Luin tuosta silmälaakeriongelmastakin. En oo ikinä nähny kaksoismassavauhtista livenä, että vois kattoa mallia siitä, mut pitää ratkasta se jollakin holkilla (sorvi löytyy omasta takaa).
Ite ainaki sorvaisin siihen kytkinakseliin mielummi jatkeen ku rupeisin koko laakeria siirtään pois kampuran sisältä jollain kampuran jatkeella. Ei ainakaan mahollista tuommosen kytkinakselin jatkeen kans että lähtee irti...
mutta en ole ollenkaan varma saanko tuota pelkkää levyä laitettua paikalleen halkaisijan puolesta, tällä hetkellä kiinni on M20 kova vauhtipyörä ja kytkin + asetelma <---mahtuuko näiden alle 240 mm kytkinlevy?
Luin tuosta silmälaakeriongelmastakin. En oo ikinä nähny kaksoismassavauhtista livenä, että vois kattoa mallia siitä, mut pitää ratkasta se jollakin holkilla (sorvi löytyy omasta takaa).
Terve! tämmöstä kyselisin elikkä oon vaihtamassa 260getraggia, niin mimmonen se "lukitus" on jolla saa painelaakerin kiinni siihen levyyn joka on kytkinakselissa? vanhassa laatikossa joka myöskin oli 260 ei ollut mitään kiinnitystä sille, en ymmärrä.
Kytkin on m20
Toivottavasti joku sai jotain selvää. Kiitos ja anteeksi
edit. Jaa nyt ku katoin jotain videoita nii se ei vissin tosissaan tule ees millään siihen kiinni?
mutta en ole ollenkaan varma saanko tuota pelkkää levyä laitettua paikalleen halkaisijan puolesta, tällä hetkellä kiinni on M20 kova vauhtipyörä ja kytkin + asetelma <---mahtuuko näiden alle 240 mm kytkinlevy?
Luin tuosta silmälaakeriongelmastakin. En oo ikinä nähny kaksoismassavauhtista livenä, että vois kattoa mallia siitä, mut pitää ratkasta se jollakin holkilla (sorvi löytyy omasta takaa).
Siis periaatteessa sinnehän menee mikä vaan perus 5v zf lootienkin kanssa sopiva vauhtis. Sun pitää vaan hommata ton laatikon booreilla oleva 240mm kytkinlevy. Esim sen auton kykinlevy, mostä loota on alunperin peräisinkin. Nehän ei kyllä ole jousitettuja ja en tiedä että onko sen lootan boorille sopivaa jousitettua kytkinlevyä edes olemassa. Mut mitä itse olen lukenu netistä, niin ko. lootassa kytkinakseli on niin lyhyt, että se ei yllä m50 silmälaakeriin. Eli joudut teettään semmosen holkin, joka tuo silmälaakerin ulos sieltä kampuran sisästä. Tai terttääse.moisen billet vauhtipyörän, jossa on silmälaakerin paikka itsessään. Niinkuin ton lootan kanssa käytettävissä kaksoismassavahtiksissa on alunperin.
osaisko joku kertoa, että minkä vehkeen kova vauhtipyörä kävis tuohon M50 perään, jotta saan 240 mm kytkimen käymään paikoilleen (jonka siis tuo GS6-37DZ vaatii, jotta saa booritukset osumaan kohilleen).
Onko sähköissä jotain muuta huomioon otettavaa, kuin tuo pääpistokkeen johtojen kolvaus oikeisiin paikkoihin. Eli 316i:n laitettu nyt m50b25 ja ei millään tule kipinää eikä bensaa, ecu on kunnossa samoin kampuran asentotunnistin. Mitkä muut tekijät vaikuttavat näihin kumpaankin.
Sähköt tehty http://www.apexeta.com/wiring.JPG mukaan.
Korin puolelta ylimääräiseksi jäi
-musta/valkea
-puna/keltainen
Sähkösarjan puolelta ylim. jäi
-Valko/lila
-Sini/keltainen
-Sini/valkoinen
-Sini/musta
-Valko/keltainen
-Harmaa/violetti
-Ruskea/harmaa
-Kelta/ruskea
-Puna/valkoinen
Meinaa usko jo loppua, jos joku tietää jonkun pätevän sähköukkelin mikkelistä/ haluaa itse tulla ihmettelemään rahaa vastaan niin pistää YV:tä
Mitä vuosimallia sun auto on? Mietin että onko varmasti tuo 84-85 e30 sähkökaavio mikä on oikea?
Kokeile nyt alkuun ainaki jättää kytkemättä kaikki "turha" ja eritoten aloittaisin tuosta "17-7 -kytkennästä"... Ite aikoinani kytkin jonkulaisten ohjeiden mukaan m50-moottorinjohtosarjasta (e34) johdon nro. 7 "SI reset" e30 86-91 korin johtosarjan vastaavaan diagnostiikkapinniin nro. 11 ja auto kyllä starttasi mutta ei luvannutkaan käyntiin. Tuon kytkennän ku nappas irti niin rupes toimiin moitteetta.
Leave a comment: