Säiliö on tänään vaihdettu uuteen ja täytetty. En osaa sanoa häviääkö nestettä mutta tuo ilmoitus ei ainakaan häviä, vaikka säiliö on täynnä. Tuulilasille tulee nestettä mutta ajovaloille ja takalasille ei tule.
Pissapojan neste jäässä/jäähileenä? Itsellä jotain -20c valmiskuraa ja sama emännän f20:ssä ja säiliössä ainetta vaikka kuinka niin herjaa vajaata säiliöö. Tänään aamulla -19c ja herjaa heittää.
Pissapojan neste jäässä/jäähileenä? Itsellä jotain -20c valmiskuraa ja sama emännän f20:ssä ja säiliössä ainetta vaikka kuinka niin herjaa vajaata säiliöö. Tänään aamulla -19c ja herjaa heittää.
Auto oli lämpimässä hallissa säiliön vaihdon ajan ja antoi jo siellä herjaa.
Olikohan se niin että pissapojan säiliön anturi tahtoi jotain tietyn tyyppistä nestettä. Eli johtaa sopivassa määrin sähköä tms. Mulla oli samaa aluksi F31 kanssa, mutta Bilteman -18 valmisnesteen kanssa ei ole ollut ongelmia moneen vuoteen.
Olikohan se niin että pissapojan säiliön anturi tahtoi jotain tietyn tyyppistä nestettä. Eli johtaa sopivassa määrin sähköä tms. Mulla oli samaa aluksi F31 kanssa, mutta Bilteman -18 valmisnesteen kanssa ei ole ollut ongelmia moneen vuoteen.
Kiitos vinkistä. Pitää kokeilla tuolla bilteman nesteellä.:think
Muutamassa 2012- F3x sarjalaisissa ollut kuvan mukaista ongelmaa. Oikean puolen tuulilasilta valuvat vedet menevät konepellin alle ja siitä missä on ns kaivo, valuvat suoraan johtosarjan päälle mikä menee alas läpi pyöräkoteloon. Siinä nipussa on lampun ja tuulilasin pesureiden virtapiuhat sekä nesteen määrämittauksen piuhat ja tais olla vielä etuoikean abs anturin johdot.
Vaatii etusisälokarin oikelta edestä irtiottamisen ja säiliö ja johdot tulevat näkyviin. Johdot kun putsaa koko matkalta ja jos johtojen kuoressa tuntuu röpyläisyyttä niin tod näk johto hapettunut kuoren sisältä ja joko poikki tai menossa poikki. Vähän kun vetää niin johto menee poikki.
Johtosarjan vaihto marmorilla on käsittääkseni joku 2000e koska johdot lähtevät sisältä ja läpivienti tulipellissä on liimattu niin pirusti kiinni.
Kätevä uusii johdot riittävältä matkalta ja taas mennään jonku aikaa. Tuossa ruskeassa näkyy hapettunut kupari. En tiedä miten se vesi sinne johdon sisälle pääsee mutta niin ne kaikki 6 johtoa piti uusia.
lasolia jos laittaa niin herjaa. ostakaa halpiksia puuilosta ja motonetistä..optinen mittaus ei toimi lasolilla..liin hyvää
Sain Lasol+vesi kombon toimimaan kun lisäsin teelusikallisen hienoa ruokasuolaa säiliöön veteen liotettuna (luin jostain, että näin tuo pirun anturi tajuaa, että säiliössä on sitä nestettä). Ostan kyllä jatkossa värillisiä nesteitä niin ei tarvise kikkailla.
Sain Lasol+vesi kombon toimimaan kun lisäsin teelusikallisen hienoa ruokasuolaa säiliöön veteen liotettuna (luin jostain, että näin tuo pirun anturi tajuaa, että säiliössä on sitä nestettä). Ostan kyllä jatkossa värillisiä nesteitä niin ei tarvise kikkailla.
huhhuh, enpä tienny että tällaiseenkin asiaan pitää osata varautua:think Ihan tuurilla mulla toiminu Shellin siniset nesteet ilman ongelmia ja joskus menny Lasoliakin välissä... kiitos kun laitoit vinkit jakoon
2012 F20 116i Alkoi rötäämään ja käymään pienillä kierroksilla huonosti. Lopulta auto sammui aina vaihdetta kytkiessä. Vikakoodien mukaan kyseessä oli misfireä lähes kaikissa sylintereissä (muistaakseni 1,2 ja 3) vikakoodeja ainakin 150010 ja 150001.
Vaihdoin uudet tulpat ja nollasin koodit. Samalla huomasin, että ennen turboa tuloilman letkusta kanteen menevä haitariletku oli murtunut ja katkennut (osa siis tämä https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...mw-n13-oe.html) Vaihdoin sen samalla uuteen. Kaikki näyttää taas toimivan niinkuin ennenkin.
Tuli vielä mieleen, että saattoiko tuohon rötäämiseen ja misfireen olla ainoa syy tuo hajonnut letku ja vaihdoin tulpat "turhaan"? Mikä tuon letkun rooli on ja aiheuttaako se vastaavia oireita jos se on rikki? Lähinnä mielenrauhan takia kyselen
Tulpat ovat äärimmäisen harvoin syypää. Puolavika taas on sellainen joka antaa helposti misfireä ja saattaa aina vähäksi aikaa poistua kunnes palaa uudestaan :think
Comment