Originally posted by 426Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by huupi View PostNarinahela? Itellä narisi pidemmän aikaan, kunnes korintarkistushuollossa merkkarilla olivat rasvanneet narinahelat. On ollut tuon jälkeen narinatonta jo toista vuotta.530XD e60 LCI -08 M57-D30 M-Sport
Comment
-
-
E87 2004vm Onko saatavilla maskisuojia tai paikkaa mistä löytyis ? Ei varmaan talvi pakkasilla haitaksi ois jos keula ois tukossa :thinkNäillä mennään:
E30 318ia swap m42b18
Exät:
E87 120d "japanrot"
E30 325i Cabriolet med BBS RS
E21 315 med BBS RS
E30 320i 2d med BBS RS
+ 10 muuta katiskaa.
Comment
-
-
Oli päässyt takakontin apukuskin puoleinen syvennys tulvimaan ja siinä samassa kosteusvaurioitui trailerin valojen ohjausboksi.
Tämän näköinen:
Saako mistään tälläistä boksia erikseen? yrittänyt googlella löytää mutta tuloksetta. Jos ja kun ei saa niin pitää ilmeisesti vaihtaa koko johtosarja uuteen?
Minkälainen johtosarja pitää sitten hommata kun on olemassa dataväylällä ja ilman? Käykö ihan mikä vaan sarja vai pitääkö ottaa jotain tiettyä huomioon?
Autossa ei ole peruutustutkaa!
Ja vielä kiinnostaisi että onko jokin merkki selvästi parempi kuin toiset kun mitään ihan paskaa ei viitsisi autoonsa asennella?
E: Löytyipä boksi sittenkin. Soitin Koukkupaja.fi nimiseen firmaan ja sieltä lupasi puhelimeen vastannut herra tiedustella josko jostain osa löytyisi. Laitoin vielä sähköpostilla kuvan ja tiedot boksista hänelle. Muutaman päivän päästä tuli sähköpostia että kyseinen osa löytyy ja toimitus aika noin viikko eikä hintakaan ollut mikään järkyttävä. No menihän siinä melkein kuukausi saapua mutta nyt onLast edited by susi_ihminen; 24-01-2019, 18:17.Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Originally posted by susi_ihminen View PostSaako mistään tälläistä boksia erikseen? yrittänyt googlella löytää mutta tuloksetta. Jos ja kun ei saa niin pitää ilmeisesti vaihtaa koko johtosarja uuteen?E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostItse katsoisin auton tiedoilla Realoem:stä mikä osa on kyseessä ja millaisessa kokonaisuudessa sen voi saada. Sitten jatkaisin laittamalla tuolta saadun osanumeron esim Leebmannin verkkokaupassa hakukenttään ja siitä sitten eteenpäin.Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Originally posted by susi_ihminen View PostKyseessä jälkiasennus koukku ei bmw:n alkuperäinen ja eipä toi realoem muutenkaan näytä edes sähkösarjaa erikseen koukkuihin mitä siellä on.
Ehkä sitten pitää lähteä ratkaisemaan ongelma hankkimalla koko koukkuun liittyvä systeemi uusiksi..? :thinkE88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostOk, eka viestisi ei kertonut että se ei ollut alkuperäinen osa (ja jos siinä piti olla linkki kuvaan niin se ei toiminut).
Ehkä sitten pitää lähteä ratkaisemaan ongelma hankkimalla koko koukkuun liittyvä systeemi uusiksi..? :think
Täytyy joo hankkia vaan suosiolla koko johtosarja uusiksi. Toki kun löytäisi edes sarjan jossa samanlainen boksi niin välttyisi koko sarjan vaihtamiselta ja voisi vaan vaihtaa sen boksin sinne.. Ei vain tunnu löytyvän mistään.Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Emännälle katsottu kauppakassiksi/työmatkakulkineeksi 1-sarjaa, nyt kiikarissa yksi reilut 170tkm ajettu - 07 120i. Moottorina siis N46B20, mitenkäs näissä nyt tuo jakopää menee? Kaipaa remonttia jo vai onko vielä kisoja edessä? Ja, jos remppa eteen tulee niin millaisissa hinnoissa liikutaan?
Ei viitsisi ihan ilman pohjatietoja lähteä ja kaupoille. Jotain juttuja löysin jo täältä, muttei jaksa pitkiä topiceja puhelimella selata läpi. Tuntuu kaikissa katsomissani vaihtoehdoissa, muita merkkejä, olla jotain isompaa tyyppivikaa niin ei oikein tiedä mitä ostaa. Dieselejä olisi toimivia vaikka ja mitä, mutta se ei valitettavasti ole vaihtoehto.Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged
Comment
-
-
Originally posted by RikuBMW View PostEmännälle katsottu kauppakassiksi/työmatkakulkineeksi 1-sarjaa, nyt kiikarissa yksi reilut 170tkm ajettu - 07 120i. Moottorina siis N46B20, mitenkäs näissä nyt tuo jakopää menee? Kaipaa remonttia jo vai onko vielä kisoja edessä? Ja, jos remppa eteen tulee niin millaisissa hinnoissa liikutaan?
Ei viitsisi ihan ilman pohjatietoja lähteä ja kaupoille. Jotain juttuja löysin jo täältä, muttei jaksa pitkiä topiceja puhelimella selata läpi. Tuntuu kaikissa katsomissani vaihtoehdoissa, muita merkkejä, olla jotain isompaa tyyppivikaa niin ei oikein tiedä mitä ostaa. Dieselejä olisi toimivia vaikka ja mitä, mutta se ei valitettavasti ole vaihtoehto.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko varmasti N46 eikä N43? Mielestäni molemmissa on noita jakopää- ja suutinongelmia ollut. Tuossa sigun autossa tein isomman huollon yhteydessä kiristimen vaihdon, muutoin orkkisjakopää. Ajettu nyt 100 tkm.Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged
Comment
-
-
Puolavikaa?
No niin. Tuli tuossa sigun ykkösessä moottorinvikavalo tauluun eilen ja tänään kylmänä. Lämpimänä ei tule. Käyntiääni normaali, mutta kylmänä tyhjäkäynti seilaa, moottori tärisee ja pysyy juuri käynnissä. Vikakoodeja ei ole kukaan päässyt lukemaan viikonloppuna, auto on Turussa. Vaihtoehtona korjata Turussa tai ajaa auto Espooseen omaan halliin. Tämä ei ole suositeltavaa katin mahdollisen rikkoutumisen vuoksi.
Oma vikaepäily tässä vaiheessa on puolavika, joka on aika yleinen N43:ssa. Tulpat vaihdettu runsas vuosi sitten. Tämän hetken suunnitelma olisi käydä huomenna ostamassa Motonetista (ihme kyllä auki huomenna) Boschin puola ja lukea vikakoodit myöhemmin ja vaihtaa viallinen puola. Muita vika-ajatuksia tai parempia ideoita ennen vikakoodinlukua? Tarkoitus siis välttää turhaa ajoa ja ajanhukkaa ajelemalla edestakaisin koodinlukijan ja varaosaputkan väliä ja siksi ostaa puola etukäteen.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostNo niin. Tuli tuossa sigun ykkösessä moottorinvikavalo tauluun eilen ja tänään kylmänä. Lämpimänä ei tule. Käyntiääni normaali, mutta kylmänä tyhjäkäynti seilaa, moottori tärisee ja pysyy juuri käynnissä. Vikakoodeja ei ole kukaan päässyt lukemaan viikonloppuna, auto on Turussa. Vaihtoehtona korjata Turussa tai ajaa auto Espooseen omaan halliin. Tämä ei ole suositeltavaa katin mahdollisen rikkoutumisen vuoksi.
Oma vikaepäily tässä vaiheessa on puolavika, joka on aika yleinen N43:ssa. Tulpat vaihdettu runsas vuosi sitten. Tämän hetken suunnitelma olisi käydä huomenna ostamassa Motonetista (ihme kyllä auki huomenna) Boschin puola ja lukea vikakoodit myöhemmin ja vaihtaa viallinen puola. Muita vika-ajatuksia tai parempia ideoita ennen vikakoodinlukua? Tarkoitus siis välttää turhaa ajoa ja ajanhukkaa ajelemalla edestakaisin koodinlukijan ja varaosaputkan väliä ja siksi ostaa puola etukäteen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi näissä katit sula vaikka ajaisitkin muki pimeänä. Katkaisee polttoaineen syötön, jos ei sytytä. Voihan sen puolan valmiiksi käydä motonetistä, kun sen voi palauttaa. Itse lukisin ne koodit joka tapauksessa ennen osien vaihtoa. Jos auton pitkälti varaosaputkaan, niin käy ostamassa se puola ja mene puolan ja läppärin kanssa paikalle. Ensin lukee koodit, puolan vaihto ristiin toiseen sylinteriin, koodien nollaus. Auto käyntiin, että uudestaan sytyttää moottorinvikavalon, lukee uudestaan ja katsoo seuraako vika puolaa (olettaen, että on puolavikaa). Jos vikakoodi seuraa puolaa, niin sitten siellä on puola rikki.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Eipä ollut vika puolassa, seuraavat vikakoodit antoi monimerkkikorjaamo:
- 30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen, katkonainen
- 2AA1 Pakonokka-akselin tunnistin, signaali, katkonainen
- 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen
Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment