Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeniitti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 574
    • 127.0.0.1

    #61
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Et sinä DISsiä tarvi enää jos rheingoldin laitat (dis = gt1) ja progmanilla ny saa muutenki heittä sorsanpoikaa!
    Vois varmaan päivitellä omaa kalustoa. Ei ole merkin autoa nyt tallissa, mutta parille kaverille pitäis pienet koodailut vetästä. NCS:llä olen ne pikkujutut puuhannu, se on ainakin aika nopea käyttää, kun vaan muistaa missä järjestyksessä mitäkin nappia painellaan. NCSexpertikin jäi testailematta.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      #62
      Originally posted by böntti View Post
      Olisko sulla siinä piuhassa ne pinnit 7 ja 8 yhdessä? Jos näin niin ota irti ja pitäis toimia. Sitten ei tosin toimi k-linessä kunnolla. Mulla toimii f-sarjassakin kunhan on pinnit erillään.
      Olihan ne, erotin ne ja rupesi pelittään, iso kiitos...

      Asiasta kolmanteen, mistä kohtaa rh:stä pystyn säätämään E61:n perän korkeutta?
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #63
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Asiasta kolmanteen, mistä kohtaa rh:stä pystyn säätämään E61:n perän korkeutta?
        Activities -> service function, tuolta löytyy tuommoiset säätö/kalibrointi/nollaus yms hommat.

        Näyttäis olevan activities -> service function -> chassis and suspension -> pneumatic suspension -> ride height adjustment.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7518
          • Jyväshyvä

          #64
          Originally posted by böntti View Post
          Activities -> service function, tuolta löytyy tuommoiset säätö/kalibrointi/nollaus yms hommat.

          Näyttäis olevan activities -> service function -> chassis and suspension -> pneumatic suspension -> ride height adjustment.
          Niin no, löysin kyllä ko. menun mutta sieltä se meni johonkin testausproceduuriin jossa käskettiin pistää 150 kg kuormaa konttiin jne, joten jätin sen kesken...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            #65
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Niin no, löysin kyllä ko. menun mutta sieltä se meni johonkin testausproceduuriin jossa käskettiin pistää 150 kg kuormaa konttiin jne, joten jätin sen kesken...
            Lue aiheeseen liittyvä FUB, siinä kerrotaan ohjeet. Eikö inpalla sais tuon säädettyä helpommin eli syötetään vaan uudet offset-mitat sinne moduuliin?
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7518
              • Jyväshyvä

              #66
              Originally posted by böntti View Post
              Lue aiheeseen liittyvä FUB, siinä kerrotaan ohjeet. Eikö inpalla sais tuon säädettyä helpommin eli syötetään vaan uudet offset-mitat sinne moduuliin?
              Jep, mutta hävitin inpan asennuksen kun tuo rh:n asennus pyyhki sen tyhjäksi vaikka pistin sen mukana tulleen inpan ja edibiaksen eri hakemistoihin...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5401
                • S:t Karins

                #67
                Kyllä mun koneesa inpa toimii rg:n mukana tulleella ediabaksella (7.3)
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  #68
                  Nopea linkki 3.41:
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #69
                    Täytyy kyllä sanoa ettei oo ihan selkein softa tämäkään BMW ohjelma
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9139
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by kani View Post
                      Täytyy kyllä sanoa ettei oo ihan selkein softa tämäkään BMW ohjelma
                      Juu ei. Aikoinaan DIS:kin tuntui kankealta, mutta sehän on ihan selkeä ISTA:an verrattuna. No eiköhän se käyttökertojen lisääntyessä ala sujua paremmin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #71
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Juu ei. Aikoinaan DIS:kin tuntui kankealta, mutta sehän on ihan selkeä ISTA:an verrattuna. No eiköhän se käyttökertojen lisääntyessä ala sujua paremmin.
                        Mutta onneksi tätä ISTA:aa voi käyttää kylmiltään, kun on kerran saanut auton tiedot sinne. Eli surffailla eri valikoissa ja tutkia mitä löytyy.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          #72
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Juu ei. Aikoinaan DIS:kin tuntui kankealta, mutta sehän on ihan selkeä ISTA:an verrattuna. No eiköhän se käyttökertojen lisääntyessä ala sujua paremmin.
                          +1 niin totta
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • sassi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 412
                            • Nivala

                            #73
                            Kertokaa nyt, että miten tällä tehdään exhaust backpressure test :think

                            Istuin puoli tuntia autossa läppärin kanssa selaamassa rheingoldin valikoita, mutta ei.
                            Löysin kyllä mistä regenerointi pakotetaan päälle, milloin on viimeksi regeneroitu ja paljonko on ajettu sen jälkeen jne...

                            DISsin kanssa kun vähän aikaa ihmetteli, niin ne halutut toiminnot sieltä löytyi, mutta on tämä jotenkin niin sekava.
                            --
                            Sassi
                            - F10 530d
                            - KTM 690 Enduro
                            Ex. E90 330d, E46 330d

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #74
                              Siitä moduli puusta mikä tulee ku luet auton tiedot niin klikkaat dde purkin kohalta ja alhaalta call up module functions. Sitte vaan livedata auki ja luet haluamasi arvot. Ei siihen mitään erillistä testiä tartte. Tyhjäkäynnillä noin 10mbar ja alle. Osakaasulla n. 40. Ja täyskaasulla alle 100 niin on kutakuin normaalia

                              edit. Vastataan ny varsinaiseen kysymykseesi. Eli ylhäältä activies/services sitte drive ja sieltä jostain kohtaa löytyy. Suoraan en tarkkaan muista ku ei kone hollilla.
                              Last edited by Kissvesala; 04-03-2014, 19:42.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • mirrinmurkina
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 161
                                • Tuusula

                                #75
                                yhteyden muodostaminen autoon

                                Onko neuvoja miten saan muodostettua yhteyden autoon?

                                Ostin tällaisen kaapelin: http://www.ebay.com/itm/190926052750...84.m1439.l2649

                                Kun asentaa ediabaksen niin mikä on oikea yhteyden tyyppi; ENET, ESYS vai joku muu?
                                f10 535xi vm2011
                                ---
                                ex:
                                e92 335i vm2007
                                e90 320i vm2005
                                e46 328CiA vm1999

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎