Originally posted by TJJ
View Post
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oikein hyvä kysymys.Originally posted by TJJ View PostMikä tuo Rheingold sitten on?
Se on ollut aikoinaan työnimi BMW:llä, jonka ohjelman kehittäjät antoivat siinä vaiheessa kun oli aika siirtyä ISTA:n (Integrated Service Technical Application) edeltäjästä DIS:stä (Diagnostics Information System) uudempaan autojen teknisten järjestelmien uudistumisen myötä. Ohjelmistokehitystyössä on tavallista, että rakkaille lapsille annetaan erilaisia työnimiä. Sitä en tiedä miksi juuri Rheingold - liekö ollut osaston esimiehen/pääkehittäjän tyttönimi tai salarakas tjsp? Sittemmin se on elänyt ISTA:n sisällä kansiossa joka on nimetty Rheingoldiksi. Ohjelmaa kutsuttiin alkuvaiheessa tällä työnimellä ja myöhemmin se alkoi vakiintua ISTA-D:ksi. Nostalgiahenkiset kutsuvat edelleen Rheingoldiksi.
Sen sijaan tuolla edellä mainitulla piraattifirmalla (Rheingold USA LLC) ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Firma on rekisteröity Utahiin 14.11.2016.Last edited by JaniLap; 27-11-2018, 14:56.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Ei tuota Rheingold-tekstiä kuitenkaan virallisessa softassa taida lukea? Tuossahan se lukee ohjelman vasemmassa ylänurkassa.Originally posted by JaniLap View PostSe on ollut aikoinaan työnimi BMW:llä, jonka ohjelman kehittäjät antoivat siinä vaiheessa kun oli aika siirtyä ISTA:n (Integrated Service Technical Application) edeltäjästä DIS:stä (Diagnostics Information System) uudempaan autojen teknisten järjestelmien uudistumisen myötä. Ohjelmistokehitystyössä on tavallista, että rakkaille lapsille annetaan erilaisia työnimiä. Sitä en tiedä miksi juuri Rheingold - liekö ollut osaston esimiehen/pääkehittäjän tyttönimi tai salarakas tjsp? Sittemmin se on elänyt ISTA:n sisällä kansiossa joka on nimetty Rheingoldiksi. Ohjelmaa kutsuttiin alkuvaiheessa tällä työnimellä ja myöhemmin se alkoi vakiintua ISTA-D:ksi. Nostalgiahenkiset kutsuvat edelleen Rheingoldiksi.
Sen sijaan tuolla edellä mainitulla piraattifirmalla (Rheingold USA LLC) ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Firma on rekisteröity Utahiin 14.11.2016.
Miten tuollainen jenkkipiraatti voi yhä olla olemassa tuolla lakimiesten luvatussa maassa...? Myykö ne kuitenkin aitoja adaptereita yms. ja siksi niiden annetaan toimia? Vai onko nekin kaikki kopioita?
Comment
-
Myyvät nähtävästi joitakin "omia" tuotteitaan, jotka voivat olla sitä mitä kertovat olevan tai sitten jotain ihan muuta. Näyttävät olevan ihan "certified" tuotteita - jää epäselväksi itsekö ovat tuotteet sertifioineet vai esim. BMW? Asiaa voi varmaan tiedustella suoraan myyjältä. Kuitenkin hieno esimerkki mielikuvamainonnasta. Joskus kuitenkin tuotteiden hinta ja yleisvaikutelma laittaa herätyskellon pirisemään, että vaikuttaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. Markalla saa markan kopioita.Originally posted by TJJ View PostMyykö ne kuitenkin aitoja adaptereita yms. ja siksi niiden annetaan toimia? Vai onko nekin kaikki kopioita?Last edited by JaniLap; 27-11-2018, 15:51.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Eiköhän nimi viittaa alueeseen missä kyseinen tuote on kehitetty ja gold on varsin ansaittu nimitys, nimittäin miltei kaikilla muilla merkeillä merkkitesteriohjelmistot on aika surkeita ja jälkeen jääneitä. Äkkiseltään en osaa kyllä parempaa merkkitesteriä mainita, tosin ei varmasti kaikista ole kokemusta...Originally posted by JaniLap View PostOikein hyvä kysymys.
Sitä en tiedä miksi juuri Rheingold - liekö ollut osaston esimiehen/pääkehittäjän tyttönimi tai salarakas tjsp? Sittemmin se on elänyt ISTA:n sisällä kansiossa joka on nimetty Rheingoldiksi. Ohjelmaa kutsuttiin alkuvaiheessa tällä työnimellä ja myöhemmin se alkoi vakiintua ISTA-D:ksi. Nostalgiahenkiset kutsuvat edelleen Rheingoldiksi.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Saattaa olla, ja kun nyt kommenttisi pohjalta tuota työnimeä hieman vakavammin pohdin, niin mieleeni tulee Das Rheingold, joka on Richard Wagnerin yksinäytöksinen ooppera ja sen ensiesitys oli Münchenissä vuonna 1869. Tämä myös kuvastaisi ohjelmistoprojektin arvokkuutta edellistä hypoteesiani paremmin.Originally posted by MajorDrake View PostEiköhän nimi viittaa alueeseen missä kyseinen tuote on kehitetty ja gold on varsin ansaittu nimitys, nimittäin miltei kaikilla muilla merkeillä merkkitesteriohjelmistot on aika surkeita ja jälkeen jääneitä.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Tuohon hintaan eivät edes etänä asentaneet softia? No jos softat ei toimi niin kyllähän ne rahat taisi mennä sinne kankkulan kaivoon.. RheingoldUSA on täysin piraatti, ei ole yhtään sen parempi kun netistä ladatut. Mä olisin etänä asentanut ne sulle halvemmalla.Originally posted by ViljoNieminen View PostTilasin sen tuolta : http://rheingoldusa.com/ . Maksoin siitä kyllä ja ajattelin että RheingoldUSA olis "virallinen". Taisin sitten olla liian sinisilmäinen!
ISTA D ja ISTA P maksoivat molemmat 109,99 taalaa, kun oli BlackFriday tarjous. Menikö rahat ihan kankkulan sinne....

Ei tuo ISTA nyt mikään kovin mahtava suoritus ole BMW:ltä. Javalla osittain tehty kikkare joka on hidas vaikka ajat minkälaisella raudalla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
ISTA on siinä onnistunut, että koulutettu apinakin osaa perus vianhaut tällä tehdä, ja tämän perusteella saadaan korjaamolla "diagnoosipolun suorittaminen" veloitettua asiakkaalta. Haastavemmissa vianhauissa tuolla ei tee mitään ja ohjelman bugisuuden vuoksi viat monesti löytää nopeammin ilman ko. ohjelmaa. Vikakoodien lukuun ihan ok alusta piraattiversiona hieman muokattuna. Se että joku rahastaa yli 100 taalaa tuollaisesta on aivan täyttä kusetusta kylläkin
KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
Joo ei, sen sijaan antaisin kunniamaininnan DIS:ille, se on minusta se todellinen taidonnäyte. Tosin hemmetin kallis laitteisto aikoinaan ja ei helpoin ylläpidettävä, mutta sanoisin että käy kukkuu ja toimii kuten merkkihuollon laitteiston kuuluukin.Originally posted by HTK12 View PostEi tuo ISTA nyt mikään kovin mahtava suoritus ole BMW:ltä. Javalla osittain tehty kikkare joka on hidas vaikka ajat minkälaisella raudalla.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Taidetaan todella puhua eri järjestelmästä. Originaali ISTA on mielestäni varsin tehokas vian paikantamisessa kun se linkittyy AIRiin ja tarkempia mittauksia vaativissa töissä IMIB mittaustekniikkaan. Unohtamatta lähes reaaliajassa vikapolkuihin päivittyvää diagnosointia helpottavaa materiaalia. Lisäksi ista kuten jo vanha dis kokoaa diagnoosi istunnon fastatiedot jotka joka istunnosta lähtevät saksaan tarvittaessa tarkempia tutkimuksia varten. Takuu caset toki asia erikseen missä ko. data ehdotonta.Originally posted by Skunkki^ View PostISTA on siinä onnistunut, että koulutettu apinakin osaa perus vianhaut tällä tehdä, ja tämän perusteella saadaan korjaamolla "diagnoosipolun suorittaminen" veloitettua asiakkaalta. Haastavemmissa vianhauissa tuolla ei tee mitään ja ohjelman bugisuuden vuoksi viat monesti löytää nopeammin ilman ko. ohjelmaa. Vikakoodien lukuun ihan ok alusta piraattiversiona hieman muokattuna. Se että joku rahastaa yli 100 taalaa tuollaisesta on aivan täyttä kusetusta kylläkin
Summasummarum muutamien muiden saksalaisten merkkien ja japanin merkkien testereihin minkä kanssa tullut joskus töitä tehtyä niin ei voida edes verrata BMW.n järjestelmiä. Aivan eri vuosituhannella mennään. Edessäpäin siis.
Comment
-
Juu DIS lähtökohta oli paljon parempi kun sitä ajettiin unix:in päällä. Saman linjan olisi toivonut jatkuvan. Windows on lähtökohtaisesti huono valinta tälläiseen käyttöön. Varsinkin win10, joka oletuksena asentaa päivitykset automaattisesti ja jopa käynnistää koneen kesken töiden kysymättä lupaa. Juu group policylla ja rekisteriä puukottamalla tuota estää. Silti Unix pohjainen järjestelmä on vakaampi ja kokoajan ei tuputeta uusia päivityksiä ja ominaisuuksia, joilla ei tee mitään tälläisessä käytössä. Kenties ajattelivat, että jokainen korjaamo voi valita haluamansa raudan. Varmaan myös halvempaa kun BMW ei tarvitse huolehtia oman käyttiksen ylläpidosta.Originally posted by Dualfun View PostJoo ei, sen sijaan antaisin kunniamaininnan DIS:ille, se on minusta se todellinen taidonnäyte. Tosin hemmetin kallis laitteisto aikoinaan ja ei helpoin ylläpidettävä, mutta sanoisin että käy kukkuu ja toimii kuten merkkihuollon laitteiston kuuluukin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tää on nykyaikaa, omaa ylläpitoa vähemmälle siitä pohjalla olevasta käyttiksestä ja sen haavoittuvuuksista. Veikkaanpa että seuraava "ISTA" toimii jo Android alustalla myös.Originally posted by HTK12 View PostKenties ajattelivat, että jokainen korjaamo voi valita haluamansa raudan. Varmaan myös halvempaa kun BMW ei tarvitse huolehtia oman käyttiksen ylläpidosta.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Näinhän se on, että yritetään kaikessa säästää. Kun mietitään, että niillä koneilla päivitellään uusia yli 100k€+ autoja, niin olisi ihan mukava, että käyttis olisi mahdollisimman vakaa ja luotettava.Originally posted by Dualfun View PostTää on nykyaikaa, omaa ylläpitoa vähemmälle siitä pohjalla olevasta käyttiksestä ja sen haavoittuvuuksista. Veikkaanpa että seuraava "ISTA" toimii jo Android alustalla myös.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Siinä voi kyllä olla kieltämättä olla vitsit vähissä kun se winroska kymppi päättää käynnistää itsensä uudelleen kesken auton ohjelmapäivityksen, unohtamatta tuota viimeaikaista bugisuutta.EX: Ford mondeo -96
"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03 R.I.P
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
Comment