Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5425
    • S:t Karins

    Originally posted by kooma View Post
    Tuosta kohtaa sitten vaan klikkaat VIN numeron kohdalta niin sitten joku nappi alareunasta muistaakseni muuttuu aktiiviseksi.
    Yep, ja tuon vehicle check jälkeen ilmoittaa ettei autoa ole tunnistettu.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1019
      • Pikis

      Outoa, onhan se selvästi tuossa jo saanut yhteyden. Eli kun tuosta listasta valitset tuon rivin ja painat "set up connection" oikeasta alanurkasta niin sitten sanoo että ei tunnista autoa? No, näiden kanssa enempi touhunneet varmaan osaa sanoa heti mistä on kyse.
      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5425
        • S:t Karins

        Originally posted by kooma View Post
        Outoa, onhan se selvästi tuossa jo saanut yhteyden. Eli kun tuosta listasta valitset tuon rivin ja painat "set up connection" oikeasta alanurkasta niin sitten sanoo että ei tunnista autoa? No, näiden kanssa enempi touhunneet varmaan osaa sanoa heti mistä on kyse.
        Juu, tämä on nyt se ongelma...
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Veikataan palomuuria tms. Kaapeli ym. kunnossa kun saa vinin. Näin näkemättä paha varmaksi sanoa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Mikä käyttöjärjestelmä diagnostiikkakoneeseen kannattaisi nykyään laittaa? Paljon levytilaa pitäisi olla jos siihen haluaa "kaiken"?
            Pitäisi kuitenkin INPA:kin saada toimimaan, sen uudemmasta versiosta taisi puuttua jotain E39:ssä eikä vanha tainnut toimia 64bit käyttiksessä. Ajetaanko noita kaikkia softia suoraa koneessa eikä virtuaalisena?
            E39 528iA

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by TJJ View Post
              Mikä käyttöjärjestelmä diagnostiikkakoneeseen kannattaisi nykyään laittaa? Paljon levytilaa pitäisi olla jos siihen haluaa "kaiken"?
              Pitäisi kuitenkin INPA:kin saada toimimaan, sen uudemmasta versiosta taisi puuttua jotain E39:ssä eikä vanha tainnut toimia 64bit käyttiksessä. Ajetaanko noita kaikkia softia suoraa koneessa eikä virtuaalisena?

              Minä ainakin valitsin Windows 10 x64:n tuohon käyttöön.
              Kannattaa ajaa natiivina. Hidasta virtuaalisena.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by TJJ View Post
                Mikä käyttöjärjestelmä diagnostiikkakoneeseen kannattaisi nykyään laittaa? Paljon levytilaa pitäisi olla jos siihen haluaa "kaiken"?
                Pitäisi kuitenkin INPA:kin saada toimimaan, sen uudemmasta versiosta taisi puuttua jotain E39:ssä eikä vanha tainnut toimia 64bit käyttiksessä. Ajetaanko noita kaikkia softia suoraa koneessa eikä virtuaalisena?
                Windows 10 x64 itse laitan koneisiin. Mitä tarkoitat kaikella? Jos ihan kaiken, niin varaa teranen kovo. Suurimmalla osalla kuitenkin riittää jo 256 ssd. Jos fläshäämistä ei tarvitse, niin riittää jo 128 ssd. Toki voi sen normi kovollekkin laittaa, SSD nopeampi ja ei säikähdä tärinää. Kaikki natiivina, virtualisointi turhaan vaan hidastaa.

                DIS ei voi ajaa natiivina, mutta ISTA hoitaa kyllä sen hommat hyvin. Toki vanhempien autojen kanssa DIS on vähän parempi.

                Mikäli käyttö on lähinnä vaan E39 ja sen ikäiset, niin XP kone johon INPA, NCS, Winkfp.., ja DIS on melko hyvä paketti. ISTA ei ole parhaimmillaan E39 ikäisten autojen kanssa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Windows 10 x64 itse laitan koneisiin. Mitä tarkoitat kaikella? Jos ihan kaiken, niin varaa teranen kovo. Suurimmalla osalla kuitenkin riittää jo 256 ssd. Jos fläshäämistä ei tarvitse, niin riittää jo 128 ssd. Toki voi sen normi kovollekkin laittaa, SSD nopeampi ja ei säikähdä tärinää. Kaikki natiivina, virtualisointi turhaan vaan hidastaa.

                  DIS ei voi ajaa natiivina, mutta ISTA hoitaa kyllä sen hommat hyvin. Toki vanhempien autojen kanssa DIS on vähän parempi.

                  Mikäli käyttö on lähinnä vaan E39 ja sen ikäiset, niin XP kone johon INPA, NCS, Winkfp.., ja DIS on melko hyvä paketti. ISTA ei ole parhaimmillaan E39 ikäisten autojen kanssa.
                  En oikeastaan tiedä mitä tarkoitan kaikella.. Olen ihan sekaisin noiden ISTA-ohjelmien kanssa. Jonkun 160GB ISTA-paketin latasin ja siitä vain ajattelin, että vaatiikohan se miten ison levyn. En ole sitä vielä tarkemmin tutkinut/purkanut. SSD-levy tietenkin.

                  Minulla on Win7 32-bit kone jossa on nuo Inpat ja muut. Ja on yhä myös wanha XP-kone jossa ne ovat. Mutta olisi yksi vähän uudempi kone johon noita nyt ajattelin. 256GB SSD ja 8GB siinä on. E39:ää minä sillä kuitenkin vain tutkisin (ellei nyt mopo karkaa ja vaihdan autoa), joten täytyy vähän miettiä mitä tekisi. Ei kuitenkaan ole muuta käyttöä tuolle koneelle ja sitä olisi miellyttävämpi käyttää kuin noita kahta muuta.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by TJJ View Post
                    En oikeastaan tiedä mitä tarkoitan kaikella.. Olen ihan sekaisin noiden ISTA-ohjelmien kanssa. Jonkun 160GB ISTA-paketin latasin ja siitä vain ajattelin, että vaatiikohan se miten ison levyn. En ole sitä vielä tarkemmin tutkinut/purkanut. SSD-levy tietenkin.

                    Minulla on Win7 32-bit kone jossa on nuo Inpat ja muut. Ja on yhä myös wanha XP-kone jossa ne ovat. Mutta olisi yksi vähän uudempi kone johon noita nyt ajattelin. 256GB SSD ja 8GB siinä on. E39:ää minä sillä kuitenkin vain tutkisin (ellei nyt mopo karkaa ja vaihdan autoa), joten täytyy vähän miettiä mitä tekisi. Ei kuitenkaan ole muuta käyttöä tuolle koneelle ja sitä olisi miellyttävämpi käyttää kuin noita kahta muuta.
                    Koosta päätellen latasit ISTA-D+ISTA-P paketin. Kun sulla tuskin on ICOM, virtalähdettä (jännitelähde, jos nyt viilataan) ja F-sarjalaista, niin voi jättää sen SDP paketin asentamatta. Tuota SDP paketti käytetätään vain kun päivitetään F-sarjalaisia ISTA-D:llä ja se vie ~150gt tilaa. Ilman ICOM ja virtalähdettä ei voi F-sarjalaista päivittää ISTA-D:llä. Loput sopii kivasti sille 256gb ssd:lle. ISTA-D vikakoodienluku ja F-sarjan softapäivitykset, ISTA-P E-sarjan softapäivitykset ja rajatut koodaukset.

                    Kokemuksesta sanoisin, että Ediabas paketti (INPA, NCS, Winkfp..) ja DIS on paras yhdistelmä E39:n kanssa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Koosta päätellen latasit ISTA-D+ISTA-P paketin. Kun sulla tuskin on ICOM, virtalähdettä (jännitelähde, jos nyt viilataan) ja F-sarjalaista, niin voi jättää sen SDP paketin asentamatta. Tuota SDP paketti käytetätään vain kun päivitetään F-sarjalaisia ISTA-D:llä ja se vie ~150gt tilaa. Ilman ICOM ja virtalähdettä ei voi F-sarjalaista päivittää ISTA-D:llä. Loput sopii kivasti sille 256gb ssd:lle. ISTA-D vikakoodienluku ja F-sarjan softapäivitykset, ISTA-P E-sarjan softapäivitykset ja rajatut koodaukset.

                      Kokemuksesta sanoisin, että Ediabas paketti (INPA, NCS, Winkfp..) ja DIS on paras yhdistelmä E39:n kanssa.
                      Virtalähde (40A) on jo eli ei enää paljon puutu Missä sitten on WDS? Onko se ISTA-D:ssä? Entä TIS, onko sekin jossain noista?

                      Taisi olla error quick scan joka tuosta 64-bittisessä käyttiksessä toimivasta INPA:sta puuttui. Tai ainakin siitä versiosta jota joskus kokeilin. Enkä muistaakseni saanut kopioimalla vanhemman version scannia toimimaan uudemmassa.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Virtalähde (40A) on jo eli ei enää paljon puutu Missä sitten on WDS? Onko se ISTA-D:ssä? Entä TIS, onko sekin jossain noista?

                        Taisi olla error quick scan joka tuosta 64-bittisessä käyttiksessä toimivasta INPA:sta puuttui. Tai ainakin siitä versiosta jota joskus kokeilin. Enkä muistaakseni saanut kopioimalla vanhemman version scannia toimimaan uudemmassa.
                        Sähkökaavioita (WDS) ja korjausohjeita (TIS) löytyy ISTA-D:stä, en ole nyt e39:n kohdalta katsonut, kun itseltä löytyy virtuaalikoneesta WDS ja TIS. Unity modessa aika näppärät kun saa suoraan työpöydän kuvakkeesta käyntiin TIS/WDS. Niitä kun on tottunut käyttämään, niin ovat kohtuu näppärät olla olemassa. Juu tuota quick scan ei taida saada E39:iin toimimaan uudemmassa INPA:ssa. Uudemmille autoille löytyy, ainakin osaan korimalleista. uudempien kanssa itse tulee yleensä ISTA-D:tä käytettyä kun saa aina kaikista koodit englanniksi ja muutenkin parempi kuin INPA niiden kanssa. WDS ja TIS löytyy myös netistä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Sähkökaavioita (WDS) ja korjausohjeita (TIS) löytyy ISTA-D:stä, en ole nyt e39:n kohdalta katsonut, kun itseltä löytyy virtuaalikoneesta WDS ja TIS. Unity modessa aika näppärät kun saa suoraan työpöydän kuvakkeesta käyntiin TIS/WDS. Niitä kun on tottunut käyttämään, niin ovat kohtuu näppärät olla olemassa. Juu tuota quick scan ei taida saada E39:iin toimimaan uudemmassa INPA:ssa. Uudemmille autoille löytyy, ainakin osaan korimalleista. uudempien kanssa itse tulee yleensä ISTA-D:tä käytettyä kun saa aina kaikista koodit englanniksi ja muutenkin parempi kuin INPA niiden kanssa. WDS ja TIS löytyy myös netistä.
                          Minulla WDS ja TIS toimii suoraan tässä Win 10 64-bit pöytäkoneessa. Vaati kyllä vähän ähellystä ja Javan päivitys sotkee aina WDS:n ja pitää korjata Javan oikeuksia. Pitäisi tehdä XP tai Win7 virtuaalikone noille.

                          Täytyykin aluksi kokeilla ISTA-softia virtuaalikoneessa, ei tarvitse kannettavaa kovin montaa kertaa palauttaa alkutilaan...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Minulla WDS ja TIS toimii suoraan tässä Win 10 64-bit pöytäkoneessa. Vaati kyllä vähän ähellystä ja Javan päivitys sotkee aina WDS:n ja pitää korjata Javan oikeuksia. Pitäisi tehdä XP tai Win7 virtuaalikone noille.

                            Täytyykin aluksi kokeilla ISTA-softia virtuaalikoneessa, ei tarvitse kannettavaa kovin montaa kertaa palauttaa alkutilaan...
                            Itse en jaksanut enää javan kanssa säätää, niin tein virtualikoneen, jossa nuo pyörii.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5425
                              • S:t Karins

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Veikataan palomuuria tms. Kaapeli ym. kunnossa kun saa vinin. Näin näkemättä paha varmaksi sanoa.
                              Kaikki palomuurit, suojaukset ym. pois päältä mutta samaan paikkaan tökkää. Olisko mahdollista ottaa etäyhteys ja katsoa tuota etänä? Whatsup viestiä jos onnaa? 0 viisi 0 3163687

                              Edit: Pähkäilyä, onkohan tuo piuha viallinen. Eikös VIN lueta eri tavalla kuin itse data?
                              Last edited by Tommix; 11-11-2018, 12:10.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • kooma
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1019
                                • Pikis

                                Mulla on Piikkiössä enet kaapeli ja ISTA asennus joka toimii sillä, voidaan kokeilla ristiin jos haluat.
                                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎