Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Throttle
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 793
    • -

    Originally posted by Joppexxi View Post
    En tiedä mahtaako kysymykseni tänne kuulua, mutta enpä pikaisella haulla ainakaan mitään threadia löytänyt mihin oisin tän laittanut, niin tässä nyt olis semmonen kysymys, et jos vaihtaa m40b18 koneen ->m10b18, niin joutuukos siinä modaileen sähköjä, ja jos joutuu niin kuinka paljon mahtaisi joutua muokkaan. Ja mahtaako kellään olla siitä jonkun näköistä kytkentakaaviota olla olemassa? Kun tosiaan tuossa mun bajerilaisessa sattuu tuo m40b18 olemaan, ja olis tuolla tallissa kanssa hieman piristetty, ja soiva m10b18 ja kun tuo sattuu ketjulla oleen ni ois vähä luotettavampi kone kumminkin...
    Kyllä se M40 on ihan hyvä moottori. Huollettuna tietysti.
    Haulla löytää kuvia joiden avulla tehdä adapterin jos istutat kuitenkin M10:sen.

    Comment

    • Joppexxi
      BTCF Member
      • Sep 2014
      • 11
      • Forssa

      Juu, selvä mietin vaan tuota jatko jalostus puolta kans et kumpikohan mahtais olla luotettavampi kone jonkun suht hyvä kokosen hyrrän kanssa, kun semmoinenkin tuolta tallin perukoilta löytyis.., vaikka tietysti siinäki olennaisin on et kuinka huoltoja tekee, mut mietin jos jollain kokemuksia olis et kumpi mahtais olla kestävämpi
      Last edited by Joppexxi; 06-10-2014, 22:52.

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3166
        • 47200

        Originally posted by Joppexxi View Post
        Juu, selvä mietin vaan tuota jatko jalostus puolta kans et kumpikohan mahtais olla luotettavampi kone jonkun suht hyvä kokosen hyrrän kanssa, kun semmoinenkin tuolta tallin perukoilta löytyis.., vaikka tietysti siinäki olennaisin on et kuinka huoltoja tekee, mut mietin jos jollain kokemuksia olis et kumpi mahtais olla kestävämpi
        M40 on kunnossa olevana ihan hyvä moottori luonteeltaan ja käytökseltään. Kymmenmetrinen taas wanhalla lohkolla kestää vähintään omiksi tarpeiksi (+500hp) neloskoneeksi hyvillä osilla. Mutta käyttöauton moottoriksi tuo m40 on oikein passeli

        Comment

        • Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

          Itse en taas m10 ja m40 kesken miettis sekunttiakaan kumman laittasin.... Onhan m10 nyt legenda ja m40..... no m40
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

          Comment

          • andhu
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 535
            • vihti

            En nyt paljoa menis m40 haukkumaankaan, ei niissä sen kummempia vikoja ole kun muissakaan moottoreissa. Nokan kulumisetkin johtuu siitä ettei öljyjä vaihdeta, vaan ajetaan vain niinkauan kun kulkee. Jakohihnatkin kestää kun laitetaan oikeaan kireyteeen ja vaihdetaan oikeaan aikaan.
            Nimimerkillä: Täysin rempattu m40 ahdettuna pellinalla.

            Veikkaan että kumpikin moottori on yhtä hyviä turbo aihioita, kunhan perusasiat on vaan kunnossa, kestävemmillä sisuskaluilla aina vaan parempia.
            E30 316 Turbo

            Comment

            • anaa
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 5
              • Kuopio

              Elikkäs... autona m40b16 koneella oleva -89 e30. Kylmänä kun tyrkkää käyntiin niin kierrokset kohoaa todella korkealle. Talvella roikan päässä oltuaan ei kierrokset juurikaan kohoa (nostaako noin vanha lohkolämmitin niin paljon koneen lämpötilaa että vastaa lähes lämmintä konetta?). Koneen lämmettyä toimii paremmin. On vaihdettu tyhjäkäyntimoottori ja kokeiltu eri ilmamäärämittareilla. Ilmamäärämittarista kun säätää seoksen kohdalleen että ajon aikana pelää hyvin niin silloin tyhjäkäynti kohoaa liikaa, eikä tk:n säätövara ilmeisesti enää riitä. Taasen seoksen jos laittaa tk:ta varten kohdilleen, on seos aivan liian laiha ajon aikana. Ilmavuotoja ei pitäisi olla.

              Kellään ideoita mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään? Ei ole lambdaa eikä katalysaattoria. Kaasuläpän stopparia olisi varaa säätää vielä muutamia kierroksia pienemmälle (en ole vielä säätänyt) mutta uskaltaako sitä lähteä sörkkimään? :think

              Comment

              • Joppexxi
                BTCF Member
                • Sep 2014
                • 11
                • Forssa

                Juu, selvä. Semmonen kysymys olis kans viel et onkos kellään samaa ongelmaa ollu, et ei sisätilan valot toimi (ovien, ja takaluukun), kaikki sulakkeet ja polttimot olen vaihtanut mutta ei oo auttanut yhtää, niin osaisikos joku kertoo et onks sieltä sit joku rele paukahtanut, tai onko ketään itse törmmännyt samanlaiseen vikaan?:think, ja anteeksi jos tämä nyt meni väärään threadiin kumminkin aika uus tällä viellä niin opettelen vasta tavoille täällä.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16418
                  • Asikkala

                  Originally posted by anaa View Post
                  Elikkäs... autona m40b16 koneella oleva -89 e30. Kylmänä kun tyrkkää käyntiin niin kierrokset kohoaa todella korkealle. Talvella roikan päässä oltuaan ei kierrokset juurikaan kohoa (nostaako noin vanha lohkolämmitin niin paljon koneen lämpötilaa että vastaa lähes lämmintä konetta?). Koneen lämmettyä toimii paremmin. On vaihdettu tyhjäkäyntimoottori ja kokeiltu eri ilmamäärämittareilla. Ilmamäärämittarista kun säätää seoksen kohdalleen että ajon aikana pelää hyvin niin silloin tyhjäkäynti kohoaa liikaa, eikä tk:n säätövara ilmeisesti enää riitä. Taasen seoksen jos laittaa tk:ta varten kohdilleen, on seos aivan liian laiha ajon aikana. Ilmavuotoja ei pitäisi olla.

                  Kellään ideoita mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään? Ei ole lambdaa eikä katalysaattoria. Kaasuläpän stopparia olisi varaa säätää vielä muutamia kierroksia pienemmälle (en ole vielä säätänyt) mutta uskaltaako sitä lähteä sörkkimään? :think
                  Ruiskukoneesta EI säädetä tyhjäkäyntiä kaasuläpästä, onko joku ruuvannut sitä auki ennen ongelmia ?

                  Comment

                  • anaa
                    Newbiemmer
                    • Nov 2010
                    • 5
                    • Kuopio

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Ruiskukoneesta EI säädetä tyhjäkäyntiä kaasuläpästä, onko joku ruuvannut sitä auki ennen ongelmia ?
                    Ei niin, meinaa vaan keinot loppua... Ja niin, mene ja tiedä, onko joku säädellyt joskus... jokatapauksessa sitä pystyisi ainakin hieman "laskemaan" eli säätövaraa olisi vähän.
                    Kuuluisiko kaasuläpän olla täysin kiinni tyhjäkäynnillä ja tyhjäkäyntiin saatava ilma tulisi pelkästään TK-moottorin kautta? Nimittäin kaasuläppää kun painaa sitä stopparia vasten sormella niin tk hieman hiljenee, eli ei se ainakaan aivan kiinni ole.

                    Comment

                    • andhu
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 535
                      • vihti

                      Eihäm siinä mitään häviå kun kokeilet, lasket vaan kierrokset mitä pyörität niin saat myös takasin samaan kohtaan, mikäli ei korjaa ongelmaa.
                      E30 316 Turbo

                      Comment

                      • Azuki
                        Newbiemmer
                        • Nov 2013
                        • 8
                        • Finland

                        Tietääkö kukaan saako noita m-tech2 :sia lainkaan enää muovisia mistään? jenkeistä löysin sivuston jossa olis ollut mutta eivät lähetä kuulemma merien yli tavaraa..-.- TOinen juttu on että löytyykö keltään peltisiä m3 pullistuksia, sekä m3 puskureita ja takalaatikonkantta?? Vähän projektia puskeepuskee.. :3

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by Azuki View Post
                          Tietääkö kukaan saako noita m-tech2 :sia lainkaan enää muovisia mistään? jenkeistä löysin sivuston jossa olis ollut mutta eivät lähetä kuulemma merien yli tavaraa..-.- TOinen juttu on että löytyykö keltään peltisiä m3 pullistuksia, sekä m3 puskureita ja takalaatikonkantta?? Vähän projektia puskeepuskee.. :3
                          Marmorilta saa peltikyljet ja lokarit.
                          Puskurit ja takaluukut on sattuman kauppaa. Välillä löytyy ja välillä ei.
                          Uusien hinnat on kallistuneet roimasti mikä näkyy myös käytettyjen hinnoissa.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • grab_
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 2839
                            • Uusimaa

                            Ehkäpä maailman typerin kysymys mutta mullakun tuo m10 kaasarimalli on ja siinä ei kierroslukumittaria ole ja semmosen sinne ajattelin laittaa (tuuninki versio ei omaa) niin mistä mä helpoiten/fiksuiten saisin sen signaalin sille?mittarin ohjeiden mukaan puolan -navasta mutta ei huvittas mitää johto kökötyksiä alkaa vetelemään uusia..joskus muistan olleen puhetta tuosta hansikaslokeron 3napaliittimestä että sieltä mustaan johtoon tulisi kyseinen signaali?mutta eikö tuo boschin boxi ole kokonaan tuon pierpurgin ohjaamiseen?
                            Ei mitään kerrottavaa

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11077
                              • Oulu

                              Originally posted by grab_ View Post
                              Ehkäpä maailman typerin kysymys mutta mullakun tuo m10 kaasarimalli on ja siinä ei kierroslukumittaria ole ja semmosen sinne ajattelin laittaa (tuuninki versio ei omaa) niin mistä mä helpoiten/fiksuiten saisin sen signaalin sille?mittarin ohjeiden mukaan puolan -navasta mutta ei huvittas mitää johto kökötyksiä alkaa vetelemään uusia..joskus muistan olleen puhetta tuosta hansikaslokeron 3napaliittimestä että sieltä mustaan johtoon tulisi kyseinen signaali?mutta eikö tuo boschin boxi ole kokonaan tuon pierpurgin ohjaamiseen?
                              Sieltä kolminapasesta liittimestäpä juuri. Ulkomuistista se musta oli tosiaan kiekkamittarille ja keltanen kulutusmittarille.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16418
                                • Asikkala

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Sieltä kolminapasesta liittimestäpä juuri. Ulkomuistista se musta oli tosiaan kiekkamittarille ja keltanen kulutusmittarille.
                                Näin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎