Originally posted by pazq
View Post
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ne on jo kahesti kiristetty nuo pultit. Sillon laitoin jo kerran momenttiin, sitte vasta katoinki että jako ei ollu ihan kohillaa ni nostin vielä kannen pois ja kirin uuestaa. Auto ei kylläkään ollu käynnissä tuon välillä. Mietin vaa että onko tuo nii välttämätön että pitäis ehjää korjata?
-
Originally posted by jamiii View PostTein kansiremontin ~2tkm sitten. Koneena m20b25. Vanhat kansipultit olivat juurikin näitä 17mm kannalla olevia ja uudet torx-pultteja. En nyt satavarmana muista mistään prikoista mutta en tietenkää ees ajatellu laittavani vanhoja prikkoja uusille pulteille. Eli kysymys, kuinka pahan virheen oon tehny jos ja kun en laittanu mitään prikkoja uusien pulttien alle?Ehdottomasti laitat ne prikat sinne. Ilman prikkoja on satavarmaa, ettei kaikki pultit ole samassa momentissa. Pultin tarkoitus on pyöriä prikkaa vasten ja vetää kansi kiinni. Nyt niiden pulttien kannat on pyörineet suoraan pehmoista alumiinikantta vasten ja toiset "kairautuneet" kanteen syvemmälle, kuin toiset ja sitäkautta momentit täysin erilaiset. Myös pultit vaihtoon, jos jo kahdesti vedetty kiinni.Originally posted by jamiii View PostNe on jo kahesti kiristetty nuo pultit. Sillon laitoin jo kerran momenttiin, sitte vasta katoinki että jako ei ollu ihan kohillaa ni nostin vielä kannen pois ja kirin uuestaa. Auto ei kylläkään ollu käynnissä tuon välillä. Mietin vaa että onko tuo nii välttämätön että pitäis ehjää korjata?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Tai sitten laitat niillä vanhoilla 17mm kannalla olevat. Voit käyttää niitä kuinka monta kertaa vaan.Originally posted by T3 View PostEhdottomasti laitat ne prikat sinne. Ilman prikkoja on satavarmaa, ettei kaikki pultit ole samassa momentissa. Pultin tarkoitus on pyöriä prikkaa vasten ja vetää kansi kiinni. Nyt niiden pulttien kannat on pyörineet suoraan pehmoista alumiinikantta vasten ja toiset "kairautuneet" kanteen syvemmälle, kuin toiset ja sitäkautta momentit täysin erilaiset. Myös pultit vaihtoon, jos jo kahdesti vedetty kiinni.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
Miksi piti ottaa kansi pois ??Originally posted by jamiii View Postako ei ollu ihan kohillaa ni nostin vielä kannen pois ja kirin uuestaa.
Juuri näin.Originally posted by pekka_hirvonen View PostTai sitten laitat niillä vanhoilla 17mm kannalla olevat. Voit käyttää niitä kuinka monta kertaa vaan.
Comment
-
En ollu kasannu muuta vielä ni luulin helpommaks tavaks jostain syystä. Millä ohjeella ne 17mm kannalla olevat kiristetään? Voinko tehdä niin että päinvastaisessa kiristysjärjestyksessä avaan kaikkia 90 astetta, otan kiristysjärjestyksen pultin 14 ja vaihdan uuteen torxiin ja kiristän kaksi ekaa vaihetta. Sitte ku kaikki on vaihettu prikkoineen ja kaksi ekaa vaihetta kiritty ohjeen mukaan mutta pultit päinvastasessa järjestyksessä niin sitten 1-14 pultit oikeassa järjestykssä viimeiset 90 astetta? Vai onko parempaa tapaa? Eli toisin sanoen: 1. Löysää kaikki pultit 90 astetta (14-1) 2. Vaihda yksi kerrallaan (14-1) ja kiristä 30nm + 90 astetta. 3. Vedä kaikki loppukireyteen 90 astetta (1-14).Originally posted by jr66 View PostMiksi piti ottaa kansi pois ??
Juuri näin.Last edited by jamiii; 13-05-2014, 23:54.
Comment
-
Alko keväänmittaan e30 oireileen kovan talvirallin jälkeen, eli aina kun auto lämpenee alkaa kytkin ravistaan ja hakkaan ihan kunnolla.
Nosturilla kun päästelee kytkintä niin kauhea pauke käy juurikin kytkimen kohdalta, mutta kun tiellä ajaa niin ääni tulee selvästi perästä. Kaikki voimansiirron välykset tutkittu, eikä mitään löytynyt.
Uutta kytkinpakettia ja painelaakeria vai mistäs tämmönen johtuu? Ei siis tee kylmänä tätä.
Myös kun vedossa painaa kytkimen pohjaan kuuluu iso pamaus.
Ihanniinkuin kytkimessä olisi jotain väljää??!?
Auto siis e30 m40 316i vm 90
Comment
-
Kannattaa varmaan ensi tilassa ottaa laatikko irti ja kattoa mikä siellä on rikki. Ei oo kovin mukava, jos sieltä lentääkin jotain irti...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Ettei olis laatikon pääakselista laakeri loppusigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Kyllähän ne imuvuodot nostaa tyhjäkäyntiä.Originally posted by grab_ View Postmistähä johtuu m40b16 korkea tyhjäkäynti? (n.2000rpm) vaijeri ei kanita ja läpän se vipukin on ihan "nollilla" voiko tuo haitariputken vuotaminen vaikuttaa?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Pyytäisin joltain etusumuvalollisen E30 faceliftin omistajalta pientä palvelusta. Voisitko katsoa (mahd. ottaa kuvan) mikä rele on sulakerasiassa paikassa K8? Pitäisi saada tämän releen numero ym. tunnistetiedot.944 Turbo '88
500 SEC '85
S8 '97
200 quattro 20V '90
Comment
-
putsaa tyhjäkäyntiventtiili ja kato et se on kunnolla siellä imusarjassa kiinniOriginally posted by grab_ View Postmistähä johtuu m40b16 korkea tyhjäkäynti? (n.2000rpm) vaijeri ei kanita ja läpän se vipukin on ihan "nollilla" voiko tuo haitariputken vuotaminen vaikuttaa?
-E30 "316i"
ex. e46 328i,
Comment
-
Originally posted by Heksi View PostPyytäisin joltain etusumuvalollisen E30 faceliftin omistajalta pientä palvelusta. Voisitko katsoa (mahd. ottaa kuvan) mikä rele on sulakerasiassa paikassa K8? Pitäisi saada tämän releen numero ym. tunnistetiedot.
bosch 0 332 014 454BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Ja tuolla toimii? Mulla on nimittäin alun perinkin toi rele siellä paikallaan, sulakkeet paikoissa 29 ja 30 ja 2-osainen katkaisija kojelaudassa, ja nyt ei pala edes takasumuvalo.bosch 0 332 014 454
EDIT: Johan alkoi toimia kun purin ja puhdistin purkuautosta peräisin olleen hapettuneen valokatkaisijan. Kiitti!Last edited by Heksi; 15-05-2014, 15:43.944 Turbo '88
500 SEC '85
S8 '97
200 quattro 20V '90
Comment
Comment