Originally posted by tinni
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
-
-
Originally posted by BavariaPower View PostKäykö e30 m10 perästä,lyhyt 5-vaihteinen getrakki suoraan e21:seen??
Comment
-
-
02 lukko e21 kuoriin?
Mitenkäs onnistuu vai onnistuuko ollenkaan?
Tuommonen 1:4.75 lukko olis kiikarissa mutta tosiaan saako sen passaamaan e21 perän kuoriin? Miten noissa eroaa laakerit, laipat yms. mitoiltaan? Välitys ei sinänsä ole ongelma,lähinnä mitat ja muu sopivuus.- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Comment
-
-
Originally posted by JuhKu View PostMitenkäs onnistuu vai onnistuuko ollenkaan?
Tuommonen 1:4.75 lukko olis kiikarissa mutta tosiaan saako sen passaamaan e21 perän kuoriin? Miten noissa eroaa laakerit, laipat yms. mitoiltaan? Välitys ei sinänsä ole ongelma,lähinnä mitat ja muu sopivuus.
Ellei sitten satu olemaan tosi vanhan pitkäkaulaisen perän osia, mutta ne on kyllä vielä harvinaisempia. Siinä tapauksessa ei sovi.Last edited by racing02; 30-07-2019, 10:13.
Comment
-
-
Niin, E21:ssä on kahdenlaista perää. Vanhemmassa on sivuposket kiinni neljällä pultilla, kuten 02:ssa ja uudemmassa ne on kiinni kuudella pultilla. Mikäli nollakakkosen lukkoyksikön haluaa E21:n kuoriin, pitää perässä olla myös lukkoperällisen sivuposket, laakerit ja vahvan muistikuvan mukaan myös vetarin tumpit koska ne on erilaiset, kuin lukottoman osat. Jos taas on kokonainen perä, pitää muistaa, että nollakakkosessa on 8mm vetarinpultit. Vanhemmissa, vm. 75-8/78 kaksykkösen perissä on myös 8mm vetarinpultit, mutta uudemmissa kaksykkösissä onkin sitten 10mm vetarinpultit, joten kokonaisen nollakakkosen perän pulttaaminen ei onnistukaan aina noin vaan takakantta vaihtamalla. Toki sinne lukkoyksikön, tai kokonaisen perän saa asennettua, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole ihan läpihuutojuttu..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostNiin, E21:ssä on kahdenlaista perää. Vanhemmassa on sivuposket kiinni neljällä pultilla, kuten 02:ssa ja uudemmassa ne on kiinni kuudella pultilla. Mikäli nollakakkosen lukkoyksikön haluaa E21:n kuoriin, pitää perässä olla myös lukkoperällisen sivuposket, laakerit ja vahvan muistikuvan mukaan myös vetarin tumpit koska ne on erilaiset, kuin lukottoman osat. Jos taas on kokonainen perä, pitää muistaa, että nollakakkosessa on 8mm vetarinpultit. Vanhemmissa, vm. 75-8/78 kaksykkösen perissä on myös 8mm vetarinpultit, mutta uudemmissa kaksykkösissä onkin sitten 10mm vetarinpultit, joten kokonaisen nollakakkosen perän pulttaaminen ei onnistukaan aina noin vaan takakantta vaihtamalla. Toki sinne lukkoyksikön, tai kokonaisen perän saa asennettua, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole ihan läpihuutojuttu.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostOn se kone
Early E21 (’77 and ’78) 320I’s have 4 bolts holding the side covers, but the output flanges are held in by a C-clip inside the diff. These diffs usually have 8mm bolts for the CV joints but some use the later 10mm bolts. These diffs are the same width as the 2002 diff so no spacers are necessary if you are putting one in a 2002.
Later E21’s have 6 bolts holding the side covers and the output flanges are held by a snap ring just above the splines. You can easily pop out the flanges with a screw driver. These diffs nearly all use the 10mm bolts for the CV joints. These diffs are also narrower than the earlier diffs. If you want to put these into a 2002 you should use spacers to bring them to the proper width. (Billet aluminum spacers and the proper bolts are available from Ireland Engineering.)
Last edited by nullzwei; 31-07-2019, 02:01.
Comment
-
-
Tännehän oli pirahtanu hyvin tietoa, kiitos näistä!
Originally posted by racing02 View PostSiis -02:n lukko e21 kuoriin? Eihän siinä ole tarpeen vaihtaa kuin takakansi kun kuori on periaatteessa sama. Vai onko sisukset irrallisena? Pitäisi saada sopimaan siinäkin tapauksessa helposti.
Ellei sitten satu olemaan tosi vanhan pitkäkaulaisen perän osia, mutta ne on kyllä vielä harvinaisempia. Siinä tapauksessa ei sovi.
Originally posted by T3 View PostNiin, E21:ssä on kahdenlaista perää. Vanhemmassa on sivuposket kiinni neljällä pultilla, kuten 02:ssa ja uudemmassa ne on kiinni kuudella pultilla. Mikäli nollakakkosen lukkoyksikön haluaa E21:n kuoriin, pitää perässä olla myös lukkoperällisen sivuposket, laakerit ja vahvan muistikuvan mukaan myös vetarin tumpit koska ne on erilaiset, kuin lukottoman osat. Jos taas on kokonainen perä, pitää muistaa, että nollakakkosessa on 8mm vetarinpultit. Vanhemmissa, vm. 75-8/78 kaksykkösen perissä on myös 8mm vetarinpultit, mutta uudemmissa kaksykkösissä onkin sitten 10mm vetarinpultit, joten kokonaisen nollakakkosen perän pulttaaminen ei onnistukaan aina noin vaan takakantta vaihtamalla. Toki sinne lukkoyksikön, tai kokonaisen perän saa asennettua, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole ihan läpihuutojuttu.
Originally posted by nullzwei View PostOn
Early E21 (’77 and ’78) 320I’s have 4 bolts holding the side covers, but the output flanges are held in by a C-clip inside the diff. These diffs usually have 8mm bolts for the CV joints but some use the later 10mm bolts. These diffs are the same width as the 2002 diff so no spacers are necessary if you are putting one in a 2002.
Later E21’s have 6 bolts holding the side covers and the output flanges are held by a snap ring just above the splines. You can easily pop out the flanges with a screw driver. These diffs nearly all use the 10mm bolts for the CV joints. These diffs are also narrower than the earlier diffs. If you want to put these into a 2002 you should use spacers to bring them to the proper width. (Billet aluminum spacers and the proper bolts are available from Ireland Engineering.)
http://www.iemotorsport.com/bmw/item/02diffspace.html
Kuinkas muuten 02/E21 perien boorit natsaa keskenään? Onko niissä aina sama hammastus-->menee heittämällä?- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Comment
-
-
Originally posted by JuhKu View PostJoo neljällä pultilla posket on kiinni. Luulen että tuo mun perä on -83 315 :sen perä,.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostJos sivuposket on neljällä pultilla, se ei voi olla 315:n perä, koska kaikki 315:t on niin uusia, että niissä on sivuposket kuudella pultilla.
Eli siis siinä 02 perässä on neljällä pultilla posket kiinni. Tosin toisella puolella on 8-pulttia. Liekö kierteet osin korkannu?
Ja luulen että tuo mun perä on peräisin -83 315:sta, tässä on sivulaipat 6xM8 ja vetarinlaipat 6xM10 pulteilla kiinni.- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Comment
-
-
Lappuja tästä sarjasta
Originally posted by nappe74 View Post
Comment
-
-
Originally posted by harry s morgan View PostSattuisko kellään olemaan TUW- tai muita lappuja tästä tai jostain muusta coilisarjasta joka kävisi e21:een?
Katon vieläkö on BC-racingin lappuja tallessa.
Katsastusaseman vaihto myös harkinnan arvoista. Ei noin vanhoissa tarttis kysellä uusia todistuksia.Last edited by e36coupe; 06-08-2019, 16:51.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostH&R tuosta:
Katon vieläkö on BC-racingin lappuja tallessa.
Katsastusaseman vaihto myös harkinnan arvoista. Ei noin vanhoissa tarttis kysellä uusia todistuksia.
Hieno homma.
Eiköhän tuolla lapulla saada homma hoitoon.
-Harri-
Comment
-
Comment