Juu D.
3.41 ainakin toimiva ja todella helppo asentaa., ei ihan uusin, mutta 1/2014 kuitenkin.
Ainakin minulla juuri tämä 3.41 oli puutteellinen versio. Oli kyllä helppo asentaa, mutta ei ollut paljon ominaisuuksiakaan. Onhan näitä varmasti erilaisina paketteina, että jotkut saattavat ollakin ihan täysiä paketteja.
Ainakin minulla juuri tämä 3.41 oli puutteellinen versio. Oli kyllä helppo asentaa, mutta ei ollut paljon ominaisuuksiakaan. Onhan näitä varmasti erilaisina paketteina, että jotkut saattavat ollakin ihan täysiä paketteja.
BMW NEXT ISTA / D 3.48.20 + ISTA / P 55.0.300
picGod / Release Date: 2015
Version: ISTA / D 3.48.20 + ISTA / P 55.0.300
System requirements: Windows XP x32 and x64, Windows 7 x32 and x64, Windows 8.1 x32 and x64
Language: Multilingual
Medicine: Present
Description: BMW ISPI Next is a new diagnostic system and the programming of cars BMW.
Works with E and F series, Mini, RR and moto.
At this time, comes the official dealer services.
BMW AG (The program is provided for informational purposes)
ISTA / P Loader 3.2 with native ICOM emulator for K + DCAN USB cable & ENET
BMW NEXT 3.47 + ISTA / P 54.3.002
After installation takes place much:
ISTA / P 55.0.300 = ~ 76GB (of which psdzdata = ~ 34GB, it is for the F series - you can delete the wrong people)
ISTA / D 3.48.20 = ~ 27GB (database system D, EN, RU)
KSD = ~ 9.2GB
"Asensin" rheingoldin standalone version eli latasin paketin ja purin sen. Se lähtee ihan hyvin käyntiin. En ole vielä kokeillut sitä autoon kiinni.
Pitää asentaa erikseen EDIABAS vai pitäisikö tuon standalone-version EDIABAS-kansiossa olevan ajaa asia? Ainakaan mitään odb.ini tiedostoa sieltä ei löytynyt.
Asensin nyt kuitenkin vielä jonkun Standard Tools 2.12 paketin, jossa tuli ilmeisesti EDIABAS 7.3 mukana. Pitäisikö tuon standalon rheingoldin osata käyttää tuota EDIABASta automaattisesti?
"Asensin" rheingoldin standalone version eli latasin paketin ja purin sen. Se lähtee ihan hyvin käyntiin. En ole vielä kokeillut sitä autoon kiinni.
Pitää asentaa erikseen EDIABAS vai pitäisikö tuon standalone-version EDIABAS-kansiossa olevan ajaa asia? Ainakaan mitään odb.ini tiedostoa sieltä ei löytynyt.
Asensin nyt kuitenkin vielä jonkun Standard Tools 2.12 paketin, jossa tuli ilmeisesti EDIABAS 7.3 mukana. Pitäisikö tuon standalon rheingoldin osata käyttää tuota EDIABASta automaattisesti?
Ediabas bin kansiossa Obd.ini tiedostoon muokkaat com portiksi 9 ja Windowsin asetuksiin sama ja viiveajastin 1msec. Nuilla eväillä pitäs lähteä rokkaamaan.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Ediabas bin kansiossa Obd.ini tiedostoon muokkaat com portiksi 9 ja Windowsin asetuksiin sama ja viiveajastin 1msec. Nuilla eväillä pitäs lähteä rokkaamaan.
Eli C:/EDIABAS hakemistossa eikä /Rheingold/EDIABAS/ hakemistossa (missä sitä ei ollutkaan)?
Kaapeli kyllä vilkuttaa kun yrittää vehicle identificationia mutta sitten näyttöön tulee että:
Unable to identify vehicle.
Please check vehicle communication interface and vehicle ignition (must be set to ON).
INPAssa näyttäisi molemmat pallot olevan mustina yhteyden merkiksi mutta se ei sitten taas muuten toimi kun on joku vajaa versio. Yritän nyt varmaan saada tuon INPAn ensin toimimaan että tietää varmasti että kaapeli on kunnossa.
Ediabas pitää konfiguroida niin kuin se yleensäkkin konfiguroidaan:
-Ediabas.ini, interface = STD:OBD
-Obd.ini, [OBD]-otsikon alle com-portiksi vaikka tuo 9 ja lisäksi Hardware=OBD
-Piuha kiinni läppäriin, windowsin laitehallinnasta muutetaan com-portin numeroksi sama kuin obd.ini-tiedostoon laitettiin. Samasta paikasta vaihdetaan portin viiveajastin arvoon 1ms.
Nyt pitäisi Ediabaksen toimia. Lisäksi aiemmin mainittu Rheingoldin asetus, eli yläpalkin työkalunapista painaen, VCI config -välilehti -> ediabas standard settings (ediabas.ini).
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Kaapeli kyllä vilkuttaa kun yrittää vehicle identificationia mutta sitten näyttöön tulee että:
Unable to identify vehicle.
Please check vehicle communication interface and vehicle ignition (must be set to ON).
INPAssa näyttäisi molemmat pallot olevan mustina yhteyden merkiksi mutta se ei sitten taas muuten toimi kun on joku vajaa versio. Yritän nyt varmaan saada tuon INPAn ensin toimimaan että tietää varmasti että kaapeli on kunnossa.
Noita D-CAN kaapeleita on sitten tusinassa 11 huonoa, varsinkin jos on sitä halpaa läpinäkyvällä kuorella ja valkoisella piirilevyllä olevaa. Voi täpät näyttää mustaa INPAssa mutta yhteys ei pelaa.
Comment