memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kape30
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Sieltäkin jo kysyin kun arpoivat vaan kanden releen välillä kumpi on oikea.. Onko 61-31-1-380-013 tai 61-31-1-374-631 oikea rele k8:iin?
    Eikös noista toinen ole uusi osanumero ja toinen vanha osanumero.
    Last edited by Kape30; 14-07-2015, 09:18.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Sieltäkin jo kysyin kun arpoivat vaan kanden releen välillä kumpi on oikea.. Onko 61-31-1-380-013 tai 61-31-1-374-631 oikea rele k8:iin?

    Leave a comment:


  • Kape30
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Kuullostaa liian helpolta

    E. Eikös se rele nyt oo 4-pinninen mikä sinne menee mutta millä tota nyt lähtis kyselemään ja mistä? Jotain numerosarjaa tms?

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Itse tehdyt johdot pois.

    Asenna valot, rele, sulake ja nappi, johdot ovat valmiina paikoillaan.
    Kuullostaa liian helpolta

    E. Eikös se rele nyt oo 4-pinninen mikä sinne menee mutta millä tota nyt lähtis kyselemään ja mistä? Jotain numerosarjaa tms?
    Last edited by Vicious_e36; 14-07-2015, 06:10.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Mitenkäs olis fiksuin ja suht simppeli tapa kytkeä sumarit? Mieluiten siten että ne saa päälle ilman ajovaloja mut jos menee liian hankalaks niin ihan orkkis tyyliin.

    Sulakerasiassa ei oo sumareille sulakkeita eikä relettä paikallaan mut keulan kummassakin kulmassa on orkkis liittimet sumareille joista piuhat jatkuu sulakerasialle eikä tietoa jatkuuko ne sieltä sit minne vai pitäiskö ite jatkaa hyttiin asti ja laittaa kaks nappinen sumari nappi paikoilleen.

    Tällä hetkellä autossa on kans kuulemma edellisen omistajan oma sumari kytkin mankan vieressä mut näköjään siitä menee toinen suoraan maihin ja toinen piuha sulakerasian eteen mustaan mötikkään(joku oma rele???) mistä menee piuhat sulakkeelle, akulle, maihin ja keulan kumpaankin kulmaan maa ja plussa?
    Itse tehdyt johdot pois.

    Asenna valot, rele, sulake ja nappi, johdot ovat valmiina paikoillaan.

    Leave a comment:


  • Zulo-
    replied
    Mikähän mahtaa olla tuo noin kämmenen kokoinen musta boksi konehuoneessa akun paikalla? Tässä siis akku takakontissa, -86 m20b25 motronicilla.

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by Markuuse View Post
    Mistä tietää että kansi on mennyt? Öljykorkki oli ainakin ihan normaalin värinen
    Pakokaasu haisee makealle, kaasuttaessa kuplia ja pakokaasunhajua jäähdyttimen korkista, öljy muuttuu vanukkaaksi. Eikä sieltä välttämättä kansi ole mennyt. Kansipahvi ehkä jos sekään. Kannattaa myös selvitellä miksi ne lämmöt ovat nousseet. Jos kannen joudut ottaan irti, niin tarkista ensin silmämääräisesti näkyykö halkeemia. Jos ei näy, niin kansi koneistamoon ja siellä koeponnistus ja tasohionta..

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Mitenkäs olis fiksuin ja suht simppeli tapa kytkeä sumarit? Mieluiten siten että ne saa päälle ilman ajovaloja mut jos menee liian hankalaks niin ihan orkkis tyyliin.

    Sulakerasiassa ei oo sumareille sulakkeita eikä relettä paikallaan mut keulan kummassakin kulmassa on orkkis liittimet sumareille joista piuhat jatkuu sulakerasialle eikä tietoa jatkuuko ne sieltä sit minne vai pitäiskö ite jatkaa hyttiin asti ja laittaa kaks nappinen sumari nappi paikoilleen.

    Tällä hetkellä autossa on kans kuulemma edellisen omistajan oma sumari kytkin mankan vieressä mut näköjään siitä menee toinen suoraan maihin ja toinen piuha sulakerasian eteen mustaan mötikkään(joku oma rele???) mistä menee piuhat sulakkeelle, akulle, maihin ja keulan kumpaankin kulmaan maa ja plussa?
    Last edited by Vicious_e36; 13-07-2015, 22:33.

    Leave a comment:


  • Markuuse
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Kantta varmaan lähtisin ensimmäisenä etsimään.
    Mistä tietää että kansi on mennyt? Öljykorkki oli ainakin ihan normaalin värinen

    Leave a comment:


  • Zulo-
    replied
    Kipinä hukassa

    Auto e30 325i motronicilla vm 86. Sammunut ajosta kolmisen vuotta sitten, ollut korjaamolla sen jälkeen tutkittavana ja nyt siirtynyt minulle. Kipinä ja bensa hukkunut, vaihdoin tarvike kampiakselin asentotunnistimen ja rupesi bensaa tulemaan. Kipinä edelleen hukassa, virta tulee puolalle asti. Kokeiltu toista puolaa ja moottorinohjausta, ei vaikutusta. Puolan miinus-navan pitäisi ilmeisesti pätkiä startatessa, tässä ei, kokeiltu virtakynällä. Mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Saako nykyään enään mistään uusia tiivisteitä finlandia 2000 kattoluukkuun?

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Keskipakoennakko nousee nyt aluksi hitaammin, kun molemmat jouset vaikuttavat heti.

    Kokonaisennakkoon vaikutusta on aika hankala arvioida koskapa jouset eivät varmaan ole muutenkaan samalla jäykkyydellä.

    Ei se siitä rikki mene ja persedyno kertoo nousi vai laskiko teho.
    Mä vain koitan saada tota käyntiä paremmaksi ku väljällä jakajalla ja hiluilla heijailee miten sattuu.

    ja edelleen humpaa tyhjäkäynti mutta ei niin häiritsevästi että koko kori vispais niinku aijemmin. Sinänsä jännä homma että ihan sama mitä viritystä kokeilee niin kulku pysyy samana. Taidan seuraavaksi hitsata yhen jakajan täysin tönkköön.
    Last edited by GOOFY; 12-07-2015, 21:31.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Eli meneeköhän oikeen pahasti vituralleen kun purin kaks jakajaa ja laitoin ne lyhyemmät jouset molemmin puolin?
    Keskipakoennakko nousee nyt aluksi hitaammin, kun molemmat jouset vaikuttavat heti.

    Kokonaisennakkoon vaikutusta on aika hankala arvioida koskapa jouset eivät varmaan ole muutenkaan samalla jäykkyydellä.

    Ei se siitä rikki mene ja persedyno kertoo nousi vai laskiko teho.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ja vesiventtiili aukeaa.



    Sillä systeemillä on säädetty ennakkokäyrä tehtaalla halutunlaiseksi eli pidempi jousi tulee mukaan vasta yläkierroksilla.
    Eli meneeköhän oikeen pahasti vituralleen kun purin kaks jakajaa ja laitoin ne lyhyemmät jouset molemmin puolin?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Kiertovesipumppu lähtee päälle kun laittaa lämmön päälle:think
    Ja vesiventtiili aukeaa.

    Originally posted by GOOFY View Post
    Miksi m10 jakajassa on erilaiset jouset? Toisen jousen koukku on pidempi.
    Sillä systeemillä on säädetty ennakkokäyrä tehtaalla halutunlaiseksi eli pidempi jousi tulee mukaan vasta yläkierroksilla.

    Leave a comment:

Working...
X