memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Originally posted by Markuuse View Post
    Morjes, kävi tossa vähän huonosti kone alkoi lämpeemään ja heitti nesteet pihalle jäähdyttimestä. Onko vinkkejä mitä kaikkea menee nyt uusiksi koneessa? Koneena toimii m20b25.
    Kantta varmaan lähtisin ensimmäisenä etsimään.

    Leave a comment:


  • Markuuse
    replied
    Morjes, kävi tossa vähän huonosti kone alkoi lämpeemään ja heitti nesteet pihalle jäähdyttimestä. Onko vinkkejä mitä kaikkea menee nyt uusiksi koneessa? Koneena toimii m20b25.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Miksi m10 jakajassa on erilaiset jouset? Toisen jousen koukku on pidempi.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Mun järjen mukaan se lämmönsäätö ei vaikuta sähköihin mitenkään. Vesihän siellä kennossa kiertää ja venttiili vaan aukeaa kun väännät lämpöä. Ettei vaan olis joku johto mennyt kakaksi siellä kojelaudan sisällä, ja kun käännät lämpöä niin se systeemi joka avaa venttiiliä kampeaa jonkin johdon maihin.
    En toki mitään mistään tiedä, oma tyhmä veikkaukseni.
    Kiertovesipumppu lähtee päälle kun laittaa lämmön päälle:think

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Sulake ongelmat senku jatkuu. Tsekkasin nyt ne takavalojen piuhat vetokoukulle meneviä piuhoja lukuunottamatta et oli ok mitä nyt yks turha ryöstäjä missä meni ylimääränen piuhan pätkä mikä mahd. Vois iskee maihin mut revin senki irti ja silti sulake palaa. Sen nyt katoin et on varmasti se nro 10 sulake missä on mittaristo ja pakkivalo yms. Eikä nro 12 missä myös on mittaristoa yms.

    Sellanen iski silmään että kun ajelin motaria pintakaasulla ja laitoin vähän lämpöä puhaltimeen niin meni n. 5-10sec kun sulake pamahti niin kokeilin sitten uudella sulakkeella parkissa että mitä käy kun laitan sähköflektin, mankan, ajovalot ja puhaltimen päälle niin toimii normaalisti mut sit ku laitan puhaltimeen taas lämpöä (normaalisti oli viileimmällä kokoajan) niin taas kyseinen 5-10sec niin poks. Sit taas uus sulake kehiin ja lämpö viileimmällä nii taas on pysyny ehjänä että olisko siel puhaltimen sähköis jotain feelua vai oiskohan joku kytkeny kyseisen sulakkeen taakse jotain ryöstäjillä että tulee liikaa virtaa sitten? Mistä lähtis tutkimaan kyseistä mysteeriä?
    Mun järjen mukaan se lämmönsäätö ei vaikuta sähköihin mitenkään. Vesihän siellä kennossa kiertää ja venttiili vaan aukeaa kun väännät lämpöä. Ettei vaan olis joku johto mennyt kakaksi siellä kojelaudan sisällä, ja kun käännät lämpöä niin se systeemi joka avaa venttiiliä kampeaa jonkin johdon maihin.
    En toki mitään mistään tiedä, oma tyhmä veikkaukseni.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Sulake ongelmat senku jatkuu. Tsekkasin nyt ne takavalojen piuhat vetokoukulle meneviä piuhoja lukuunottamatta et oli ok mitä nyt yks turha ryöstäjä missä meni ylimääränen piuhan pätkä mikä mahd. Vois iskee maihin mut revin senki irti ja silti sulake palaa. Sen nyt katoin et on varmasti se nro 10 sulake missä on mittaristo ja pakkivalo yms. Eikä nro 12 missä myös on mittaristoa yms.

    Sellanen iski silmään että kun ajelin motaria pintakaasulla ja laitoin vähän lämpöä puhaltimeen niin meni n. 5-10sec kun sulake pamahti niin kokeilin sitten uudella sulakkeella parkissa että mitä käy kun laitan sähköflektin, mankan, ajovalot ja puhaltimen päälle niin toimii normaalisti mut sit ku laitan puhaltimeen taas lämpöä (normaalisti oli viileimmällä kokoajan) niin taas kyseinen 5-10sec niin poks. Sit taas uus sulake kehiin ja lämpö viileimmällä nii taas on pysyny ehjänä että olisko siel puhaltimen sähköis jotain feelua vai oiskohan joku kytkeny kyseisen sulakkeen taakse jotain ryöstäjillä että tulee liikaa virtaa sitten? Mistä lähtis tutkimaan kyseistä mysteeriä?
    Last edited by Vicious_e36; 11-07-2015, 16:41.

    Leave a comment:


  • Mohko
    replied
    Näyttää vuotavan tuo auto laatikon ja moottorin välistä öljyä. Vuoto ei ole iso, mutta häiritsevä...
    Vaihtoehtoinhan on kampiakselin tiiviste #6 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4303
    tai sitten öljypohjan tiiviste.


    Luin vanhoja ja törmäsin allaolevaan:



    Eli vaikka molemmat vuotaisi (stefa ja öljypohjan tiiviste), niin öljypohjan tiivisteen vaihdolla saisi sen ulospäin tulevan vuodon loppumaan? Stefan vaihto on vähän isompi homma...

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by peddee e30 View Post
    http://www.exx.se/techinfo/e30_info/...tronic_002.jpg
    se johto menee tuohon "komponentille" #12 wire harness connection ja siis on tuo GN(vihreä) johto. mutta mikä tuo wire harness connection on? ja missä se on? :think
    Vedät sen piuhan suorinta mahdollista reittiä virtalukolle. Eiköstä se ole vain kiertäny alkuperäisessä johtosarjassa sieltä hanskalokeron kautta virtalukolle. 3 johdon nippu. Virrat puolalle, bensa pumpulle ja kierroslukutieto eculta.

    Arvauksia, ei faktaa.

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied

    se johto menee tuohon "komponentille" #12 wire harness connection ja siis on tuo GN(vihreä) johto. mutta mikä tuo wire harness connection on? ja missä se on? :think

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    Originally posted by magilainen View Post
    Tarkoitatko semmoista pistoketta mihin johto menee?

    Lisälaite pistoke, taisi saada lampun ja mitä lie asennettua optiona. T3 tarkentakoot
    oolrait mut jos se olis joku lamppu tai joku tommonen niin miks se toinen johdonpää löytyy bensapumpun releeltä. pitäs saaha siihen vihreään johtoon virta ni vois kokeilla autoa käyntiin
    niin ja siis se johto lähtee sielä bensapumpun releeltä, muistaakseni navalta #15 ja loppuu hanskalokeroon yksittäisenä vihreänä johtona jossa on päässä apikoliitin

    Leave a comment:


  • magilainen
    replied
    Originally posted by peddee e30 View Post
    kertokaahan viisaammat ku ettiskelin sitä bensapumpun releeltä lähtevää vihreää johtoa että mihis se menee ku siihen pitäis tulla virtalukolta virta kun väännetään avaimesta että pensapumppu lähtee päälle ni löysin sen vihreän johdonpään ja se meni hanskalokeroon ecun liittimen viereen (irrallinen johto).
    että mihis se sieltä hanskalokerosta kuuluis jatkua..
    mulla on 2 samanlaista johtosarjaa ja kummassakin se vihreäjohto loppuu ecun liittimen viereen irrallisena johtona

    niin ja siis m10 l-jetronic :think
    Tarkoitatko semmoista pistoketta mihin johto menee?

    Lisälaite pistoke, taisi saada lampun ja mitä lie asennettua optiona. T3 tarkentakoot

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    kertokaahan viisaammat ku ettiskelin sitä bensapumpun releeltä lähtevää vihreää johtoa että mihis se menee ku siihen pitäis tulla virtalukolta virta kun väännetään avaimesta että pensapumppu lähtee päälle ni löysin sen vihreän johdonpään ja se meni hanskalokeroon ecun liittimen viereen (irrallinen johto).
    että mihis se sieltä hanskalokerosta kuuluis jatkua..
    mulla on 2 samanlaista johtosarjaa ja kummassakin se vihreäjohto loppuu ecun liittimen viereen irrallisena johtona

    niin ja siis m10 l-jetronic :think

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by mulletti View Post
    Ettei vaan kuule soitin piippaa sitä kolmea kertaa?
    Haha voi olla en oo päässy jyvälle mistä se tulee kaverin autossa vaan piippaa kans mut siihe joku on asentanu jonku "hienon" feikkihälyttimen

    Leave a comment:


  • mulletti
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post

    Onko muuten toi ihan joku orkkis juttu että auto piippaa kolmesti sammuttaessa? Olin näkeväni sulakkeissa ihan oman paikan kyseiselle härpäkkeelle ohjekirjassa
    Ettei vaan kuule soitin piippaa sitä kolmea kertaa?

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Käy vielä varalta läpi taka valojen johdot. Siellä on monesti kaikkia virityksiä esim. Vetokoukun kytkemisestä. Rosvoliittimiä.
    Niitä tuppaa olemaan aikalailla pitkin autoa.. -.- mutta joo pitää tutkia neki!

    Originally posted by raimo1 View Post
    Oliko varmasti sulake 10? Eikös sulake nro. 12 myös mittarin sulake, ja rammarin. Oli omassa autossa joku tehnyt hauskoja kytkentöjä soittimeen/vahvistimeen ja siellä oli vika kun sulake paloi. Joskus heti ja joskus kesti jonkun aikaa. Heitin supparin vittuu..
    En satavarmana muista ulkoa mikä sulake mut kaikki katoin taas läpi. Vahvarin piuhat oon ite tehny mut mankan takana aikalailla piuhaa ja liittimiä et pitäs neki joskus selvittää

    Onko muuten toi ihan joku orkkis juttu että auto piippaa kolmesti sammuttaessa? Olin näkeväni sulakkeissa ihan oman paikan kyseiselle härpäkkeelle ohjekirjassa

    Leave a comment:

Working...
X