Originally posted by Joni_R
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Joni_R View PostPiuha on k+dcan kirkas kaapeli, vihreä piirilevy. Auto on -09 LCI e91, jossa CCC uudemmalla iDrive ohjaimella. Pinnit 7 ja 8 erillään toisistaan. Niinkuin ilmeisesti tämän ikäisessä pitääkin?
Piuha näyttää juurikin tältä:
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...a-ediabas.htmlMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKokeile ihan huviksesi autossa jossa vanhempi KCAN väylä (<07), noita tuollaisia piuhoja on tusinassa ehkä yksi jossa tuo DCAN-puoli toimii. Mitä sanoo se CAN-vaihtosofta mikä kaapelin mukana tulee? Kun kytkee kiinni autoon ja valitsee DCANin niin antaako OK, vai herjaako siinäkin jo erroria?F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Ei tarvitse yhdistää pinnejä koska niitä ei d-can-autossa käytetä kuitenkaan. Se on ihan sama onko ne yhdessä vai erikseen, paitsi jos autossa on CIC niin silloin ne pitää olla erillään kuten kissvesala jo totesi.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Tuli hommattua ICOMi ja sain toimimaan INPAn käyttämällä IToolRadaria. ISTA ei kuitenkaan suostunut toimimaan enää, vaikka k-can kaapelilla aiemmin toimi moitteetta. Vehicle identification kohdassa kun ISTA haki ajoneuvon specsejä niin siihen "be patient" odotusikkunan taakse jo räpsähti autin VINi ja muita tietoja, mutta samantien antoi herjan ettei pysty tunnistamaan autoa. Sama ongelma e36 ja e39. Tuo IToolRadar oli käytössä myös ISTAn kanssa. Pitääkö tuon ISTAn kanssa vielä säätää jotain jos ISTA toimi aiemmin k-canilla kaapelilla ja INPA toimii ICOMilla moitteetta?
edit. Taitaa sittenkin toimia kun VINin antaa manuaalisesti. En kyllä tiedä miksi ei tunnista e39siä enää vaikka ennen on tunnistanut automaattisesti...Last edited by Jakuza; 11-09-2015, 19:20.
Comment
-
-
Radaria ei tarvi istalla. Direct connection.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
APUWA!!!
Auto on E61 2008 ja kaapelina K+DCAN jartza02:lta ostettu. Inpa pelaa kuten kuuluu, mutta ISTA-D rheingold ei toimi täydellisesti. Rheingoldin versio on v3.43.50, ohjelma käynnistyy mut antaa herjaa samalla jostain databasen puuttumisesta. Identifioinnin pystyy kuitenkin autolle tekemään ja lukee kaikki tiedot ihan oikein, start verhicle test toimii ja sieltä saa kaikki modulit näkyviin vihreinä.... mutta mutta... ongelmana on Activities ja sen alta Service functions, sieltä ei löydy listasta yhtään mitään. Vaikka filterin asetuksiakin muuttelee niin ei löydä mitään. Olisiko neuvoja antaa????
EDIT: Istan asennuksessa oli menny jotain pieleen. .Rar paketissa oli jokin suojaus päällä niin ei osannu purkaa sitä oikein vaan jotain jäi sitten asentumatta. Asensin Istan uusiksi niin nyt kaikki toimii kuten pitääkin.Last edited by SSi; 28-09-2015, 21:57.BMW E46 M3 Titan Silber
BMW E61 535d M-Sport LCI
Comment
-
-
Ne rarrit pitää unblokata ennen purkamista. Oikea klikkaus, ominaisuudet/properties, salli/unblock, ok.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Onnistuuko ISTAlla dme-ews synkkauksen kun ecu vaihtuu, e36 ja siemens ms41?
Ja jos kyllä niin miten ?
Ja kun mulla on ISTA käytössä, onko mitään tolkkua yrittää tapella DISsiä käyttöön toiselle koneelle jossa se ei lähtenyt toimimaan? Onko DISissä jotain ominaisuuksia joita en INPA/ISTA-yhdistelmällä saa?
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostOnnistuuko ISTAlla dme-ews synkkauksen kun ecu vaihtuu, e36 ja siemens ms41?
Ja jos kyllä niin miten ?
Ja kun mulla on ISTA käytössä, onko mitään tolkkua yrittää tapella DISsiä käyttöön toiselle koneelle jossa se ei lähtenyt toimimaan? Onko DISissä jotain ominaisuuksia joita en INPA/ISTA-yhdistelmällä saa?
Tuota DIS:n tarpeellisuutta olen itsekin miettinyt ja tähän olisi hyvä saada kommenttia tarvitseeko tuota nykyisin mihinkään? Omalle koneelle sen aikanaan asensin kun e39:n ABS:n ilmaukseen sitä tarvitsin. Onnistuuko esimerkiksi tämä ilmaus myös Rheingoldilla? DIS:n toiminta on aika epäluotettava niin mielelläni tuosta luopuisi jos ei järkevää käyttöä löydy.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
No ei kyllä onnistu EWS:n synkkaus jos DME ja EWS ei ole samasta autosta. Jos ovat samasta niin sitten onnistuu toki.
Klooni-icomilla on ongelmaa lukea livedataa parista moottorinohjaimesta, DME 3.3x. Tilasin pari päivää sitten ads-interfacen ja DIS kait se on pakko asentaa kun ISTA ei toimi ediabas kutosella ja ADS ei toimi ediabas seiskalla. Pakko hommata kun sigussa lukee kaikki bemut, vaikka paalissahan nuo on kohta kaikki. Sinänsä kaikki temput mihin DIS taipuu, onnistuu myös Rheingoldilla.
Last edited by böntti; 25-10-2015, 10:02.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
ADS-kaapeli (eli se 20pin pyöreä) löytyy, tarttin sitä kaverin E39 M5:een kun OBD-liittimen takaa ei tunnistanut ISTA autoa tai ei päässy kaikki purkkeihin käsiksi. Konehuoneesta pääsi.
Mulla on kaksi kannettavaa, toisessa INPA ja ISTA, toisessa VCDS ja sinne yritän myös DISin asentaa.
Tajusin vasta ihan hiljattain että siinä modulipuussa pääsee ohjainlaitteiden sisään ja nollaamaan ISTAlla yksittäisten ohjainlaitteiden vikakoodeja ja tekemään jotain temppuja. Noin vuoden päivät menty alle puolilla ISTAn ominaisuuksista.
En kyllä ole kaivannut DISiä mutten välttämättä tiedäkään, mitä kaivata ja mitä ISTAsta puuttuisi siihen verrattuna.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostADS-kaapeli (eli se 20pin pyöreä) löytyy, tarttin sitä kaverin E39 M5:een kun OBD-liittimen takaa ei tunnistanut ISTA autoa tai ei päässy kaikki purkkeihin käsiksi. Konehuoneesta pääsi.
Mulla on kaksi kannettavaa, toisessa INPA ja ISTA, toisessa VCDS ja sinne yritän myös DISin asentaa.
Tajusin vasta ihan hiljattain että siinä modulipuussa pääsee ohjainlaitteiden sisään ja nollaamaan ISTAlla yksittäisten ohjainlaitteiden vikakoodeja ja tekemään jotain temppuja. Noin vuoden päivät menty alle puolilla ISTAn ominaisuuksista.
En kyllä ole kaivannut DISiä mutten välttämättä tiedäkään, mitä kaivata ja mitä ISTAsta puuttuisi siihen verrattuna.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Hömm, taitaa olla. Luulin että toi adapteri 20pin->OBD2 olisi ajanut saman asian jos DISiin saisi sen kiinni.
Hyvä tietää jottei turhaan tappele jos ei heti lähde toimimaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostHömm, taitaa olla. Luulin että toi adapteri 20pin->OBD2 olisi ajanut saman asian jos DISiin saisi sen kiinni.
Hyvä tietää jottei turhaan tappele jos ei heti lähde toimimaan.
Joo, tuo 20pin->OBD2 adapteri ei auta vielä E36 tapauksessa kun taas E39 toimii tuolla adapterilla.
Ei kannata taistella kun on raudasta kiinni toimivuus.
Comment
-
Comment