Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niksu^^
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 70
    • Kouvola/Luumäki

    Lämpömittari näyttää omiaan

    M20b25 lämpömittarin seilaamisesta löytyi juttua mutta tällästä en mistää keskusteluista löytäny.
    Eli ajossa koneen lämmettyä mittari näyttää puolen välin ja punasen puoltaväliä (se kolmas viiva), koneen ku sammuttaa ja laittaa virrat päälle niin mittari on puolivälissä eli näyttää kaiketi oikein. Heti ku käynnistää lämpösenä mittari pomppaa puolivälistä siihe kolmannelle viivalle. Yläletkussa oleva lisälämpömittari näyttää ajossa n.95 astetta eli lämpöongelmia ei oikeasti ole ja vesi varmasti kiertää.
    Moottorin maadotus?? Vaiko mittariston puolella??
    Ja tuosta koneen maadotuksesta, miten se alunperin on ollut eli mistä mihin kaapeli? Mulla se on koneen päästä laturin kiinnityspultissa, ei varmaankaan ole alunperin noin?

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      Originally posted by Niksu^^ View Post
      M20b25 lämpömittarin seilaamisesta löytyi juttua mutta tällästä en mistää keskusteluista löytäny.
      Eli ajossa koneen lämmettyä mittari näyttää puolen välin ja punasen puoltaväliä (se kolmas viiva), koneen ku sammuttaa ja laittaa virrat päälle niin mittari on puolivälissä eli näyttää kaiketi oikein. Heti ku käynnistää lämpösenä mittari pomppaa puolivälistä siihe kolmannelle viivalle. Yläletkussa oleva lisälämpömittari näyttää ajossa n.95 astetta eli lämpöongelmia ei oikeasti ole ja vesi varmasti kiertää.
      Moottorin maadotus?? Vaiko mittariston puolella??
      Ja tuosta koneen maadotuksesta, miten se alunperin on ollut eli mistä mihin kaapeli? Mulla se on koneen päästä laturin kiinnityspultissa, ei varmaankaan ole alunperin noin?
      Joskus täältä lukenu että auttas jos pistäis lämpömittarin kiinnitysjalan alta lisämaadotuksen ku vissiin siitä kiinnityksestä ottaa maan ja saattaa olla kosketushäikkää. Siitä on kohta 5 vuotta ku m20:sen nostin pois oman auton keulalta mutta muistaakseni koneen vasemmalla puolella oli Ettei ois sitte moottorinkannakkeesta niin kuin uudemmissa m50:ssä:think?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16414
        • Asikkala

        Originally posted by Niksu^^ View Post
        Ja tuosta koneen maadotuksesta, miten se alunperin on ollut eli mistä mihin kaapeli? Mulla se on koneen päästä laturin kiinnityspultissa, ei varmaankaan ole alunperin noin?
        Öljypohjasta tasoanturin vierestä runkopalkkiin suunnilleen tasoanturin kohdalla, palkissa näkyy erillinen pieni korvake.

        Comment

        • Niksu^^
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 70
          • Kouvola/Luumäki

          Originally posted by jr66 View Post
          Öljypohjasta tasoanturin vierestä runkopalkkiin suunnilleen tasoanturin kohdalla, palkissa näkyy erillinen pieni korvake.
          Joopa joo, konehuoneesta löytyi tuo orkkis maadotus mut näköjään joku on laittanut vielä toisen maadotupiuhan laturin kiinnikkeestä koriin.

          Comment

          • sanhub
            Newbiemmer
            • May 2013
            • 2
            • Lahti

            Apua.. Takavakaajat

            Muutoskatsastuksessa väittivät että 320i vm.-86 pitää olla vakaajan tanko takana, mutta kahteen bmw liikkeeseen soitin ja sanoivat että joissakin on ja joissakin ei.. Itsellä takatukivarsissa ei ole edes paikkoja eikä korissa eli tuohon koriin ei ole tarkoitettu vakaajia. Kivenkovaa silti väittivät konttorilla ..eli tarvitsisin vastauksia tai lähteitä muualta kuin bmwfans.infosta
            Kiitos!

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11076
              • Oulu

              Originally posted by sanhub View Post
              Muutoskatsastuksessa väittivät että 320i vm.-86 pitää olla vakaajan tanko takana, mutta kahteen bmw liikkeeseen soitin ja sanoivat että joissakin on ja joissakin ei.. Itsellä takatukivarsissa ei ole edes paikkoja eikä korissa eli tuohon koriin ei ole tarkoitettu vakaajia. Kivenkovaa silti väittivät konttorilla ..eli tarvitsisin vastauksia tai lähteitä muualta kuin bmwfans.infosta
              Kiitos!
              Vain sporttialustoihin on merkkattu vakaaja taakse:


              Edessä taas on merkattu että 18,5mm vakaaja on normaalisti (Ei only applies tekstiä) ja paksumpi 20mm vakaaja sporttialustojen kanssa :


              Tulostaa vaikka nuo ja käy näyttään. Toki jos haluaa hifistellä, niin käy tuolta BMW:n omilta sivuilta tulostaan vastaavat vertailut: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=11

              Korissa ja tukivarsissa on kyllä vakaajien paikat ollu tehtaalta, ellei sitten joku ole niitä poistanu jälkikäteen.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • magilainen
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1023
                • Iisalmi

                Onko e30 korin johtosarjoissa kuinka eroja?
                Itsellä 318is otettu korin johtosarja ja ratin alla olevasta "lisälaite" pistokkeesta uupuu aika monta lähtöä,verraten muihin mitä nähnyt. Itsellä taitaa sinne tulla about 5 johtoa vs 20johtoa mitä muilla..mm abs johdoille ei kotia. :think vai uupuuko mulla jotain muutakin
                Bmw e91 330xd -06 msport
                Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                Freude am Fahren

                Comment

                • smpovers
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2372
                  • Tammela

                  Mikähä helvetti tohon romuun taas tuli. M40b18kat.
                  Ajelin loskasta tietä. Yhtäkkiä auto alkoi käydä huonosti. Nooh hetken päästä kävi taas ihan ok. Sitten kun ajelin 80kmh vauhtia niin kulutusmittarin mukaan, kulutuslukemat oli melko reiluja. Tasakaasulla semmosta 10-14l sadalla. Vähän kun koskee kaasuun niin kulutusmittari heilahtaa korkealle. Bensaa myös oikeastikkin kuluu enemmän kuin ennen. Liikenne valoissa myös huomasin että tyhjäkäynti alkoi seilaamaan. Muutaman päivän vika ollut ja välillä se on poistunutkin ja sitten tullut takaisin. Mites tuo kampiakselin asentotunnistin mahtaa vaikuttaa käyntiin?

                  Edellinen vikakin on vielä löytämättä vaikka melko paljon vaihdeltu osia. Eli kylmänä käynnistyy hyvin, mutta lämpösenä käynnistäessä hetken aikaa käy huonosti kunnes sit taas alkaa tomia normaalisti.

                  Vikakoodin antaa lambdasta. Lambda on vaihdettu ja mitään korjausta ongelmaan ei sillä tullut. Edelleen myös tuli lambdasta koodi vaikka koodi nollattiin. Voisko Ecu olla paskana?
                  Last edited by smpovers; 10-11-2014, 22:21.
                  BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                  BMW 330d touring e46 -05
                  Ford Cortina Mk2 1600 -70
                  ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Mittaa lamda johdot liittimeltä ecuun

                    Kampuran asentotunnistin joko toimii, pätkii tai ei toimi
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3166
                      • 47200

                      Miks ei pysy mittaristossa kello ajassaan? Johtuuko niistä akuista? Kyseessä uusin hankinta 316 vm -86. Jossain vaiheessa tulee tietoa ja kuvia sitten enempi papan preface helmestä

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Miksi takavetoisen E30 touringin takavakaaja on erilainen, kuin muissa E30-malleissa? Takavakaajia on 13,5mm ja 14,5mm. Paksuudesta riippumatta kaikissa muissa on samanlaiset, mutta takaveto-touringissa ne on erilaiset. Kuitenkin 325iX-touringissa on samanlainen, kuin sedaneissa/cabriossa, ei käsitä :think

                        Vakaajien ero tulee niiden muodossa. Kiinnityspisteet ovat samat, mutta vakaajan keskiosan (pitkän osuuden) taitoksissa on eri kulmat.

                        Eli Suomeksi: Jos 14,5mm vakaaja on esim 318iS:ssä, tai M3:ssa, tai 325iX touringissa sama, miksi 325i-touringissa pitää olla erilainen?
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • eekolmekyssine
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2014
                          • 49
                          • finland

                          Osaakos joku tietäjä kertoa että mikä olisi vikana kun e30 316i yhtäkkiä ajosta nykäisee ja muutaman kilometrin päästä kone sammuu kuin seinään? Mutta starttaa heti ja lähtee käymään.. kierros mittari menee samantien nollille ja kone sammuu mutta kaikki sähkölaitteet (radio, puhaltimet yms jää normaalisti päälle). Viime viikolla näin kävi vain kerran ja tänään käynyt vain kerran. Nopea apu olisi paikkallaan sillä huomenna pitäisi ajaa about 100km matka ..

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by eekolmekyssine View Post
                            Osaakos joku tietäjä kertoa että mikä olisi vikana kun e30 316i yhtäkkiä ajosta nykäisee ja muutaman kilometrin päästä kone sammuu kuin seinään? Mutta starttaa heti ja lähtee käymään.. kierros mittari menee samantien nollille ja kone sammuu mutta kaikki sähkölaitteet (radio, puhaltimet yms jää normaalisti päälle). Viime viikolla näin kävi vain kerran ja tänään käynyt vain kerran. Nopea apu olisi paikkallaan sillä huomenna pitäisi ajaa about 100km matka ..
                            Motronicin rele.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • eekolmekyssine
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2014
                              • 49
                              • finland

                              Osaatko kertoa missä se sijaitsee ja mistä niitä voi ostaa?vai löytyykö ihan perus varaosakaupoista?

                              Comment

                              • Ardi00
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2011
                                • 1518
                                • Spain/Valencia

                                Auto on e30 318i 2d -90. Ongelmana on että takaluukkua ei saa auki, nappi toimii. Mitään vinkkejä? Olisi vähän kiire kun tarpeellista tavaraa siellä .
                                Last edited by Ardi00; 12-11-2014, 09:59.
                                e36 Fijigrün 328i
                                e46 Stalhgrau 325ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎