memebuy23buy

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • J0nn3
    replied
    Noniin !

    Uusi bemaristi ilmoittautuu ja voi heti kertoa jakopää ongelmasta...

    Ostin noin 5 viikkoa sitten liikkeestä 320d e91touring bemarin vm 2011 ja moottorina siis tuo n47 135kw.
    Osto hetkellä olin tietoinen mahdollisista n47 moottorin jakopää ongelmista, mutta koeajolla en mielestäni kuullut(osannut kuunnella) poikkeavaa ääntä jakopäästä.
    Pari viikkoa ajeltuani aloin kiinnittää huomiota hieman epätasaiseen vaimeaan kihnuttavaan ääneen moottoritilasta, vein auton turun metroautoon kuunneltavaksi ja kyllä jakopään äänihän se oli, ei vielä paha mutta ei se siitä paremmaksikaan muutu... kilometrejä mittarissa 118tkm.
    No autossa myyjäliikkeen ajoturva niin ilman suurempia taisteluita jakopään molemmat ketjut ja muut hilppeet vaihtoon hinta 2600e kokonaisuudessaan. Nyt huolettomia kilometrejä edessä (ainakin jakopään suhteen).
    Kyllä tuo vaimeakin ääni on merkki viallisesta/alkavasta jakopää ongelmasta, koska nyt kun juuri korjattu niin tuota ketjun ääntä omaankorvaan kyllä lähes mahdoton enää kuulla.
    Korjaamopäälikkö kertoi että joku kamppanja on voimassa ilmeisesti niihin ensimmäisiin n47 koneisiin missä tuo remontti mallia kalliimpi (en nyt tarkkaa päivämäärä muista).

    Leave a comment:


  • ihka
    replied
    kiristin vaihdetaan takuuseen ja saadaan pari kymmentä tuhatta lisää peliaikaa.
    Hetken päästä täydellinen remontti kuitenkin edessä.
    Kone on täysi susi jo syntyessään kuten joku Bemarilla vihjasi.

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Originally posted by ihka View Post
    kiristinkö sinne vaihdetaan "takuuseen" vai Tehdäänkö joihinkin nopalla heitettäviin koneisiin täydellinen jakopään remontti takuuseen ?
    Mittaavat kiristimen reijästä jos ylempi ketju on venynyt niin vaihtavat sen pujottamalla. jos molemmat ketjut on venynyt niin täys jakopääremontti.

    Leave a comment:


  • ihka
    replied
    kiristinkö sinne vaihdetaan "takuuseen" vai Tehdäänkö joihinkin nopalla heitettäviin koneisiin täydellinen jakopään remontti takuuseen ?

    Leave a comment:


  • m3iss3li
    replied
    Originally posted by JIPSKI View Post
    Vain n47d20a moottoristen etu
    Juu, soitin ja varmistin. Ei ole, eikä lähiaikoina myöskään tulossa bensapuolelle. Kertoi myös, että myös diesel-koneissa kampanja saattaa rippuua ihan päivästä ja kellonajasta, että onko kampanja ko. sarjanumeroon aktiivinen vai ei.

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Originally posted by m3iss3li View Post
    Onko kukaan kuullut, koskeeko myös bensakoneiden ketjuja, vai jokin dieselmiesten etuajo-oikeus?
    Vain n47d20a moottoristen etu

    Leave a comment:


  • m3iss3li
    replied
    Onko kukaan kuullut, koskeeko myös bensakoneiden ketjuja, vai jokin dieselmiesten etuajo-oikeus?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Rempan yhteydessä itellä vaihtu tosiaa alkuperäisestä yhden pykälän päivitetympään toi yläketjun kiristin. Sen takia toi kamppis ei sit koskenu enää mua (ku bemari goodwillinä korvas osat sillon) ja kiristin on päivittyny tosiaan kahdesti jo siitä. Olisha se mahdollisuus siihe goodwillin kysymiseen, mut toisaalta 100€ ei ole paha omasta mielenrauhasta.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Juteltiin tuossa hallilla tähän liittyen:

    Entäpäs sitten nämä asiakkaan joilla ketjuremppa ollaan jo tehty _ENNEN_ kampanjaa? Heidänhän kuuluisi saada rahansa takaisin, mikäli vaihto on suoritettu merkkiliikkeessä...

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Tulipa tilattua kiristimen vaihto vielä päivitetympään Tampereella Autokeskukselle. 7.4 vaihtuu.

    Kuulemma kahdesti päivittyny siitä ku mulle rempattiin 2012 (kampuran vaihto jne.)

    ~100€, ja itellä ei korvaa yo. kamppis.

    edit. Mikähä tää kiristin homma on, saksan kieleks löytyy jotain, täs joku kuva kiristinten eroista Kuva
    Last edited by Scyber; 17-03-2015, 13:44.

    Leave a comment:


  • m3iss3li
    replied
    Tuo tiedote koskee vain dieseleitä, mitenhän bensaketjut?

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mitä järkeä on säästää tuossa ja laittaa vanhat öljyt tuon jälkeen koneeseen ?
    Ei kuulemma ole bemarin velvollisuus korjata muuta kuin valmistusvikaiset osat. Sanoivat kyllä huollossa että suosittelevat uusimaan öljyt remontin yhteydessä, mutta valitettavasti niistä asiakas joutuu maksamaan.

    Itse vien kyllä uudet castrollit käyttöautolle jos tuomio on jokin muu kuin pelkkä kiristimen vaihto.

    Mahtaa niitä vituttaa jotka on omalla kustannuksellaan teettänyt jakopääremontin esim talven aikana ja nyt saman homman saa tehtyä ilmaiseksi

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Mitä järkeä on säästää tuossa ja laittaa vanhat öljyt tuon jälkeen koneeseen ?

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Omalle -08 e92 251tkm tuontiautolle kävin varaamassa tarkastusajan jossa tarkastetaan ketjun tilanne ja vaihdetaan kiristin. ja tarvittaessa otetaan auto pajalle kolmeksi päiväksi ketjun ym vaihtoon.

    itse pitää maksaa tosiaan öljyt ja jäähdytinnesteet. Tehtaan ohjeessa lukee että vanhat öljyt laitetaan.

    Eli jonkinlainen "takaisinkutsu" näistä on nyt tullut ja vaasan käyttöautolla oli jo kuukauden jono näiden hommien kanssa.

    Edit: tuolla toisessa topicissahan tästä jo oli. https://drive.google.com/file/d/0B52...anc/view?pli=1
    Last edited by JIPSKI; 16-03-2015, 15:24.

    Leave a comment:


  • JustAKid
    replied
    Originally posted by SkyMan View Post
    Auto on siis tuontiauto, tuotu muistaakseni 2010 ja siitä lähtien ollut isäni omistuksessa. Autoa on huollettu huoltoilmaisimen mukaan ns. aukottomasti. Ylimääräisiä korjauksia ei ole ollut ennen muutaman viikon takaista Airbag keskusyksikön vaihtoa, jonka yhteydessä Seinäjoen Autokaari kertoi tuosta jakopäästä. Siellä kerrottiin kulujen menevän öljyjä ja jäähdytinnesteitä lukuunottamatta tehtaan piikkiin. Mitään takuuta kun autossa ei tietenkään ollut, niin olisko tuo nyt sitten sitä goodwilliä parhaimmillaan?
    Itsellä tehtiin kanssa viime viikolla 175tkm ajettuun 2008, käytettynä tuotu maahan, BMW:n huoltohistorialla. Omakustannus öljyt ja jäähdytinnesteet. Tuo minun meni GW:nä.

    Tällä hetkellä osaan autosta on päällänsä tämä homma ihan aktiona.

    Leave a comment:

Working...
X