Pitäskö ennemminkin kysyä paketin kasaajalta kuin täältä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mikä neuvoksi.
Eli heti alkuun tiedoksi että ensinmäinen kerta kun ohjelmalla yritän jotain
Itsellä ista p ja ongelmana sellainen että esim kun yritän vikakoodit poistaa niin tulee ilmoitus että katkaise virta ja Poista avain virtalukosta tai jotain sinne päin. Sitten kuin laitan sytytysvirran takaisin niin ohjelma ei jatka eteen päin vaan jumittuu siihen ja ei yhdistä auto enään.
Comment
-
-
Ihan ekaksi eikös vikakoodit lueta Ista D:llä, P on ohjelmointi/sofaus?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Larimarkus View PostMikä neuvoksi.
Eli heti alkuun tiedoksi että ensinmäinen kerta kun ohjelmalla yritän jotain
Itsellä ista p ja ongelmana sellainen että esim kun yritän vikakoodit poistaa niin tulee ilmoitus että katkaise virta ja Poista avain virtalukosta tai jotain sinne päin. Sitten kuin laitan sytytysvirran takaisin niin ohjelma ei jatka eteen päin vaan jumittuu siihen ja ei yhdistä auto enään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJohtuu siitä, että kaapelissa ei ole todellista jännitteen tunnistusta. Ongelmaan on kaksi vaihtoehtoa, eli painaa cancel ja lukea koodit uudestaan (ne on nollattu jo tuossa vaiheessa) tai sitten asentaa jännitehuijaus, jolla saa ISTA näkemään jännitteet, jolloin tuo etenee kuten suunniteltu. ICOM kanssa tuota ongelmaa ei ole kun ICOM näkee kokoajan todelliset jännitteet ja tunnistaa siten milloin virrat on päällä ja milloin ei.
Mistä moinen huijaus juttu ladataan/asennetaan?
Comment
-
-
Originally posted by Larimarkus View PostNo eipä se kummemmaksi muuttunut, taitaa joku asetus olla pielessä.. En ole Siis itse ohjelmia asentanut joten mistäköhän kannattaa vikaa hakea vai pitäisikö suosiolla asentaa tuo uudestaan kun se tikulla onneksi one39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostMikä olisi hinta-laatu-suhteeltaan paras ICOM peruskäyttöön ja ISTA-P -käyttöön?
Nyt on menty jokunen vuosi tuossa A tyylin ICOMissa versiossa NEXT, eli ICOM NEXT A.
Vanhempia ja erinäköisiä ICOM A malleja on parisen kappaletta historin aikana ollut ennen NEXT versiota.
ISTA-P käytössä tarvitset lisäksi ICOM B:n jos haluat ohjelmoida koko autoa sisältäen multimedialaitteistot.
Pyöreänapaisiin diagnostiikkapistokkeisiin tarvitset lisäksi ICOM C:n-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Yhteys ei meinaa Ista+:lla onnistua, vaikka Inpalla täpät on aktiiviset. Kun yrittää tunnistaa autoa, niin tulee virheilmoitus "The vehicle could not be identified succesfully. Check vehicle interface and 'PAD active'. "
Mitäs tuo tarkoittaa ja miten tuon tilanteen voisi korjata?
Tuossa jokunen päivä sitten kun vastaavaan törmäsin, niin silloin sain sen lopulta toimimaan. Taisi olla läppärin bootin jälkeen kun lähti toimimaan.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostYhteys ei meinaa Ista+:lla onnistua, vaikka Inpalla täpät on aktiiviset. Kun yrittää tunnistaa autoa, niin tulee virheilmoitus "The vehicle could not be identified succesfully. Check vehicle interface and 'PAD active'. "
Mitäs tuo tarkoittaa ja miten tuon tilanteen voisi korjata?
Tuossa jokunen päivä sitten kun vastaavaan törmäsin, niin silloin sain sen lopulta toimimaan. Taisi olla läppärin bootin jälkeen kun lähti toimimaan.
- obd-pistoke irti ja takaisin
- jos K+DCAN-kaapelissa on katkaisija, niin olen vaihtanut sen asentoa vähän autosta riippuen (pinnit 7 ja 8 yhteen).
- tarkistan, että ISTA:n valikosta on valittu oikea interface, jos vaihtelet K+DCAN-kaapelin ja ENET:n välillä.♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostItse olen saanut seuraavilla tempuilla toimimaan:
- obd-pistoke irti ja takaisin
- jos K+DCAN-kaapelissa on katkaisija, niin olen vaihtanut sen asentoa vähän autosta riippuen (pinnit 7 ja 8 yhteen).
- tarkistan, että ISTA:n valikosta on valittu oikea interface, jos vaihtelet K+DCAN-kaapelin ja ENET:n välillä.
Inpa siis saa yhteyden, mutta Ista ei. Jostain katselin, että siellä Istan asetuksissa voi olla jotain mitä pitää tarkistaa. Pitää niitä tutkia myöhemmin.
Tämmöiset kun välillä toimii ja sitten taas ei lienee niitä haastavimpia tilanteita. Vähän kaikessa ongelmaratkaisussa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostMikä olisi hinta-laatu-suhteeltaan paras ICOM peruskäyttöön ja ISTA-P -käyttöön?
Originally posted by Silmaauki View PostKun mulla on vain näitä E9X:iä, niin kaapeli ei vaihdu. Ja kaapelin kytkin on ymmärtääkseni oikein kun Inpa näyttää ne mustat pallukat. Ja kun tämmöisenä se välillä toimii, niin tuskin kaapelissa on nyt vikaa. Vai olisko?
Inpa siis saa yhteyden, mutta Ista ei. Jostain katselin, että siellä Istan asetuksissa voi olla jotain mitä pitää tarkistaa. Pitää niitä tutkia myöhemmin.
Tämmöiset kun välillä toimii ja sitten taas ei lienee niitä haastavimpia tilanteita. Vähän kaikessa ongelmaratkaisussa.
Nämä satunnaiset ongelmat on juuri ne hankalimmat selvittää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment