Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarrikka
    BTCF Member
    • Oct 2014
    • 5
    • Suomi

    Tilatakko vai ei?

    Mitä mieltä porukka on tästä setistä? http://www.bar-tek-tuning.com/lshop,...er.bmwm20,.htm Menisi vakio 2.5 kiinni. Ja toinen kysymys myös että, onko ylipäänsä tuo kauppa kuinka luotettava? Kenelläkään minkään näköistä kokemusta tuosta putiikista?

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by Joppexxi View Post
      Juu, selvä. Semmonen kysymys olis kans viel et onkos kellään samaa ongelmaa ollu, et ei sisätilan valot toimi (ovien, ja takaluukun), kaikki sulakkeet ja polttimot olen vaihtanut mutta ei oo auttanut yhtää, niin osaisikos joku kertoo et onks sieltä sit joku rele paukahtanut, tai onko ketään itse törmmännyt samanlaiseen vikaan?:think, ja anteeksi jos tämä nyt meni väärään threadiin kumminkin aika uus tällä viellä niin opettelen vasta tavoille täällä.
      Kuskin jalkalistan/lattia maton alla johtosarja hapettunu paskaksi...
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8531
        • Karhe

        Originally posted by Jarrikka View Post
        Mitä mieltä porukka on tästä setistä? http://www.bar-tek-tuning.com/lshop,...er.bmwm20,.htm Menisi vakio 2.5 kiinni. Ja toinen kysymys myös että, onko ylipäänsä tuo kauppa kuinka luotettava? Kenelläkään minkään näköistä kokemusta tuosta putiikista?
        Menee vakioon M20B25:een nakkaamalla, hyöty vähän niin ja näin. Ei kokemusta tuosta kaupasta, mutta miksi tilata tuolta, kun esim Saksan ebay:stä saa melkein satasen halvemmalla.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Jarrikka
          BTCF Member
          • Oct 2014
          • 5
          • Suomi

          Originally posted by T3 View Post
          Menee vakioon M20B25:een nakkaamalla, hyöty vähän niin ja näin. Ei kokemusta tuosta kaupasta, mutta miksi tilata tuolta, kun esim Saksan ebay:stä saa melkein satasen halvemmalla.
          Mitä suosittelisit että saisi enemmän irti? Mitä kaikkea pitäisi sitten uusia jne? Itse olen niin uusi näissä hommissa että ei oikein tiedä mitään muuta kuin että uusi nokka on saatava ja että, lisä teho ei olisi pahitteeksi.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8531
            • Karhe

            Originally posted by Jarrikka View Post
            Mitä suosittelisit että saisi enemmän irti? Mitä kaikkea pitäisi sitten uusia jne? Itse olen niin uusi näissä hommissa että ei oikein tiedä mitään muuta kuin että uusi nokka on saatava ja että, lisä teho ei olisi pahitteeksi.
            Suosittelen lukemaan ensin tämän huolellisesti ja ajatuksella läpi: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20242
            Topikissa toki paljon muutakin M20:iin liittyvää, mutta eihän lisäoppi koskaan pahasta ole.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • anaa
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 5
              • Kuopio

              Originally posted by anaa View Post
              Elikkäs... autona m40b16 koneella oleva -89 e30. Kylmänä kun tyrkkää käyntiin niin kierrokset kohoaa todella korkealle. Talvella roikan päässä oltuaan ei kierrokset juurikaan kohoa (nostaako noin vanha lohkolämmitin niin paljon koneen lämpötilaa että vastaa lähes lämmintä konetta?). Koneen lämmettyä toimii paremmin. On vaihdettu tyhjäkäyntimoottori ja kokeiltu eri ilmamäärämittareilla. Ilmamäärämittarista kun säätää seoksen kohdalleen että ajon aikana pelää hyvin niin silloin tyhjäkäynti kohoaa liikaa, eikä tk:n säätövara ilmeisesti enää riitä. Taasen seoksen jos laittaa tk:ta varten kohdilleen, on seos aivan liian laiha ajon aikana. Ilmavuotoja ei pitäisi olla.

              Kellään ideoita mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään? Ei ole lambdaa eikä katalysaattoria. Kaasuläpän stopparia olisi varaa säätää vielä muutamia kierroksia pienemmälle (en ole vielä säätänyt) mutta uskaltaako sitä lähteä sörkkimään? :think
              Jatkoa tähän... Eli pyöräytin kaasuläpän stoppariruuvia aukipäin puoli kierrosta ja tadaa - aivan kuin vikaa ei olisi ollutkaan. Liekkö tuota joku sitten joskus ruuvaillut jos ollut ongelmia saada pysymään autoa tyhjäkäynnillä käynnissä (vanha IMM ainakin oli huonossa kunnossa). Tuli siinä sitten säätelyn tohinassa vielä katkaistua se stoppariruuvi ja piti uusi ruuvi laitella Laittelin sit uuden ruuvin säädöt siten että kaasuläppä ottaa juuri ruuviin kiinni ennen kuin vapaana ollessaan lopettaisi liikkeensä. Nyt ainakin nätisti kone käy eikä huuda kylmänä joten jospa tolla vähän aikaa taas päästelis

              Comment

              • Harju
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 114
                • Varsinais-Suomi

                Originally posted by T3 View Post
                Imusarjan alla, 5-pytyn kohdilla semmonen alumiininen mötikkä, johon menee/lähtee ohuet vesiletkut (lämmittävät luistia) luistin läpi kulkee myös ilmaletku. Kylmänä luisti on täysin auki ja sen kautta kaasuläpälle ohjautuu enemmän ilmaa, samalla kun rikastus on pelissä mukana. Kylmänä tuon ansiosta kierrokset ovat hetken koholla, mutta kun moottori lämpenee ja sitäkautta luistin läpivirtaava jäähdytysneste, niin lämmin neste paisuttaa luistin sisällä olevaa vahapatruunaa, joka työntää luistin kiinni ja lämpimänä tyhjäkäyntikierrokset pitäisi olla n. 750rpm.
                Täytyy vielä jatkaa vanhan asian kanssa. Onko kuvassa nyt tuo lisäilmaluisti?



                Jos on niin siitä taitaa puuttua pari letkua, josta korkea tyhjäkäyntikin mahdollisesti johtuu.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8531
                  • Karhe

                  Originally posted by Harju View Post
                  Onko kuvassa nyt tuo lisäilmaluisti?

                  [KUVA]
                  No luistihan se siinä möllöttää ja ilmaletkut puuttuu.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Harju
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 114
                    • Varsinais-Suomi

                    Tuossa kuvassa tuo teipattu letku pitäisi ilmeisesti lähteä luistille, mutta onko tuo suodatin johon se nyt menee täysin turha.



                    Letku päätyy ilmeisesti tällähetkellä sinne minne luistilta lähtevä letku pitäisi mennä (T-haaraan imuputken lähettyville). Onkohan joskus luisti temppuillut ja vaan päätetty ohittaa.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8531
                      • Karhe

                      Originally posted by Harju View Post
                      Tuossa kuvassa tuo teipattu letku pitäisi ilmeisesti lähteä luistille, mutta onko tuo suodatin johon se nyt menee täysin turha.



                      Letku päätyy ilmeisesti tällähetkellä sinne minne luistilta lähtevä letku pitäisi mennä (T-haaraan imuputken lähettyville). Onkohan joskus luisti temppuillut ja vaan päätetty ohittaa.
                      Hetkinen, tuo teipattu (ilmastointiteippi) letku menee sähköiselle lisäilmaluistille, joka on jälkiasennus. Olis kiva tietää, kuinka tuon ohjaus on toteutettu :think
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Harju
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 114
                        • Varsinais-Suomi

                        Enempää kuvia ei koneelta löydy, mutta ei siihen muistaakseni johtoja menisi. Täytyy jatkaa ihmettelyä myöhemmin, ja parasta kai olisi muuttaa toteutus alkuperäiseksi.



                        Kiitos taas neuvoista.
                        Last edited by Harju; 08-10-2014, 23:08.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8531
                          • Karhe

                          Originally posted by Harju View Post
                          Enempää kuvia ei koneelta löydy, mutta ei siihen muistaakseni johtoja menisi. Täytyy jatkaa ihmettelyä myöhemmin, ja parasta kai olisi muuttaa toteutus alkuperäiseksi.

                          Kiitos taas neuvoista.
                          Alkuperäinen vesiluisti toimii lämpimän moottorin kanssa paremmin, mutta toki myös sähköluisti ajaa asiansa, jos ohjaus toteutettu oikein. Mielellään antaa neuvoja, kun kysytään asiallisesti, eikä tyyliin "heti mulle kaikki tänne"-asenteella.
                          Vesiluistin uushankintahinta on peijakkaan suolainen, tai oli ainakin ennenmuinoin. Tuskin tuo on siitä paljoa halvemmaksi muuttunut. Käytettynä hankittaessa saa helposti ja halvalla kymmenen "toimivaa" ja yhden oikeasti toimivan.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by T3 View Post
                            Hetkinen, tuo teipattu (ilmastointiteippi) letku menee sähköiselle lisäilmaluistille, joka on jälkiasennus. Olis kiva tietää, kuinka tuon ohjaus on toteutettu :think
                            Liitospinta moottoriin puhdistetaan hyvin, jotta lämpö johtuisi. Luistin toinen napa maihin ja toinen haaroitetaan esim monitoimireleeltä tai virtalukolta niin että saa +12v kun virrat ovat päällä.

                            Oikein kun nysväisi niin kytkisi niin että saa virtaa kun pa-pumppu pyörii niin ei tulisi sellaista ongelmaa että tyhjäkäynti jää alas jos on seisottanut kylmällä virrat päällä minuutteja ennen käynnistystä.
                            Olli.

                            Comment

                            • Zetz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 3227
                              • Joensuu

                              onko e30 320i:n jäähdytetyn levyn etujarrusatula sama kuin e30 325i:ssä?
                              puh/txt/whatsapp: 0452673541
                              näillä mennään talvella:
                              e39 523ia arctic silver
                              e87 116i Japanrot
                              ja näillä kesällä:
                              e30 328i *Rot m50b28

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16296
                                • Asikkala

                                Originally posted by Zetz View Post
                                onko e30 320i:n jäähdytetyn levyn etujarrusatula sama kuin e30 325i:ssä?
                                Kyllä. Näitähän on sitten kahta eri merkkiä, ate ja girling, eivät ole vaihtokelpoisia keskenään. Carrier eli satulan kiinnike kulkee parina satulan kanssa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎