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jarhead View PostEn väitäkkään että e39 olisi enää mitenkään erikoisen kaunis. Ehkä mua vain sieppaa ne e60:n etulamput ja se, että tyyppivikoja tuntuu löytyvän kotitarpeiksi. Vekun kanssa samoilla linjoilla että molemmat E39 ja E60 huutaa M pakettia, mutta F10:ssä se ei näyttäisi olevan mitenkään välttämätön.
E60:n muotoihin totuttelen yhä... F10 näytti aluksi hienolta, mutta sitten muutama kohta alkoi tökkimään (ei kuitenkaan läheskään samassa määrin kuin E60:ssä), saas nähdä käykö F30:n kanssa samoin.
Comment
-
-
4kpl e39 omistaneena nyt kai täytyy syödä sanani ja siirtyy todennäköisesti x5 jälkeen sitten e6x leiriin. ja luultavasti jopa siihen rumempaan porrasperään kaikenlisäksi...
Työmatkat taas pitenee joten x5 bensa vaikka onki loistava möhkälö on päästettävä eroon. Ei ole muuten kovin helppo tehtävä.... Nyt tuusulan mafioiso karttelista sain yllättävän hyvä vaihtotarjouksen. Varsinkin kun kyseinen pre lci 535d'hin onkin jo vaihdettu ne tyyppiviat entisen omistajan mukaan (hän kyllästyi vikoihin ja vaihtoi mersun), eli uudet turbot, termarit, pakosarjat, poistettu läpät ja puhdistettu dpf, niin....eihän siitä VOI mennä enään mitään rikki...eihän...?Last edited by EPDM; 06-11-2011, 16:08.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEihän E39 M-pakettia huuda, sopivat vanteet, lievä madallus ja se on siinä. 8 vuoden omistamisen jälkeenkin E39 on mielestäni melkoisen hienon näköinen auto (toki se Suomi-karvalakkina pre-facelift keltaisilla vilkuilla ja peltivanteilla on melkoisen ankean näköinen).
E60:n muotoihin totuttelen yhä... F10 näytti aluksi hienolta, mutta sitten muutama kohta alkoi tökkimään (ei kuitenkaan läheskään samassa määrin kuin E60:ssä), saas nähdä käykö F30:n kanssa samoin.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Niin kyllähän e60 bensa on aikas paljon luotettavampi kuin e61 dsl joita suurin osa e6x malleista suomessa onChrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostNiin kyllähän e60 bensa on aikas paljon luotettavampi kuin e61 dsl joita suurin osa e6x malleista suomessa on
Tainnut muutama tyyppivikakin loistanut poissa olollaan noissa vermeissä.
Vastaavasti noita edeltänyt E39 530D oli kyllä se johon piti osaa vaihtaa..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View Post4kpl e39 omistuneena nyt kai täytyy syödä sanani ja siirtyy todennäköisesti x5 jälkeen sitten e6x leiriin. ja luultavasti jopa siihen rumempaan porrasperään kaikenlisäksi...
Työmatkat taas pitenee joten x5 bensa vaikka onki loistava möhkälö on päästettävä eroon. Ei ole muuten kovin helppo tehtävä.... Nyt tuusulan mafioiso karttelista sain yllättävän hyvä vaihtotarjouksen. Varsinkin kun kyseinen pre lci 535d'hin onkin jo vaihdettu ne tyyppiviat entisen omistajan mukaan (hän kyllästyi vikoihin ja vaihtoi mersun), eli uudet turbot, termarit, pakosarjat, poistettu läpät ja puhdistettu dpf, niin....eihän siitä VOI mennä enään mitään rikki...eihän...?VOOORT
K7 gsx-r 1000 rata
Comment
-
Comment