Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ryygeri
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 11
    • Kanta-Häme

    E30 m10 jako..

    Ensimmäistä keinuvivun vaihtoa tekemässä.
    Nyt kasaamassa..
    Yllättäen, kun sain kannen paikoilleen ketju ja ratas ei yletäkkään takas... nokka-akselille.

    onko joku kikka kolmonen vai joudunko purkaa vesipumput yms,
    et näen koko ketjun..
    320d E46 & 316 E30

    Comment

    • Haatainen
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 1451
      • Tampere

      Originally posted by Ryygeri View Post
      Ensimmäistä keinuvivun vaihtoa tekemässä.
      Nyt kasaamassa..
      Yllättäen, kun sain kannen paikoilleen ketju ja ratas ei yletäkkään takas... nokka-akselille.

      onko joku kikka kolmonen vai joudunko purkaa vesipumput yms,
      et näen koko ketjun..
      Olihan sulla ketjunkiristin avattuna?

      Suurella todennäköisyydellä ketju on päässyt putoamaan kampiakselin rattaalta, eli sielä on nyt löysä lenkki kampiakselin rattaan alapuolella. Joutunet avaamaan koko jakopään, että saat palikat oikein takaisin paikalleen.
      Alla:
      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
      E24 635Csi -84 Polaris metallic

      Ennenkin on ollut autoja

      Comment

      • Ryygeri
        Newbiemmer
        • Dec 2013
        • 11
        • Kanta-Häme

        Harkitsen kohta paalausta.

        Originally posted by Haatainen View Post
        Olihan sulla ketjunkiristin avattuna?

        Suurella todennäköisyydellä ketju on päässyt putoamaan kampiakselin rattaalta, eli sielä on nyt löysä lenkki kampiakselin rattaan alapuolella. Joutunet avaamaan koko jakopään, että saat palikat oikein takaisin paikalleen.
        Eipä ollut mainintaa, ketjunkiristimestä.
        missään ohjeissa mitkä käsitteli kansiremonttia,

        Lisää purkamaan sitten vaan. Vittu

        ...Paalaan kohta koko paskan...
        320d E46 & 316 E30

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1451
          • Tampere

          Originally posted by Ryygeri View Post
          Eipä ollut mainintaa, ketjunkiristimestä.
          missään ohjeissa mitkä käsitteli kansiremonttia,

          Lisää purkamaan sitten vaan. Vittu

          ...Paalaan kohta koko paskan...
          No tuota.. voihan olla että olen tässä väärässäkin, mutta jos on vain vähästä kiinni sen ketjun riittäminen, niin otappa kiristin pois, ratas paikalleen ja kiristin takaisin.
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • Throttle
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 793
            • -

            Originally posted by Ryygeri View Post
            Eipä ollut mainintaa, ketjunkiristimestä.
            missään ohjeissa mitkä käsitteli kansiremonttia,

            Lisää purkamaan sitten vaan. Vittu

            ...Paalaan kohta koko paskan...
            Toinen käsi pitämään yläratasta kireällä ja toisella pyörittää alakertaa tarpeeksi jotta se ''löysä'' lähtee pois.

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1451
              • Tampere

              Originally posted by Throttle View Post
              Toinen käsi pitämään yläratasta kireällä ja toisella pyörittää alakertaa tarpeeksi jotta se ''löysä'' lähtee pois.
              Huono pyörittää pelkkää alakertaa, mikäli kansi on jo paikallaan, eikä se löysä edes välttämättä tule sieltä pyörittämällä pois, jos ketju makaa kampuran rattaan molemmillä kyljillä kiinni.
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • Throttle
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 793
                • -

                Originally posted by Haatainen View Post
                Huono pyörittää pelkkää alakertaa, mikäli kansi on jo paikallaan, eikä se löysä edes välttämättä tule sieltä pyörittämällä pois, jos ketju makaa kampuran rattaan molemmillä kyljillä kiinni.
                Tai ottaa kiristimen pois, yläratas kiinni ja pyörittää löysät pois, sitten kiristin kiinni ja ajoituksen tsekkaus.

                Kyllä se löysä on helppo saada pois.

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  Älä tosiaan pyöritä alakertaa kun kansi on paikoillaan ja ketju ylhäältä irti. Näkeehän sen ketjun alhaalle ku näyttää taskulampulla valoa. Heiluttelet ketjua ylös alas niin kyllä se löytää paikkansa. Kiristäjä tietenkin irti ja katot että ketju kulkee laahaimien oikeilta puolen. Ei koteloita tarvi purkaa pois ja vaikka tarviski niin eipä ole kummonen homma.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • tbk_
                    Newbiemmer
                    • Apr 2011
                    • 13
                    • kristiinankaupunki

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Rikkinäinen painelaakeri tai asetelma. Laatikon joutuu käyttää pois, että saa korjattua.
                    Minkä moinen tynnyrityömaa on ruveta maasta päin ruuvailemaan?

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      Originally posted by tbk_ View Post
                      Minkä moinen tynnyrityömaa on ruveta maasta päin ruuvailemaan?
                      keulan kun saat riittävän ylös ni ei se ihan hirmu homma ole..
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • tbk_
                        Newbiemmer
                        • Apr 2011
                        • 13
                        • kristiinankaupunki

                        Originally posted by grab_ View Post
                        keulan kun saat riittävän ylös ni ei se ihan hirmu homma ole..
                        Mutta joutuu purkaan kummiskin, kardaanin, putki irti jajavennekö saa laatikon vedettyä pois?

                        Comment

                        • tbk_
                          Newbiemmer
                          • Apr 2011
                          • 13
                          • kristiinankaupunki

                          Originally posted by grab_ View Post
                          keulan kun saat riittävän ylös ni ei se ihan hirmu homma ole..
                          Mutta joutuu purkaan kummiskin, kardaanin, putki irti jajavennekö saa laatikon vedettyä pois?

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Ryygeri View Post
                            Eipä ollut mainintaa, ketjunkiristimestä.
                            missään ohjeissa mitkä käsitteli kansiremonttia,

                            Lisää purkamaan sitten vaan. Vittu

                            ...Paalaan kohta koko paskan...


                            No, jos sulla on jakopää levällään niin on kohtuu ilmiselvää että joudut kiristimeen puuttumaan jollain tapaa, oli sit hihna tai ketju. Älä ny hermojas menetä jos on ekaa/ekoja kertoja jakopää auki.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • mehtojarvi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1518
                              • Kymenlaakso

                              olisiko kellään kuvaa tai tekstiversiota,mihin johtoon pitää yhdistää m50 johtosarjan piuhat kun liittää sen e30 sulakerasian pyöreän pistokkeen johdot m50 johtosarjaan,värit väriin laitoin mutta sitten on vielä muutama johto jotka ovat erivärisiä...olis pitän purkaessa olla tarkempi (edellinen paloi,siksi jouduin vaihtamaan johtosarjan)
                              E91 325xi vm07
                              E60 530xd vm06 stage X

                              Comment

                              • ///Make
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 4686
                                • Lahti

                                Originally posted by mehtojarvi View Post
                                olisiko kellään kuvaa tai tekstiversiota,mihin johtoon pitää yhdistää m50 johtosarjan piuhat kun liittää sen e30 sulakerasian pyöreän pistokkeen johdot m50 johtosarjaan,värit väriin laitoin mutta sitten on vielä muutama johto jotka ovat erivärisiä...olis pitän purkaessa olla tarkempi (edellinen paloi,siksi jouduin vaihtamaan johtosarjan)
                                Et vissiin juuri muuten tätä osiota viitsi selata?

                                Z3 3,0 Coupe -98
                                E30 325E 4D -85
                                Originally posted by TNT
                                Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎