Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by Dre- View Post
    Jaahas eli täytynee hommata uudenmallinen tuon vanhan tilalle kun ei näy toimivan "unloader" osuus :think
    Siinä oli muuten joku juttu etteivät vanhimmat m20 startit toimi ollenkaan tuon unloaderin kanssa, oliko jopa että se ylimääräinen napa tarjoilee +12v eikä maata.

    Ehkä jotenkin liittyy kärkisytkään tai sitten ei liity, olikohan edes missää m20 koneessa kärkiä, kaikki unohtuu nykyään.

    Aika arvoton posti tuli.
    Olli.

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8531
      • Karhe

      Originally posted by Rocla View Post
      Siinä oli muuten joku juttu etteivät vanhimmat m20 startit toimi ollenkaan tuon unloaderin kanssa, oliko jopa että se ylimääräinen napa tarjoilee +12v eikä maata.

      Ehkä jotenkin liittyy kärkisytkään tai sitten ei liity, olikohan edes missää m20 koneessa kärkiä, kaikki unohtuu nykyään.

      Aika arvoton posti tuli.
      Postaus ei koskaan ole arvoton, jos siinä pohditaan aiheeseen liittyvää. Unloaderista en sano mitään, mutta alkupään 320/6 ja 520/6 oli kärjellisellä jakajalla. Mulla on varastossa läjäpäin vanhoja M60/M20 startteja. Pitäisköhän joskus jaksaa tutkia, mitä eroja niissä on. Ettei kukaan kyselee olemattomia tuosta M60:stä, niin sehän oli ko. moottorin alkuperäinen koodi, ennenkuin koodi vaihtui M20:ksi
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Originally posted by T3 View Post
        Postaus ei koskaan ole arvoton, jos siinä pohditaan aiheeseen liittyvää. Unloaderista en sano mitään, mutta alkupään 320/6 ja 520/6 oli kärjellisellä jakajalla. Mulla on varastossa läjäpäin vanhoja M60/M20 startteja. Pitäisköhän joskus jaksaa tutkia, mitä eroja niissä on. Ettei kukaan kyselee olemattomia tuosta M60:stä, niin sehän oli ko. moottorin alkuperäinen koodi, ennenkuin koodi vaihtui M20:ksi
        Vedätä solenoidia ja mittaa mihin se pikkunapa yhdistyy.

        Joku hämärä muistikuva on että kärkisytkän kanssa olisi puolalla etuvastus ja sen myötä alennettu jännite sytytysjärjestelmässä ja käynnistyshetkellä etuvastus ohittu hetkeksi startin kautta että saadaan enemmän potkua kipinään.

        Tai siis joissain autoissa tälläinen ohitusjärjestelmä on mutta oliko noissa m60 koneisissa niin en muista.
        Olli.

        Comment

        • Mohko
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 164
          • Rauma

          väärä paikka..
          Last edited by Mohko; 24-05-2014, 06:01. Reason: väärä
          F15 X5 40e -17
          G30 530e -20
          Honda CBR XX


          EX:
          E38 730
          E34 525
          E36 325
          Honda CBR 1000F
          206 GTI
          E60 lci 530D 08
          F20 114i Msport
          E30 320i Cabrio 90 old school
          F30 330e M-Sport -17

          Comment

          • Dre-
            Bimmer Fanatic
            • May 2013
            • 238
            • Lahti

            Originally posted by Rocla View Post
            Siinä oli muuten joku juttu etteivät vanhimmat m20 startit toimi ollenkaan tuon unloaderin kanssa, oliko jopa että se ylimääräinen napa tarjoilee +12v eikä maata.

            Ehkä jotenkin liittyy kärkisytkään tai sitten ei liity, olikohan edes missää m20 koneessa kärkiä, kaikki unohtuu nykyään.

            Aika arvoton posti tuli.
            Originally posted by T3 View Post
            Postaus ei koskaan ole arvoton, jos siinä pohditaan aiheeseen liittyvää. Unloaderista en sano mitään, mutta alkupään 320/6 ja 520/6 oli kärjellisellä jakajalla. Mulla on varastossa läjäpäin vanhoja M60/M20 startteja. Pitäisköhän joskus jaksaa tutkia, mitä eroja niissä on. Ettei kukaan kyselee olemattomia tuosta M60:stä, niin sehän oli ko. moottorin alkuperäinen koodi, ennenkuin koodi vaihtui M20:ksi
            Ei toimi tosiaan tuo osuus tuolla, mutta jos T3 jaksaa katsoa onko niissä uudemmissa M20 starteissa unloader toiminto ja jos on niin tarjota saa privaan Edit: Miltä voi ryövätä sulakerasiasta 12v joka tulee ainoastaan virrat päällä ollessa, että saa tuon unloaderin ohitettua?
            Last edited by Dre-; 24-05-2014, 20:06.
            Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
            ///

            Ex.
            E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
            E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
            E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
            E38 740i (M62B44) Biarritzblau
            E39 530D (M57D30) Individual 490
            F10 520D (B47D20) Jatoba
            E30 316i (M20B25) Schwartz
            F30 330e (B48B20) Melbourne Red

            Comment

            • Jaska T
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 215
              • Pyhäsalmi

              Mitähän vaatisi saada e30:n käynnistyksenesto toimimaan, tällä hetkellä virtajohdot yhdistetty obc releeltä ja ei ole edellisen omistajan tekosia, joten koodista ei mitään tietoa. Kyseessä 325 cabrio -88 ja 13 nappinen obc.
              Last edited by Jaska T; 24-05-2014, 22:17.

              Comment

              • Kylyma
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 130
                • Raahe

                Nykimis faq:ta lueskelin ja hakua käytin mutta en joko osaa tai tieto on hyvin piilossa.

                e30 316i m40 koneella. Auto nykii kiihytyksen aikana, ja ihan täysiä kun kiihyttää niin se saattaa alkaa sakkaamaan jossain vaiheessa. Jakopää on vasta uusittu, ja samaan syssyyn vaihettu nokka-akseli ja nostajat ja keinut yms. Vikaa oli myös ennen noita remontteja. Missä saattais olla vikaa?

                Toinen ongelma on starttaus. Auto kyllä lähtee aina käyntiin mutta sahaamaan joutuu toisinaan jonkin hetken. Ei ole väliä onko kylmä vai lämmin kone niin lähes joka kerta joutuu starttaan muutaman sekunnin.

                Comment

                • DerBomber
                  Newbiemmer
                  • Feb 2014
                  • 11
                  • Apinalahti

                  Originally posted by Enter View Post
                  Nykimis faq:ta lueskelin ja hakua käytin mutta en joko osaa tai tieto on hyvin piilossa.

                  e30 316i m40 koneella. Auto nykii kiihytyksen aikana, ja ihan täysiä kun kiihyttää niin se saattaa alkaa sakkaamaan jossain vaiheessa. Jakopää on vasta uusittu, ja samaan syssyyn vaihettu nokka-akseli ja nostajat ja keinut yms. Vikaa oli myös ennen noita remontteja. Missä saattais olla vikaa?

                  Toinen ongelma on starttaus. Auto kyllä lähtee aina käyntiin mutta sahaamaan joutuu toisinaan jonkin hetken. Ei ole väliä onko kylmä vai lämmin kone niin lähes joka kerta joutuu starttaan muutaman sekunnin.
                  M20:sta korjaantui samanlaiset oireet kampuran asentotunnistimen vaihdolla.

                  Comment

                  • Kylyma
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 130
                    • Raahe

                    Originally posted by DerBomber View Post
                    M20:sta korjaantui samanlaiset oireet kampuran asentotunnistimen vaihdolla.
                    Pitääpä testata tämäkin

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by Dre- View Post
                      Ei toimi tosiaan tuo osuus tuolla, mutta jos T3 jaksaa katsoa onko niissä uudemmissa M20 starteissa unloader toiminto ja jos on niin tarjota saa privaan Edit: Miltä voi ryövätä sulakerasiasta 12v joka tulee ainoastaan virrat päällä ollessa, että saa tuon unloaderin ohitettua?
                      Järkevämpihän se on ohitaa niin että laittaa startille tulevan musta/vihreän johdon maihin pysyvästi.
                      Olli.

                      Comment

                      • Dre-
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2013
                        • 238
                        • Lahti

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Järkevämpihän se on ohitaa niin että laittaa startille tulevan musta/vihreän johdon maihin pysyvästi.
                        Niinpä! Silleenhän toimii täysin samalla tavalla lukuunottamatta sitä et pystyy startatessa käyttämään kulutuskohteita
                        Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                        ///

                        Ex.
                        E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                        E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                        E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                        E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                        E39 530D (M57D30) Individual 490
                        F10 520D (B47D20) Jatoba
                        E30 316i (M20B25) Schwartz
                        F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                        Comment

                        • mehtojarvi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1518
                          • Kymenlaakso

                          Mistä johtuu että e30 m50 moottorilla ei sammu enää avaimesta? Toinen juttu lämpöisenä vähän pintakaasua enemmän kun painaa tuntuu että katkasee bensan syötön n. 1500rpm mutta sitten kuitenkin meno jatkuu
                          E91 325xi vm07
                          E60 530xd vm06 stage X

                          Comment

                          • grab_
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 2839
                            • Uusimaa

                            Oisko virtalukon takana vikaa?tai johdotuksissa..onko aikasemmin sammunu avaimesta?
                            Ei mitään kerrottavaa

                            Comment

                            • Bemssi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 872
                              • Kerkkoo

                              Originally posted by mehtojarvi View Post
                              Mistä johtuu että e30 m50 moottorilla ei sammu enää avaimesta? Toinen juttu lämpöisenä vähän pintakaasua enemmän kun painaa tuntuu että katkasee bensan syötön n. 1500rpm mutta sitten kuitenkin meno jatkuu
                              Itsellä oli bensapumpun releessä vika m20b25 ja ei välillä sammunut avaimesta.

                              Comment

                              • mehtojarvi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1518
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by grab_ View Post
                                Oisko virtalukon takana vikaa?tai johdotuksissa..onko aikasemmin sammunu avaimesta?

                                Perjantaina Sammui vielä avaimesta ja itseasiassa äsken taas sammui kun kokeilin, nyt olis enää nuo loput viat.
                                E91 325xi vm07
                                E60 530xd vm06 stage X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎