Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by tinni View Post
    Hei, kesäauto rojektissa olis lasit paikoillaan, mutta takasivulasien lukkolistat ei halua mennä paikoilleen.
    Onko tähän hommaan joku kätevä konsti?

    Ps. Yritin hakua käyttää mutta puhelin ei tue näköjään sitä toimintoa ja kyseessä kiinteät takasivulasit.

    Kiitos jo etukäteen.
    Listat pitää olla ennen lasien asennusta paikoillaan tiivisteissä ja sitten esim narulla ja kaverin avustuksella koko paketti kerralla paikalleen listoineen päivineen. Jälkeenpäin niitä listoja ei siihen saa, ainakaan nätisti/ehjinä.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • basso72
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 1837
      • Ylä-Pinsiö

      Tuossa vielä lontooksi ohjetta:

      sigpic
      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
      320i -77

      Comment

      • BavariaPower
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 233
        • Jyväskylä

        e21 laatikko

        Käykö e30 m10 perästä,lyhyt 5-vaihteinen getrakki suoraan e21:seen??
        Käyttikset:


        E61 525D -06

        E60 530ia M-sport -06

        kesä-auto E21 "316" -82

        ex. E21 315 -81 :drive

        ex. E34 540ia -93

        ex. E34 520i -88

        ex. E34 525ia touring -93

        ex. E28 518i Bavaria -87

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by BavariaPower View Post
          Käykö e30 m10 perästä,lyhyt 5-vaihteinen getrakki suoraan e21:seen??
          Suoraan ja suoraan, lohkoon kyllä mutta onko takakannake sama :think Vaihteensiirtotangon ja kardaanin pituus ? Ja nopeusmittari putoaa pois pelistä kun e30 lootassa ei ole vaijerin paikkaa.

          Comment

          • JuhKu
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 227
            • Etelä-pohjanmaa

            02 lukko e21 kuoriin?

            Mitenkäs onnistuu vai onnistuuko ollenkaan?
            Tuommonen 1:4.75 lukko olis kiikarissa mutta tosiaan saako sen passaamaan e21 perän kuoriin? Miten noissa eroaa laakerit, laipat yms. mitoiltaan? Välitys ei sinänsä ole ongelma,lähinnä mitat ja muu sopivuus.
            - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2044
              • Riihimäki

              Originally posted by JuhKu View Post
              Mitenkäs onnistuu vai onnistuuko ollenkaan?
              Tuommonen 1:4.75 lukko olis kiikarissa mutta tosiaan saako sen passaamaan e21 perän kuoriin? Miten noissa eroaa laakerit, laipat yms. mitoiltaan? Välitys ei sinänsä ole ongelma,lähinnä mitat ja muu sopivuus.
              Siis -02:n lukko e21 kuoriin? Eihän siinä ole tarpeen vaihtaa kuin takakansi kun kuori on periaatteessa sama. Vai onko sisukset irrallisena? Pitäisi saada sopimaan siinäkin tapauksessa helposti.

              Ellei sitten satu olemaan tosi vanhan pitkäkaulaisen perän osia, mutta ne on kyllä vielä harvinaisempia. Siinä tapauksessa ei sovi.
              Last edited by racing02; 30-07-2019, 10:13.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Niin, E21:ssä on kahdenlaista perää. Vanhemmassa on sivuposket kiinni neljällä pultilla, kuten 02:ssa ja uudemmassa ne on kiinni kuudella pultilla. Mikäli nollakakkosen lukkoyksikön haluaa E21:n kuoriin, pitää perässä olla myös lukkoperällisen sivuposket, laakerit ja vahvan muistikuvan mukaan myös vetarin tumpit koska ne on erilaiset, kuin lukottoman osat. Jos taas on kokonainen perä, pitää muistaa, että nollakakkosessa on 8mm vetarinpultit. Vanhemmissa, vm. 75-8/78 kaksykkösen perissä on myös 8mm vetarinpultit, mutta uudemmissa kaksykkösissä onkin sitten 10mm vetarinpultit, joten kokonaisen nollakakkosen perän pulttaaminen ei onnistukaan aina noin vaan takakantta vaihtamalla. Toki sinne lukkoyksikön, tai kokonaisen perän saa asennettua, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole ihan läpihuutojuttu.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  Originally posted by T3 View Post
                  Niin, E21:ssä on kahdenlaista perää. Vanhemmassa on sivuposket kiinni neljällä pultilla, kuten 02:ssa ja uudemmassa ne on kiinni kuudella pultilla. Mikäli nollakakkosen lukkoyksikön haluaa E21:n kuoriin, pitää perässä olla myös lukkoperällisen sivuposket, laakerit ja vahvan muistikuvan mukaan myös vetarin tumpit koska ne on erilaiset, kuin lukottoman osat. Jos taas on kokonainen perä, pitää muistaa, että nollakakkosessa on 8mm vetarinpultit. Vanhemmissa, vm. 75-8/78 kaksykkösen perissä on myös 8mm vetarinpultit, mutta uudemmissa kaksykkösissä onkin sitten 10mm vetarinpultit, joten kokonaisen nollakakkosen perän pulttaaminen ei onnistukaan aina noin vaan takakantta vaihtamalla. Toki sinne lukkoyksikön, tai kokonaisen perän saa asennettua, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole ihan läpihuutojuttu.
                  On se kone
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by schwarze View Post
                    On se kone
                    On



                    Early E21 (’77 and ’78) 320I’s have 4 bolts holding the side covers, but the output flanges are held in by a C-clip inside the diff. These diffs usually have 8mm bolts for the CV joints but some use the later 10mm bolts. These diffs are the same width as the 2002 diff so no spacers are necessary if you are putting one in a 2002.
                    Later E21’s have 6 bolts holding the side covers and the output flanges are held by a snap ring just above the splines. You can easily pop out the flanges with a screw driver. These diffs nearly all use the 10mm bolts for the CV joints. These diffs are also narrower than the earlier diffs. If you want to put these into a 2002 you should use spacers to bring them to the proper width. (Billet aluminum spacers and the proper bolts are available from Ireland Engineering.)

                    Last edited by nullzwei; 31-07-2019, 02:01.

                    Comment

                    • JuhKu
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 227
                      • Etelä-pohjanmaa

                      Tännehän oli pirahtanu hyvin tietoa, kiitos näistä!

                      Originally posted by racing02 View Post
                      Siis -02:n lukko e21 kuoriin? Eihän siinä ole tarpeen vaihtaa kuin takakansi kun kuori on periaatteessa sama. Vai onko sisukset irrallisena? Pitäisi saada sopimaan siinäkin tapauksessa helposti.

                      Ellei sitten satu olemaan tosi vanhan pitkäkaulaisen perän osia, mutta ne on kyllä vielä harvinaisempia. Siinä tapauksessa ei sovi.
                      Ei ole pitkäkaulainen perä, tosin sitä tietoa ei myöskään ole että mistä vm. perä on.

                      Originally posted by T3 View Post
                      Niin, E21:ssä on kahdenlaista perää. Vanhemmassa on sivuposket kiinni neljällä pultilla, kuten 02:ssa ja uudemmassa ne on kiinni kuudella pultilla. Mikäli nollakakkosen lukkoyksikön haluaa E21:n kuoriin, pitää perässä olla myös lukkoperällisen sivuposket, laakerit ja vahvan muistikuvan mukaan myös vetarin tumpit koska ne on erilaiset, kuin lukottoman osat. Jos taas on kokonainen perä, pitää muistaa, että nollakakkosessa on 8mm vetarinpultit. Vanhemmissa, vm. 75-8/78 kaksykkösen perissä on myös 8mm vetarinpultit, mutta uudemmissa kaksykkösissä onkin sitten 10mm vetarinpultit, joten kokonaisen nollakakkosen perän pulttaaminen ei onnistukaan aina noin vaan takakantta vaihtamalla. Toki sinne lukkoyksikön, tai kokonaisen perän saa asennettua, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole ihan läpihuutojuttu.
                      Joo neljällä pultilla posket on kiinni. Tosin toisella puolella on 8-pulttia. Liekö kierteet osin korkannu? Luulen että tuo mun perä on -83 315 :sen perä, sivulaipat 6xM8 ja vetarinlaipat 6xM10. Onkohan nuo lukollisen posket / tumpit harvinaisempia kuin pultsarin hammas? Mistä mahtais saada?

                      Originally posted by nullzwei View Post
                      On



                      Early E21 (’77 and ’78) 320I’s have 4 bolts holding the side covers, but the output flanges are held in by a C-clip inside the diff. These diffs usually have 8mm bolts for the CV joints but some use the later 10mm bolts. These diffs are the same width as the 2002 diff so no spacers are necessary if you are putting one in a 2002.
                      Later E21’s have 6 bolts holding the side covers and the output flanges are held by a snap ring just above the splines. You can easily pop out the flanges with a screw driver. These diffs nearly all use the 10mm bolts for the CV joints. These diffs are also narrower than the earlier diffs. If you want to put these into a 2002 you should use spacers to bring them to the proper width. (Billet aluminum spacers and the proper bolts are available from Ireland Engineering.)

                      http://www.iemotorsport.com/bmw/item/02diffspace.html
                      Eli jos luetun ymmärrys osuu niin tuo mun perä on kapeampi koska on uudempaa mallia? Joten tarvitsen sinne nuo IE:. 10mm laipat väliin? Vai onko niin että jos löydän noi E21:n oman lukollisen perän posket/tumpit niin menis niillä osilla?
                      Kuinkas muuten 02/E21 perien boorit natsaa keskenään? Onko niissä aina sama hammastus-->menee heittämällä?
                      - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by JuhKu View Post
                        Joo neljällä pultilla posket on kiinni. Luulen että tuo mun perä on -83 315 :sen perä,
                        Jos sivuposket on neljällä pultilla, se ei voi olla 315:n perä, koska kaikki 315:t on niin uusia, että niissä on sivuposket kuudella pultilla.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • JuhKu
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 227
                          • Etelä-pohjanmaa

                          Originally posted by T3 View Post
                          Jos sivuposket on neljällä pultilla, se ei voi olla 315:n perä, koska kaikki 315:t on niin uusia, että niissä on sivuposket kuudella pultilla.
                          Sori olisi pitänyt tarkemmin kirjoittaa.
                          Eli siis siinä 02 perässä on neljällä pultilla posket kiinni. Tosin toisella puolella on 8-pulttia. Liekö kierteet osin korkannu?
                          Ja luulen että tuo mun perä on peräisin -83 315:sta, tässä on sivulaipat 6xM8 ja vetarinlaipat 6xM10 pulteilla kiinni.
                          - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -

                          Comment

                          • harry s morgan
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 131
                            • Kalajoki

                            Lappuja tästä sarjasta

                            Originally posted by nappe74 View Post
                            Sattuisko kellään olemaan TUW- tai muita lappuja tästä tai jostain muusta coilisarjasta joka kävisi e21:een?

                            Comment

                            • e36coupe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 721
                              • Nokia

                              Originally posted by harry s morgan View Post
                              Sattuisko kellään olemaan TUW- tai muita lappuja tästä tai jostain muusta coilisarjasta joka kävisi e21:een?
                              H&R tuosta:


                              Katon vieläkö on BC-racingin lappuja tallessa.

                              Katsastusaseman vaihto myös harkinnan arvoista. Ei noin vanhoissa tarttis kysellä uusia todistuksia.
                              Last edited by e36coupe; 06-08-2019, 16:51.
                              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                              Työn alla: E21 320/6
                              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                              Comment

                              • harry s morgan
                                Bimmer Rookie
                                • May 2004
                                • 131
                                • Kalajoki

                                Originally posted by e36coupe View Post
                                H&R tuosta:


                                Katon vieläkö on BC-racingin lappuja tallessa.

                                Katsastusaseman vaihto myös harkinnan arvoista. Ei noin vanhoissa tarttis kysellä uusia todistuksia.

                                Hieno homma.
                                Eiköhän tuolla lapulla saada homma hoitoon.

                                -Harri-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎