Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasanen
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 13
    • Nurmijärvi

    BMW E82 118d

    Terve. Olen uusi täälä ja oikeastaan uusi koko merkin parissa.. eli eka bemmi mahollisest ostossa.
    Kysymys kuuluukin että ole katsellut tuollaista E82 mallia eli coupe versiota ja moottorina olisi 118d ja moottorikoodi ainakin bilteman rekkarihaun mukaan olisi N47-D20C.
    Ymmärtääkseni juuri näissä moottoreissa on ongelmana jakoketju ja kiristäjä.
    katselemani auto on vuosimallia -12 joka pitäisi olla jo Fxx mallinen mutta on ilmeisesti ylivuotinen koska on vielä E82 (rek 21.8-2012).
    Kilsoja autossa on 47tkm ja ainakin myyjäliike mainostaa moottorin olevan twinpower turbo.
    Kysymys kuuluukin onko tälläistä moottoria edes kuulunut olla tämän ikäisessä autossa ja onko tämän moottorin jakopää jo turvallisempi koska luin jostain että BMW on tehnyt tammikuussa 2011 muutoksi tuon N47 jakopäähän.
    oliko näihin joku kamppis ja mitenköhän se on voimassa.
    Ja jos on muuta huomiotavaa kun tuota menee katsomaan niin saa antaa ilmi. tämä osto homma kun tuli vähän puskasta joten ei kauheesti ole kerinny selvittämään.
    Kiitos ja kumarrus.

    Comment

    • Tenojono
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 1753
      • Pohjanmaa

      Originally posted by Pasanen View Post
      Terve. Olen uusi täälä ja oikeastaan uusi koko merkin parissa.. eli eka bemmi mahollisest ostossa.
      Kysymys kuuluukin että ole katsellut tuollaista E82 mallia eli coupe versiota ja moottorina olisi 118d ja moottorikoodi ainakin bilteman rekkarihaun mukaan olisi N47-D20C.
      Ymmärtääkseni juuri näissä moottoreissa on ongelmana jakoketju ja kiristäjä.
      katselemani auto on vuosimallia -12 joka pitäisi olla jo Fxx mallinen mutta on ilmeisesti ylivuotinen koska on vielä E82 (rek 21.8-2012).
      Kilsoja autossa on 47tkm ja ainakin myyjäliike mainostaa moottorin olevan twinpower turbo.
      Kysymys kuuluukin onko tälläistä moottoria edes kuulunut olla tämän ikäisessä autossa ja onko tämän moottorin jakopää jo turvallisempi koska luin jostain että BMW on tehnyt tammikuussa 2011 muutoksi tuon N47 jakopäähän.
      oliko näihin joku kamppis ja mitenköhän se on voimassa.
      Ja jos on muuta huomiotavaa kun tuota menee katsomaan niin saa antaa ilmi. tämä osto homma kun tuli vähän puskasta joten ei kauheesti ole kerinny selvittämään.
      Kiitos ja kumarrus.
      N47 tehty parannuksia myös ennen tuota tammikuu -11 mutta sen jälkeen internet kertoo että vain yksittäisiä tapauksia tiedetään hajonneen.
      Ja näistä yksittäisistä tapauksista suurin osa on "taxeja" eli niitä jotka seisoo paljon tyhjäkäynnillä. Suhtaudu varauksella internet tietoon.
      En silti leimaisi N47 karmeaksi vaan paljon on myös kiinni käyttäjän ajosta.
      Kamppiksia on ollut ja oleellisinta niissä lienee että takuuajan huollot on tehty ajoissa. Ei niinkään ajokilometrit ja/tai vuosiluku.

      Runkonumerosta kun saat selville 7 vimosta kirjainta/numeroa niin vaikka tänne heittämällä saadaan se valmistusvuosi ja moottorin tyyppi selville.
      Työmatkat: E46 preface 323 4d
      Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
      Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

      Comment

      • djs^
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1177
        • Mikkeli

        Missä kuuluisi moottorin lämmöt pysyä ajossa? Meillä mamman 118d ajossa lämmöt 93-95, onko normaalit?
        EX :
        -E36 316
        -E36 325
        -E39 523
        -E39 530dA M-Sportx2
        -E60 525dA M-Sport x2
        -E60 545i Matte white
        -E53 x5
        -E91 3xx

        Comment

        • Tenojono
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 1753
          • Pohjanmaa

          Originally posted by djs^ View Post
          Missä kuuluisi moottorin lämmöt pysyä ajossa? Meillä mamman 118d ajossa lämmöt 93-95, onko normaalit?
          Hep on normaalit. Jos kestää kauan nousta tai lämmöt alle 90 niin sitten termostaatit vaihtoon.

          Löytyykö tietoa missä malleissa mahdollisesti on 3 termaria?
          Last edited by Tenojono; 12-10-2015, 16:08. Reason: Tänää mitattu 15km 88C nousi 120d ja termarit vaihettu
          Työmatkat: E46 preface 323 4d
          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

          Comment

          • hj325hml
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 729
            • Pirkanmaa

            Vaimolle tarvisi päivittää hieman uudempaan kauppakassiin, hän on ulkonäöllisesti mieltynyt ykköseen.
            Kysynkin mitä mieltä olette, onko alkupään ykköset juurikaan teknisesti kehittyneempiä kuin e46 faceliftit. Lähinnä 2l dieselin kohdalla, aika karvalakkeja tuntuu olevan järjestäen.

            Pohdinta siis kannattaako kerralla sijoittaa enemmän ja uudempaan vai riittääkö tämä askel taas 2-3 vuodeksi isoimpaan kuumeeseen.

            Muutenkin makuasioita saisi kertoa millainen ero näillä ajossa/käytössä.
            F16 M-Sport

            Comment

            • peeämwee
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1822
              • I sink hell

              Originally posted by hj325hml View Post
              Vaimolle tarvisi päivittää hieman uudempaan kauppakassiin, hän on ulkonäöllisesti mieltynyt ykköseen.
              Kysynkin mitä mieltä olette, onko alkupään ykköset juurikaan teknisesti kehittyneempiä kuin e46 faceliftit. Lähinnä 2l dieselin kohdalla, aika karvalakkeja tuntuu olevan järjestäen.

              Pohdinta siis kannattaako kerralla sijoittaa enemmän ja uudempaan vai riittääkö tämä askel taas 2-3 vuodeksi isoimpaan kuumeeseen.

              Muutenkin makuasioita saisi kertoa millainen ero näillä ajossa/käytössä.
              Äänieristys on aivan järjettömän perseestä. Ainakin runflateillä. Ei pysty ymmärtämään.
              Vähemmän sähköhilppeitä, vähemmän ongelmia. Kunhan ilmastointi löytyy.
              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
              http://velkakello.fi/

              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

              Comment

              • Tenojono
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 1753
                • Pohjanmaa

                Originally posted by hj325hml View Post
                Vaimolle tarvisi päivittää hieman uudempaan kauppakassiin, hän on ulkonäöllisesti mieltynyt ykköseen.
                Kysynkin mitä mieltä olette, onko alkupään ykköset juurikaan teknisesti kehittyneempiä kuin e46 faceliftit. Lähinnä 2l dieselin kohdalla, aika karvalakkeja tuntuu olevan järjestäen.

                Pohdinta siis kannattaako kerralla sijoittaa enemmän ja uudempaan vai riittääkö tämä askel taas 2-3 vuodeksi isoimpaan kuumeeseen.

                Muutenkin makuasioita saisi kertoa millainen ero näillä ajossa/käytössä.
                Teknisesti E87 on hyvinkin sekoitus e46 facelift ja e90:iä
                Jos vertaa e46 fl niin varusteita ja tuntumaa on juurikin uudempaan ja riittää askel 2-3 vuodeksi. Hinta hyppäys f20 on vielä sen verran suuri että se hidastaa ainakin suurinta kuumetta.
                Mikä malli mielessä?
                Automaatti on kiva ja vältä puolinahkoja
                Työmatkat: E46 preface 323 4d
                Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                Comment

                • heifetz
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 429
                  • Finland

                  E81/87 on mielestäni hauskempi ajettava kuin uudempi F20, johtunee kaiketi lyhyemmästä akselivälistä. Laatu ei vastannut odotuksia, ajoin uudesta +3v ja 78tkm. Kojelauta nitisi, söi akkuja 2kpl, kytkin täristi ja pallonivel oli vaihtaessa vaihtokunnossa.
                  Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                  Ex. E81 118d LCI Bluewater

                  Comment

                  • hj325hml
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 729
                    • Pirkanmaa

                    Käyntiovia pitää olla 4, mieluiten manuaali, diesel mielummin(2l), oikeastaan vakkari ja ilmastointi on pakolliset varusteet vaimolle, muut plussaa.

                    Ajettavuus jne. Ei saa kuitenkaan laskea vaihdolla. Nykyiseen 46n alusta uusittu hiljattain orkkis osilla ja antaa hyvän kyydin.


                    =Tenojono;3630500]Teknisesti E87 on hyvinkin sekoitus e46 facelift ja e90:iä
                    Jos vertaa e46 fl niin varusteita ja tuntumaa on juurikin uudempaan ja riittää askel 2-3 vuodeksi. Hinta hyppäys f20 on vielä sen verran suuri että se hidastaa ainakin suurinta kuumetta.
                    Mikä malli mielessä?
                    Automaatti on kiva ja vältä puolinahkoja[/QUOTE]
                    F16 M-Sport

                    Comment

                    • ansba
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 32
                      • Järvenpää

                      Viime perjantaina vaihdettiin vaimolle E81 118d lci. Vaimo ollut tyytyväinen. �� ��
                      Last edited by ansba; 19-10-2015, 12:58.
                      Bmw!

                      Comment

                      • siksta
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 675
                        • Orimattila

                        Täällä on emännällä käytössä 118D vm. 05 manuaalilootalla.
                        Emäntä tykkää kovastikin, ennen oli E46 sedan ja tuo ykkönen kuulemma ainakin tuntuu pienemmältä kurvailla. Todellisuudessa ei paljoakaan pienempi taida olla. :think

                        Verrattuna tuohon 320D:hen tuntuu tuu 118D yllättävänkin pirteältä. Tosin eipä tuo kolmonenkaan raketti ole.
                        Ykkönen vetää jotenkin huomattavasti tasaisemmin, vaikka samaa tekniikkaahan nuo käytännössä on.

                        Varusteita meillä ei liikoja ole, automaatti-ilmastointi ja vakkari löytyy ja ne tuntuu emännälle riittävän.
                        Sporttipenkillistä etsittiin, mutta eipä niitä hirveästi tarjolla ollut meidän budjettiin.

                        Kaikinpuolin ollut hyvä auto ainakin emännälle. Mittarissa tällä hetkellä reilu parisataa. Aika näyttää miten kestää, joka päivä tulee n. 50km lisää mittariin.
                        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                        Comment

                        • hj325hml
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 729
                          • Pirkanmaa

                          Tuoko facelift kauheasti mitään? Muuta kuin surullisen n47 padan?
                          Enemmän ajetut tuntuu olevan samoissa hinnoissa vähemmän ajettujen pre lci kanssa.


                          Saako tässä yhteydessä kysyä vielä e9x sarjaan vertailua, jos kilsoista tinkii saisi niitäkin samaan rahaan ~2v uudempaa kuin ykköset mitä ollut hieronnassa.

                          Kolme niitäkin ollut mutta hetki aikaa että vaikea verrata 46n.
                          Last edited by hj325hml; 19-10-2015, 21:34.
                          F16 M-Sport

                          Comment

                          • Maddog77
                            Newbiemmer
                            • Sep 2015
                            • 7
                            • Espoo

                            Kellään tietoa tästä yksilöstä? http://www.kamux.fi/etusivu2/BMW/130...7-m-sport-5-ov

                            Comment

                            • kurvailija
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 181
                              • nurmijärvi/kiljava

                              Originally posted by Maddog77 View Post
                              Kellään tietoa tästä yksilöstä? http://www.kamux.fi/etusivu2/BMW/130...7-m-sport-5-ov
                              Taisi olla yksityisellä muistaakseni hämeenlinnassa/akaa yms. pitkän pätkän myynnissä

                              Comment

                              • *makke*
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 884
                                • Klaukkala

                                Faceliftissä ledivalot takana, nuorentaa huomattavasti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎