Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JuhKu
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Jos sivuposket on neljällä pultilla, se ei voi olla 315:n perä, koska kaikki 315:t on niin uusia, että niissä on sivuposket kuudella pultilla.
    Sori olisi pitänyt tarkemmin kirjoittaa.
    Eli siis siinä 02 perässä on neljällä pultilla posket kiinni. Tosin toisella puolella on 8-pulttia. Liekö kierteet osin korkannu?
    Ja luulen että tuo mun perä on peräisin -83 315:sta, tässä on sivulaipat 6xM8 ja vetarinlaipat 6xM10 pulteilla kiinni.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by JuhKu View Post
    Joo neljällä pultilla posket on kiinni. Luulen että tuo mun perä on -83 315 :sen perä,
    Jos sivuposket on neljällä pultilla, se ei voi olla 315:n perä, koska kaikki 315:t on niin uusia, että niissä on sivuposket kuudella pultilla.

    Leave a comment:


  • JuhKu
    replied
    Tännehän oli pirahtanu hyvin tietoa, kiitos näistä!

    Originally posted by racing02 View Post
    Siis -02:n lukko e21 kuoriin? Eihän siinä ole tarpeen vaihtaa kuin takakansi kun kuori on periaatteessa sama. Vai onko sisukset irrallisena? Pitäisi saada sopimaan siinäkin tapauksessa helposti.

    Ellei sitten satu olemaan tosi vanhan pitkäkaulaisen perän osia, mutta ne on kyllä vielä harvinaisempia. Siinä tapauksessa ei sovi.
    Ei ole pitkäkaulainen perä, tosin sitä tietoa ei myöskään ole että mistä vm. perä on.

    Originally posted by T3 View Post
    Niin, E21:ssä on kahdenlaista perää. Vanhemmassa on sivuposket kiinni neljällä pultilla, kuten 02:ssa ja uudemmassa ne on kiinni kuudella pultilla. Mikäli nollakakkosen lukkoyksikön haluaa E21:n kuoriin, pitää perässä olla myös lukkoperällisen sivuposket, laakerit ja vahvan muistikuvan mukaan myös vetarin tumpit koska ne on erilaiset, kuin lukottoman osat. Jos taas on kokonainen perä, pitää muistaa, että nollakakkosessa on 8mm vetarinpultit. Vanhemmissa, vm. 75-8/78 kaksykkösen perissä on myös 8mm vetarinpultit, mutta uudemmissa kaksykkösissä onkin sitten 10mm vetarinpultit, joten kokonaisen nollakakkosen perän pulttaaminen ei onnistukaan aina noin vaan takakantta vaihtamalla. Toki sinne lukkoyksikön, tai kokonaisen perän saa asennettua, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole ihan läpihuutojuttu.
    Joo neljällä pultilla posket on kiinni. Tosin toisella puolella on 8-pulttia. Liekö kierteet osin korkannu? Luulen että tuo mun perä on -83 315 :sen perä, sivulaipat 6xM8 ja vetarinlaipat 6xM10. Onkohan nuo lukollisen posket / tumpit harvinaisempia kuin pultsarin hammas? Mistä mahtais saada?

    Originally posted by nullzwei View Post
    On



    Early E21 (’77 and ’78) 320I’s have 4 bolts holding the side covers, but the output flanges are held in by a C-clip inside the diff. These diffs usually have 8mm bolts for the CV joints but some use the later 10mm bolts. These diffs are the same width as the 2002 diff so no spacers are necessary if you are putting one in a 2002.
    Later E21’s have 6 bolts holding the side covers and the output flanges are held by a snap ring just above the splines. You can easily pop out the flanges with a screw driver. These diffs nearly all use the 10mm bolts for the CV joints. These diffs are also narrower than the earlier diffs. If you want to put these into a 2002 you should use spacers to bring them to the proper width. (Billet aluminum spacers and the proper bolts are available from Ireland Engineering.)

    http://www.iemotorsport.com/bmw/item/02diffspace.html
    Eli jos luetun ymmärrys osuu niin tuo mun perä on kapeampi koska on uudempaa mallia? Joten tarvitsen sinne nuo IE:. 10mm laipat väliin? Vai onko niin että jos löydän noi E21:n oman lukollisen perän posket/tumpit niin menis niillä osilla?
    Kuinkas muuten 02/E21 perien boorit natsaa keskenään? Onko niissä aina sama hammastus-->menee heittämällä?

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    On se kone
    On



    Early E21 (’77 and ’78) 320I’s have 4 bolts holding the side covers, but the output flanges are held in by a C-clip inside the diff. These diffs usually have 8mm bolts for the CV joints but some use the later 10mm bolts. These diffs are the same width as the 2002 diff so no spacers are necessary if you are putting one in a 2002.
    Later E21’s have 6 bolts holding the side covers and the output flanges are held by a snap ring just above the splines. You can easily pop out the flanges with a screw driver. These diffs nearly all use the 10mm bolts for the CV joints. These diffs are also narrower than the earlier diffs. If you want to put these into a 2002 you should use spacers to bring them to the proper width. (Billet aluminum spacers and the proper bolts are available from Ireland Engineering.)

    Last edited by nullzwei; 31-07-2019, 01:01.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Niin, E21:ssä on kahdenlaista perää. Vanhemmassa on sivuposket kiinni neljällä pultilla, kuten 02:ssa ja uudemmassa ne on kiinni kuudella pultilla. Mikäli nollakakkosen lukkoyksikön haluaa E21:n kuoriin, pitää perässä olla myös lukkoperällisen sivuposket, laakerit ja vahvan muistikuvan mukaan myös vetarin tumpit koska ne on erilaiset, kuin lukottoman osat. Jos taas on kokonainen perä, pitää muistaa, että nollakakkosessa on 8mm vetarinpultit. Vanhemmissa, vm. 75-8/78 kaksykkösen perissä on myös 8mm vetarinpultit, mutta uudemmissa kaksykkösissä onkin sitten 10mm vetarinpultit, joten kokonaisen nollakakkosen perän pulttaaminen ei onnistukaan aina noin vaan takakantta vaihtamalla. Toki sinne lukkoyksikön, tai kokonaisen perän saa asennettua, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole ihan läpihuutojuttu.
    On se kone

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Niin, E21:ssä on kahdenlaista perää. Vanhemmassa on sivuposket kiinni neljällä pultilla, kuten 02:ssa ja uudemmassa ne on kiinni kuudella pultilla. Mikäli nollakakkosen lukkoyksikön haluaa E21:n kuoriin, pitää perässä olla myös lukkoperällisen sivuposket, laakerit ja vahvan muistikuvan mukaan myös vetarin tumpit koska ne on erilaiset, kuin lukottoman osat. Jos taas on kokonainen perä, pitää muistaa, että nollakakkosessa on 8mm vetarinpultit. Vanhemmissa, vm. 75-8/78 kaksykkösen perissä on myös 8mm vetarinpultit, mutta uudemmissa kaksykkösissä onkin sitten 10mm vetarinpultit, joten kokonaisen nollakakkosen perän pulttaaminen ei onnistukaan aina noin vaan takakantta vaihtamalla. Toki sinne lukkoyksikön, tai kokonaisen perän saa asennettua, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole ihan läpihuutojuttu.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by JuhKu View Post
    Mitenkäs onnistuu vai onnistuuko ollenkaan?
    Tuommonen 1:4.75 lukko olis kiikarissa mutta tosiaan saako sen passaamaan e21 perän kuoriin? Miten noissa eroaa laakerit, laipat yms. mitoiltaan? Välitys ei sinänsä ole ongelma,lähinnä mitat ja muu sopivuus.
    Siis -02:n lukko e21 kuoriin? Eihän siinä ole tarpeen vaihtaa kuin takakansi kun kuori on periaatteessa sama. Vai onko sisukset irrallisena? Pitäisi saada sopimaan siinäkin tapauksessa helposti.

    Ellei sitten satu olemaan tosi vanhan pitkäkaulaisen perän osia, mutta ne on kyllä vielä harvinaisempia. Siinä tapauksessa ei sovi.
    Last edited by racing02; 30-07-2019, 09:13.

    Leave a comment:


  • JuhKu
    replied
    02 lukko e21 kuoriin?

    Mitenkäs onnistuu vai onnistuuko ollenkaan?
    Tuommonen 1:4.75 lukko olis kiikarissa mutta tosiaan saako sen passaamaan e21 perän kuoriin? Miten noissa eroaa laakerit, laipat yms. mitoiltaan? Välitys ei sinänsä ole ongelma,lähinnä mitat ja muu sopivuus.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BavariaPower View Post
    Käykö e30 m10 perästä,lyhyt 5-vaihteinen getrakki suoraan e21:seen??
    Suoraan ja suoraan, lohkoon kyllä mutta onko takakannake sama :think Vaihteensiirtotangon ja kardaanin pituus ? Ja nopeusmittari putoaa pois pelistä kun e30 lootassa ei ole vaijerin paikkaa.

    Leave a comment:


  • BavariaPower
    replied
    e21 laatikko

    Käykö e30 m10 perästä,lyhyt 5-vaihteinen getrakki suoraan e21:seen??

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Tuossa vielä lontooksi ohjetta:

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by tinni View Post
    Hei, kesäauto rojektissa olis lasit paikoillaan, mutta takasivulasien lukkolistat ei halua mennä paikoilleen.
    Onko tähän hommaan joku kätevä konsti?

    Ps. Yritin hakua käyttää mutta puhelin ei tue näköjään sitä toimintoa ja kyseessä kiinteät takasivulasit.

    Kiitos jo etukäteen.
    Listat pitää olla ennen lasien asennusta paikoillaan tiivisteissä ja sitten esim narulla ja kaverin avustuksella koko paketti kerralla paikalleen listoineen päivineen. Jälkeenpäin niitä listoja ei siihen saa, ainakaan nätisti/ehjinä.

    Leave a comment:


  • tinni
    replied
    E21 takasivulasien lukkolistat

    Hei, kesäauto rojektissa olis lasit paikoillaan, mutta takasivulasien lukkolistat ei halua mennä paikoilleen.
    Onko tähän hommaan joku kätevä konsti?

    Ps. Yritin hakua käyttää mutta puhelin ei tue näköjään sitä toimintoa ja kyseessä kiinteät takasivulasit.

    Kiitos jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • topiiz
    replied
    Bc Racing extreme drop ja tukivarsien varret ottaa apurunkoon kiinni ennenkuin säätö loppuu..

    Leave a comment:


  • baier4ever
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Olikos tätä tarjolla vain isotolppaiseen:think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎