JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Tänään kokeiltiin näillä eväillä mutta ei tuota DME:tä löytynyt valikoista, oletan että tarkoitit tuota DDE:tä? Koitettiin kaivaa ecu-functionsien kautta mutta sieltä tuli tosi suppeasti tietoa. Tuolta service functionsin puolelta löytyi paremmin dataa koko autosta ja sensoreista mutta tuota lambdaa ei vain näytä löytyvän mistään.:think Selailin kaikki tekniikkaan liittyvät alavalikot ja näiden valikot läpi. Tälläisen raportin sain viimeisimmästä testailusessiosta ulos:https://drive.google.com/file/d/0B_j...FpM2xKczA/view
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Tänään kokeiltiin näillä eväillä mutta ei tuota DME:tä löytynyt valikoista, oletan että tarkoitit tuota DDE:tä? Koitettiin kaivaa ecu-functionsien kautta mutta sieltä tuli tosi suppeasti tietoa. Tuolta service functionsin puolelta löytyi paremmin dataa koko autosta ja sensoreista mutta tuota lambdaa ei vain näytä löytyvän mistään.:think Selailin kaikki tekniikkaan liittyvät alavalikot ja näiden valikot läpi. Tälläisen raportin sain viimeisimmästä testailusessiosta ulos:https://drive.google.com/file/d/0B_j...FpM2xKczA/view
Mitä sulla on mielessä kun dieselin lambda-arvoa mittailet?
Antaa vikakoodia lambdasta, 004298 - DDE: Oxygen sensor "Oxygen concentration implausibly low".
Itse viasta olen kirjoitellut tuonne e61 -kys&vast topiciin ja tänne lähinnä tuon istan käytöstä. Mutta jos jollain on ideoita itse ongelman ratkaisuun niin avut on enemmän kuin tervetulleita.
Mikähän piuhassa on vikana kun toiseen autoon saa ISTA:lla yhteyden ja toiseen ei vaikka yhteys mukamas on kunnossa:
Hankin K+Dcan-piuhan 10 vuotta sitten ja se onkin ollut käytössä ahkerasti E-sarjan autoissa 1998-2010 väliltä INPA:lla ja DIS:lla. Läpinäkyvä piuha valkoisella piirilevyllä. Jokunen vuosi sitten tunsin tarpeen diagnostiikalle loppuneen ja annoin piuhan kaverille toistaiseksi lainaan.
Jokunen tovi sitten tuli tarvetta Webaston vikakoodien lukemiselle ja tilasin Ebaysta samanlaisen piuhan modattavaksi. Sain prikulleen samanlaisen piuhan (tosin 1/10 hinnalla 10 v takaiseen verrattuna) mutta piirilevy oli vihreä. Tein tarvittavat Webasto-lisäykset piuhaan ja hoidin Webastovikakoodien luvut pois alta. Nyt kun minulla kerran oli taas soppeli kaapeli, ajattelin hankkia ISTA:n kun se on in ja hop. Sama kaveri jolle aiemman piuhan lainasin, oli hankkinut vmware/ISTA-yhdistelmän ja se sujahti koneelleni muitta mutkitta.
Testattiin uutta piuhaani omalla koneellani (joku W8.x Vaio) hänen autoonsa (2008 E61) ja se toimi eli auton tunnistus, vikakoodien luku ja aktivoinnit onnistuivat.
Seuraavaksi kokeilin omasta X3:sta (10/2006) mutta yhteys ei onnistunut millään. Kokeilin myös 2004 vuoden E61:seen ja 2001 vuoden E39:iin mutta ei millään.
Luin tämän ketjun läpi ja kokeilin ohjetta: "Ediabaksen voit testata Tool32:lla. Avaa ohjelma järjestelmänvalvojana, avaa rheingoldin ecu-kansiosta löytyvä D_MOTOR.GRP. Jos ohjelma tunnistaa moottorinohjaimen, on yhteys kunnossa. Ruutuun tuli oikea moottorikoodi yms tilbehööriä eli yhteys ok. Mutta ISTA:lla ei edelleenkään onnistu yhteydenotto.
Kokeilin samaan pc:hen tuota vanhaa piuhaani muuttamatta mitään asetuksia (sama com 3) ja yhteys toimi ISTA:llakin. Sitten kokeiltiin kaverin PC:ssa tätä uutta piuhaani ja sitten hänelläkään ei ISTA-yhteys onnistunut X3:seen. Kummallakin meistä saamme kuitenkin tuolla uudella piuhalla INPA:ssa mustat pallukat näkyviin eli yhteys jollain tasolla löytyy.
Eli piuhani on rikki siten että 2008 E61 onnistuu mutta kokeilemastani joukosta muut eivät..? Voiko olla mahdollista? Miten nuo autojen yhteysprotokollat poikkeavat toisistaan?
Toinen kysymys koskee INPA:aa: Voiko inpan skriptejä ladata jostain ns. kattavaa tiedostoa koska minulla on sellaiset inpat käytössä että joudun vaihtamaan inpaa aina auton mukaan kun joissakin toimii esim E39:n laaja vikatietojen haku ja sillä samalla inpalla ei sitten saa esim E61:sta luettua abs-systeemejä yms ja päinvastoin. Olisi kiva kun nuo kaikki olisivat samassa ohjelmassa.
2008 E60 käyttää kaapelista d-can -puolta ja se tuntuisi toimivan. Noissa muissa on k-line ja siinä tuntuu olevan jotain mystistä vikaa. Yhteys tavallaan toimii mutta ei sitten kuitenkaan toimi. Erityisesti tuo 2004-vuoden E60 on kummallinen koska siinä on obd-portissa käytössä vain pinni 7 k-linjalle ja sen pitäisi toimia, oli pinnit 7 ja 8 yhdessä tai erikseen. Nuo loput vaatii että kaapelin pinnit 7 ja 8 on yhdessä, muuten pääsee vain moottorinohjaimeen ja vaihdelaatikkoon.
Kerrotko vähän tarkemmin tästä kaapelin webasto-modista, mitä on kytketty ja mihin? Semmoista ei nimittäin tarvitse tehdä, webaston diagnostiikka toimii suoraan pinnistä numero 7. Virta ja maa pitää tietysti kytkeä myös jos webaa ropaa.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Mikähän piuhassa on vikana kun toiseen autoon saa ISTA:lla yhteyden ja toiseen ei vaikka yhteys mukamas on kunnossa:
Hankin K+Dcan-piuhan 10 vuotta sitten ja se onkin ollut käytössä ahkerasti E-sarjan autoissa 1998-2010 väliltä INPA:lla ja DIS:lla. Läpinäkyvä piuha valkoisella piirilevyllä. Jokunen vuosi sitten tunsin tarpeen diagnostiikalle loppuneen ja annoin piuhan kaverille toistaiseksi lainaan.
Jokunen tovi sitten tuli tarvetta Webaston vikakoodien lukemiselle ja tilasin Ebaysta samanlaisen piuhan modattavaksi. Sain prikulleen samanlaisen piuhan (tosin 1/10 hinnalla 10 v takaiseen verrattuna) mutta piirilevy oli vihreä. Tein tarvittavat Webasto-lisäykset piuhaan ja hoidin Webastovikakoodien luvut pois alta. Nyt kun minulla kerran oli taas soppeli kaapeli, ajattelin hankkia ISTA:n kun se on in ja hop. Sama kaveri jolle aiemman piuhan lainasin, oli hankkinut vmware/ISTA-yhdistelmän ja se sujahti koneelleni muitta mutkitta.
Testattiin uutta piuhaani omalla koneellani (joku W8.x Vaio) hänen autoonsa (2008 E61) ja se toimi eli auton tunnistus, vikakoodien luku ja aktivoinnit onnistuivat.
Seuraavaksi kokeilin omasta X3:sta (10/2006) mutta yhteys ei onnistunut millään. Kokeilin myös 2004 vuoden E61:seen ja 2001 vuoden E39:iin mutta ei millään.
Luin tämän ketjun läpi ja kokeilin ohjetta: "Ediabaksen voit testata Tool32:lla. Avaa ohjelma järjestelmänvalvojana, avaa rheingoldin ecu-kansiosta löytyvä D_MOTOR.GRP. Jos ohjelma tunnistaa moottorinohjaimen, on yhteys kunnossa. Ruutuun tuli oikea moottorikoodi yms tilbehööriä eli yhteys ok. Mutta ISTA:lla ei edelleenkään onnistu yhteydenotto.
Kokeilin samaan pc:hen tuota vanhaa piuhaani muuttamatta mitään asetuksia (sama com 3) ja yhteys toimi ISTA:llakin. Sitten kokeiltiin kaverin PC:ssa tätä uutta piuhaani ja sitten hänelläkään ei ISTA-yhteys onnistunut X3:seen. Kummallakin meistä saamme kuitenkin tuolla uudella piuhalla INPA:ssa mustat pallukat näkyviin eli yhteys jollain tasolla löytyy.
Eli piuhani on rikki siten että 2008 E61 onnistuu mutta kokeilemastani joukosta muut eivät..? Voiko olla mahdollista? Miten nuo autojen yhteysprotokollat poikkeavat toisistaan?
Toinen kysymys koskee INPA:aa: Voiko inpan skriptejä ladata jostain ns. kattavaa tiedostoa koska minulla on sellaiset inpat käytössä että joudun vaihtamaan inpaa aina auton mukaan kun joissakin toimii esim E39:n laaja vikatietojen haku ja sillä samalla inpalla ei sitten saa esim E61:sta luettua abs-systeemejä yms ja päinvastoin. Olisi kiva kun nuo kaikki olisivat samassa ohjelmassa.
Veikataan, että tuossa sinunkin piuhassa pitää käyttää sitä väylän vaihto softan pätkää (K+DCAN utility). Lisäksit sitten piuhaan pitäisi laittaa kytkin, jolla saa vaihdettua onko pinnit 7 & 8 yhdessä vai ei. Uudempien kanssa ei pidä olla yhdessä ja vanhempien kanssa pitää.
Tuli viime viikonloppuna asenneltua yhteen BMW:n diagnostiikka softat ja siinä oli käytössä vihreälle piirilevyllä olevan K+DCAN piuha, johon oli laitettu kytkin väliin. Mikäli kytkin ei yhdistänyt pinnejä 7&8 ei auton automaattinen yhdistäminen toiminut ainakaan E39:ssä. INPA kyllä näytti molemmat mustat pallukat. Eli aloita laittamalla kytkin, jolla saa yhdistettyä ne pinnit 7 & 8.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuo Webastoa varten modaus piti tehdä koska E83:ssa Webasto ei ole auton väylässä vaan se toimii kuten mikä tahansa yleisvatkain. Webaston luona on siis Webaston keltainen piuha josta diagnostiikan voi tehdä. Kaapeli näyttää tältä:
Tuossa vierellä olevassa mustassa liittimessä on haaroitus OBD-pistokkeen 4- ja 5-pinneistä maahan, 7-pinnistä Webaston keltaiseen johtoon ja 16-pinnistä plussaan. Jatkoksi on siis johto joissa noille 4:lle on hauenleuat auton konehuoneen puolelle.
7 ja 8 eivät ole yhdessä tässä obd-pistokkeessa. Teen kokeeksi kytkimen väliin ja kokeilen mitä yhdistäminen vaikuttaa.
Comment