Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huupi
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 1197
    • Tyrnävä

    Originally posted by 426Hemi View Post
    Mikäs e87:ssa vois narista takapyörän kohdalla alustassa? Onko näissäki joku tyyppivika siellä, ja kuinka vaikea korjaus?
    Narinahela? Itellä narisi pidemmän aikaan, kunnes korintarkistushuollossa merkkarilla olivat rasvanneet narinahelat. On ollut tuon jälkeen narinatonta jo toista vuotta.
    I01 i3s 94

    Comment

    • ALAnolla8
      Newbiemmer
      • Jul 2016
      • 24
      • Öl

      Originally posted by huupi View Post
      Narinahela? Itellä narisi pidemmän aikaan, kunnes korintarkistushuollossa merkkarilla olivat rasvanneet narinahelat. On ollut tuon jälkeen narinatonta jo toista vuotta.
      Narinaheloja itsekin epäilisin. Rasvaamalla niihin saa vähän lisäaikaa.
      530XD e60 LCI -08 M57-D30 M-Sport

      Comment

      • _BBS_
        BTCF Member
        • Jan 2012
        • 166
        • Helsinki

        E87 2004vm Onko saatavilla maskisuojia tai paikkaa mistä löytyis ? Ei varmaan talvi pakkasilla haitaksi ois jos keula ois tukossa :think
        Näillä mennään:
        E30 318ia swap m42b18


        Exät:
        E87 120d "japanrot"
        E30 325i Cabriolet med BBS RS
        E21 315 med BBS RS
        E30 320i 2d med BBS RS
        + 10 muuta katiskaa.

        Comment

        • susi_ihminen
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 62
          • Janakkala

          Oli päässyt takakontin apukuskin puoleinen syvennys tulvimaan ja siinä samassa kosteusvaurioitui trailerin valojen ohjausboksi.

          Tämän näköinen:


          Saako mistään tälläistä boksia erikseen? yrittänyt googlella löytää mutta tuloksetta. Jos ja kun ei saa niin pitää ilmeisesti vaihtaa koko johtosarja uuteen?

          Minkälainen johtosarja pitää sitten hommata kun on olemassa dataväylällä ja ilman? Käykö ihan mikä vaan sarja vai pitääkö ottaa jotain tiettyä huomioon?
          Autossa ei ole peruutustutkaa!

          Ja vielä kiinnostaisi että onko jokin merkki selvästi parempi kuin toiset kun mitään ihan paskaa ei viitsisi autoonsa asennella?

          E: Löytyipä boksi sittenkin. Soitin Koukkupaja.fi nimiseen firmaan ja sieltä lupasi puhelimeen vastannut herra tiedustella josko jostain osa löytyisi. Laitoin vielä sähköpostilla kuvan ja tiedot boksista hänelle. Muutaman päivän päästä tuli sähköpostia että kyseinen osa löytyy ja toimitus aika noin viikko eikä hintakaan ollut mikään järkyttävä. No menihän siinä melkein kuukausi saapua mutta nyt on
          Last edited by susi_ihminen; 24-01-2019, 18:17.
          Wannabiemmer
          ---------------------------
          E53 X5 3.0d -04
          E87 130i -05
          E34 520i -91 M30B34

          Comment

          • fransesco
            BTCF Member
            • Jul 2014
            • 232
            • Vantaa

            Originally posted by susi_ihminen View Post
            Saako mistään tälläistä boksia erikseen? yrittänyt googlella löytää mutta tuloksetta. Jos ja kun ei saa niin pitää ilmeisesti vaihtaa koko johtosarja uuteen?
            Itse katsoisin auton tiedoilla Realoem:stä mikä osa on kyseessä ja millaisessa kokonaisuudessa sen voi saada. Sitten jatkaisin laittamalla tuolta saadun osanumeron esim Leebmannin verkkokaupassa hakukenttään ja siitä sitten eteenpäin.
            E88 & F56 electric

            Comment

            • susi_ihminen
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 62
              • Janakkala

              Originally posted by fransesco View Post
              Itse katsoisin auton tiedoilla Realoem:stä mikä osa on kyseessä ja millaisessa kokonaisuudessa sen voi saada. Sitten jatkaisin laittamalla tuolta saadun osanumeron esim Leebmannin verkkokaupassa hakukenttään ja siitä sitten eteenpäin.
              Kyseessä jälkiasennus koukku ei bmw:n alkuperäinen ja eipä toi realoem muutenkaan näytä edes sähkösarjaa erikseen koukkuihin mitä siellä on.
              Wannabiemmer
              ---------------------------
              E53 X5 3.0d -04
              E87 130i -05
              E34 520i -91 M30B34

              Comment

              • fransesco
                BTCF Member
                • Jul 2014
                • 232
                • Vantaa

                Originally posted by susi_ihminen View Post
                Kyseessä jälkiasennus koukku ei bmw:n alkuperäinen ja eipä toi realoem muutenkaan näytä edes sähkösarjaa erikseen koukkuihin mitä siellä on.
                Ok, eka viestisi ei kertonut että se ei ollut alkuperäinen osa (ja jos siinä piti olla linkki kuvaan niin se ei toiminut).

                Ehkä sitten pitää lähteä ratkaisemaan ongelma hankkimalla koko koukkuun liittyvä systeemi uusiksi..? :think
                E88 & F56 electric

                Comment

                • susi_ihminen
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 62
                  • Janakkala

                  Originally posted by fransesco View Post
                  Ok, eka viestisi ei kertonut että se ei ollut alkuperäinen osa (ja jos siinä piti olla linkki kuvaan niin se ei toiminut).

                  Ehkä sitten pitää lähteä ratkaisemaan ongelma hankkimalla koko koukkuun liittyvä systeemi uusiksi..? :think
                  Ajattelin asian olevan itsestään selvä kun tuossa kuvassa boksin valmistus päivämääräkin on 07/2015, mutta toki jos kuva ei näy niin..

                  Täytyy joo hankkia vaan suosiolla koko johtosarja uusiksi. Toki kun löytäisi edes sarjan jossa samanlainen boksi niin välttyisi koko sarjan vaihtamiselta ja voisi vaan vaihtaa sen boksin sinne.. Ei vain tunnu löytyvän mistään.
                  Wannabiemmer
                  ---------------------------
                  E53 X5 3.0d -04
                  E87 130i -05
                  E34 520i -91 M30B34

                  Comment

                  • RikuBMW
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 712
                    • Laitila

                    Emännälle katsottu kauppakassiksi/työmatkakulkineeksi 1-sarjaa, nyt kiikarissa yksi reilut 170tkm ajettu - 07 120i. Moottorina siis N46B20, mitenkäs näissä nyt tuo jakopää menee? Kaipaa remonttia jo vai onko vielä kisoja edessä? Ja, jos remppa eteen tulee niin millaisissa hinnoissa liikutaan?

                    Ei viitsisi ihan ilman pohjatietoja lähteä ja kaupoille. Jotain juttuja löysin jo täältä, muttei jaksa pitkiä topiceja puhelimella selata läpi. Tuntuu kaikissa katsomissani vaihtoehdoissa, muita merkkejä, olla jotain isompaa tyyppivikaa niin ei oikein tiedä mitä ostaa. Dieselejä olisi toimivia vaikka ja mitä, mutta se ei valitettavasti ole vaihtoehto.
                    Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                    Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                    Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17512
                      • Turku

                      Originally posted by RikuBMW View Post
                      Emännälle katsottu kauppakassiksi/työmatkakulkineeksi 1-sarjaa, nyt kiikarissa yksi reilut 170tkm ajettu - 07 120i. Moottorina siis N46B20, mitenkäs näissä nyt tuo jakopää menee? Kaipaa remonttia jo vai onko vielä kisoja edessä? Ja, jos remppa eteen tulee niin millaisissa hinnoissa liikutaan?

                      Ei viitsisi ihan ilman pohjatietoja lähteä ja kaupoille. Jotain juttuja löysin jo täältä, muttei jaksa pitkiä topiceja puhelimella selata läpi. Tuntuu kaikissa katsomissani vaihtoehdoissa, muita merkkejä, olla jotain isompaa tyyppivikaa niin ei oikein tiedä mitä ostaa. Dieselejä olisi toimivia vaikka ja mitä, mutta se ei valitettavasti ole vaihtoehto.
                      Onko varmasti N46 eikä N43? Mielestäni molemmissa on noita jakopää- ja suutinongelmia ollut. Tuossa sigun autossa tein isomman huollon yhteydessä kiristimen vaihdon, muutoin orkkisjakopää. Ajettu nyt 100 tkm.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • RikuBMW
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 712
                        • Laitila

                        Originally posted by Laku View Post
                        Onko varmasti N46 eikä N43? Mielestäni molemmissa on noita jakopää- ja suutinongelmia ollut. Tuossa sigun autossa tein isomman huollon yhteydessä kiristimen vaihdon, muutoin orkkisjakopää. Ajettu nyt 100 tkm.
                        Auto rekisteri.fi:n kautta otetuissa tiedoissa ainakin moottorin merkintä on N46B20B. Eli ilmeisesti järkevin on autoa tutkiessa kuunnella ylimääräiset äänet jakopäästä? Tottakai aina kuuntelen mahdollisia sivuääniä, mutta näissä kannattaa kiinnittää sinne erityistä huomiota. Huollon yhteydessähän tuon voisi sitten tulevaisuudessa vielä tarkastuttaa ja mahdolliset osat uusia.
                        Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                        Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                        Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17512
                          • Turku

                          Puolavikaa?

                          No niin. Tuli tuossa sigun ykkösessä moottorinvikavalo tauluun eilen ja tänään kylmänä. Lämpimänä ei tule. Käyntiääni normaali, mutta kylmänä tyhjäkäynti seilaa, moottori tärisee ja pysyy juuri käynnissä. Vikakoodeja ei ole kukaan päässyt lukemaan viikonloppuna, auto on Turussa. Vaihtoehtona korjata Turussa tai ajaa auto Espooseen omaan halliin. Tämä ei ole suositeltavaa katin mahdollisen rikkoutumisen vuoksi.

                          Oma vikaepäily tässä vaiheessa on puolavika, joka on aika yleinen N43:ssa. Tulpat vaihdettu runsas vuosi sitten. Tämän hetken suunnitelma olisi käydä huomenna ostamassa Motonetista (ihme kyllä auki huomenna) Boschin puola ja lukea vikakoodit myöhemmin ja vaihtaa viallinen puola. Muita vika-ajatuksia tai parempia ideoita ennen vikakoodinlukua? Tarkoitus siis välttää turhaa ajoa ja ajanhukkaa ajelemalla edestakaisin koodinlukijan ja varaosaputkan väliä ja siksi ostaa puola etukäteen.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Laku View Post
                            No niin. Tuli tuossa sigun ykkösessä moottorinvikavalo tauluun eilen ja tänään kylmänä. Lämpimänä ei tule. Käyntiääni normaali, mutta kylmänä tyhjäkäynti seilaa, moottori tärisee ja pysyy juuri käynnissä. Vikakoodeja ei ole kukaan päässyt lukemaan viikonloppuna, auto on Turussa. Vaihtoehtona korjata Turussa tai ajaa auto Espooseen omaan halliin. Tämä ei ole suositeltavaa katin mahdollisen rikkoutumisen vuoksi.

                            Oma vikaepäily tässä vaiheessa on puolavika, joka on aika yleinen N43:ssa. Tulpat vaihdettu runsas vuosi sitten. Tämän hetken suunnitelma olisi käydä huomenna ostamassa Motonetista (ihme kyllä auki huomenna) Boschin puola ja lukea vikakoodit myöhemmin ja vaihtaa viallinen puola. Muita vika-ajatuksia tai parempia ideoita ennen vikakoodinlukua? Tarkoitus siis välttää turhaa ajoa ja ajanhukkaa ajelemalla edestakaisin koodinlukijan ja varaosaputkan väliä ja siksi ostaa puola etukäteen.
                            Ei näissä katit sula vaikka ajaisitkin muki pimeänä. Katkaisee polttoaineen syötön, jos ei sytytä. Voihan sen puolan valmiiksi käydä motonetistä, kun sen voi palauttaa. Itse lukisin ne koodit joka tapauksessa ennen osien vaihtoa. Jos auton pitkälti varaosaputkaan, niin käy ostamassa se puola ja mene puolan ja läppärin kanssa paikalle. Ensin lukee koodit, puolan vaihto ristiin toiseen sylinteriin, koodien nollaus. Auto käyntiin, että uudestaan sytyttää moottorinvikavalon, lukee uudestaan ja katsoo seuraako vika puolaa (olettaen, että on puolavikaa). Jos vikakoodi seuraa puolaa, niin sitten siellä on puola rikki.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17512
                              • Turku

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Ei näissä katit sula vaikka ajaisitkin muki pimeänä. Katkaisee polttoaineen syötön, jos ei sytytä. Voihan sen puolan valmiiksi käydä motonetistä, kun sen voi palauttaa. Itse lukisin ne koodit joka tapauksessa ennen osien vaihtoa. Jos auton pitkälti varaosaputkaan, niin käy ostamassa se puola ja mene puolan ja läppärin kanssa paikalle. Ensin lukee koodit, puolan vaihto ristiin toiseen sylinteriin, koodien nollaus. Auto käyntiin, että uudestaan sytyttää moottorinvikavalon, lukee uudestaan ja katsoo seuraako vika puolaa (olettaen, että on puolavikaa). Jos vikakoodi seuraa puolaa, niin sitten siellä on puola rikki.
                              Kiitos, hyvä tieto, ettei katti mene. Ihan fiksulta kuulostava ohjeistus, täytyy katsoa, mihin tässä päätyy.:think
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17512
                                • Turku

                                Eipä ollut vika puolassa, seuraavat vikakoodit antoi monimerkkikorjaamo:

                                - 30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen, katkonainen
                                - 2AA1 Pakonokka-akselin tunnistin, signaali, katkonainen
                                - 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen

                                Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎