Mulla on se varustelista tossa. Mutta eikait se karvis ole ?
Ei tosiaan karvalakki mutta jotain juttuja kuitenkin: ristiselänsäätö puuttuu, sadetutka puuttuu, himmenevät ulkopeilit puuttuu, puhelin/bluetooth puuttuu, lasit ei ole tuplalasit vaan 2-kerroslasit joissa on kai ollut ongelmia välikalvon irtoamisessa ja uusi lasi on hyvin kallis.
Osta pois ja myy minulle ensi keväänä
Tuli sitten tilattua koti-päiväkoti-rouvan työpaikka-oma työpaikka tempoajoon kolmiysin seuraajaksi F20 120d manuaali
Muista finalisteista F10 520d turhan iso/kallis, C220 CDI liikaa kompromissi - samasta syystä hylkäsin F30:n jo paperilla. Ajamisen sietämätön keveys ratkaisi valinnan :think F20 oli nimittäin pitkästä aikaa auto, jonka avaimia en olisi halunnut antaa takaisin. Tiloissa ja melutasossa tulee turpaan urakalla, mutta jospa mm. adaptive alusta ja sport-ohjaus kompensoivat mielipahaa.
Ei tosiaan karvalakki mutta jotain juttuja kuitenkin: ristiselänsäätö puuttuu, sadetutka puuttuu, himmenevät ulkopeilit puuttuu, puhelin/bluetooth puuttuu, lasit ei ole tuplalasit vaan 2-kerroslasit joissa on kai ollut ongelmia välikalvon irtoamisessa ja uusi lasi on hyvin kallis.
Osta pois ja myy minulle ensi keväänä
Juu olet oikeassa, tossa on muutamia juttuja, jotka siinä mielellään saisi olla. Tuskin ostan tuota. Hinta oli nyt noussut 22,000:een. Kuten sanottua, ton arvo taitaa olla jossain 15k tietämissä.
lasit ei ole tuplalasit vaan 2-kerroslasit joissa on kai ollut ongelmia välikalvon irtoamisessa ja uusi lasi on hyvin kallis.
Mulla on tästä sanottavaa, omassa kun oli. Normi tuplalaseissa ei ole tota kalvo-ongelmaa. Noissa "turvalaseissa" on kalvot molemmin puolin välissä ja lisäksi sisäpuolella, ne välissä olevat irtoaa ja harmaantuu. Niiden alakiinnikkeet on alumiinia kun normaaleissa lasia, mutta rakenne on muuten ihan samanlainen kuin normilasissakin. Uudet turvalasit maksaa omaisuuden, mutta asialla ei oo mitään merkitystä kun sinne menee bolt-on tilalle nuo perus-tuplalasit. Tai no, etulasin kiinnikkeen toisen puolen joutuu ottamaan purkuautosta ja se on lasityypistä riippumatta samanlainen pieni peltipala joka irtoaa lasia irrottaessa muutenkin. Omaan hommasin uudet lasit suomalaiselta purkaamolta alle 400e/kierros, vaihtoon meni alle 5h. Saksasta saa myös jos löytää myyjän joka vaan lähettää suomeen.
Ei siis kannata pelätä, no biggie Ilman tuplalaseja en kyllä suostuis ottamaan E39:ä, yks parhaista varusteista joka tuntuu jokapäiväisessä käytössä. Äänimuutoksista en osaa sanoa, mutta se lämpöeristys on mahtavaa kesät ja talvet.
Ei pysty väittää vastaan. Mutta E39 on joiltain osin vanhentunut. Nämä jos saisin E39:iin, tietäisin mitä hankkisin seuraavaksi:
- aktiiviohjaus
- uudempaa moottoritekniikkaa (tehot, kulutus)
- uudemmat automaattilaatikot (nopeammat vaihdot jne)
- jäykempi kori
Tero
Pitääkö meidän tosissaan ruveta istuttamaan tuota tekniikkaa E39:iin?
Viimeinen kohta voi olla hankalampi, kun pitäis jostain saada suurlujuusteräksiä ja taitava hitsari.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Pitääkö meidän tosissaan ruveta istuttamaan tuota tekniikkaa E39:iin?
Viimeinen kohta voi olla hankalampi, kun pitäis jostain saada suurlujuusteräksiä ja taitava hitsari.
Samalla vaivalla sitten neliveto niin on sekin puute korjattu
Tekisi nimittäin mieli kokeilla nelivetoa mutta kaikki vähänkään tuoreemmat mallit on vielä hinnan puolesta tavoittamattomissa.
Ja mitään 350tkm rullattua pöllö-öljy X5:sta ei todellakaan tee mieli
Samalla vaivalla sitten neliveto niin on sekin puute korjattu
Tekisi nimittäin mieli kokeilla nelivetoa mutta kaikki vähänkään tuoreemmat mallit on vielä hinnan puolesta tavoittamattomissa.
Ja mitään 350tkm rullattua pöllö-öljy X5:sta ei todellakaan tee mieli
Rakennapa meille E39 x-drive nelivedolla, aktiiviohjauksella, dynamic drive:lla ja sopivalla koneella höystettynä, niin ostajakuntaa varmasti riittää. Ei toki haittaisi, jos samalla vaivalla siihen saisi HUD:in, comfort access:in, E60 comfort sitzet ja kunnon hifit.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Rakennapa meille E39 x-drive nelivedolla, aktiiviohjauksella, dynamic drive:lla ja sopivalla koneella höystettynä, niin ostajakuntaa varmasti riittää. Ei toki haittaisi, jos samalla vaivalla siihen saisi HUD:in, comfort access:in, E60 comfort sitzet ja kunnon hifit.
Onhan siinä listaa
Tosin itselle kyllä kelpaisi E60/61 ihan hyvin E39 seuraajaksi. En kokenut sitä mitenkään häiritsevän suureksi. E9X olisi toki näppärämpi mutta tilojen puolesta E61. No ehkä sitten joskus sellainen, nelivedolla tai ilman :think
E9X ja E6X ero ei ole niin dramaattinen kuin E46 ja E39 välissä oleva kuilu. E9X tosiaan muuten voisi harkita jos vaan sen meluisuuden kanssa pystyy elämään.
E9X ja E6X ero ei ole niin dramaattinen kuin E46 ja E39 välissä oleva kuilu. E9X tosiaan muuten voisi harkita jos vaan sen meluisuuden kanssa pystyy elämään.
Tuosta on Teronkin kanssa poristu monet kerrat ja täsmälleen samaa mieltä on oltu.
Jotenkin odotukset väkisinkin painottuvat tuohon uuden F30:n suuntaan. Mitat alkavat olla E39 kokoluokassa. Hauska päästä kokeilemaan, jos sattuisi olla varusteita ladattuna.
Jos tuota E60:iä olisi saanut x-driven kanssa aktiiiohjauksella ja dynamic drive.lla ryyditettynä, niin siitä olisi jo todennäköisesti käyty kauppapoliittisia neuvotteluita. Tässä vaiheessa tyydyn edelleen ajelemaan E39:llä ja sivusilmällä katselen tuota Teron E60 535d:tä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Rakennapa meille E39 x-drive nelivedolla, aktiiviohjauksella, dynamic drive:lla ja sopivalla koneella höystettynä, niin ostajakuntaa varmasti riittää. Ei toki haittaisi, jos samalla vaivalla siihen saisi HUD:in, comfort access:in, E60 comfort sitzet ja kunnon hifit.
Rakenna ensin e61 bensa noilla varusteilla, ei löydy edes niitä.
Tuosta on Teronkin kanssa poristu monet kerrat ja täsmälleen samaa mieltä on oltu.
Jotenkin odotukset väkisinkin painottuvat tuohon uuden F30:n suuntaan. Mitat alkavat olla E39 kokoluokassa. Hauska päästä kokeilemaan, jos sattuisi olla varusteita ladattuna.
Jos tuota E60:iä olisi saanut x-driven kanssa aktiiiohjauksella ja dynamic drive.lla ryyditettynä, niin siitä olisi jo todennäköisesti käyty kauppapoliittisia neuvotteluita. Tässä vaiheessa tyydyn edelleen ajelemaan E39:llä ja sivusilmällä katselen tuota Teron E60 535d:tä.
Tuosta F30:stä.
Hieno ulkoa, hieno sisältä mutta jotkut ratkaisut ihmetyttää, esim. se M-sport ratti on minusta jotain todella . Mitä tulee sitten tuohon E9x sisämeluun vs. mahdollisesti uudempi malli, niin en laittais tuosta asiasta pitkävetoa, että asia on "korjattu". Nimittäin olen huomannut, että E9x autojenkin välillä tuntuu olevan eroja äänieristyksen laadussa, ja nimenomaan uudemmat E9x vaikuttaa hiljaisemmilta. Tarkoitan vm 2007 ja siitä ylöspäin. Nuo alkupään kinnerit on foorumienkin mukaan meluisampia. Ja esim kahdella tutulla on E91 320d ja en ole havainnut, että niiden autojen äänimaailmat häiritsisi minua tavalla, jolla esim tuo uusi 1-sarjalainen häiritsi.
Luulen, että F30 saattaa edelleen olla "meluisa" auto vs. E39 med tuplalasit & 6-koneinen bensa. Joidenkin mittausten mukaan muuten E39 prefacelift oli hiljaisempi kuin facelift mallit, ja tuokin voi pitää kutinsa. Mun eka E39 oli vm 96 ja siellä pystyi kyllä kuiskaamalla keskustella. Niin tai näin, niin saattaa olla, ettei sitä samanlaista hiljaisuutta, mitä E39 parhaimmillaan tarjoaa, niin välttämättä ole tarjolla missään uudessa 3 tai 5 sarjassa. Ainakin E60 oli tuossakohtaa minulle lievä pettymys. E39 on hiljaisempi.
Tota mun E60:iä ei kannata katella enää... se ei asu enää Oulussa.
2011 320xda touring hkpl7 runflateilla oli todella meluisa, 325ia 2005 sedan ei niin paha. Ilmeisesti nelivedon etuvetarit tuo mölyä tupaan, samoin diesel neloskone.
Tuli sitten tilattua koti-päiväkoti-rouvan työpaikka-oma työpaikka tempoajoon kolmiysin seuraajaksi F20 120d manuaali
Tämänkin kyllä voi hyvin ymmärtää kun muistelee omaa koeajoa 125i Coupélla joskus vuosi sitten tms. Ei vaan yhtä hauskaa uutta Bemaria ole montaa tullut ajettua (kun M-mallien puikkoihin ei ole päässyt).
Edelleen kaihertaa ettei 335i-mallia saa edes vitosen varusteilla, saati sitten seiskan.. Moottori kun tuossa olisi omaan makuun sopiva: Hiljainen ääneltään, laajakierrosalueinen ja nopeasti reagoiva. Ulkonäkö ei oikein miellytä minua (pl coupe). Meluasiaan voisi tietysti paneutua kun ei tuo 2-5 v vanhan auton lisä-äänieristäminen ainakaan omaan korvaan kuulosta kovin kummoiselta. Olisihan se toisaalta kiva kun ei tarvitsisi tehdä itse mitään, ajaa vaan ja keskittyy muihin harrasteisiin/harrasteautoihin.
Monesti on käynyt mielessä että jos/kun omasta diesel-E39 '01:sta aika jättää, hankin tilalle pre-facelift E39:n bensakutosella. Sellainen ei maksa enää juuri mitään ja siinä on aikalailla ne ominaisuudet joita käyttöautossa arvostan.
EDIT: itse asiassa pelkään että aika on kullannut muistot. Näin kävi aikanaan E34:n kanssa. Koeajoin sellaisen autoliikkeestä nuorena kloppina ja ihastuin sen laadukkuuteen. Kun myin 2002-vuonna omaa ekaa E39:sia, vaihdossa tarjottiin juurkin samaa koeajamaani E34-yksilöä. Otin sen vastaan koeajamatta kun olin niin iloinen.. Seuraavien viikkojen aikana ihmettelin että mitä minä silloin vuosia aiemmin oikein näin sellaisessa autossa. Sehän oli ihan kamala (tosin oli siihen tullut jo 100 tkm lisää mittariinkin).
Mersun CLS (edellinen korimalli) on ollut jo pitkään mielessä oman E39:n seuraajaksi. Hassua sinänsä mutta vain ulkonäkönsä takia. En nimittäin ole vaivautunut kokeilemaan yhtään yksilöä. Joo, se on isohko ja olen urputtanut nykyvitosen kokoluokasta parkkeeratessa eli senkin puolesta koko CLS-juttu on tyhjän päällä. Ei vaan taida meseen saada kohtuullista bensakonetta (kai) vaan pitää ottaa heti joku v8 malli (kivaa mutta kallis hankinta). Dieseleitä ei anyway meidän taloon enää tule vaikka nyt kumpikin käyttis sellaisia ovatkin. Osaan entistä enemmän arvostaa hiljaista käyntiääntä kaupunkiajossa ja varsinkin viiveettömyyttä nopeissa kiihdytyksissä tai liikkeellelähdöissä. Ja kun ei tuo kulutusero bensan ja dieselin välillä ole mitenkään taloudellisesti perusteltavissa kun auto tiputtaa arvoaan joka tapauksessa kymppitonnin vuodessa. Eiköhän se jokunen sata euroa ole sen ylellisemmän kyydin arvoista.
Toisaalta kun silloin vuosia sitten tuli ylihuollettua harrastuksen nimissä E39:ia niin nyt näyttää siltä että se kiittää käyttäytymällä siivosti eikä vaadi hoitoa edes silloin tällöin.. Jos se ei ruostu (anteeksi.. reagoi sinkissään) kokonaan pois niin kaipa tuolla vielä pääsisi niin pitkään että tilalle löytyisi jopa BMW:lta sopivan kokoinen ylellinen auto.
Tällä viikolla olin parkkihallissa E39:n kanssa ja kummallakin puolella autot (tavallisen kokoiset) olivat keskellä ruutujaan. Omasta ulostautuminen oli haastavaa kun kummaltakin puolelta piti päästä ulos hankaamatta vaatteita kuraisiin kylkiin. E60:lla ei tuosta parkkitalosta olisi löytynyt yhtään vapaata paikkaa, saati sitten F10:lla. Oma hermo ei kyllä kestäisi tuollaista parkinetsimisleikkiä kovin pitkään isommalla autolla.
Comment