Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harossi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 619
    • Haukipudas

    Originally posted by Squamish View Post
    Onko tuo osan hinta vai sisältääkö myös vaihtotyön? Paljonko on muutama satanen? Ihmettelen vaan noin alhaiselta kuulostavaa hintaa, kun tämä tuntuu kuitenkin olevan joillekin este 35i:n hankinnalle...
    noh, en tarkkoja hintoja muista, mutta osa n.500e ja parin tunnin työ päälle.
    e39 M5

    Comment

    • Squamish
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 260
      • HEL

      Originally posted by harossi View Post
      noh, en tarkkoja hintoja muista, mutta osa n.500e ja parin tunnin työ päälle.
      Jep. Tehdaskunnostettu pumppu (osanumero 13517594943) genuine partsilta tai Schmiedmannilta noin 230 euroa + asennus. Jos asennus on parin tunnin työ, niin koko hoito 400...500 euroa.
      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Joko Terolla on uusi auto? Mikä malli ja joko se kohta on myynnissä
        E39 528iA

        Comment

        • bimmerE34
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 6209
          • Gotham

          Kävin tuossa hiljattain ajamassa F10 korista uutta vitosta.. Näyttää hyvältä, sisältä hieno, mutta ajettavuus. Alamäki on alkanut autoteollisuudessa ajettavuuden suhteen. Uusi Audi A6 oli huomattavasti paremman tuntuinen ajoltaan.

          Uusissa autoissa vaivaa paljon myös liukkaiden vallitessa tunnottomuus. Tiehen ei ole samanlaista tuntua mitä oli E34:llä. E39:llä oli vielä erinomainen tuntu tiehen ja E60 ratissa vielä tunti tien kohtuullisen hyvin, eikä voi moittia millään lailla. F10 ohjaustehostin ei edes toimi keskialueella ; kiitos viherhattutätejen ja ilmastonmuutos hössötyksen.

          En väitä että F10 olisi huono ajaa. Ei missään nimessä. Autossa vaan ei yksinkertaisesti ole sellaista tuntumaa tiehen edes kuivalla mitä E60 pystyy tarjoamaan. 8 pykäläinen automaatti kyllä vaihtaa hienosti ja toimii muutenkin hyvin. Uraisella tiellä melko levoton laitos loppupeleissä ja autoa piti ihan ajamalla ajaa, et voinut keskittyä kaikkeen muuhun epäolennaiseen mitä moneseti liikenteessä tekee laista huolimatta.

          F10 on erinomainen auto matkustaa kyydissä. Ei mitään valittamista. Mutta autojen kulta-aika on ohitse. Nykyään tuijotetaan päästöjä, tehdään kaikki sen eteen että sieltä putkesta ei ylimääräisiä pihalle tule. Lopputulos on tämä. 100% sähköisesti tehostettu ohjaus, vähän niin ja näin toimivia start / stop järjestelmiä ja kaikenmaailman hilavitkuttimia.

          E39:n jälkeen uudempaan siirtyvän ei kannata pompata suoraan F10 korimalliin. E39 varsinkin servotronic ohjauksella varustettuna on niin hieno auto ajaa että en näe syytä auton vaihdolle ajettavuuden kannalta mikäli se ei ole välttämätöntä. E60 ja E39 eivät missään nimessä asetu samalle viivalle, mutta tämänpäivän hintataso elää niin kovasti, että saa varmasti miettiä mihin dollarinsa laittaa.

          Moni ihminen on sanonut ja yhdyn heidän puheisiinsa. Parhaat autot ovat jo valmistettu, eivätkä ole enää tuotannossa.

          ///Pumppu Pojat Racing Team
          Metaline sport #40

          Comment

          • Squamish
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 260
            • HEL

            Originally posted by bimmerE34 View Post
            Kävin tuossa hiljattain ajamassa F10 korista uutta vitosta.. Näyttää hyvältä, sisältä hieno, mutta ajettavuus. Alamäki on alkanut autoteollisuudessa ajettavuuden suhteen. Uusi Audi A6 oli huomattavasti paremman tuntuinen ajoltaan.

            Uusissa autoissa vaivaa paljon myös liukkaiden vallitessa tunnottomuus. Tiehen ei ole samanlaista tuntua mitä oli E34:llä. E39:llä oli vielä erinomainen tuntu tiehen ja E60 ratissa vielä tunti tien kohtuullisen hyvin, eikä voi moittia millään lailla. F10 ohjaustehostin ei edes toimi keskialueella ; kiitos viherhattutätejen ja ilmastonmuutos hössötyksen.

            En väitä että F10 olisi huono ajaa. Ei missään nimessä. Autossa vaan ei yksinkertaisesti ole sellaista tuntumaa tiehen edes kuivalla mitä E60 pystyy tarjoamaan. 8 pykäläinen automaatti kyllä vaihtaa hienosti ja toimii muutenkin hyvin. Uraisella tiellä melko levoton laitos loppupeleissä ja autoa piti ihan ajamalla ajaa, et voinut keskittyä kaikkeen muuhun epäolennaiseen mitä moneseti liikenteessä tekee laista huolimatta.

            F10 on erinomainen auto matkustaa kyydissä. Ei mitään valittamista. Mutta autojen kulta-aika on ohitse. Nykyään tuijotetaan päästöjä, tehdään kaikki sen eteen että sieltä putkesta ei ylimääräisiä pihalle tule. Lopputulos on tämä. 100% sähköisesti tehostettu ohjaus, vähän niin ja näin toimivia start / stop järjestelmiä ja kaikenmaailman hilavitkuttimia.

            E39:n jälkeen uudempaan siirtyvän ei kannata pompata suoraan F10 korimalliin. E39 varsinkin servotronic ohjauksella varustettuna on niin hieno auto ajaa että en näe syytä auton vaihdolle ajettavuuden kannalta mikäli se ei ole välttämätöntä. E60 ja E39 eivät missään nimessä asetu samalle viivalle, mutta tämänpäivän hintataso elää niin kovasti, että saa varmasti miettiä mihin dollarinsa laittaa.

            Moni ihminen on sanonut ja yhdyn heidän puheisiinsa. Parhaat autot ovat jo valmistettu, eivätkä ole enää tuotannossa.
            Silläkin uhalla, että tulee fossiilin ja muutoksenvastustajan leima otsaan, niin tuossa on totuus aika lailla kiteytettynä. Nykyisin ei ole paljon muulla väliä kuin gizmoilla, paitsi Euroopassa, missä on väliä gizmoilla ja Co2-arvoilla.

            Jos tarvitsee 5-sarjalaista, niin nyt voisi olla sopiva aika ostaa LCI E6x ja ajella se loppuun asti.

            Toisaalta, erään (arvostetun) autojournalistin mukaan F30 on paras 3-sarjalainen ikinä, kaikista gizmoista ja viherpiperryksestä huolimatta.

            Mene ja tiedä.
            Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              Originally posted by Squamish View Post
              Toisaalta, erään (arvostetun) autojournalistin mukaan F30 on paras 3-sarjalainen ikinä, kaikista gizmoista ja viherpiperryksestä huolimatta.
              Juuri näin. F30 on saanut kaikissa ennakoissa mahtavat kehut juuri keveyden ja hauskuuden takia. Myös 1M loistaa tällä saralla, ja voitti juuri hauskuus pystin Clarksonin testissä jättäen taakse mclarenin, nissan gtr, gt2:n ym. Eli bemari kyllä osaa vielä Autoja tehdä, mutta f10:n kohdalle ohjausta ei saatu kuntoon.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9147
                • Oulu

                Jossain oli aiemmin veikkailuja, että F10/11 xdrive-versioissa olisi perinteinen hydraulinen tehostus tuon sähköisen tilalla. Pitääköhän paikkaansa?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Jossain oli aiemmin veikkailuja, että F10/11 xdrive-versioissa olisi perinteinen hydraulinen tehostus tuon sähköisen tilalla. Pitääköhän paikkaansa?
                  ETK:sta kun katsoo, niin 550ix, 535iX ja 535dX:ssä näyttää olevan hydraulinen mutta 528ix ja 525dx on sähköinen.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Joko Terolla on uusi auto? Mikä malli ja joko se kohta on myynnissä
                    Ei vielä.

                    Ei vielä.



                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • MMF
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 461
                      • Sipoo

                      Vähän offtopikin puolelle mutta jos ei ole ikinä e39 omistanut tai edes koeajanut niin kannattaako semmoinen vielä hankkia? Tarttis ison, luotettavan käyttöauton.

                      Pirusti kuumottelisi 530d ja tämä topikki + kaikki muut hehkutukset päälle puoltaisi hankintaa mutta kun uusimmatkin rupeaa olemaan jo vanhoja autoja niin se vähän jännittää. Plus dieselin viat ja laatikon viat jne jne... Tieto lisää tuskaa.

                      Järki vastaan tunteet, niin kai se menee. Vähän semmonen fiilis päällä että jos ei e39 ole ikinä omistanut niin ei oikein tiedä hyvistä autoista mitään...
                      E70 X5 3.0D -07
                      W124 200d
                      Hiace 4wd

                      EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                      Comment

                      • bimmerE34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 6209
                        • Gotham

                        Originally posted by MMF View Post
                        Vähän offtopikin puolelle mutta jos ei ole ikinä e39 omistanut tai edes koeajanut niin kannattaako semmoinen vielä hankkia? Tarttis ison, luotettavan käyttöauton.

                        Pirusti kuumottelisi 530d ja tämä topikki + kaikki muut hehkutukset päälle puoltaisi hankintaa mutta kun uusimmatkin rupeaa olemaan jo vanhoja autoja niin se vähän jännittää. Plus dieselin viat ja laatikon viat jne jne... Tieto lisää tuskaa.

                        Järki vastaan tunteet, niin kai se menee. Vähän semmonen fiilis päällä että jos ei e39 ole ikinä omistanut niin ei oikein tiedä hyvistä autoista mitään...
                        Kannattaa. Iso, luotettava ja edullinen.

                        Jos vielä 530d mallia meinaat, niin eihän noissa ole kummoisia. Jos on kilometrejä reilusti, niin polttoainepuolelta siirtopumppu voi olla uusinnan tarpeessa jossain välissä. Hehkut eivät todennäköisesti ainakaan ole enää alkuperäiset.

                        Laatikko kestää minkä kestää, mutta ilman lastua uskaltaa tuollaisen ostaa. Suhteellisen järkevillä kustannuksillahan noihin saa sitten uusia. Imusarjan läpät kun ovat jo todennäköisesti poistettu niin eikun naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.

                        Suosittelen lämpimästi E39 ostamista jos kriteerit seuraavat; Pieni kulutus, isot tilat, erinomainen ajettavuus sekä hiljaisuus.

                        Toki, jos E39 on huono ajaa niin silloin alustakin on todennäköisesti tehtaan riston jäljiltä.

                        ///Pumppu Pojat Racing Team
                        Metaline sport #40

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by bimmerE34 View Post
                          Kannattaa. Iso, luotettava ja edullinen.

                          Jos vielä 530d mallia meinaat, niin eihän noissa ole kummoisia. Jos on kilometrejä reilusti, niin polttoainepuolelta siirtopumppu voi olla uusinnan tarpeessa jossain välissä. Hehkut eivät todennäköisesti ainakaan ole enää alkuperäiset.

                          Laatikko kestää minkä kestää, mutta ilman lastua uskaltaa tuollaisen ostaa. Suhteellisen järkevillä kustannuksillahan noihin saa sitten uusia. Imusarjan läpät kun ovat jo todennäköisesti poistettu niin eikun naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.

                          Suosittelen lämpimästi E39 ostamista jos kriteerit seuraavat; Pieni kulutus, isot tilat, erinomainen ajettavuus sekä hiljaisuus.

                          Toki, jos E39 on huono ajaa niin silloin alustakin on todennäköisesti tehtaan riston jäljiltä.

                          E39 on tosi hyvä auto edelleen ihan mihin vaan verrattuna, mutta ikää alkaa olla sen verran, että saa olla todella tarkkana jos haluaa oikeasti hyvän. Jos pidemmäksi aikaa ostaisin pitoautoksi, niin etsisin vähän ajetun tarkalla huoltohistorialla olevan hyvän yksilön, vaikka maksaisikin vähän enemmän.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • heijani
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 220
                            • Turku

                            Originally posted by bimmerE34 View Post
                            Suosittelen lämpimästi E39 ostamista jos kriteerit seuraavat; Pieni kulutus, isot tilat, erinomainen ajettavuus sekä hiljaisuus.
                            Itsehän palasin takaisin E39:iin pienen hairahduksen jälkeen juuri noiden kriteereiden perusteella. Nyt alla on farkku 530d manuaalivaihteilla, M-sport 2 alustalla ja servotronicilla. On se vaan hiljainen, ei siitä mihinkään pääse. Ihan törkeen hyvä on myös ajettavuudeltaan. Huomattavasti paremman tuntuinen mitä entinen 540i oli. Alusta ja servotronic tekee kyllä todella paljon tuossa(kin) autossa. Ja tuo 530d menee vielä hyvinkin pienellä kulutuksella. Täydellinen huoltohistoria löytyy, mutta eiköhän sitä tuon ikäisiä autoja aina jonkun verran laittaamaan joudu. Itse kuitenkin päädyin pitkästä aikaa manuaaliin, osaltaan tämän foorumin kauhutarinoiden takia. Hinta-autosuhde on E39:ssä mielestäni erittäin hyvä. Ei muutakuin ostamaan vaan, kun hyvä tulee vastaan. Tarjontaa ainakin tuntuu olevan.

                            Vielä varoituksena: Kuten tästäkin ketjusta paikka paikon huomaa E39 tulee erittäin kalliiksi, koska seuraavan auton kriteerit ovatkin sitten todella korkealla...
                            Last edited by heijani; 22-11-2011, 16:42.
                            BMW e61 525dA 2006
                            ex BMW e39 530dT 2000
                            ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                            ex BMW e39 540iA sedan 1999
                            ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                            ex BMW e46 316i sedan 2000

                            Comment

                            • Jarhead
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2007
                              • 1323
                              • Kalajoki

                              Itse katsoisin hintaa sitä vastaan, mikä on auton kunto ja jo tehdyt rempat+ normi huollot. Oli(si)n valmis ostamaan hieman työtä lähes ~50%halvemmalla kunhan perusasiat on kunnossa. Viimeisen päälle puunatun 220-240tkm ajetun ja n.100tkm enemmän ajetun E39:n välillä saattaa olla aivan jäätäviä hintaeroja vaikka vähemmän ajetussa autossa varsinainen jumppa on vasta alkamassa.

                              Näen asian näin, että nyt on viimeiset hetket löytää ja ostaa kallis E39 dieseli sillä kohta kaikkien todelliset km:t on 300tkm:n ja loppusijoituspaikan välissä. Hyvä on suhteellinen käsite autokaupoissa.
                              sigpic
                              -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                              Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                              Comment

                              • HC91
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 998
                                • 29100/310053

                                Originally posted by heijani View Post
                                farkku 530d manuaalivaihteilla, M-sport 2 alustalla ja servotronicilla. On se vaan hiljainen, ei siitä mihinkään pääse. Ihan törkeen hyvä on myös ajettavuudeltaan. Huomattavasti paremman tuntuinen mitä entinen 540i oli. Alusta ja servotronic tekee kyllä todella paljon tuossa(kin) autossa.
                                Eiiiivoiiiollaarrghh... farkkuun on saanut vain yhen sortin sporttialustaa, sedaniin sitten kahenlaista. 4-/6-sylinterinen E39 hakkaa ajettavuudessa V-lohkoisen lähinnä hammastangon ansiosta :think
                                92' ///M5 3.8 individual
                                09' 320d xDrive
                                16' NIU N1 Sport
                                19' NIU U+ Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎