Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8260
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by pyroz View Post
    Jeps. Pari muttaa tuossa kuitenkin. Avo on täysin eri asia kuin coupe Ja en ikimaailmassa ottaisi normi automaattia. Vaikka nykyaikaiset sellaisetkin varmasti on hyviä, mutta vihaan oikeasti automaatteja yli kaiken, silti F11:n sporttiaski miellytti suuresti kun siinä ei tuntunu mitään luistoa tai kuminauhamaisuutta, sekä rattivaihteet toimi kuin ajatus.


    automaatit ollu markkinoilla rapiat 70 vuotta ja siltikin joku haluaa sekottaa käsin

    masokisti?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6711
      • PK-seutu

      Originally posted by tuumas View Post
      No koskas niitä E60 on saanut cabriolettinä?
      Oma M3 oli aikanaan SMG mutta jo totesinkin että kommentoin ainoastaan perus rakennetta koska E60 SMG:stä ei ole kokemusta...
      Sitä vaan kun kommentoit, että M3 on vaan radalle Sepä se on. Avon omistajana jotenkin tiedän jo nyt, että peltikattoseen vaihtaminen sylettää varmasti monesti...
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

        Originally posted by pyroz View Post
        Sitä vaan kun kommentoit, että M3 on vaan radalle Sepä se on. Avon omistajana jotenkin tiedän jo nyt, että peltikattoseen vaihtaminen sylettää varmasti monesti...
        Niin, lähinnä vastasin siihen mitä luettelit aikaisemmassa postauksessa ja tuolla kommentilla korostin sitä että kyse on hyvin erityyppisistä autoista (moottoreista) ja kaikki on kiinni siitä mitä haet. Jos sitten haluat sitä V8 voimaa ja cabrion yhdessä ja samassa paketissa niin E64, Muuten joutuu ottamaan 2 eri autoa :think Mutta nuita mainitsemiasia asioita kyllä löytyy muuten tuosta E60 v8 moottorisesta paitsi että SMGstä tuossa kopassa/moottorissa en osaa sanoa mitään.

        edit. ja ei minusta m3 ole vain radalle mutta moottori ja ainakin smg laatikko on nimenomaan kotonaan radalla ja toimii siellä parhaiten tosin kuin vaikka 545 tai 550 jotka näyttää ne parhaat puolensa myös ihan normaalissa käytössä

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          Tuollainen E60 545i on automaattinakin tosi mukava peli, kannattaa käydä koeajamassa. Ja jos budjetti ei lopu kesken, niin osta kerralla Alpina B5.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6711
            • PK-seutu

            Originally posted by Juhis View Post
            Tuollainen E60 545i on automaattinakin tosi mukava peli, kannattaa käydä koeajamassa. Ja jos budjetti ei lopu kesken, niin osta kerralla Alpina B5.
            Ei kyllä pysty venymään pelkkään automaattiin millään. Ja juu B5 toki olis aika hieno, mutta turhan arvokas 550i M-sporttina ja hölyillä ja pölyillä alkaa myös mennä kipurajojen yli, varsinkin kun ne yksilöt mitkä kelpuuttaisi on aina sieltä "viimeiseltä sivulta"

            Eikö tosiaan ole kellään kokemuksia E60 bensakoneisista sport automaatilla / rattivaihteilla?
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by pyroz View Post
              Ja onko se nyt SMG vai sport-automaatti? vai joku muu? pre-LCI vs. LCI tietysti eroaa myös.
              Kannattaa huomioida, että SMG on täysin eri asia kuin sport-automaatti. SMG:hän ei ole oikea automaatti vaan manuaali jossa sähköisesti ohjattu hydraulinen kytkin joten meno voi olla hiukan tökkivää. Sport-automaatti taas on tavallinen automaatti (eli sisältää momentinmuuntimen) jossa on ratissa läpyskät ja vähän vauhdikkaampi softa sisällä.

              Molempia on saanut E60:een, tosin SMG on melkoisen harvinainen ja tulikohan sport-automaatti vasta LCI:n yhteydessä. Noiden lisäksi on vielä DCT (DSG) joka on vielä eri asia, mutta sitä ei kai E60:ssä ollut saatavilla. DCT olisi noista paras, E92 335iA:n saa sillä... :think
              E39 528iA

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                Originally posted by pyroz View Post
                Eikö tosiaan ole kellään kokemuksia E60 bensakoneisista sport automaatilla / rattivaihteilla?
                Kokemukset liittyy lähinnä dieselkoneisiin E60/E61 tuolla sport automaatilla / rattivaihteilla. Mielestäni aika turha keksintö. Silti se vaihteisto on automaatti, eli siitä joko tykkää tai ei (laatikon "luistaminen" / momentinmuuntimen toiminta lähinnä). Mielestäni automaattivaihteiston pointti on se, että ei itse tarvitse vaihtaa ja nuo ratin takana olevat läpyskät ei siitä tuntumasta ja laatikon toiminnasta tee kuitenkaan manuaalia.

                Erilaiset nykyaikaiset sekventiaali- ja kaksoiskytkinvaihteistot ovat taas asia erikseen. Niihin nuo rattivaihteet kuuluvat ja toimivat myös todella upeasti! Esimerkiksi uusimman korimallin M3 DKG-laatikolla on aivan juhlava paketti, eikä esim. E46 M3:n SMG II:kaan toimivana ole mielestäni mikään huono, ei tietenkään uusimman tekniikan veroinen.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Originally posted by Juhis View Post
                  Kokemukset liittyy lähinnä dieselkoneisiin E60/E61 tuolla sport automaatilla / rattivaihteilla. Mielestäni aika turha keksintö. Silti se vaihteisto on automaatti, eli siitä joko tykkää tai ei (laatikon "luistaminen" / momentinmuuntimen toiminta lähinnä). Mielestäni automaattivaihteiston pointti on se, että ei itse tarvitse vaihtaa ja nuo ratin takana olevat läpyskät ei siitä tuntumasta ja laatikon toiminnasta tee kuitenkaan manuaalia.
                  Pitkästä aikaa täysin samoilla linjoilla Hemin kanssa!

                  On noita rattivaihdeläpysköjä ollut useammassakin autossa, ja nykyisestäkin semmoset löytyy.

                  Pari kertaa olen testannut, mutta lopputulos on se, että unohtaa kokonaan, että vaihteisto on manuaalipuolella ja sitten joko jurnutetaan tai huudatetaan konetta...

                  Voisihan sitä sanoa, että onhan ne rattiläpykät kivat olemassa, mutta kun ei. Ei niillä ole mitään käyttöä ja ovat siis täysin yhdentekevät.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    Originally posted by touring39 View Post
                    Pitkästä aikaa täysin samoilla linjoilla Hemin kanssa!
                    Ööö.. Hemin kanssa? Ei kai Hemi ole tähän topiciin ihan hetkeen kirjoittanut..
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by Juhis View Post
                      Ööö.. Hemin kanssa? Ei kai Hemi ole tähän topiciin ihan hetkeen kirjoittanut..
                      Sori, tarkoitin sun kanssa

                      Hauskaa Vappua.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by touring39 View Post
                        Voisihan sitä sanoa, että onhan ne rattiläpykät kivat olemassa, mutta kun ei. Ei niillä ole mitään käyttöä ja ovat siis täysin yhdentekevät.
                        Minä olen läpyköistä eri mieltä, nyt kun E39:een ne asensin ja olen niitä myös käyttänyt. Toki jos keppi pitää laittaa S-asentoon ja laatikko jää manuaaliseksi, niin sitten siinä yleensä huudatetaan konetta, mietitään sopivaa vaihdetta ja lopulta ei käytetä läppiä lainkaan. Mutta jos laatikko menee läpistä suoraa D-asennosta manuaalipuolelle ja palaa takaisin D:lle jonkin ajan kuluttua siitä kun läppien käyttö loppuu, niin nähdäkseni kyseessä on täydellinen paketti. Siis niin täydellinen kuin tavallinen automaatti voi olla. Käsittääkseni uudemmat BMW:n laatikot toimii noin (ja ehkä kohta tuo minunkin laatikko)
                        E39 528iA

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6711
                          • PK-seutu

                          Originally posted by Juhis View Post
                          Kokemukset liittyy lähinnä dieselkoneisiin E60/E61 tuolla sport automaatilla / rattivaihteilla. Mielestäni aika turha keksintö. Silti se vaihteisto on automaatti, eli siitä joko tykkää tai ei (laatikon "luistaminen" / momentinmuuntimen toiminta lähinnä). Mielestäni automaattivaihteiston pointti on se, että ei itse tarvitse vaihtaa ja nuo ratin takana olevat läpyskät ei siitä tuntumasta ja laatikon toiminnasta tee kuitenkaan manuaalia.

                          Erilaiset nykyaikaiset sekventiaali- ja kaksoiskytkinvaihteistot ovat taas asia erikseen. Niihin nuo rattivaihteet kuuluvat ja toimivat myös todella upeasti! Esimerkiksi uusimman korimallin M3 DKG-laatikolla on aivan juhlava paketti, eikä esim. E46 M3:n SMG II:kaan toimivana ole mielestäni mikään huono, ei tietenkään uusimman tekniikan veroinen.
                          Näin vähän pelkäsinkin, elikkä vasta F10/F11 malleihin tulleet tuplakytkinlaatikot on se "oikotie onneen", mutta mikään E60:iin tarjolla ollut vaihtoehto ei pääse lähellekään. Elikkä summa summaarum, etsintä kohdistuisi edelleenkin vain manuaaleihin.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Näin vähän pelkäsinkin, elikkä vasta F10/F11 malleihin tulleet tuplakytkinlaatikot on se "oikotie onneen", mutta mikään E60:iin tarjolla ollut vaihtoehto ei pääse lähellekään. Elikkä summa summaarum, etsintä kohdistuisi edelleenkin vain manuaaleihin.
                            Kyllä melkein joudun näin sanomaan, jollei 545i SMG-vaihteistolla tunnu edes kokeilemisen arvoiselta idealta.

                            Kaikesta huolimatta suosittelisin, että kävisit koeajolla automaattivaihteisella 545i mallilla. Yllättävän mukava peli, vaikka onkin "invalaatikolla"..
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • Ju11i
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 1254
                              • Oulu

                              En tiedä onko merkitystä, mutta voi 545i tuntua hiukan laiskalta M3:sen jälkeen.
                              Ei siinä hieno autohan se 545i on, itellä tosin kokemukset vain manuaalina.
                              G21 330e xDrive M-sport -23
                              E46 M3 -02

                              Comment

                              • tuumas
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2564
                                • Lapland, Finland

                                Originally posted by Ju11i View Post
                                En tiedä onko merkitystä, mutta voi 545i tuntua hiukan laiskalta M3:sen jälkeen.
                                Ei siinä hieno autohan se 545i on, itellä tosin kokemukset vain manuaalina.
                                E63 645 CiA ei tuntunu minusta laiskalta E46 M3 Coupen jälkeen :think
                                Last edited by tuumas; 27-04-2012, 18:05.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎