Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    Noin vanhassa täytyy mennä jonkin valikon (muistaakseni function structuren) kautta ja hakea vaihdelaatikkoa. Sieltä sitten löytyy sopiva ABL, varmaankin EGS tai jotain vastaavaa. Sen avaamalla saa vanhan testeripolun auki minkä kautta näkee koodeille jonkinlaiset selitykset.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Illusmare
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 65
      • Porvoo

      Originally posted by böntti View Post
      Noin vanhassa täytyy mennä jonkin valikon (muistaakseni function structuren) kautta ja hakea vaihdelaatikkoa. Sieltä sitten löytyy sopiva ABL, varmaankin EGS tai jotain vastaavaa. Sen avaamalla saa vanhan testeripolun auki minkä kautta näkee koodeille jonkinlaiset selitykset.
      Testasin "Carly for BMW":llä ja antoi tällaista:

      Transmission / Getriebe GS20
      Speed controller FGR
      Code: 0078

      :Supply voltage of solenoid valves for transmission of movement
      Code: 0064

      Kaipa noihinkin voi luottaa ettei tarvii taas alkaa Rheingoldilla etsimään?
      Nykyinen: BMW 540i E39 '97
      Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        No jos kerta Rheingold löytyy niin eikö se oli järkevin sillä tarkistaa koodit? Se on kuitenkin virallinen merkkitesteri. Ei siinä etteikö Carly voisi olla oikeassa mutta Rheingold on varmasti.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3019
          • Kuopio

          Muistaako kukaan mistä Rheingoldilla pääsee avaamaan Webaston lukon e60:ssä?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by markok View Post
            Muistaako kukaan mistä Rheingoldilla pääsee avaamaan Webaston lukon e60:ssä?
            En ihan ulkoa muista koko polkua, mutta modulihaarasta se 'SHZH' on oikea moduli. Siellä tais olla joku 'general', jonka alla 'unlock heater'. Voin kattoa tarkemmin seuraavalla kerralla.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              Originally posted by pheno View Post
              En ihan ulkoa muista koko polkua, mutta modulihaarasta se 'SHZH' on oikea moduli. Siellä tais olla joku 'general', jonka alla 'unlock heater'. Voin kattoa tarkemmin seuraavalla kerralla.
              Kiitos. Pitääpä yrittää tuolta katsella löydänkö. Nyt vaan ei ole autoa pihassa mihin tätä pääsisi kokeilemaan, että jos ehdit sitä ennen katsomaan tarkemmin niin aina parempi.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2310
                • Uusimaa

                Edit... No näihin allaoleviin löytyikin vastauksia kun kahlasin tätä ketjua läpi... Paitsi tuo ICOM:in hyöty vielä kiinnostaa...

                Pari kysymystä näistä uudemmista diagnostiikkavermeistä. Käytössä on nyt Rheingold & K+DCAN-piuha. Kaikki toimii hyvin.

                - Mitä hyötyä on ICOM:in käytöstä suhteessa tähän K/DCAN-piuhaan?
                - Onko ENET-piuhan käytöstä etua suhteessa vanhaan K/DCAN-kaapeliin? ENET-piuhojen mainoksissa sanotaan että sitä käytetään F-malleissa, mutta kyllä tuolla mun vanhallakin piuhalla pääsee Rheingoldilla ainakin F10:iin? Miksi siis ENET?
                - Saako ISTA/P:n toimimaan Rheingoldin rinnalla K/DCAN-kaapelin avulla? Jos saa niin onko siinä järkeä?

                Eli jos haluan järkevän combon E- ja F-mallien diagnosointiin ja satunnaisiin koodausjuttuihin niin mikä kombinaation olisi järkevin?
                Last edited by JKK; 13-01-2016, 14:05.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  Enetti on nopeampi F-sarjalaisissa kuin K/D Can.
                  Lisäksi sillä voi tehdä enemmän asioita, esim. navin karrojen päivittämiseksi
                  f-sarjaan et voi k-d canilla lukea tarvittavaa tiedostoa autosta jne...

                  ICOM on tietysti paras,ja suositeltava E-sarjan ohjelmointeihin.
                  Itselläkin sen hankita on edessä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2310
                    • Uusimaa

                    Onnistuukos Rheingold & K/DCAN-piuhalla esim. F10:n ServiceFunctionit? Muuta en ole kokeillut kuin vikakoodien lukua ja ne kyllä toimii. Yhdet takajarrulevyt pitäisi vaihtaa parin viikon päästä ja saada vapautettua ne käsijarrukenkien moottorit...
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Kaikki diagnostiikkatemput onnistuu k+dcan:lla. Kaapelin obd-liittimen pinnit 7 & 8 pitää olla irti toisistaan.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1363
                        • Lempäälä

                        olikos raadilla käyttökokemuksia fub jne ohjeiden luvusta?

                        syöttäessä auton tiedot ja selatessa esim. vesikierron toimintaa ei anna skrollata ohjesivuja alaspäin. Ei siis näy edes sitä palkkia ja kuitenkin - tekstin rivityksen puolesta siellä ois asiaa palljonkin.

                        auto ei ollut piuhalla tässä testissä kiinni.
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          Originally posted by repsa View Post
                          olikos raadilla käyttökokemuksia fub jne ohjeiden luvusta?

                          syöttäessä auton tiedot ja selatessa esim. vesikierron toimintaa ei anna skrollata ohjesivuja alaspäin. Ei siis näy edes sitä palkkia ja kuitenkin - tekstin rivityksen puolesta siellä ois asiaa palljonkin.

                          auto ei ollut piuhalla tässä testissä kiinni.
                          Jossaki versiossa oli tosiaan tämä ongelma win10:llä. Hiiren nappi pohjassa muka "maalaamalla" onnistuu vetää alaspäin.
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • Heikkiher
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 93
                            • Vihti

                            Originally posted by repsa View Post
                            olikos raadilla käyttökokemuksia fub jne ohjeiden luvusta?

                            syöttäessä auton tiedot ja selatessa esim. vesikierron toimintaa ei anna skrollata ohjesivuja alaspäin. Ei siis näy edes sitä palkkia ja kuitenkin - tekstin rivityksen puolesta siellä ois asiaa palljonkin.

                            auto ei ollut piuhalla tässä testissä kiinni.
                            Itsellä oli vastaavaa ongelmaa ja katosi kun asentelin nuo alla mainitut (oli jossain ulkomaisella foorumilla mainittu kyseisen ongelman yhteydessä)

                            vcredist_x64 2010.exe
                            vcredist_x64 2013.exe
                            net framework 4.0, net framework 4.5.2
                            vs90_piaredist.exe

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              Onko joku pohtinut seuraavaa:

                              Voiko tool32:lla nollata DDElle tallentuneen viimeisen DPF:n regenerointi päivämäärän tai kilometrilukeman?

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2855
                                • Tampere

                                Herää kysymys että miksi pitäisi nollata? Vai epäiletkö että joku on nollannut?
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎