Originally posted by ruupanen
View Post
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mikä pakko sen on olla BMW:n säiliö. Ei se bemarin tekele ole kuitenkaan vaan ATE:n tai kenenlie.
-
Mulla on sama tehostin ilman tuota tehostimen ja rintapellin välissä oleva käikälettä. Rintapellin ja poljinasetelman reikiä joutu vinguttamaan muutaman millin. Tohon sun komboon ei kyllä tosiaan mahdu muu kuin erillinen säiliö.Originally posted by ruupanen View PostTässä vielä parempi kuva:
Ainut vaihtoehto näyttäs olevan käyttää E32 M60 - koneisten säiliöö:
Prkl kun uus näyttää vaan olevan vajaan satkun marmoritiskillä :/
Leave a comment:
-
-
Letkuliitos tohon jarrusylinterien tuloihinja random säiliö letkujen päähän vaikka rintapeltiin.
Ebay auki, hakuun brake fluid remote reservoir.
Leave a comment:
-
Säiliö ottaa kiinni haitariputkeen.Originally posted by EMP View PostOnko ongelma tuo alipaine letku vai että säiliö tulee liian eteen ja ottaa kiinni haitariputkeen?
Ja e36 m3 ja e34 525ix on sellanen vinopäinen säiliö.
Tuossa mun vanhassa cäbissä oli kummatkin käytössä mihin linkki tossa alla.
Leave a comment:
-
Joo kyl ne varmaan sisälle jotenkin mahtuu. Mut ei siis niihin kiinnikkeisiin ainakaan mulla mahtunut, kun ottivat imusarjan päähän kiinni.Originally posted by Pazi88 View PostJoo kyllä sitä pitää vähän jyrsiä, mut ei se estä niiden releiden mahtumista sisälle. En vaan kyllä nyt muista onko ne meillä siellä telineissä, vai vaan survottu sisälle
Leave a comment:
-
Joo kyllä sitä pitää vähän jyrsiä, mut ei se estä niiden releiden mahtumista sisälle. En vaan kyllä nyt muista onko ne meillä siellä telineissä, vai vaan survottu sisälleOriginally posted by EMP View PostM50 imusarjalla mulla ei ainakaan mahtunut, mutta m52 imusarjalla mahtui heittämällä. Kun tuon m50 imusarjan joutuu koloamaan siihen muoviin.
Mutta jos tulee myös tuo akun tilaan tuleva muovi niin sinne taakse mahtuu.
Leave a comment:
-
M50 imusarjalla mulla ei ainakaan mahtunut, mutta m52 imusarjalla mahtui heittämällä. Kun tuon m50 imusarjan joutuu koloamaan siihen muoviin.Originally posted by Pazi88 View PostKyllä ne sinne mahtuu. Toki mulla on ne turbossa kojelaudan sisässä mittariston alla, kuten johtosarjan liitinkin, dme jne. että sheivattu konehuone olisi siistimpi.
Mutta jos tulee myös tuo akun tilaan tuleva muovi niin sinne taakse mahtuu.
Leave a comment:
-
Kyllä ne sinne mahtuu. Toki mulla on ne turbossa kojelaudan sisässä mittariston alla, kuten johtosarjan liitinkin, dme jne. että sheivattu konehuone olisi siistimpi.Originally posted by Bemssi View PostMihinkä porukka on piilottanut nuo koneen 3 erillistä relettä (bensa,päävirta ja joku)? Mahtuuko tuonne m3 johtosarjan muovin sisälle? Multa puuttuu se alaosa ja en pääse kokeilemaan. Konetila siis sheivattu ja sitä alkuperäistä telinettä ei löydy enää.
Leave a comment:
-
E35 525ix säiliö on kulmasta viistetun mallinen ja pitäis mahtua kaasuläpän ja haitarikumin kanssa ihan ok. En oo ihan varma ton sun kuvan perusteella, että minkälainen jarrutehostimen takaiskuventtiili sulla on, mutta se kannattaa ottaa esim. e46:sta tai muusta mallista, jossa takaisku tulee tehostimen kylkeen, eikä imusarjan luokse, niin se ei törrötä tiellä. EDIT:tulee näköjään samaa tarinaa EMPin kanssa, mutta antaa olla.Originally posted by ruupanen View Post
Last edited by Skarpa; 26-01-2016, 16:00.
Leave a comment:
-
Mihinkä porukka on piilottanut nuo koneen 3 erillistä relettä (bensa,päävirta ja joku)? Mahtuuko tuonne m3 johtosarjan muovin sisälle? Multa puuttuu se alaosa ja en pääse kokeilemaan. Konetila siis sheivattu ja sitä alkuperäistä telinettä ei löydy enää.
Leave a comment:
-
Onko ongelma tuo alipaine letku vai että säiliö tulee liian eteen ja ottaa kiinni haitariputkeen?Originally posted by ruupanen View Post
Jos alipaineletku niin tuohon alipaineletkuun kun vaihtaa e46 takaiskuventtiilin suoraan tehostimen kylkeen ja käyttää 90 asteen kulmalla olevaa letkua tulee lisätilaa reilusti.
Ja e36 m3 ja e34 525ix on sellanen vinopäinen säiliö.
Tuossa mun vanhassa cäbissä oli kummatkin käytössä mihin linkki tossa alla.
Leave a comment:
-
-
M50 kone laitettu toukkaan. Käytetty E32:sen (730ia) jarrutehostinta.
E30 316i jarrutehostimen säiliössä ei käy jako E32:sen tehostimiseen ja E32:sen oma on liian iso, eikä mahdu olemaan paikoillaan.
Mistähän mallista mahtas käydä säiliö, tai mistä irtosäiliö?
Leave a comment:
-
Laitettaessa M50 imusarja M52 koneeseen imusarjaan jää ylimääräisiä letkulähtöjä, muitahan ei tarvinnut kuin separaattorin, tyhjäkäyntimoottorin ja pienen letkulähdön bensanpaineensäätimelle?
eli toisen pienen ja sen vieressä olevan noin 10mm letkulle voi hitsata umpeen?
EDIT: ne ylimääräisethän on tietenkin takapöntön läpälle ja aktiivihiili pöntölle.
Last edited by Axum; 18-01-2016, 01:20.
Leave a comment:



Leave a comment: