Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by teropa View Post
    Mulla on se varustelista tossa. Mutta eikait se karvis ole ?
    Ei tosiaan karvalakki mutta jotain juttuja kuitenkin: ristiselänsäätö puuttuu, sadetutka puuttuu, himmenevät ulkopeilit puuttuu, puhelin/bluetooth puuttuu, lasit ei ole tuplalasit vaan 2-kerroslasit joissa on kai ollut ongelmia välikalvon irtoamisessa ja uusi lasi on hyvin kallis.
    Osta pois ja myy minulle ensi keväänä
    E39 528iA

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 998
      • 29100/310053

      Tuli sitten tilattua koti-päiväkoti-rouvan työpaikka-oma työpaikka tempoajoon kolmiysin seuraajaksi F20 120d manuaali

      Muista finalisteista F10 520d turhan iso/kallis, C220 CDI liikaa kompromissi - samasta syystä hylkäsin F30:n jo paperilla. Ajamisen sietämätön keveys ratkaisi valinnan :think F20 oli nimittäin pitkästä aikaa auto, jonka avaimia en olisi halunnut antaa takaisin. Tiloissa ja melutasossa tulee turpaan urakalla, mutta jospa mm. adaptive alusta ja sport-ohjaus kompensoivat mielipahaa.
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by TJJ View Post
        Ei tosiaan karvalakki mutta jotain juttuja kuitenkin: ristiselänsäätö puuttuu, sadetutka puuttuu, himmenevät ulkopeilit puuttuu, puhelin/bluetooth puuttuu, lasit ei ole tuplalasit vaan 2-kerroslasit joissa on kai ollut ongelmia välikalvon irtoamisessa ja uusi lasi on hyvin kallis.
        Osta pois ja myy minulle ensi keväänä
        Juu olet oikeassa, tossa on muutamia juttuja, jotka siinä mielellään saisi olla. Tuskin ostan tuota. Hinta oli nyt noussut 22,000:een. Kuten sanottua, ton arvo taitaa olla jossain 15k tietämissä.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by TJJ View Post
          lasit ei ole tuplalasit vaan 2-kerroslasit joissa on kai ollut ongelmia välikalvon irtoamisessa ja uusi lasi on hyvin kallis.
          Mulla on tästä sanottavaa, omassa kun oli. Normi tuplalaseissa ei ole tota kalvo-ongelmaa. Noissa "turvalaseissa" on kalvot molemmin puolin välissä ja lisäksi sisäpuolella, ne välissä olevat irtoaa ja harmaantuu. Niiden alakiinnikkeet on alumiinia kun normaaleissa lasia, mutta rakenne on muuten ihan samanlainen kuin normilasissakin. Uudet turvalasit maksaa omaisuuden, mutta asialla ei oo mitään merkitystä kun sinne menee bolt-on tilalle nuo perus-tuplalasit. Tai no, etulasin kiinnikkeen toisen puolen joutuu ottamaan purkuautosta ja se on lasityypistä riippumatta samanlainen pieni peltipala joka irtoaa lasia irrottaessa muutenkin. Omaan hommasin uudet lasit suomalaiselta purkaamolta alle 400e/kierros, vaihtoon meni alle 5h. Saksasta saa myös jos löytää myyjän joka vaan lähettää suomeen.

          Ei siis kannata pelätä, no biggie Ilman tuplalaseja en kyllä suostuis ottamaan E39:ä, yks parhaista varusteista joka tuntuu jokapäiväisessä käytössä. Äänimuutoksista en osaa sanoa, mutta se lämpöeristys on mahtavaa kesät ja talvet.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9147
            • Oulu

            Originally posted by teropa View Post
            Ei pysty väittää vastaan. Mutta E39 on joiltain osin vanhentunut. Nämä jos saisin E39:iin, tietäisin mitä hankkisin seuraavaksi:

            - aktiiviohjaus
            - uudempaa moottoritekniikkaa (tehot, kulutus)
            - uudemmat automaattilaatikot (nopeammat vaihdot jne)
            - jäykempi kori

            Tero
            Pitääkö meidän tosissaan ruveta istuttamaan tuota tekniikkaa E39:iin?

            Viimeinen kohta voi olla hankalampi, kun pitäis jostain saada suurlujuusteräksiä ja taitava hitsari.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by Clavurion View Post
              Pitääkö meidän tosissaan ruveta istuttamaan tuota tekniikkaa E39:iin?

              Viimeinen kohta voi olla hankalampi, kun pitäis jostain saada suurlujuusteräksiä ja taitava hitsari.
              Samalla vaivalla sitten neliveto niin on sekin puute korjattu

              Tekisi nimittäin mieli kokeilla nelivetoa mutta kaikki vähänkään tuoreemmat mallit on vielä hinnan puolesta tavoittamattomissa.
              Ja mitään 350tkm rullattua pöllö-öljy X5:sta ei todellakaan tee mieli
              Last edited by _nixu_; 18-11-2011, 00:58.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9147
                • Oulu

                Originally posted by _nixu_ View Post
                Samalla vaivalla sitten neliveto niin on sekin puute korjattu

                Tekisi nimittäin mieli kokeilla nelivetoa mutta kaikki vähänkään tuoreemmat mallit on vielä hinnan puolesta tavoittamattomissa.
                Ja mitään 350tkm rullattua pöllö-öljy X5:sta ei todellakaan tee mieli
                Rakennapa meille E39 x-drive nelivedolla, aktiiviohjauksella, dynamic drive:lla ja sopivalla koneella höystettynä, niin ostajakuntaa varmasti riittää. Ei toki haittaisi, jos samalla vaivalla siihen saisi HUD:in, comfort access:in, E60 comfort sitzet ja kunnon hifit.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Rakennapa meille E39 x-drive nelivedolla, aktiiviohjauksella, dynamic drive:lla ja sopivalla koneella höystettynä, niin ostajakuntaa varmasti riittää. Ei toki haittaisi, jos samalla vaivalla siihen saisi HUD:in, comfort access:in, E60 comfort sitzet ja kunnon hifit.
                  Onhan siinä listaa

                  Tosin itselle kyllä kelpaisi E60/61 ihan hyvin E39 seuraajaksi. En kokenut sitä mitenkään häiritsevän suureksi. E9X olisi toki näppärämpi mutta tilojen puolesta E61. No ehkä sitten joskus sellainen, nelivedolla tai ilman :think

                  E9X ja E6X ero ei ole niin dramaattinen kuin E46 ja E39 välissä oleva kuilu. E9X tosiaan muuten voisi harkita jos vaan sen meluisuuden kanssa pystyy elämään.
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9147
                    • Oulu

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    E9X ja E6X ero ei ole niin dramaattinen kuin E46 ja E39 välissä oleva kuilu. E9X tosiaan muuten voisi harkita jos vaan sen meluisuuden kanssa pystyy elämään.
                    Tuosta on Teronkin kanssa poristu monet kerrat ja täsmälleen samaa mieltä on oltu.
                    Jotenkin odotukset väkisinkin painottuvat tuohon uuden F30:n suuntaan. Mitat alkavat olla E39 kokoluokassa. Hauska päästä kokeilemaan, jos sattuisi olla varusteita ladattuna.
                    Jos tuota E60:iä olisi saanut x-driven kanssa aktiiiohjauksella ja dynamic drive.lla ryyditettynä, niin siitä olisi jo todennäköisesti käyty kauppapoliittisia neuvotteluita. Tässä vaiheessa tyydyn edelleen ajelemaan E39:llä ja sivusilmällä katselen tuota Teron E60 535d:tä.
                    Last edited by Clavurion; 18-11-2011, 01:40.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Noissakin on niin iso skaala.
                      Sama halvalla tehty pikkuauto se on varusteista riippumatta.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Rakennapa meille E39 x-drive nelivedolla, aktiiviohjauksella, dynamic drive:lla ja sopivalla koneella höystettynä, niin ostajakuntaa varmasti riittää. Ei toki haittaisi, jos samalla vaivalla siihen saisi HUD:in, comfort access:in, E60 comfort sitzet ja kunnon hifit.
                        Rakenna ensin e61 bensa noilla varusteilla, ei löydy edes niitä.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Tuosta on Teronkin kanssa poristu monet kerrat ja täsmälleen samaa mieltä on oltu.
                          Jotenkin odotukset väkisinkin painottuvat tuohon uuden F30:n suuntaan. Mitat alkavat olla E39 kokoluokassa. Hauska päästä kokeilemaan, jos sattuisi olla varusteita ladattuna.
                          Jos tuota E60:iä olisi saanut x-driven kanssa aktiiiohjauksella ja dynamic drive.lla ryyditettynä, niin siitä olisi jo todennäköisesti käyty kauppapoliittisia neuvotteluita. Tässä vaiheessa tyydyn edelleen ajelemaan E39:llä ja sivusilmällä katselen tuota Teron E60 535d:tä.
                          Tuosta F30:stä.

                          Hieno ulkoa, hieno sisältä mutta jotkut ratkaisut ihmetyttää, esim. se M-sport ratti on minusta jotain todella . Mitä tulee sitten tuohon E9x sisämeluun vs. mahdollisesti uudempi malli, niin en laittais tuosta asiasta pitkävetoa, että asia on "korjattu". Nimittäin olen huomannut, että E9x autojenkin välillä tuntuu olevan eroja äänieristyksen laadussa, ja nimenomaan uudemmat E9x vaikuttaa hiljaisemmilta. Tarkoitan vm 2007 ja siitä ylöspäin. Nuo alkupään kinnerit on foorumienkin mukaan meluisampia. Ja esim kahdella tutulla on E91 320d ja en ole havainnut, että niiden autojen äänimaailmat häiritsisi minua tavalla, jolla esim tuo uusi 1-sarjalainen häiritsi.

                          Luulen, että F30 saattaa edelleen olla "meluisa" auto vs. E39 med tuplalasit & 6-koneinen bensa. Joidenkin mittausten mukaan muuten E39 prefacelift oli hiljaisempi kuin facelift mallit, ja tuokin voi pitää kutinsa. Mun eka E39 oli vm 96 ja siellä pystyi kyllä kuiskaamalla keskustella. Niin tai näin, niin saattaa olla, ettei sitä samanlaista hiljaisuutta, mitä E39 parhaimmillaan tarjoaa, niin välttämättä ole tarjolla missään uudessa 3 tai 5 sarjassa. Ainakin E60 oli tuossakohtaa minulle lievä pettymys. E39 on hiljaisempi.

                          Tota mun E60:iä ei kannata katella enää... se ei asu enää Oulussa.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            2011 320xda touring hkpl7 runflateilla oli todella meluisa, 325ia 2005 sedan ei niin paha. Ilmeisesti nelivedon etuvetarit tuo mölyä tupaan, samoin diesel neloskone.

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7409
                              • Oulu

                              Originally posted by teropa View Post
                              E60 bensana vois kevytkeulaisempana olla aika lähellä. Kenties 550i on just se auto, ...
                              Onkohan toi 550i yhtään kevytkeulaisempi kuin dieselit? Vai jopa päin vastoin?

                              Originally posted by HC91 View Post
                              Tuli sitten tilattua koti-päiväkoti-rouvan työpaikka-oma työpaikka tempoajoon kolmiysin seuraajaksi F20 120d manuaali
                              Tämänkin kyllä voi hyvin ymmärtää kun muistelee omaa koeajoa 125i Coupélla joskus vuosi sitten tms. Ei vaan yhtä hauskaa uutta Bemaria ole montaa tullut ajettua (kun M-mallien puikkoihin ei ole päässyt).
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                Edelleen kaihertaa ettei 335i-mallia saa edes vitosen varusteilla, saati sitten seiskan.. Moottori kun tuossa olisi omaan makuun sopiva: Hiljainen ääneltään, laajakierrosalueinen ja nopeasti reagoiva. Ulkonäkö ei oikein miellytä minua (pl coupe). Meluasiaan voisi tietysti paneutua kun ei tuo 2-5 v vanhan auton lisä-äänieristäminen ainakaan omaan korvaan kuulosta kovin kummoiselta. Olisihan se toisaalta kiva kun ei tarvitsisi tehdä itse mitään, ajaa vaan ja keskittyy muihin harrasteisiin/harrasteautoihin.

                                Monesti on käynyt mielessä että jos/kun omasta diesel-E39 '01:sta aika jättää, hankin tilalle pre-facelift E39:n bensakutosella. Sellainen ei maksa enää juuri mitään ja siinä on aikalailla ne ominaisuudet joita käyttöautossa arvostan.

                                EDIT: itse asiassa pelkään että aika on kullannut muistot. Näin kävi aikanaan E34:n kanssa. Koeajoin sellaisen autoliikkeestä nuorena kloppina ja ihastuin sen laadukkuuteen. Kun myin 2002-vuonna omaa ekaa E39:sia, vaihdossa tarjottiin juurkin samaa koeajamaani E34-yksilöä. Otin sen vastaan koeajamatta kun olin niin iloinen.. Seuraavien viikkojen aikana ihmettelin että mitä minä silloin vuosia aiemmin oikein näin sellaisessa autossa. Sehän oli ihan kamala (tosin oli siihen tullut jo 100 tkm lisää mittariinkin).

                                Mersun CLS (edellinen korimalli) on ollut jo pitkään mielessä oman E39:n seuraajaksi. Hassua sinänsä mutta vain ulkonäkönsä takia. En nimittäin ole vaivautunut kokeilemaan yhtään yksilöä. Joo, se on isohko ja olen urputtanut nykyvitosen kokoluokasta parkkeeratessa eli senkin puolesta koko CLS-juttu on tyhjän päällä. Ei vaan taida meseen saada kohtuullista bensakonetta (kai) vaan pitää ottaa heti joku v8 malli (kivaa mutta kallis hankinta). Dieseleitä ei anyway meidän taloon enää tule vaikka nyt kumpikin käyttis sellaisia ovatkin. Osaan entistä enemmän arvostaa hiljaista käyntiääntä kaupunkiajossa ja varsinkin viiveettömyyttä nopeissa kiihdytyksissä tai liikkeellelähdöissä. Ja kun ei tuo kulutusero bensan ja dieselin välillä ole mitenkään taloudellisesti perusteltavissa kun auto tiputtaa arvoaan joka tapauksessa kymppitonnin vuodessa. Eiköhän se jokunen sata euroa ole sen ylellisemmän kyydin arvoista.

                                Toisaalta kun silloin vuosia sitten tuli ylihuollettua harrastuksen nimissä E39:ia niin nyt näyttää siltä että se kiittää käyttäytymällä siivosti eikä vaadi hoitoa edes silloin tällöin.. Jos se ei ruostu (anteeksi.. reagoi sinkissään) kokonaan pois niin kaipa tuolla vielä pääsisi niin pitkään että tilalle löytyisi jopa BMW:lta sopivan kokoinen ylellinen auto.

                                Tällä viikolla olin parkkihallissa E39:n kanssa ja kummallakin puolella autot (tavallisen kokoiset) olivat keskellä ruutujaan. Omasta ulostautuminen oli haastavaa kun kummaltakin puolelta piti päästä ulos hankaamatta vaatteita kuraisiin kylkiin. E60:lla ei tuosta parkkitalosta olisi löytynyt yhtään vapaata paikkaa, saati sitten F10:lla. Oma hermo ei kyllä kestäisi tuollaista parkinetsimisleikkiä kovin pitkään isommalla autolla.
                                Last edited by -Tapi; 18-11-2011, 10:38.
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎