Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Pitäskö ennemminkin kysyä paketin kasaajalta kuin täältä?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Larimarkus
      Newbiemmer
      • May 2017
      • 15
      • Rauma

      Mikä neuvoksi.
      Eli heti alkuun tiedoksi että ensinmäinen kerta kun ohjelmalla yritän jotain

      Itsellä ista p ja ongelmana sellainen että esim kun yritän vikakoodit poistaa niin tulee ilmoitus että katkaise virta ja Poista avain virtalukosta tai jotain sinne päin. Sitten kuin laitan sytytysvirran takaisin niin ohjelma ei jatka eteen päin vaan jumittuu siihen ja ei yhdistä auto enään.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5422
        • S:t Karins

        Ihan ekaksi eikös vikakoodit lueta Ista D:llä, P on ohjelmointi/sofaus?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Larimarkus
          Newbiemmer
          • May 2017
          • 15
          • Rauma

          Pahoittelut, rheingold ohjelmana siis

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Larimarkus View Post
            Mikä neuvoksi.
            Eli heti alkuun tiedoksi että ensinmäinen kerta kun ohjelmalla yritän jotain

            Itsellä ista p ja ongelmana sellainen että esim kun yritän vikakoodit poistaa niin tulee ilmoitus että katkaise virta ja Poista avain virtalukosta tai jotain sinne päin. Sitten kuin laitan sytytysvirran takaisin niin ohjelma ei jatka eteen päin vaan jumittuu siihen ja ei yhdistä auto enään.
            Johtuu siitä, että kaapelissa ei ole todellista jännitteen tunnistusta. Ongelmaan on kaksi vaihtoehtoa, eli painaa cancel ja lukea koodit uudestaan (ne on nollattu jo tuossa vaiheessa) tai sitten asentaa jännitehuijaus, jolla saa ISTA näkemään jännitteet, jolloin tuo etenee kuten suunniteltu. ICOM kanssa tuota ongelmaa ei ole kun ICOM näkee kokoajan todelliset jännitteet ja tunnistaa siten milloin virrat on päällä ja milloin ei.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Larimarkus
              Newbiemmer
              • May 2017
              • 15
              • Rauma

              Originally posted by HTK12 View Post
              Johtuu siitä, että kaapelissa ei ole todellista jännitteen tunnistusta. Ongelmaan on kaksi vaihtoehtoa, eli painaa cancel ja lukea koodit uudestaan (ne on nollattu jo tuossa vaiheessa) tai sitten asentaa jännitehuijaus, jolla saa ISTA näkemään jännitteet, jolloin tuo etenee kuten suunniteltu. ICOM kanssa tuota ongelmaa ei ole kun ICOM näkee kokoajan todelliset jännitteet ja tunnistaa siten milloin virrat on päällä ja milloin ei.
              Aivan, tuo käy järkeen koska kl 15 ja 30 näyttää muutenkin kokoajan -

              Mistä moinen huijaus juttu ladataan/asennetaan?

              Comment

              • Larimarkus
                Newbiemmer
                • May 2017
                • 15
                • Rauma

                Näköjään koneella onkin ista emulator eli taitaa olla tuo

                Comment

                • Larimarkus
                  Newbiemmer
                  • May 2017
                  • 15
                  • Rauma

                  No eipä se kummemmaksi muuttunut, taitaa joku asetus olla pielessä.. En ole Siis itse ohjelmia asentanut joten mistäköhän kannattaa vikaa hakea vai pitäisikö suosiolla asentaa tuo uudestaan kun se tikulla onneksi on

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Larimarkus View Post
                    No eipä se kummemmaksi muuttunut, taitaa joku asetus olla pielessä.. En ole Siis itse ohjelmia asentanut joten mistäköhän kannattaa vikaa hakea vai pitäisikö suosiolla asentaa tuo uudestaan kun se tikulla onneksi on
                    Sehän toimii kuten kuuluukin usb-kaapelin kanssa. Eli jos haluat jännitteet näkymään, niin se jännitehuijaus pitäisi nyt ottaa käyttöön. Itsellä ei kyllä ole ista emulaattorista kokemusta. Kannattaa kysäistä siltä kuka asensi miten se otetaan käyttöön ja mikä sen idea on.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Kusilaitu
                      BTCF Member
                      • Sep 2010
                      • 704
                      • Seinäjoki

                      Mikä olisi hinta-laatu-suhteeltaan paras ICOM peruskäyttöön ja ISTA-P -käyttöön?
                      ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by Kusilaitu View Post
                        Mikä olisi hinta-laatu-suhteeltaan paras ICOM peruskäyttöön ja ISTA-P -käyttöön?
                        16 napaiseen diagnostiikkapistokkeeseen sopiva ICOM A:ta nyt ei liene kovin montaa eri versiota markkinoilla, tai saattaa olla kopiolaitteitakin nykyään.

                        Nyt on menty jokunen vuosi tuossa A tyylin ICOMissa versiossa NEXT, eli ICOM NEXT A.

                        Vanhempia ja erinäköisiä ICOM A malleja on parisen kappaletta historin aikana ollut ennen NEXT versiota.

                        ISTA-P käytössä tarvitset lisäksi ICOM B:n jos haluat ohjelmoida koko autoa sisältäen multimedialaitteistot.

                        Pyöreänapaisiin diagnostiikkapistokkeisiin tarvitset lisäksi ICOM C:n
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1843
                          • Turku

                          Yhteys ei meinaa Ista+:lla onnistua, vaikka Inpalla täpät on aktiiviset. Kun yrittää tunnistaa autoa, niin tulee virheilmoitus "The vehicle could not be identified succesfully. Check vehicle interface and 'PAD active'. "

                          Mitäs tuo tarkoittaa ja miten tuon tilanteen voisi korjata?

                          Tuossa jokunen päivä sitten kun vastaavaan törmäsin, niin silloin sain sen lopulta toimimaan. Taisi olla läppärin bootin jälkeen kun lähti toimimaan.
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • Kusilaitu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 704
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Silmaauki View Post
                            Yhteys ei meinaa Ista+:lla onnistua, vaikka Inpalla täpät on aktiiviset. Kun yrittää tunnistaa autoa, niin tulee virheilmoitus "The vehicle could not be identified succesfully. Check vehicle interface and 'PAD active'. "

                            Mitäs tuo tarkoittaa ja miten tuon tilanteen voisi korjata?

                            Tuossa jokunen päivä sitten kun vastaavaan törmäsin, niin silloin sain sen lopulta toimimaan. Taisi olla läppärin bootin jälkeen kun lähti toimimaan.
                            Itse olen saanut seuraavilla tempuilla toimimaan:
                            - obd-pistoke irti ja takaisin
                            - jos K+DCAN-kaapelissa on katkaisija, niin olen vaihtanut sen asentoa vähän autosta riippuen (pinnit 7 ja 8 yhteen).
                            - tarkistan, että ISTA:n valikosta on valittu oikea interface, jos vaihtelet K+DCAN-kaapelin ja ENET:n välillä.
                            ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1843
                              • Turku

                              Originally posted by Kusilaitu View Post
                              Itse olen saanut seuraavilla tempuilla toimimaan:
                              - obd-pistoke irti ja takaisin
                              - jos K+DCAN-kaapelissa on katkaisija, niin olen vaihtanut sen asentoa vähän autosta riippuen (pinnit 7 ja 8 yhteen).
                              - tarkistan, että ISTA:n valikosta on valittu oikea interface, jos vaihtelet K+DCAN-kaapelin ja ENET:n välillä.
                              Kun mulla on vain näitä E9X:iä, niin kaapeli ei vaihdu. Ja kaapelin kytkin on ymmärtääkseni oikein kun Inpa näyttää ne mustat pallukat. Ja kun tämmöisenä se välillä toimii, niin tuskin kaapelissa on nyt vikaa. Vai olisko?

                              Inpa siis saa yhteyden, mutta Ista ei. Jostain katselin, että siellä Istan asetuksissa voi olla jotain mitä pitää tarkistaa. Pitää niitä tutkia myöhemmin.

                              Tämmöiset kun välillä toimii ja sitten taas ei lienee niitä haastavimpia tilanteita. Vähän kaikessa ongelmaratkaisussa.
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Kusilaitu View Post
                                Mikä olisi hinta-laatu-suhteeltaan paras ICOM peruskäyttöön ja ISTA-P -käyttöön?
                                Jos auton softia on tarkoitus päivittää, eli käyttää sitä ISTA-P, niin aito. Ovat niin halpoja, että ensimmäisen kämmin seurauksena luultavasti meni jo se kiinan pojan kopion säästö.

                                Originally posted by Silmaauki View Post
                                Kun mulla on vain näitä E9X:iä, niin kaapeli ei vaihdu. Ja kaapelin kytkin on ymmärtääkseni oikein kun Inpa näyttää ne mustat pallukat. Ja kun tämmöisenä se välillä toimii, niin tuskin kaapelissa on nyt vikaa. Vai olisko?

                                Inpa siis saa yhteyden, mutta Ista ei. Jostain katselin, että siellä Istan asetuksissa voi olla jotain mitä pitää tarkistaa. Pitää niitä tutkia myöhemmin.

                                Tämmöiset kun välillä toimii ja sitten taas ei lienee niitä haastavimpia tilanteita. Vähän kaikessa ongelmaratkaisussa.
                                Kaapelin asetukset kannattaa tarkistaa sieltä laitehallinnasta. Kytkin voi olla väärässä asennossa ja silti inpa näyttää molemmat täpät.

                                Nämä satunnaiset ongelmat on juuri ne hankalimmat selvittää.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎