Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nutcase
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 280
    • Kymenlaakso

    Mikähän mättää kun ei 3.41.10 toimi vaikka kopioi licenssitiedostot release -kansioon? Kysyy silti lisenssiavainta/koodipätkää? Ja vaikka se koodipätkä löytyykin m8+ -loppuinen, niin ei anna mennä valikossa siitä eteenpäin?

    Comment

    • Kusilaitu
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 704
      • Seinäjoki

      Onko muilla sellaista ongelmaa, että ISTA-P käynnistys kestää ikuisuuden?
      ISTA-D:n käynnistys kestää parisen minuuttia.
      Käytössä on noin 14 vuotta vanha Acerin läppäri.
      ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6709
        • PK-seutu

        Originally posted by Kusilaitu View Post
        Käytössä on noin 14 vuotta vanha Acerin läppäri.
        kyllä siinä vastasit ihan itsellesi
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2680
          • Tampere

          Originally posted by Kusilaitu View Post
          Onko muilla sellaista ongelmaa, että ISTA-P käynnistys kestää ikuisuuden?
          Asiaan vaikuttaa todennäköisesti ohjelmaa pyörittävän tietokoneen speksit (käyttöjärjestelmä, työmuisti, prosessori, näytönohjain, jne). Millaiset ne on omalla kohdallasi ja vastaavatko esim. ohjelman minimivaatimuksia?
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • escortmk2
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 359
            • halikko

            Itselläkin hdd levyllä kesti istap käynnistyä 3min15s ja ssd levyllä 1min 15s, mutta samalla tuli myös kone puhtaammaksi.
            BMW 740IA 1993
            BMW 530D E61

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Nutcase View Post
              Mikähän mättää kun ei 3.41.10 toimi vaikka kopioi licenssitiedostot release -kansioon? Kysyy silti lisenssiavainta/koodipätkää? Ja vaikka se koodipätkä löytyykin m8+ -loppuinen, niin ei anna mennä valikossa siitä eteenpäin?
              Jos se lisenssiavain ei kelpaa kun koitat syöttää sen, niin sitten varmaan se lisenssiavain viallinen. Miksi noin vanha versio ISTA:sta?

              Originally posted by Kusilaitu View Post
              Onko muilla sellaista ongelmaa, että ISTA-P käynnistys kestää ikuisuuden?
              ISTA-D:n käynnistys kestää parisen minuuttia.
              Käytössä on noin 14 vuotta vanha Acerin läppäri.
              14v aceri? Vieläkö se toimii? Hanki joku vähän modernimpi läppäri SSD:llä, niin alkaa kohtuu ajassa käynnistymään. Tuollainen aceri on muinaisjäännös.

              Originally posted by escortmk2 View Post
              Itselläkin hdd levyllä kesti istap käynnistyä 3min15s ja ssd levyllä 1min 15s, mutta samalla tuli myös kone puhtaammaksi.
              Tuota luokkaa se käynnistyt aika suunnilleen on riippuen nyt vähän raudasta. Tämä osoittaa hyvin mitä hyötyä siitä SSD:stä on. Nopeuttaa kaikkea lataamista todella paljon, jos rauta muuten on ok tasoista.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Nutcase
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 280
                • Kymenlaakso

                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos se lisenssiavain ei kelpaa kun koitat syöttää sen, niin sitten varmaan se lisenssiavain viallinen. Miksi noin vanha versio ISTA:sta?
                Ei nyt netin syövereistä löytynyt uudempaa versiota. Toki niitä 9gb päivityspaketteja löytyi, mutta nekin taisi olla 3.45 tms.

                Ongelmana on se, että tuon 3.41. version asennustiedostojen mukana ei tullut suoranaista lisenssiavainta, vaan joku licence .xml -tiedosto sekä rheingoldframework.dll -tiedosto, jotka piti laittaa release -kansioon.

                Tämän videon mukaisesti olen asentanut.


                Sellaisen erheen ilmeisesti tein ennen noiden tiedostojen siirtoa, että käynnistin istad:n ja tuli se lisenssikysely. Myöhemmin kopioin nuo tiedostot, vaan sama lisenssikysely toistui. Kokeilin myös päivittää 3.45.xx versioon kopioimalla ne päivitys tiedostot rheingoldin asennuskansioon sekä syöttämällä paketin mukana tulleen m8+ -lopppuisen lisenssiavaimen, mutta tuloksetta - ei anna painaa next -näppäintä. Olen myös yrittänyt poistaa koko rheingold ohjelmiston ja sen rekisterijäänteet ja asentaa uudelleen, mutta aina vaan kysyy lisenssiä.

                Olisikohan tämä varteenotettava vaihtoehto: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F173791433821

                Tarkoitus tässä olisi korvata inpa/dis -kombo.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2680
                  • Tampere

                  Originally posted by Nutcase View Post
                  Olisikohan tämä varteenotettava vaihtoehto: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F173791433821

                  Tarkoitus tässä olisi korvata inpa/dis -kombo.
                  Tiedustelemallasi ohjelmalla voidaan ainoastaan muokata ediabas.ini -tiedostoa, joten sillä ei voi korvata esim. INPA tai ISTA -ohjelmaa. Kuriositeettina lieneekö tuollaista versiota 5.0 oikeasti olemassakaan - ainakaan muualla kuin noiden piraattikauppiaiden mainoksissa.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Nutcase
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 280
                    • Kymenlaakso

                    Olinkohan nyt ihan oikean ohjelmiston linkittänyt. Tarkoituksena oli linkittää jokin tällainen:

                    Eli ista-d 4.10.xx, jolla voidaan nyt perus vikakoodit lukaista ja tehdä erinäisiä huoltohommia, kuten ilmoittaa jakolaatikolle öljynvaihdoista ja ilmata jarrut yms.
                    Last edited by Nutcase; 07-03-2019, 14:18.

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2680
                      • Tampere

                      Originally posted by Nutcase View Post
                      Olinkohan nyt ihan oikean ohjelmiston linkittänyt. Tarkoituksena oli linkittää jokin tällainen:

                      Eli ista-d 4.10.xx, jolla voidaan nyt perus vikakoodit lukaista ja tehdä erinäisiä huoltohommia, kuten ilmoittaa jakolaatikolle öljynvaihdoista ja ilmata jarrut yms.
                      Ennen kuin lähdet asentelemaan enempää versioita, niin tilanteessasi ehdotan koko käyttöjärjestelmän uudelleenasennusta, jolla varmistat ettei Windowsin rekistereissä ole jäljellä sellaisia tietueita, jotka mahdollisesti sotkevat asennuksia tai ohjelmien käyttöä. Seuraavaksi voit harkita, kokeiletko vielä asentaa sen edellisen ohjelmistoviritelmän uudelleen, ellei siinä ole jotakin perustavanlaatuista vikaa joka estäisi asennuksen ja käytön.
                      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Nutcase View Post
                        Ei nyt netin syövereistä löytynyt uudempaa versiota. Toki niitä 9gb päivityspaketteja löytyi, mutta nekin taisi olla 3.45 tms.

                        Ongelmana on se, että tuon 3.41. version asennustiedostojen mukana ei tullut suoranaista lisenssiavainta, vaan joku licence .xml -tiedosto sekä rheingoldframework.dll -tiedosto, jotka piti laittaa release -kansioon.

                        Tämän videon mukaisesti olen asentanut.


                        Sellaisen erheen ilmeisesti tein ennen noiden tiedostojen siirtoa, että käynnistin istad:n ja tuli se lisenssikysely. Myöhemmin kopioin nuo tiedostot, vaan sama lisenssikysely toistui. Kokeilin myös päivittää 3.45.xx versioon kopioimalla ne päivitys tiedostot rheingoldin asennuskansioon sekä syöttämällä paketin mukana tulleen m8+ -lopppuisen lisenssiavaimen, mutta tuloksetta - ei anna painaa next -näppäintä. Olen myös yrittänyt poistaa koko rheingold ohjelmiston ja sen rekisterijäänteet ja asentaa uudelleen, mutta aina vaan kysyy lisenssiä.

                        Olisikohan tämä varteenotettava vaihtoehto: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F173791433821

                        Tarkoitus tässä olisi korvata inpa/dis -kombo.
                        Mjaa, itse en kyllä noin vanhoja versioita enää paljon ole nähnyt. 4.x.x tuli kuitenkin jo 2016. ISTA ei kyllä pysty INPA/DIS täysin korvaamaan.

                        Tuokin linkittämä ebay ilmoituksen "viimeisin versio" on vuoden vanha. Hieman viitsii itse etsiä, niin ilmaiseksi saa uudenkin version.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Nutcase
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 280
                          • Kymenlaakso

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Mjaa, itse en kyllä noin vanhoja versioita enää paljon ole nähnyt. 4.x.x tuli kuitenkin jo 2016. ISTA ei kyllä pysty INPA/DIS täysin korvaamaan.

                          Tuokin linkittämä ebay ilmoituksen "viimeisin versio" on vuoden vanha. Hieman viitsii itse etsiä, niin ilmaiseksi saa uudenkin version.
                          Jep, INPAN/DIS:n tukena tuo toimii ilmeisesti varsin hyvin.

                          Onnistuisiko vaikka YV:nä vinkata hieman oikeaan suuntaan miten saisi ilmaiseksi uuden version.... :think

                          Comment

                          • Krampus
                            BTCF Member
                            • Nov 2017
                            • 373
                            • Keski-Suomi

                            Zetaa päivitellyt ista/P:llä. Viime vuoden versio ista/P:stä. Mitä pitää valita, että saa CIC softat päivitettyä. ICOM ja MOST palikka löytyy. MOST- väylästä lukee moduuleita, mutta ei CIC:n ja siihen liittyviä anna päivittää. Joitain Most väylän päässä olevia voisi päivittää, mutta niissä on jo uusin softa, mitä mulla tuossa istassa on esim. video moduuli+ kolme muuta moduulia. Kaikki can- moduulit, mihin päivityksiä oli onnistui esim. CAS,DME/DDE,EGS/SMG,CON,KOMBI,EMF,CA. Empä näihin olisi periaatteessa tarvinnut mitään päivityksiä, mutta CIC olisi pitänyt saada päivitys, että osaisi lukea muistitikulta karttapäivityksen. Eli kyse ei ole, että MOST väylä ei olisi toiminnassa. Neuvoja? Vai saisinko jollain muulla ohjelmalla CIC-firmwaren päivitettyä?







                            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Krampus View Post
                              Zetaa päivitellyt ista/P:llä. Viime vuoden versio ista/P:stä. Mitä pitää valita, että saa CIC softat päivitettyä. ICOM ja MOST palikka löytyy. MOST- väylästä lukee moduuleita, mutta ei CIC:n ja siihen liittyviä anna päivittää. Joitain Most väylän päässä olevia voisi päivittää, mutta niissä on jo uusin softa, mitä mulla tuossa istassa on esim. video moduuli+ kolme muuta moduulia. Kaikki can- moduulit, mihin päivityksiä oli onnistui esim. CAS,DME/DDE,EGS/SMG,CON,KOMBI,EMF,CA. Empä näihin olisi periaatteessa tarvinnut mitään päivityksiä, mutta CIC olisi pitänyt saada päivitys, että osaisi lukea muistitikulta karttapäivityksen. Eli kyse ei ole, että MOST väylä ei olisi toiminnassa. Neuvoja? Vai saisinko jollain muulla ohjelmalla CIC-firmwaren päivitettyä?







                              No mikä versio siellä nyt on softasta sisällä, eli onko jo valmiiksi uusimmat softat CIC:ssä?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                Sinne ei ole uudempia softia. Ainakaan sinun ista/p versiossa. Tuskin virallisessakaan.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎