Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #631
    Hitsaa siihen tynkään mutteri, niin huomattavasti parempi vääntää. Perään lämpöä ja taatusti lähtee.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1203
      • GrassLake

      #632
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Ennemmin kannattais lämmittää sitä kantta ja sitten kylmäspraytä pultin kannalle ja nopeasti auki.

      Jos lämmittää pelkkää pulttia, niin se laajenee ja jää vielä tiukempaan kiinni. Toki voi koittaa käyttää sen pultin ihan punasena ja antaa jähtyä, minkä jälkeen koittaa aukasta.
      No sitä oikeastaan tarkoitin, ruosteet irtoaa kun sen saa kuumaksi.
      Pyörii lähes ilman vastusta auki useimmiten...

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11246
        • Oulu

        #633
        Originally posted by Risto113 View Post
        No sitä oikeastaan tarkoitin, ruosteet irtoaa kun sen saa kuumaksi.
        Pyörii lähes ilman vastusta auki useimmiten...
        Mutta jos siellä ei olekkaan ruostetta, vaan esim alumiini on leikannu kiinni, niin sillon pelkkä lämmittäminen ei hirveästi auta. Ruosteen kanssa punaseksi lämmittäminen tosiaan toimii.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2371
          • Tammela

          #634
          Eihän tuo kansi sit ota vaurioo jos kuumaks lämmittää?

          E: Joo tuli annettua vähä lämpöä ja lukkopihdelllä hetkuttelin auki. Ei ollu paha mut aluks vaan pelotti ettei se pultti kokonaan katkea..
          Last edited by smpovers; 19-01-2014, 16:33.
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • Splendis
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 38

            #635
            Kenelläkään kokemuksia bmw:n omista sisätilojen puhdistus/suoja-aineista? Tarkoitus olisi puhdistaa ja käsitellä kojelauta E90:stä, mutta jääkö noista bemarin omista aineista heijastuksia tuulilasille?

            Suoja-aineista bmw:llä näyttäisi olevan tarjolla cockpit sprayta ja muovin hoitoemulsiota. Kumpi olisi parempi kojelaudalle, ajatuksia / kokemuksia?

            E90 325iA LCI M-sport '09

            Comment

            • Mikhou
              BTCF Member
              • May 2009
              • 327
              • Lahti

              #636
              Kysellään täälläkin samaa asiaa;

              Mikähän nyt riivaa e87 120d
              Viime viikolla täristi rattia 80-90km/h nopeuksissa
              Vaihdettiin vasemmalle aksiaalitangon päätä tai vastaava n. 30e osa. samalla putsattiin vasenta etujarrua kun välillä jäi laahaamaan. Myös nelipyöräsuuntaus tehtiin.

              Tänään herjas renkaiden ilmanpainetta ajotietokoneessa, lähti nollaamalla pois.
              Ja rengaspaineet ok. Kuitenkin nyt täristää rattia 100/110km/h nopeuksissa. Missähän vielä olisi väljää ?

              Auto eilen pesty ja lämpimässä muutaman tunnin kuivui. Eli ei pitäisi jäätä/lunta olla vanteiden sisäpuolella.
              E53 X3 3.0sd -07

              ex:
              E87 120d -06
              E46 m3 -01
              E39 535i -98
              E36 318 cabriolet -96

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2371
                • Tammela

                #637
                Originally posted by Mikhou View Post

                Auto eilen pesty ja lämpimässä muutaman tunnin kuivui. Eli ei pitäisi jäätä/lunta olla vanteiden sisäpuolella.
                Ei sinne si olis kuraa jääny johonkin päin vannetta? Ootko käyny tasapainottaan?
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • Bemarituristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 238
                  • Helsinki

                  #638
                  Auto ei ole BMW, vaan ford focus, mutta kysytään silti koska vastaus sama.

                  Miksiköhän auton lämmityslaitteen etuvastus palaa hetken käytön jälkeen aina hajalle. Alkuperäinen paloi, hain motonetistä uuden, se toimi noin 20minuuttia, jonka jälkeen taas etuvastus rikki, ja lämppäri toimii vaan MAX puhallusnopeudella. Missä lienee vikaa? Lämppärinmoottori?

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    #639
                    Originally posted by Bemarituristi View Post
                    Auto ei ole BMW, vaan ford focus, mutta kysytään silti koska vastaus sama.

                    Miksiköhän auton lämmityslaitteen etuvastus palaa hetken käytön jälkeen aina hajalle. Alkuperäinen paloi, hain motonetistä uuden, se toimi noin 20minuuttia, jonka jälkeen taas etuvastus rikki, ja lämppäri toimii vaan MAX puhallusnopeudella. Missä lienee vikaa? Lämppärinmoottori?
                    Moottori paskana.

                    Comment

                    • Bemarituristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 238
                      • Helsinki

                      #640
                      Originally posted by jukkae View Post
                      Moottori paskana.
                      okei. se kuitenkin hetken ajan pyörii, mutta sitten pamahtaa etuvastus ja toimii vaan 4 nopeudella eli täysillä

                      Comment

                      • rocroc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 573
                        • keminmaa

                        #641
                        Originally posted by Bemarituristi View Post
                        okei. se kuitenkin hetken ajan pyörii, mutta sitten pamahtaa etuvastus ja toimii vaan 4 nopeudella eli täysillä
                        Moottori rikki kuten aiemmin sanottu, eli siinä on nyt liian iso vastus ja se polttaa etuvastuksen.

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          #642
                          Onko porukalla kokemuksia letkulämppäristä M52 koneessa? Netistä tuntuu löytyvän vähän hintsusti tietoa tuosta.. Tiedän että sinne käy säteilijä heittämällä mutta tekisi mieli kokeilla tuota letkulämppäriä kun tuossa diisselissä tuntuu lämmittävän todella nopeasti konetta vrt. säteilijään. Vai löytyykö tuossa m52 semmosta vesiletkua mihin sen vois torpata että moottorinohjaus ei sekoa siitä lämmittäessä.

                          Comment

                          • Mikhou
                            BTCF Member
                            • May 2009
                            • 327
                            • Lahti

                            #643
                            Originally posted by smpovers View Post
                            Ei sinne si olis kuraa jääny johonkin päin vannetta? Ootko käyny tasapainottaan?
                            Ei pitäis olla mitään ylimäärästä vanteissa. Eikä ole tasapainotettu nyt.
                            Aiemmin ei mitään tärinöitä ollut, sitten tuli tuo 80km/h tärinä rattiin ja vaihdettiin vasen akseliaalipää. (nimike kuitissa aks. nivel BMW E90-TRW-)

                            Sitten tuli 100km/h tärinä ja nyt huomasin myös, että ratti on ihan vähän vinossa oikealle. En myöskään saanut korjaamolta kulmien säädöstä paperia.

                            Soittelin korjaamolle ja tapana on yleensä se todiste antaa pyörien säädöistä, eivät tiedä miksi nyt ei ollut.

                            Selittyiskö tuo nyt 100km/h vauhdin tärinä rattiin tuolla jos kulmat on jäänyt säätämättä / säädetty huonosti ?
                            E53 X3 3.0sd -07

                            ex:
                            E87 120d -06
                            E46 m3 -01
                            E39 535i -98
                            E36 318 cabriolet -96

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #644
                              Originally posted by Mikhou View Post
                              Ei pitäis olla mitään ylimäärästä vanteissa. Eikä ole tasapainotettu nyt.
                              Aiemmin ei mitään tärinöitä ollut, sitten tuli tuo 80km/h tärinä rattiin ja vaihdettiin vasen akseliaalipää. (nimike kuitissa aks. nivel BMW E90-TRW-)

                              Sitten tuli 100km/h tärinä ja nyt huomasin myös, että ratti on ihan vähän vinossa oikealle. En myöskään saanut korjaamolta kulmien säädöstä paperia.

                              Soittelin korjaamolle ja tapana on yleensä se todiste antaa pyörien säädöistä, eivät tiedä miksi nyt ei ollut.

                              Selittyiskö tuo nyt 100km/h vauhdin tärinä rattiin tuolla jos kulmat on jäänyt säätämättä / säädetty huonosti ?
                              Jos auraus on niin poskellaan että aiheuttaa tärinää niin sun pitäs nähdä jo silmin renkaan kuluvan alla.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11246
                                • Oulu

                                #645
                                Originally posted by jukkae View Post
                                Onko porukalla kokemuksia letkulämppäristä M52 koneessa? Netistä tuntuu löytyvän vähän hintsusti tietoa tuosta.. Tiedän että sinne käy säteilijä heittämällä mutta tekisi mieli kokeilla tuota letkulämppäriä kun tuossa diisselissä tuntuu lämmittävän todella nopeasti konetta vrt. säteilijään. Vai löytyykö tuossa m52 semmosta vesiletkua mihin sen vois torpata että moottorinohjaus ei sekoa siitä lämmittäessä.
                                Voihan sen sinne alavesiletkuun tökätä kiinni. Mutta ei mulla ainakaan oo ollu ongelmia m52:ssa säteilylämppärin kanssa :think:

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X