M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Juu MAF irti kytkettynä olikin, mutta tuo tyhjäkäynnin hummailu ja välistä nykiminen pienillä kierroksilla häiritsi ja en tästä tykännyt. Okei äänet kompensoi ^2, mutta silti. Vakioputsarilla mennään toistaiseksi eikä käsittääkseni ole rajoittava näillä setupeilla?
Ihan ymmärrettävää muuten että MAF saa väärää dataa, jos vertaan anturin sijaintia vakioputkessa ja BMS putkessa omilla puusilmilläni. Mielestäni BMS kanssa anturi on enemmän turbulenttisessa virtauksessa putken muodoista johtuen joten takuulla sotkee jotain?
Ensi viikolla varmaan BM3 sisään ja JB4 irti...
Originally posted by Tommix View PostAika outo kun ymmärtääkseni JB4 poistaa tuon MAF.n pois käytöstä ja ajetaan moottorin ECU:n "kartoilla". Mutta en ole tutkinut pitääkö MAF irroittaa jos käyttää JB4 jotta mennään kartoille, todennäköisesti?
Edittiä:
BMS:n vastaus ongelmaan:
"We have a few tricks up our sleeves for those few who have various intake issues. We have the AFE and Injen intakes on hand too and all of them including ours have the same basic issue. When your intake flows more air around the MAF sensor some DME versions at various temperatures idle a little rougher.
The best fix we've come across for those running the JB4 on an F series N55 that has intake related idle issues (BMS, AFE, or Injen) is to let the JB4 run the idle in closed loop mode off the wideband o2 sensors like an N54, which is really how the car should have been setup from the factory anyway."
Eli MAF irti ja Lambda hoitaa säädöt.
Leave a comment:
-
Aika outo kun ymmärtääkseni JB4 poistaa tuon MAF.n pois käytöstä ja ajetaan moottorin ECU:n "kartoilla". Mutta en ole tutkinut pitääkö MAF irroittaa jos käyttää JB4 jotta mennään kartoille, todennäköisesti?Originally posted by iGz View PostNiin BMS kitti ei siis MAF anturin kanssa oikein toiminut. Se piti kytkeä irti. Tyhjäkäynti vähän hummaili tästä syystä. Orkkis putsari toistaiseksi taas kiinni...
Edittiä:
BMS:n vastaus ongelmaan:
"We have a few tricks up our sleeves for those few who have various intake issues. We have the AFE and Injen intakes on hand too and all of them including ours have the same basic issue. When your intake flows more air around the MAF sensor some DME versions at various temperatures idle a little rougher.
The best fix we've come across for those running the JB4 on an F series N55 that has intake related idle issues (BMS, AFE, or Injen) is to let the JB4 run the idle in closed loop mode off the wideband o2 sensors like an N54, which is really how the car should have been setup from the factory anyway."
Eli MAF irti ja Lambda hoitaa säädöt.Last edited by Tommix; 06-02-2019, 13:38.
Leave a comment:
-
Niin BMS kitti ei siis MAF anturin kanssa oikein toiminut. Se piti kytkeä irti. Tyhjäkäynti vähän hummaili tästä syystä. Orkkis putsari toistaiseksi taas kiinni...
Leave a comment:
-
Mulla oli edellisessä pre-face EWG M135i:ssä JB4 ja eipä siinä mitään ongelmia koskaan ollut, eli toimi justiinsa niinkuin piti. JB:ssä mietitytti tosin boksin suojaaminen kosteudelta/vedeltä, se tuntui jotenkin menneeltä ajalta.Originally posted by iGz View PostViisaammat kertokoot lukuja. Ehkä penkissä voisi autoa kohta käyttää
Arvoin melko pitkään BM3 ja MHD välillä. BM3 lisenssin saa käsittääkseni siirrettyä kun auto joskus kuitenkin lähtee eteenpäin. Eikö BM3 ole myös ollut "kentällä" ajossa jo parisen vuotta? MHD ei pääse läppärillä kiinni jos nyt jotain merkitystä on asialla?
Odottelen tässä OBD2 ethernet kaapelia joka lienee viikon sisällä postilaatikossa. Sen jälkeen saa flashin ajettua. IC+DP. BMS intake kit löytyy myös mutta toistaiseksi vakio putsarilla mennään. BMS ei oikein toiminut ainakaan JB4 kanssa...
Tämä nykyinen kulkine kun tuli ostettua, päätin 'siirtyä nykyaikaan' ja ajaa MHD:n sisälle, koska sitä niin moni suositteli ja siitä oli hyviä käyttökokemuksia jo lyhyeltä ajalta, samalla myin JB4:n pois. MHD toimii kyllä vallan mainiosti ja ei mitään ongelmia senkään kanssa. Auton luonne säilyy jonkin verran sivistyneempänä/vakionkaltaisena kun JB4:ssä, sillä erotuksella, että voimaa on enemmän. Bimmergeeksin kaapelin ostin ja 20 Eur käytetyn Android- härvelin tätä flash- tarkoitusta varten
Last edited by BFI18; 06-02-2019, 09:40.
Leave a comment:
-
[QUOTE=iGz;4087433]Viisaammat kertokoot lukuja. Ehkä penkissä voisi autoa kohta käyttää
Arvoin melko pitkään BM3 ja MHD välillä. BM3 lisenssin saa käsittääkseni siirrettyä kun auto joskus kuitenkin lähtee eteenpäin. Eikö BM3 ole myös ollut "kentällä" ajossa jo parisen vuotta? MHD ei pääse läppärillä kiinni jos nyt jotain merkitystä on asialla?
Odottelen tässä OBD2 ethernet kaapelia joka lienee viikon sisällä postilaatikossa. Sen jälkeen saa flashin ajettua. IC+DP. BMS intake kit löytyy myös mutta toistaiseksi vakio putsarilla mennään. BMS ei oikein toiminut ainakaan JB4 kanssa...[/QUOTE sillähän se nimenomaa toimii, ainakin mulla.
Leave a comment:
-
Viisaammat kertokoot lukuja. Ehkä penkissä voisi autoa kohta käyttää
Arvoin melko pitkään BM3 ja MHD välillä. BM3 lisenssin saa käsittääkseni siirrettyä kun auto joskus kuitenkin lähtee eteenpäin. Eikö BM3 ole myös ollut "kentällä" ajossa jo parisen vuotta? MHD ei pääse läppärillä kiinni jos nyt jotain merkitystä on asialla?
Odottelen tässä OBD2 ethernet kaapelia joka lienee viikon sisällä postilaatikossa. Sen jälkeen saa flashin ajettua. IC+DP. BMS intake kit löytyy myös mutta toistaiseksi vakio putsarilla mennään. BMS ei oikein toiminut ainakaan JB4 kanssa...
Originally posted by Tommix View PostMitäs toi BM3 lupailee tehoja esim 98:lla? Aika paljon kalliimpi kuin MHD. Mielenkiinnolla odotellaan kokemuksia.
Leave a comment:
-
Mitäs toi BM3 lupailee tehoja esim 98:lla? Aika paljon kalliimpi kuin MHD. Mielenkiinnolla odotellaan kokemuksia.Originally posted by iGz View PostBootmod3 olisi tulossa tähän talouteen
JB4+BT lähtee siis joutilaana... Onkos kellään BM3 kokemuksia vai mennäänkö tässä pioneerina?
Leave a comment:
-
Bootmod3 olisi tulossa tähän talouteen
JB4+BT lähtee siis joutilaana... Onkos kellään BM3 kokemuksia vai mennäänkö tässä pioneerina?
Leave a comment:
-
Misukat hyvä ja varma valinta mielestäni. Toinen sarja PS4 itsellä nyt menossa 265/30+285/30 koossaOriginally posted by kismo View PostKiitos infosta ja yllytyksestä
Renkaan merkiksi valikoitui Michelinin pilot sport 4 koska continentaleissa ei ollut noita kokoja saatavilla kuin sportcontact 5:ssa.
8" Oz ultraleggerat lähtee parin viikon päästä tilaukseen kunhan näen värit livenä ja saan päätettyä mustan ja crystal titaniumin väliltä.
Renkaan profiiliksi tulee varmaankin kompromissina 235/40 ympäriinsä.
Varmasti nelikkoon hyvä kompromissi laittaa samaa kokoa joka nurkka.
Leave a comment:
-
Kiitos infosta ja yllytyksestäOriginally posted by Mikaatm View PostMulla kokemusta M135i monista eri merkkisistä ja kokoisista renkaista. En nyt enää suoraan muista mikä veteli eniten, mutta saman koon renkaissa on eroja. Mulla kerkesi pyörimään edessä useita 225/40/18 (kesä/talvi), 225/35/19 ja 235/35/19. Renkaan ”kulmikkuus” vaikuttaa eniten. Vakio 225/35/19 Pirellin kesäpyörä tais olla pahimpia, kun on todella pyöreä olkainen.
Nykyisessä on kesällä edessä 265/30/20 ja talvella 245/35/20 eikä vetele mun mielestä yhtään. Mut jonkun toisen mielestä voisi olla ihan kauhee...
Eli älä mieti turhaan etukäteen
kaikkeen tottuu.
Renkaan merkiksi valikoitui Michelinin pilot sport 4 koska continentaleissa ei ollut noita kokoja saatavilla kuin sportcontact 5:ssa.
8" Oz ultraleggerat lähtee parin viikon päästä tilaukseen kunhan näen värit livenä ja saan päätettyä mustan ja crystal titaniumin väliltä.
Renkaan profiiliksi tulee varmaankin kompromissina 235/40 ympäriinsä.
Leave a comment:
-
Mulla kokemusta M135i monista eri merkkisistä ja kokoisista renkaista. En nyt enää suoraan muista mikä veteli eniten, mutta saman koon renkaissa on eroja. Mulla kerkesi pyörimään edessä useita 225/40/18 (kesä/talvi), 225/35/19 ja 235/35/19. Renkaan ”kulmikkuus” vaikuttaa eniten. Vakio 225/35/19 Pirellin kesäpyörä tais olla pahimpia, kun on todella pyöreä olkainen.Originally posted by kismo View PostJep, juuri tuo tuossa mietityttää, että kuinka tarkka on leveydestä etupäässä hakemisen suhteen.
Nykyisessä on kesällä edessä 265/30/20 ja talvella 245/35/20 eikä vetele mun mielestä yhtään. Mut jonkun toisen mielestä voisi olla ihan kauhee...
Eli älä mieti turhaan etukäteen
kaikkeen tottuu.
Last edited by Mikaatm; 23-01-2019, 06:19.
Leave a comment:
-
Itellä on 225 edessä ja takana 265. M135. Edellisessä 335i oli kerran 235 edessä ja haki pirusti.Originally posted by kismo View PostAjeleekos kukaan täällä 245 rengastuksella edessä?
Olen aloittanut kesätassujen etsinnän ja onpa sitten vaikea löytää vanteita tähän autoon. Otimi olisi spekseillä 18x9 ET50 ja 18x8 ET40 (jolloin renkaat olisi 255/35/18 ja 225/40/18), mutta tietenkään noita ET-lukuja ei ole saatavilla kahdessa mieluisimmassa vannevaihtoehdossa.
Joten. Ajattelin, että jos laittaisin 18x8 ET40 ja 245/35/18 renkaan joka nurkkaan. Maailmalla normaali tiekäytössä eivät ole huomanneet eroa, vaan ainoastaan radalla aliohjautumisen ja kovan nopeuden ajovakauden vähentymisenä.
Jos jollain on kokemusta, että vaikuttaako suomen teillä tuo 245 ajettavuuteen suuntaan tai toiseen, niin kokemuksia otetaan vastaan.
Leave a comment:
-
Ajeleekos kukaan täällä 245 rengastuksella edessä?
Olen aloittanut kesätassujen etsinnän ja onpa sitten vaikea löytää vanteita tähän autoon. Otimi olisi spekseillä 18x9 ET50 ja 18x8 ET40 (jolloin renkaat olisi 255/35/18 ja 225/40/18), mutta tietenkään noita ET-lukuja ei ole saatavilla kahdessa mieluisimmassa vannevaihtoehdossa.
Joten. Ajattelin, että jos laittaisin 18x8 ET40 ja 245/35/18 renkaan joka nurkkaan. Maailmalla normaali tiekäytössä eivät ole huomanneet eroa, vaan ainoastaan radalla aliohjautumisen ja kovan nopeuden ajovakauden vähentymisenä.
Jos jollain on kokemusta, että vaikuttaako suomen teillä tuo 245 ajettavuuteen suuntaan tai toiseen, niin kokemuksia otetaan vastaan.
EDIT: saa myös kertoa jos on mahduttanut taakse 9" ET40 onnistuneesti.Last edited by kismo; 22-01-2019, 16:49.
Leave a comment:
Leave a comment: