Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemssi
    replied
    Olisko se kuuluisa paksujohto maissa joka kuuluis olla +

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    ei ole.
    tarkista kampuran asento tunnistin ja maa

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Osaako joku sanoa onko tämmösessä boksissa ajonesto, ilmeisesti -93 vuoden 325 coupesta (M50B25TU). Netistä kun hain tolla numerolla niin tuli muutamia bokseja joissa luki EWS tai NON EWS, eli en nyt osaa sanoa mistä sen tietäs. Kuitenkin tilanne on se, että swapin johdotukset on omasta mielestä oikein, ei tuu kuitenkaan bensaa eikä kipinää. Bensaa tulee suoralla virralla pumppuun muttei avaimesta kääntämällä ja startti pyörii..

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Katsastus

    Missä ootte käyny muutoskatsastamassa?(Etelä-Suomen alue. Missä on asiantuntevaa ja edullista , koska Porvoossa tosiaan väittivät ettei saisi muutoskatsastettua tuolle m50 vähäpäästöistä koria. Joten Porvoossa on turha edes yrittää.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Voisko olla nakuantureiden liittimet:think
    Samaan lopputulokseen tulin itekki ja löin imusarjan paikoilleen. Ei jääny muita liittimiä irralleen.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Voisko olla nakuantureiden liittimet:think

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Ediittiä:

    M50 vanoksella. Johtosykkyrä selvillä lohkon kyljestä muuten, paitsi kaksi liitintä ois tyhjillään.
    Molemmat liittimet kolmenapaisia urosliittimiä, mutta niihin tulee vaan kaksi piuhaa. Värit on kirkas ja musta.

    Ei löytyny kytkentäkaaviosta, eikä yleismittarilla piippailemalla.
    Ei oo kokemusta ku non-vanoksesta mutta siitä tuu mieleen ainakaan kolminapasia muuta ku tyhjäkäyntimoottorin, kampi- ja nokka-akselin asentotunnistinanturit ja...siinäpä ne tais ollakki, kaikki muistaakseni mustia enkä muista montako johtoa niihin meni

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Ediittiä:

    M50 vanoksella. Johtosykkyrä selvillä lohkon kyljestä muuten, paitsi kaksi liitintä ois tyhjillään.
    Molemmat liittimet kolmenapaisia urosliittimiä, mutta niihin tulee vaan kaksi piuhaa. Värit on kirkas ja musta.

    Ei löytyny kytkentäkaaviosta, eikä yleismittarilla piippailemalla.
    Last edited by Rumilus; 25-03-2015, 17:04.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Jondezi View Post
    e30 m50b25+zf ja 316i:n vakioperä. e36 328:n kardaani ilmeisesti kävisi tähän välille, mutta tuntuvat olevan kiven alla.

    Eli kävisikö esim. e34 525:sen etupätkä tuohon 316i:n kardaanin takapätkään kiinni, ja olisiko pituus oikea ?
    Ideoita otetaan avosylin vastaan kuinka toteuttaa kardaani homma.
    Harkitteppa samalla uudelleen tuo peräratkaisu. Suora vitonen ja yli nelosen perävälitys ei kuullosta kovin hyvältä yhdistelmältä.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Jondezi View Post
    e30 m50b25+zf ja 316i:n vakioperä. e36 328:n kardaani ilmeisesti kävisi tähän välille, mutta tuntuvat olevan kiven alla.

    Eli kävisikö esim. e34 525:sen etupätkä tuohon 316i:n kardaanin takapätkään kiinni, ja olisiko pituus oikea ?
    Ideoita otetaan avosylin vastaan kuinka toteuttaa kardaani homma.
    Käy mutta ei käy koska liian pitkä.

    e36 TDS:ssä on myös samanlainen kardaani kuin 328i ja M3 eli menee keskilaakerin vaihtamalla. Tai sitten e30 TD tai ETA tai M3...

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied
    e30 m50b25+zf ja 316i:n vakioperä. e36 328:n kardaani ilmeisesti kävisi tähän välille, mutta tuntuvat olevan kiven alla.

    Eli kävisikö esim. e34 525:sen etupätkä tuohon 316i:n kardaanin takapätkään kiinni, ja olisiko pituus oikea ?
    Ideoita otetaan avosylin vastaan kuinka toteuttaa kardaani homma.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Niin kuinka moni nyt on edes varmistanu että se tehostin edes toimii. Itse testasin paineilmalla kevyesti, ettei suhise mistään ja imurin alipaineella, että poljin oikeasti kevenee alipaineella. Ei siellä iso reikä tarvi olla tai tiiviste vuotaa, niin ei pelaa. Tai jos esim. Tossa golffin tehostimessa ei oo spaceria, niin se äkkiä pohjaa.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Ei ainakaan ite tarttenu e21 tehostajan kans mitää speisereitä laitella. Enkä kyllä oikeen ymmärrä jarrujen tehottomuutta tai kovaa poljinta kun ei itellä oo ainakaan mitään ongelmia ollu sen kaa . Tosin etujarrut 312mm että pysähtyy vakiota paremmin mutta ei siis oo jarrutuntumaan mitään valittamista ollu

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Mulla oli 2 päivää mk2 golffin tehostin ja totesin että ei saatn* eihän tälläsellä aja hullukaa.

    Vakio tehostinta

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    En tiiä. Sehän selviää, kun kattoo kuinka pitkälle se tappi tulee tehostajan sisällä. Havainnollistavat kuvat:

    E30:n oma:


    Golf:


    Spaceri:


    Mulla tolla setupilla ja teräspunos letkuilla poljin on aivan kivikova. Mutta ei sitä tarvi kovasti polkea, että jarruttaa. Lähinnä se vakio polkimen löysä, kumimainen tuntuma puuttu, mikä on minusta vaan hyvä.
    Last edited by Pazi88; 20-03-2015, 14:16.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎