Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    Originally posted by TJJ View Post
    Mikä tuo Rheingold sitten on? Onko tuo teksti vaan ronkittu tuonne softaan vai onko sellainen virallinenkin versio olemassa?
    Kyllä Rheingoldilla näppinsä pelissä on alkuperäisen ISTA softan kanssa osittain.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2720
      • Tampere

      Originally posted by TJJ View Post
      Mikä tuo Rheingold sitten on?
      Oikein hyvä kysymys.

      Se on ollut aikoinaan työnimi BMW:llä, jonka ohjelman kehittäjät antoivat siinä vaiheessa kun oli aika siirtyä ISTA:n (Integrated Service Technical Application) edeltäjästä DIS:stä (Diagnostics Information System) uudempaan autojen teknisten järjestelmien uudistumisen myötä. Ohjelmistokehitystyössä on tavallista, että rakkaille lapsille annetaan erilaisia työnimiä. Sitä en tiedä miksi juuri Rheingold - liekö ollut osaston esimiehen/pääkehittäjän tyttönimi tai salarakas tjsp? Sittemmin se on elänyt ISTA:n sisällä kansiossa joka on nimetty Rheingoldiksi. Ohjelmaa kutsuttiin alkuvaiheessa tällä työnimellä ja myöhemmin se alkoi vakiintua ISTA-D:ksi. Nostalgiahenkiset kutsuvat edelleen Rheingoldiksi.

      Sen sijaan tuolla edellä mainitulla piraattifirmalla (Rheingold USA LLC) ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Firma on rekisteröity Utahiin 14.11.2016.
      Last edited by JaniLap; 27-11-2018, 14:56.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by JaniLap View Post
        Se on ollut aikoinaan työnimi BMW:llä, jonka ohjelman kehittäjät antoivat siinä vaiheessa kun oli aika siirtyä ISTA:n (Integrated Service Technical Application) edeltäjästä DIS:stä (Diagnostics Information System) uudempaan autojen teknisten järjestelmien uudistumisen myötä. Ohjelmistokehitystyössä on tavallista, että rakkaille lapsille annetaan erilaisia työnimiä. Sitä en tiedä miksi juuri Rheingold - liekö ollut osaston esimiehen/pääkehittäjän tyttönimi tai salarakas tjsp? Sittemmin se on elänyt ISTA:n sisällä kansiossa joka on nimetty Rheingoldiksi. Ohjelmaa kutsuttiin alkuvaiheessa tällä työnimellä ja myöhemmin se alkoi vakiintua ISTA-D:ksi. Nostalgiahenkiset kutsuvat edelleen Rheingoldiksi.

        Sen sijaan tuolla edellä mainitulla piraattifirmalla (Rheingold USA LLC) ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Firma on rekisteröity Utahiin 14.11.2016.
        Ei tuota Rheingold-tekstiä kuitenkaan virallisessa softassa taida lukea? Tuossahan se lukee ohjelman vasemmassa ylänurkassa.

        Miten tuollainen jenkkipiraatti voi yhä olla olemassa tuolla lakimiesten luvatussa maassa...? Myykö ne kuitenkin aitoja adaptereita yms. ja siksi niiden annetaan toimia? Vai onko nekin kaikki kopioita?
        E39 528iA

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2720
          • Tampere

          Originally posted by TJJ View Post
          Myykö ne kuitenkin aitoja adaptereita yms. ja siksi niiden annetaan toimia? Vai onko nekin kaikki kopioita?
          Myyvät nähtävästi joitakin "omia" tuotteitaan, jotka voivat olla sitä mitä kertovat olevan tai sitten jotain ihan muuta. Näyttävät olevan ihan "certified" tuotteita - jää epäselväksi itsekö ovat tuotteet sertifioineet vai esim. BMW? Asiaa voi varmaan tiedustella suoraan myyjältä. Kuitenkin hieno esimerkki mielikuvamainonnasta. Joskus kuitenkin tuotteiden hinta ja yleisvaikutelma laittaa herätyskellon pirisemään, että vaikuttaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. Markalla saa markan kopioita.
          Last edited by JaniLap; 27-11-2018, 15:51.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            [QUOTE=TJJ;4067823]Ei tuota Rheingold-tekstiä kuitenkaan virallisessa softassa taida lukea? Tuossahan se lukee ohjelman vasemmassa ylänurkassa.

            QUOTE]

            Kyllä siellä Rheingold lukee osassa tiedostoja.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Originally posted by JaniLap View Post
              Oikein hyvä kysymys.

              Sitä en tiedä miksi juuri Rheingold - liekö ollut osaston esimiehen/pääkehittäjän tyttönimi tai salarakas tjsp? Sittemmin se on elänyt ISTA:n sisällä kansiossa joka on nimetty Rheingoldiksi. Ohjelmaa kutsuttiin alkuvaiheessa tällä työnimellä ja myöhemmin se alkoi vakiintua ISTA-D:ksi. Nostalgiahenkiset kutsuvat edelleen Rheingoldiksi.
              Eiköhän nimi viittaa alueeseen missä kyseinen tuote on kehitetty ja gold on varsin ansaittu nimitys, nimittäin miltei kaikilla muilla merkeillä merkkitesteriohjelmistot on aika surkeita ja jälkeen jääneitä. Äkkiseltään en osaa kyllä parempaa merkkitesteriä mainita, tosin ei varmasti kaikista ole kokemusta...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2720
                • Tampere

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Eiköhän nimi viittaa alueeseen missä kyseinen tuote on kehitetty ja gold on varsin ansaittu nimitys, nimittäin miltei kaikilla muilla merkeillä merkkitesteriohjelmistot on aika surkeita ja jälkeen jääneitä.
                Saattaa olla, ja kun nyt kommenttisi pohjalta tuota työnimeä hieman vakavammin pohdin, niin mieleeni tulee Das Rheingold, joka on Richard Wagnerin yksinäytöksinen ooppera ja sen ensiesitys oli Münchenissä vuonna 1869. Tämä myös kuvastaisi ohjelmistoprojektin arvokkuutta edellistä hypoteesiani paremmin.
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by ViljoNieminen View Post
                  Tilasin sen tuolta : http://rheingoldusa.com/ . Maksoin siitä kyllä ja ajattelin että RheingoldUSA olis "virallinen". Taisin sitten olla liian sinisilmäinen!

                  ISTA D ja ISTA P maksoivat molemmat 109,99 taalaa, kun oli BlackFriday tarjous. Menikö rahat ihan kankkulan sinne....
                  Tuohon hintaan eivät edes etänä asentaneet softia? No jos softat ei toimi niin kyllähän ne rahat taisi mennä sinne kankkulan kaivoon.. RheingoldUSA on täysin piraatti, ei ole yhtään sen parempi kun netistä ladatut. Mä olisin etänä asentanut ne sulle halvemmalla.

                  Ei tuo ISTA nyt mikään kovin mahtava suoritus ole BMW:ltä. Javalla osittain tehty kikkare joka on hidas vaikka ajat minkälaisella raudalla.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Skunkki^
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 688
                    • Espoo

                    ISTA on siinä onnistunut, että koulutettu apinakin osaa perus vianhaut tällä tehdä, ja tämän perusteella saadaan korjaamolla "diagnoosipolun suorittaminen" veloitettua asiakkaalta. Haastavemmissa vianhauissa tuolla ei tee mitään ja ohjelman bugisuuden vuoksi viat monesti löytää nopeammin ilman ko. ohjelmaa. Vikakoodien lukuun ihan ok alusta piraattiversiona hieman muokattuna. Se että joku rahastaa yli 100 taalaa tuollaisesta on aivan täyttä kusetusta kylläkin
                    KIA Optima PHEV

                    Exät:
                    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17844
                      • PKS

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ei tuo ISTA nyt mikään kovin mahtava suoritus ole BMW:ltä. Javalla osittain tehty kikkare joka on hidas vaikka ajat minkälaisella raudalla.
                      Joo ei, sen sijaan antaisin kunniamaininnan DIS:ille, se on minusta se todellinen taidonnäyte. Tosin hemmetin kallis laitteisto aikoinaan ja ei helpoin ylläpidettävä, mutta sanoisin että käy kukkuu ja toimii kuten merkkihuollon laitteiston kuuluukin.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by Skunkki^ View Post
                        ISTA on siinä onnistunut, että koulutettu apinakin osaa perus vianhaut tällä tehdä, ja tämän perusteella saadaan korjaamolla "diagnoosipolun suorittaminen" veloitettua asiakkaalta. Haastavemmissa vianhauissa tuolla ei tee mitään ja ohjelman bugisuuden vuoksi viat monesti löytää nopeammin ilman ko. ohjelmaa. Vikakoodien lukuun ihan ok alusta piraattiversiona hieman muokattuna. Se että joku rahastaa yli 100 taalaa tuollaisesta on aivan täyttä kusetusta kylläkin
                        Taidetaan todella puhua eri järjestelmästä. Originaali ISTA on mielestäni varsin tehokas vian paikantamisessa kun se linkittyy AIRiin ja tarkempia mittauksia vaativissa töissä IMIB mittaustekniikkaan. Unohtamatta lähes reaaliajassa vikapolkuihin päivittyvää diagnosointia helpottavaa materiaalia. Lisäksi ista kuten jo vanha dis kokoaa diagnoosi istunnon fastatiedot jotka joka istunnosta lähtevät saksaan tarvittaessa tarkempia tutkimuksia varten. Takuu caset toki asia erikseen missä ko. data ehdotonta.

                        Summasummarum muutamien muiden saksalaisten merkkien ja japanin merkkien testereihin minkä kanssa tullut joskus töitä tehtyä niin ei voida edes verrata BMW.n järjestelmiä. Aivan eri vuosituhannella mennään. Edessäpäin siis.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Joo ei, sen sijaan antaisin kunniamaininnan DIS:ille, se on minusta se todellinen taidonnäyte. Tosin hemmetin kallis laitteisto aikoinaan ja ei helpoin ylläpidettävä, mutta sanoisin että käy kukkuu ja toimii kuten merkkihuollon laitteiston kuuluukin.
                          Juu DIS lähtökohta oli paljon parempi kun sitä ajettiin unix:in päällä. Saman linjan olisi toivonut jatkuvan. Windows on lähtökohtaisesti huono valinta tälläiseen käyttöön. Varsinkin win10, joka oletuksena asentaa päivitykset automaattisesti ja jopa käynnistää koneen kesken töiden kysymättä lupaa. Juu group policylla ja rekisteriä puukottamalla tuota estää. Silti Unix pohjainen järjestelmä on vakaampi ja kokoajan ei tuputeta uusia päivityksiä ja ominaisuuksia, joilla ei tee mitään tälläisessä käytössä. Kenties ajattelivat, että jokainen korjaamo voi valita haluamansa raudan. Varmaan myös halvempaa kun BMW ei tarvitse huolehtia oman käyttiksen ylläpidosta.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17844
                            • PKS

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Kenties ajattelivat, että jokainen korjaamo voi valita haluamansa raudan. Varmaan myös halvempaa kun BMW ei tarvitse huolehtia oman käyttiksen ylläpidosta.
                            Tää on nykyaikaa, omaa ylläpitoa vähemmälle siitä pohjalla olevasta käyttiksestä ja sen haavoittuvuuksista. Veikkaanpa että seuraava "ISTA" toimii jo Android alustalla myös.
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            ½
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Tää on nykyaikaa, omaa ylläpitoa vähemmälle siitä pohjalla olevasta käyttiksestä ja sen haavoittuvuuksista. Veikkaanpa että seuraava "ISTA" toimii jo Android alustalla myös.
                              Näinhän se on, että yritetään kaikessa säästää. Kun mietitään, että niillä koneilla päivitellään uusia yli 100k€+ autoja, niin olisi ihan mukava, että käyttis olisi mahdollisimman vakaa ja luotettava.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • JiiVee92
                                BTCF Member
                                • Mar 2017
                                • 930
                                • Kouvola/Myllykoski

                                Siinä voi kyllä olla kieltämättä olla vitsit vähissä kun se winroska kymppi päättää käynnistää itsensä uudelleen kesken auton ohjelmapäivityksen, unohtamatta tuota viimeaikaista bugisuutta.
                                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎