Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ainakin mk2 tehostaja passas. Tuo peltinen välihäkkyrä pois, varren lyhennys ja pikku spaceri jarrupääsylinterin sisään.
    Tarkentava kysymys vielä. Tarviiko e21 tehostaja tuon spacerin myös? Itse en kyllä laittanut ja poljin on yhtä jäykkä ku hevosen kull..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ainakin mk2 tehostaja passas. Tuo peltinen välihäkkyrä pois, varren lyhennys ja pikku spaceri jarrupääsylinterin sisään.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Nykynen e21 jarrutehostaja on sökö ja tiedossa olis golf mk1 pikkutehostaja. Halkaisija 180mm. Mahtaneeko tämä käydä?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by bmwcruiser View Post
    Luin tuosta silmälaakeriongelmastakin. En oo ikinä nähny kaksoismassavauhtista livenä, että vois kattoa mallia siitä, mut pitää ratkasta se jollakin holkilla (sorvi löytyy omasta takaa).
    Ite ainaki sorvaisin siihen kytkinakseliin mielummi jatkeen ku rupeisin koko laakeria siirtään pois kampuran sisältä jollain kampuran jatkeella. Ei ainakaan mahollista tuommosen kytkinakselin jatkeen kans että lähtee irti...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by bmwcruiser View Post
    Kytkimen kyllä löydän, ei ongelmaa (ja jousitettu myös), esim:



    mutta en ole ollenkaan varma saanko tuota pelkkää levyä laitettua paikalleen halkaisijan puolesta, tällä hetkellä kiinni on M20 kova vauhtipyörä ja kytkin + asetelma <---mahtuuko näiden alle 240 mm kytkinlevy?

    Luin tuosta silmälaakeriongelmastakin. En oo ikinä nähny kaksoismassavauhtista livenä, että vois kattoa mallia siitä, mut pitää ratkasta se jollakin holkilla (sorvi löytyy omasta takaa).
    Tuossa esim. on silmälaakeri vauhtiksessa: http://www.ecstuning.com/BMW-Z4-3.0S....0L/ES2568196/

    Leave a comment:


  • bmwcruiser
    replied
    Oikeessa oot, ei se laakeri tule siihen millään kiinni.

    Leave a comment:


  • poikelap
    replied
    Terve! tämmöstä kyselisin elikkä oon vaihtamassa 260getraggia, niin mimmonen se "lukitus" on jolla saa painelaakerin kiinni siihen levyyn joka on kytkinakselissa? vanhassa laatikossa joka myöskin oli 260 ei ollut mitään kiinnitystä sille, en ymmärrä.

    Kytkin on m20

    Toivottavasti joku sai jotain selvää. Kiitos ja anteeksi

    edit. Jaa nyt ku katoin jotain videoita nii se ei vissin tosissaan tule ees millään siihen kiinni?



    kohta 5:40 niin saatatte ymmärtää minua paremmin
    Last edited by poikelap; 14-03-2015, 16:37.

    Leave a comment:


  • bmwcruiser
    replied
    Kytkimen kyllä löydän, ei ongelmaa (ja jousitettu myös), esim:



    mutta en ole ollenkaan varma saanko tuota pelkkää levyä laitettua paikalleen halkaisijan puolesta, tällä hetkellä kiinni on M20 kova vauhtipyörä ja kytkin + asetelma <---mahtuuko näiden alle 240 mm kytkinlevy?

    Luin tuosta silmälaakeriongelmastakin. En oo ikinä nähny kaksoismassavauhtista livenä, että vois kattoa mallia siitä, mut pitää ratkasta se jollakin holkilla (sorvi löytyy omasta takaa).

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Siis periaatteessa sinnehän menee mikä vaan perus 5v zf lootienkin kanssa sopiva vauhtis. Sun pitää vaan hommata ton laatikon booreilla oleva 240mm kytkinlevy. Esim sen auton kykinlevy, mostä loota on alunperin peräisinkin. Nehän ei kyllä ole jousitettuja ja en tiedä että onko sen lootan boorille sopivaa jousitettua kytkinlevyä edes olemassa. Mut mitä itse olen lukenu netistä, niin ko. lootassa kytkinakseli on niin lyhyt, että se ei yllä m50 silmälaakeriin. Eli joudut teettään semmosen holkin, joka tuo silmälaakerin ulos sieltä kampuran sisästä. Tai terttääse.moisen billet vauhtipyörän, jossa on silmälaakerin paikka itsessään. Niinkuin ton lootan kanssa käytettävissä kaksoismassavahtiksissa on alunperin.

    Leave a comment:


  • bmwcruiser
    replied
    GS6-37DZ asennus M50 perään

    Hello,

    osaisko joku kertoa, että minkä vehkeen kova vauhtipyörä kävis tuohon M50 perään, jotta saan 240 mm kytkimen käymään paikoilleen (jonka siis tuo GS6-37DZ vaatii, jotta saa booritukset osumaan kohilleen).

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Mitenkäs tuo kaasuläpän lämmitys? Meneekö pieleen, jos vedän letkun siitä kannesta suoraan läpälle eli jätän sen suodatinkotelon termarin pois?
    Toimii. m52:ssa ei ole sitä termostaattia alunperinkään.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Mitenkäs tuo kaasuläpän lämmitys? Meneekö pieleen, jos vedän letkun siitä kannesta suoraan läpälle eli jätän sen suodatinkotelon termarin pois?

    Leave a comment:


  • hellion
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Käykö M40 koneisen ecun kiinnike sellasenaan, vai joutuuko silpomaan?

    E: Tai mikä sinne edes passaa?
    Ainakin 318iS:n kiinnike sopii suoraan. Ja osat on samat myös M40-koneisissa.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Käykö M40 koneisen ecun kiinnike sellasenaan, vai joutuuko silpomaan?

    E: Tai mikä sinne edes passaa?
    Last edited by Rumilus; 07-03-2015, 13:43.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Jondezi View Post
    Onko sähköissä jotain muuta huomioon otettavaa, kuin tuo pääpistokkeen johtojen kolvaus oikeisiin paikkoihin. Eli 316i:n laitettu nyt m50b25 ja ei millään tule kipinää eikä bensaa, ecu on kunnossa samoin kampuran asentotunnistin. Mitkä muut tekijät vaikuttavat näihin kumpaankin.
    Sähköt tehty http://www.apexeta.com/wiring.JPG mukaan.

    Korin puolelta ylimääräiseksi jäi
    -musta/valkea
    -puna/keltainen

    Sähkösarjan puolelta ylim. jäi
    -Valko/lila
    -Sini/keltainen
    -Sini/valkoinen
    -Sini/musta
    -Valko/keltainen
    -Harmaa/violetti
    -Ruskea/harmaa
    -Kelta/ruskea
    -Puna/valkoinen

    Meinaa usko jo loppua, jos joku tietää jonkun pätevän sähköukkelin mikkelistä/ haluaa itse tulla ihmettelemään rahaa vastaan niin pistää YV:tä
    Mitä vuosimallia sun auto on? Mietin että onko varmasti tuo 84-85 e30 sähkökaavio mikä on oikea?

    Kokeile nyt alkuun ainaki jättää kytkemättä kaikki "turha" ja eritoten aloittaisin tuosta "17-7 -kytkennästä"... Ite aikoinani kytkin jonkulaisten ohjeiden mukaan m50-moottorinjohtosarjasta (e34) johdon nro. 7 "SI reset" e30 86-91 korin johtosarjan vastaavaan diagnostiikkapinniin nro. 11 ja auto kyllä starttasi mutta ei luvannutkaan käyntiin. Tuon kytkennän ku nappas irti niin rupes toimiin moitteetta.

    Last edited by Make H.; 24-02-2015, 21:34.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎