Mikähän mättää kun ei 3.41.10 toimi vaikka kopioi licenssitiedostot release -kansioon? Kysyy silti lisenssiavainta/koodipätkää? Ja vaikka se koodipätkä löytyykin m8+ -loppuinen, niin ei anna mennä valikossa siitä eteenpäin?
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Asiaan vaikuttaa todennäköisesti ohjelmaa pyörittävän tietokoneen speksit (käyttöjärjestelmä, työmuisti, prosessori, näytönohjain, jne). Millaiset ne on omalla kohdallasi ja vastaavatko esim. ohjelman minimivaatimuksia?Originally posted by Kusilaitu View PostOnko muilla sellaista ongelmaa, että ISTA-P käynnistys kestää ikuisuuden?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Jos se lisenssiavain ei kelpaa kun koitat syöttää sen, niin sitten varmaan se lisenssiavain viallinen. Miksi noin vanha versio ISTA:sta?Originally posted by Nutcase View PostMikähän mättää kun ei 3.41.10 toimi vaikka kopioi licenssitiedostot release -kansioon? Kysyy silti lisenssiavainta/koodipätkää? Ja vaikka se koodipätkä löytyykin m8+ -loppuinen, niin ei anna mennä valikossa siitä eteenpäin?
14v aceri? Vieläkö se toimii?Originally posted by Kusilaitu View PostOnko muilla sellaista ongelmaa, että ISTA-P käynnistys kestää ikuisuuden?
ISTA-D:n käynnistys kestää parisen minuuttia.
Käytössä on noin 14 vuotta vanha Acerin läppäri.
Hanki joku vähän modernimpi läppäri SSD:llä, niin alkaa kohtuu ajassa käynnistymään. Tuollainen aceri on muinaisjäännös.
Tuota luokkaa se käynnistyt aika suunnilleen on riippuen nyt vähän raudasta. Tämä osoittaa hyvin mitä hyötyä siitä SSD:stä on. Nopeuttaa kaikkea lataamista todella paljon, jos rauta muuten on ok tasoista.Originally posted by escortmk2 View PostItselläkin hdd levyllä kesti istap käynnistyä 3min15s ja ssd levyllä 1min 15s, mutta samalla tuli myös kone puhtaammaksi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ei nyt netin syövereistä löytynyt uudempaa versiota. Toki niitä 9gb päivityspaketteja löytyi, mutta nekin taisi olla 3.45 tms.Originally posted by HTK12 View PostJos se lisenssiavain ei kelpaa kun koitat syöttää sen, niin sitten varmaan se lisenssiavain viallinen. Miksi noin vanha versio ISTA:sta?
Ongelmana on se, että tuon 3.41. version asennustiedostojen mukana ei tullut suoranaista lisenssiavainta, vaan joku licence .xml -tiedosto sekä rheingoldframework.dll -tiedosto, jotka piti laittaa release -kansioon.
Tämän videon mukaisesti olen asentanut.
Sellaisen erheen ilmeisesti tein ennen noiden tiedostojen siirtoa, että käynnistin istad:n ja tuli se lisenssikysely. Myöhemmin kopioin nuo tiedostot, vaan sama lisenssikysely toistui. Kokeilin myös päivittää 3.45.xx versioon kopioimalla ne päivitys tiedostot rheingoldin asennuskansioon sekä syöttämällä paketin mukana tulleen m8+ -lopppuisen lisenssiavaimen, mutta tuloksetta - ei anna painaa next -näppäintä. Olen myös yrittänyt poistaa koko rheingold ohjelmiston ja sen rekisterijäänteet ja asentaa uudelleen, mutta aina vaan kysyy lisenssiä.
Olisikohan tämä varteenotettava vaihtoehto: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F173791433821
Tarkoitus tässä olisi korvata inpa/dis -kombo.
Comment
-
Tiedustelemallasi ohjelmalla voidaan ainoastaan muokata ediabas.ini -tiedostoa, joten sillä ei voi korvata esim. INPA tai ISTA -ohjelmaa. Kuriositeettina lieneekö tuollaista versiota 5.0 oikeasti olemassakaan - ainakaan muualla kuin noiden piraattikauppiaiden mainoksissa.Originally posted by Nutcase View PostOlisikohan tämä varteenotettava vaihtoehto: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F173791433821
Tarkoitus tässä olisi korvata inpa/dis -kombo.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Last edited by Nutcase; 07-03-2019, 14:18.
Comment
-
Ennen kuin lähdet asentelemaan enempää versioita, niin tilanteessasi ehdotan koko käyttöjärjestelmän uudelleenasennusta, jolla varmistat ettei Windowsin rekistereissä ole jäljellä sellaisia tietueita, jotka mahdollisesti sotkevat asennuksia tai ohjelmien käyttöä. Seuraavaksi voit harkita, kokeiletko vielä asentaa sen edellisen ohjelmistoviritelmän uudelleen, ellei siinä ole jotakin perustavanlaatuista vikaa joka estäisi asennuksen ja käytön.Originally posted by Nutcase View PostOlinkohan nyt ihan oikean ohjelmiston linkittänyt. Tarkoituksena oli linkittää jokin tällainen:
Eli ista-d 4.10.xx, jolla voidaan nyt perus vikakoodit lukaista ja tehdä erinäisiä huoltohommia, kuten ilmoittaa jakolaatikolle öljynvaihdoista ja ilmata jarrut yms.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Mjaa, itse en kyllä noin vanhoja versioita enää paljon ole nähnyt. 4.x.x tuli kuitenkin jo 2016. ISTA ei kyllä pysty INPA/DIS täysin korvaamaan.Originally posted by Nutcase View PostEi nyt netin syövereistä löytynyt uudempaa versiota. Toki niitä 9gb päivityspaketteja löytyi, mutta nekin taisi olla 3.45 tms.
Ongelmana on se, että tuon 3.41. version asennustiedostojen mukana ei tullut suoranaista lisenssiavainta, vaan joku licence .xml -tiedosto sekä rheingoldframework.dll -tiedosto, jotka piti laittaa release -kansioon.
Tämän videon mukaisesti olen asentanut.
Sellaisen erheen ilmeisesti tein ennen noiden tiedostojen siirtoa, että käynnistin istad:n ja tuli se lisenssikysely. Myöhemmin kopioin nuo tiedostot, vaan sama lisenssikysely toistui. Kokeilin myös päivittää 3.45.xx versioon kopioimalla ne päivitys tiedostot rheingoldin asennuskansioon sekä syöttämällä paketin mukana tulleen m8+ -lopppuisen lisenssiavaimen, mutta tuloksetta - ei anna painaa next -näppäintä. Olen myös yrittänyt poistaa koko rheingold ohjelmiston ja sen rekisterijäänteet ja asentaa uudelleen, mutta aina vaan kysyy lisenssiä.
Olisikohan tämä varteenotettava vaihtoehto: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F173791433821
Tarkoitus tässä olisi korvata inpa/dis -kombo.
Tuokin linkittämä ebay ilmoituksen "viimeisin versio" on vuoden vanha. Hieman viitsii itse etsiä, niin ilmaiseksi saa uudenkin version.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Jep, INPAN/DIS:n tukena tuo toimii ilmeisesti varsin hyvin.Originally posted by HTK12 View PostMjaa, itse en kyllä noin vanhoja versioita enää paljon ole nähnyt. 4.x.x tuli kuitenkin jo 2016. ISTA ei kyllä pysty INPA/DIS täysin korvaamaan.
Tuokin linkittämä ebay ilmoituksen "viimeisin versio" on vuoden vanha. Hieman viitsii itse etsiä, niin ilmaiseksi saa uudenkin version.
Onnistuisiko vaikka YV:nä vinkata hieman oikeaan suuntaan miten saisi ilmaiseksi uuden version.... :think
Comment
-
Zetaa päivitellyt ista/P:llä. Viime vuoden versio ista/P:stä. Mitä pitää valita, että saa CIC softat päivitettyä. ICOM ja MOST palikka löytyy. MOST- väylästä lukee moduuleita, mutta ei CIC:n ja siihen liittyviä anna päivittää. Joitain Most väylän päässä olevia voisi päivittää, mutta niissä on jo uusin softa, mitä mulla tuossa istassa on esim. video moduuli+ kolme muuta moduulia. Kaikki can- moduulit, mihin päivityksiä oli onnistui esim. CAS,DME/DDE,EGS/SMG,CON,KOMBI,EMF,CA. Empä näihin olisi periaatteessa tarvinnut mitään päivityksiä, mutta CIC olisi pitänyt saada päivitys, että osaisi lukea muistitikulta karttapäivityksen. Eli kyse ei ole, että MOST väylä ei olisi toiminnassa. Neuvoja? Vai saisinko jollain muulla ohjelmalla CIC-firmwaren päivitettyä?

E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
No mikä versio siellä nyt on softasta sisällä, eli onko jo valmiiksi uusimmat softat CIC:ssä?Originally posted by Krampus View PostZetaa päivitellyt ista/P:llä. Viime vuoden versio ista/P:stä. Mitä pitää valita, että saa CIC softat päivitettyä. ICOM ja MOST palikka löytyy. MOST- väylästä lukee moduuleita, mutta ei CIC:n ja siihen liittyviä anna päivittää. Joitain Most väylän päässä olevia voisi päivittää, mutta niissä on jo uusin softa, mitä mulla tuossa istassa on esim. video moduuli+ kolme muuta moduulia. Kaikki can- moduulit, mihin päivityksiä oli onnistui esim. CAS,DME/DDE,EGS/SMG,CON,KOMBI,EMF,CA. Empä näihin olisi periaatteessa tarvinnut mitään päivityksiä, mutta CIC olisi pitänyt saada päivitys, että osaisi lukea muistitikulta karttapäivityksen. Eli kyse ei ole, että MOST väylä ei olisi toiminnassa. Neuvoja? Vai saisinko jollain muulla ohjelmalla CIC-firmwaren päivitettyä?

e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment