Originally posted by Squamish
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by harossi View Postnoh, en tarkkoja hintoja muista, mutta osa n.500e ja parin tunnin työ päälle.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Kävin tuossa hiljattain ajamassa F10 korista uutta vitosta.. Näyttää hyvältä, sisältä hieno, mutta ajettavuus. Alamäki on alkanut autoteollisuudessa ajettavuuden suhteen. Uusi Audi A6 oli huomattavasti paremman tuntuinen ajoltaan.
Uusissa autoissa vaivaa paljon myös liukkaiden vallitessa tunnottomuus. Tiehen ei ole samanlaista tuntua mitä oli E34:llä. E39:llä oli vielä erinomainen tuntu tiehen ja E60 ratissa vielä tunti tien kohtuullisen hyvin, eikä voi moittia millään lailla. F10 ohjaustehostin ei edes toimi keskialueella ; kiitos viherhattutätejen ja ilmastonmuutos hössötyksen.
En väitä että F10 olisi huono ajaa. Ei missään nimessä. Autossa vaan ei yksinkertaisesti ole sellaista tuntumaa tiehen edes kuivalla mitä E60 pystyy tarjoamaan. 8 pykäläinen automaatti kyllä vaihtaa hienosti ja toimii muutenkin hyvin. Uraisella tiellä melko levoton laitos loppupeleissä ja autoa piti ihan ajamalla ajaa, et voinut keskittyä kaikkeen muuhun epäolennaiseen mitä moneseti liikenteessä tekee laista huolimatta.
F10 on erinomainen auto matkustaa kyydissä. Ei mitään valittamista. Mutta autojen kulta-aika on ohitse. Nykyään tuijotetaan päästöjä, tehdään kaikki sen eteen että sieltä putkesta ei ylimääräisiä pihalle tule. Lopputulos on tämä. 100% sähköisesti tehostettu ohjaus, vähän niin ja näin toimivia start / stop järjestelmiä ja kaikenmaailman hilavitkuttimia.
E39:n jälkeen uudempaan siirtyvän ei kannata pompata suoraan F10 korimalliin. E39 varsinkin servotronic ohjauksella varustettuna on niin hieno auto ajaa että en näe syytä auton vaihdolle ajettavuuden kannalta mikäli se ei ole välttämätöntä. E60 ja E39 eivät missään nimessä asetu samalle viivalle, mutta tämänpäivän hintataso elää niin kovasti, että saa varmasti miettiä mihin dollarinsa laittaa.
Moni ihminen on sanonut ja yhdyn heidän puheisiinsa. Parhaat autot ovat jo valmistettu, eivätkä ole enää tuotannossa.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostKävin tuossa hiljattain ajamassa F10 korista uutta vitosta.. Näyttää hyvältä, sisältä hieno, mutta ajettavuus. Alamäki on alkanut autoteollisuudessa ajettavuuden suhteen. Uusi Audi A6 oli huomattavasti paremman tuntuinen ajoltaan.
Uusissa autoissa vaivaa paljon myös liukkaiden vallitessa tunnottomuus. Tiehen ei ole samanlaista tuntua mitä oli E34:llä. E39:llä oli vielä erinomainen tuntu tiehen ja E60 ratissa vielä tunti tien kohtuullisen hyvin, eikä voi moittia millään lailla. F10 ohjaustehostin ei edes toimi keskialueella ; kiitos viherhattutätejen ja ilmastonmuutos hössötyksen.
En väitä että F10 olisi huono ajaa. Ei missään nimessä. Autossa vaan ei yksinkertaisesti ole sellaista tuntumaa tiehen edes kuivalla mitä E60 pystyy tarjoamaan. 8 pykäläinen automaatti kyllä vaihtaa hienosti ja toimii muutenkin hyvin. Uraisella tiellä melko levoton laitos loppupeleissä ja autoa piti ihan ajamalla ajaa, et voinut keskittyä kaikkeen muuhun epäolennaiseen mitä moneseti liikenteessä tekee laista huolimatta.
F10 on erinomainen auto matkustaa kyydissä. Ei mitään valittamista. Mutta autojen kulta-aika on ohitse. Nykyään tuijotetaan päästöjä, tehdään kaikki sen eteen että sieltä putkesta ei ylimääräisiä pihalle tule. Lopputulos on tämä. 100% sähköisesti tehostettu ohjaus, vähän niin ja näin toimivia start / stop järjestelmiä ja kaikenmaailman hilavitkuttimia.
E39:n jälkeen uudempaan siirtyvän ei kannata pompata suoraan F10 korimalliin. E39 varsinkin servotronic ohjauksella varustettuna on niin hieno auto ajaa että en näe syytä auton vaihdolle ajettavuuden kannalta mikäli se ei ole välttämätöntä. E60 ja E39 eivät missään nimessä asetu samalle viivalle, mutta tämänpäivän hintataso elää niin kovasti, että saa varmasti miettiä mihin dollarinsa laittaa.
Moni ihminen on sanonut ja yhdyn heidän puheisiinsa. Parhaat autot ovat jo valmistettu, eivätkä ole enää tuotannossa.
Jos tarvitsee 5-sarjalaista, niin nyt voisi olla sopiva aika ostaa LCI E6x ja ajella se loppuun asti.
Toisaalta, erään (arvostetun) autojournalistin mukaan F30 on paras 3-sarjalainen ikinä, kaikista gizmoista ja viherpiperryksestä huolimatta.
Mene ja tiedä.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Squamish View PostToisaalta, erään (arvostetun) autojournalistin mukaan F30 on paras 3-sarjalainen ikinä, kaikista gizmoista ja viherpiperryksestä huolimatta.
Comment
-
-
Jossain oli aiemmin veikkailuja, että F10/11 xdrive-versioissa olisi perinteinen hydraulinen tehostus tuon sähköisen tilalla. Pitääköhän paikkaansa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJossain oli aiemmin veikkailuja, että F10/11 xdrive-versioissa olisi perinteinen hydraulinen tehostus tuon sähköisen tilalla. Pitääköhän paikkaansa?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJoko Terolla on uusi auto? Mikä malli ja joko se kohta on myynnissä
Ei vielä.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Vähän offtopikin puolelle mutta jos ei ole ikinä e39 omistanut tai edes koeajanut niin kannattaako semmoinen vielä hankkia? Tarttis ison, luotettavan käyttöauton.
Pirusti kuumottelisi 530d ja tämä topikki + kaikki muut hehkutukset päälle puoltaisi hankintaa mutta kun uusimmatkin rupeaa olemaan jo vanhoja autoja niin se vähän jännittää. Plus dieselin viat ja laatikon viat jne jne... Tieto lisää tuskaa.
Järki vastaan tunteet, niin kai se menee. Vähän semmonen fiilis päällä että jos ei e39 ole ikinä omistanut niin ei oikein tiedä hyvistä autoista mitään...
Comment
-
-
Originally posted by MMF View PostVähän offtopikin puolelle mutta jos ei ole ikinä e39 omistanut tai edes koeajanut niin kannattaako semmoinen vielä hankkia? Tarttis ison, luotettavan käyttöauton.
Pirusti kuumottelisi 530d ja tämä topikki + kaikki muut hehkutukset päälle puoltaisi hankintaa mutta kun uusimmatkin rupeaa olemaan jo vanhoja autoja niin se vähän jännittää. Plus dieselin viat ja laatikon viat jne jne... Tieto lisää tuskaa.
Järki vastaan tunteet, niin kai se menee. Vähän semmonen fiilis päällä että jos ei e39 ole ikinä omistanut niin ei oikein tiedä hyvistä autoista mitään...
Jos vielä 530d mallia meinaat, niin eihän noissa ole kummoisia. Jos on kilometrejä reilusti, niin polttoainepuolelta siirtopumppu voi olla uusinnan tarpeessa jossain välissä. Hehkut eivät todennäköisesti ainakaan ole enää alkuperäiset.
Laatikko kestää minkä kestää, mutta ilman lastua uskaltaa tuollaisen ostaa. Suhteellisen järkevillä kustannuksillahan noihin saa sitten uusia. Imusarjan läpät kun ovat jo todennäköisesti poistettu niin eikun naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Suosittelen lämpimästi E39 ostamista jos kriteerit seuraavat; Pieni kulutus, isot tilat, erinomainen ajettavuus sekä hiljaisuus.
Toki, jos E39 on huono ajaa niin silloin alustakin on todennäköisesti tehtaan riston jäljiltä.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostKannattaa. Iso, luotettava ja edullinen.
Jos vielä 530d mallia meinaat, niin eihän noissa ole kummoisia. Jos on kilometrejä reilusti, niin polttoainepuolelta siirtopumppu voi olla uusinnan tarpeessa jossain välissä. Hehkut eivät todennäköisesti ainakaan ole enää alkuperäiset.
Laatikko kestää minkä kestää, mutta ilman lastua uskaltaa tuollaisen ostaa. Suhteellisen järkevillä kustannuksillahan noihin saa sitten uusia. Imusarjan läpät kun ovat jo todennäköisesti poistettu niin eikun naftaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Suosittelen lämpimästi E39 ostamista jos kriteerit seuraavat; Pieni kulutus, isot tilat, erinomainen ajettavuus sekä hiljaisuus.
Toki, jos E39 on huono ajaa niin silloin alustakin on todennäköisesti tehtaan riston jäljiltä.
E39 on tosi hyvä auto edelleen ihan mihin vaan verrattuna, mutta ikää alkaa olla sen verran, että saa olla todella tarkkana jos haluaa oikeasti hyvän. Jos pidemmäksi aikaa ostaisin pitoautoksi, niin etsisin vähän ajetun tarkalla huoltohistorialla olevan hyvän yksilön, vaikka maksaisikin vähän enemmän.
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostSuosittelen lämpimästi E39 ostamista jos kriteerit seuraavat; Pieni kulutus, isot tilat, erinomainen ajettavuus sekä hiljaisuus.
Vielä varoituksena: Kuten tästäkin ketjusta paikka paikon huomaa E39 tulee erittäin kalliiksi, koska seuraavan auton kriteerit ovatkin sitten todella korkealla...Last edited by heijani; 22-11-2011, 16:42.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Itse katsoisin hintaa sitä vastaan, mikä on auton kunto ja jo tehdyt rempat+ normi huollot. Oli(si)n valmis ostamaan hieman työtä lähes ~50%halvemmalla kunhan perusasiat on kunnossa. Viimeisen päälle puunatun 220-240tkm ajetun ja n.100tkm enemmän ajetun E39:n välillä saattaa olla aivan jäätäviä hintaeroja vaikka vähemmän ajetussa autossa varsinainen jumppa on vasta alkamassa.
Näen asian näin, että nyt on viimeiset hetket löytää ja ostaa kallis E39 dieseli sillä kohta kaikkien todelliset km:t on 300tkm:n ja loppusijoituspaikan välissä. Hyvä on suhteellinen käsite autokaupoissa.sigpic
-14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
Comment
-
-
Originally posted by heijani View Postfarkku 530d manuaalivaihteilla, M-sport 2 alustalla ja servotronicilla. On se vaan hiljainen, ei siitä mihinkään pääse. Ihan törkeen hyvä on myös ajettavuudeltaan. Huomattavasti paremman tuntuinen mitä entinen 540i oli. Alusta ja servotronic tekee kyllä todella paljon tuossa(kin) autossa.
Comment
-
Comment