m10 lähtee kylmänä ja lämmöt puolessa välissä hyvin käyntiin mutta jos lämmöt pääsee laskemaan neljäsosaan tai siniselle pitää startata kauan ennen ku käynnistyy. Missähän vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jarno View PostPitäisi ostaa avoon etulokasuojat. Katsoin tätä sivua. http://www.tuningdesign.net/category...arja-e30-82-94 Ja väittää että lokasuoja sopii muihin malleihin mutta ei cabrioon. Onko näin vai onko vaan laitettu kun ei ole ollut varmuutta?E39 ja E91
Comment
-
-
-93 318i Touringissa ollut pidemmän aikaa semmonen vika että kylmänä käynnistyy hyvin, mutta lämpimänä käynnistäessä nykii ja paukkuu reilun puolen minuutin ajan kunnes rupeaa käymään ihan ok. Vikakoodin antoi lambdasta ja lambda on nyt vaihdettu ja sama vika jatkuu edelleen sekä vikakoodikin myös tuli uudestaan. Aikaisemmin myös vaihtelin imupuolen tiivisteet, letkut sekä kokeilin toista ilmamäärämittaria.
Oliskohan tuo Ecu ottanut sitten siipeensä?
Voinko testata katittoman ecua katilliseen ja päinvastoin? Tosin en ole varma selviääkö se vika sillä keinollakaan. Katillinen ecu tuskin toimii katittomassa autossa oikein. Katiton ecu kyl voisi toimia katillisessa autossa mielestäni, mutta siitä en tiedä saako sillä päästöt oikein. Onko jollain kokemuksia?
Alkaa tuo katsastus vaan pikkuhiljaa läheneen...
Toinen kysymys ilmamäärämittarista. Joku on sitä joskus peukaloinut ja alkuperäinen kiekon asento ei ole tiedossa. Saako sitä mitenkään selville?
Perstuntumalla säädetty nyt sinnepäin ja mielestäni alakierrosvääntö on vähän heikompi kun tossa mun toisessa autossa. Vaikea tosin verrata kun touring painaa enemmän ja on katti mallia. Sedani ilman kattia ja todennäköisesti muutenkin paremmassa kunnossa oleva kone.Last edited by smpovers; 28-09-2014, 23:43.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by jaakko. View Postm10 lähtee kylmänä ja lämmöt puolessa välissä hyvin käyntiin mutta jos lämmöt pääsee laskemaan neljäsosaan tai siniselle pitää startata kauan ennen ku käynnistyy. Missähän vika?
Ryyppy???E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Morjesta pöytään! Nyt kaipais alotteleva pemaristi apua viisaammilta. Tähän asti lähinnä omistanut turbo japseja ja talvet menty milloin milläkin pommilla. Halvalla sattu vastaan tulemaan e30 josta nyt olis tarkotus rakentaa itelle sellainen talviauto että uskaltaa huoletta ajella. Moottorihan tässä nyt on ilmeisesti m10b18? 316 mallimerkinnältään mutta 1.8l moottorilla.
Entinen omistaja ei vakio kaasarilla ollut saanut autoa menemään päästöistä mutta toisella kaasarilla oli kuulema mennyt heti. Leiman loputtua nyt syyskuun alussa ei kuulema enään aikonut leimata joten kävin auton hakemassa itselle. Toisen vakiokaasarin tuossa hommasin ja joku aika sit sain auton ekaa kertaa käymään minun omistus aikanani.
Lähinnä mietin nyt nuita letkuja mitä tuolla konehuoneessa on. Mistäs näissä otetaan virranjakajan kellolle alipaine? Kaasarissa oli 2 alipaine nippaa viereikkäin johon meni letkut siitä valkoisesta mötikästä minkä kyljessä luki pierburg. Toisella puolella kaasaria oli myös yksi alipaine nippa josta meni letku imusarjaan. Toinen mikä aiheutti ihmettelyä oli tulipellissä oleva ilmeisesti joku solenoidi tai vastaava? Liitin siihen meni jota en sen kummemmin tutkinut mutta kaveri vain sanoi että näyttäs ne liittimen johot menevän puolaa kohti. 3 letkulähtöä siinä oli myös joista kahdesta lähti letkut ja yhdessä lähdössä ei ollut letkua ollenkaan. Jos oikein muistan niin kaasua painaessa se solenoidi aina napsahti.
Joku kun nuille kertoo paikat/vaikuttaako päästöihin tai toimintaan jos esim. sen solenoidin tai mikä ikinä onkaan tulipellissä ottaa kokonaan pois käytöstä?
Se vielä että mites näissä pelaa toisen kurkun aukasu? sammuksissa kaasua painaesa ei avaudu kun toinen kurkku eikä kyllä auvennut käydessäkään kun nätisti kaasuttelin. Aukeeko se vasta kun kaasu löydään pohjaan?
Edit. Lisäksi jos joku kertoo että mikä sen kiertovesipumpun tarkotus on siellä tulipellin lähettyvillä menevissä pienissä vesiletkuissa? Siitäkin kaksi johtoa lähtee ja liitin roikkuu irtonaisena konehuoneessa. Mihin se liitin kuuluisi mennä?Last edited by katiska; 29-09-2014, 17:45.Nyt:
-Bmw e46 320ci -00
Ex:
-Bmw e36 328 -95
-Bmw e30 316 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNo mäen vielä puhu mitään, kun en ole auton nähnyt montaa kertaa ja eno-mies kertoi että se on -88. Muistaakseni siinä oli kyllä kromipuskuri:think No voi olla, että muistavat vuosiluvun väärin, mutta lauantaina käyn auton hakemassa kotiin, niin ehkä sitten selviää tarkemmin. Tuollasen projektin itselleni sitten hommasin.Autossahan on vielä leimaa jäljellä, että pääsee talven rientoihinkin vielä luisutteleen
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMittaristo täytyisi vaihtaa kierrosluku malliin, joten mitä palikoita siihen tarvii lisäksi?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Harju View PostMissäs kohtaa m20 l-jetronic:issa on tyhjäkäynnin säätö ruuvi? Ilmeisesti jossain kaasuläpän kohdalla jonkun tulpan alla, mutta ei vaan osu silmiin..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Harju View PostMikäs toi lisäilmaluisti on?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Osaisko joku neuvoo miten nuo alipaineletkut tuohon pierburkkiin kuuluu tulla? Tai lähinnä kiinnostas se kun luin että esim sen tulipellissä olevan solenoidin voi ottaa pois kun vaan tukkii sen auton sisältä tulevan letkun ja vetää suoraan kaasarilta letkun virranjakajan kellolle. Tällä hetkellä vaan kaikki letkupaikat käytössä joten mitenhän nuo kuuluis vetää että sais suoran letkun kaasarilta jakajalle? Muutenkaan ei oikein mitään hajua onko nuo letkut edes oikein tällä hetkellä kunhan vain laittelin miten ne oli edellisellä omistajallakin ollut.
Sitten vielä että mihin tuosta venttiilinkopasta lähtevästä huohotusletkuta kuuluisi vielä lähteä pienempi letku? Vai kuuluuko siitä edes lähtä mitään? letkupaikka siinä ainakin on joka hieman näkyy tuossa toisessa kuvassa.Nyt:
-Bmw e46 320ci -00
Ex:
-Bmw e36 328 -95
-Bmw e30 316 -88
Comment
-
Comment