Originally posted by Markuuse
View Post
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Morjes, kävi tossa vähän huonosti kone alkoi lämpeemään ja heitti nesteet pihalle jäähdyttimestä. Onko vinkkejä mitä kaikkea menee nyt uusiksi koneessa? Koneena toimii m20b25.
Leave a comment:
-
Miksi m10 jakajassa on erilaiset jouset? Toisen jousen koukku on pidempi.
Leave a comment:
-
Kiertovesipumppu lähtee päälle kun laittaa lämmön päälle:thinkOriginally posted by tmpzk View PostMun järjen mukaan se lämmönsäätö ei vaikuta sähköihin mitenkään. Vesihän siellä kennossa kiertää ja venttiili vaan aukeaa kun väännät lämpöä. Ettei vaan olis joku johto mennyt kakaksi siellä kojelaudan sisällä, ja kun käännät lämpöä niin se systeemi joka avaa venttiiliä kampeaa jonkin johdon maihin.
En toki mitään mistään tiedä, oma tyhmä veikkaukseni.
Leave a comment:
-
Mun järjen mukaan se lämmönsäätö ei vaikuta sähköihin mitenkään. Vesihän siellä kennossa kiertää ja venttiili vaan aukeaa kun väännät lämpöä. Ettei vaan olis joku johto mennyt kakaksi siellä kojelaudan sisällä, ja kun käännät lämpöä niin se systeemi joka avaa venttiiliä kampeaa jonkin johdon maihin.Originally posted by jvsvmvsv View PostSulake ongelmat senku jatkuu. Tsekkasin nyt ne takavalojen piuhat vetokoukulle meneviä piuhoja lukuunottamatta et oli ok mitä nyt yks turha ryöstäjä missä meni ylimääränen piuhan pätkä mikä mahd. Vois iskee maihin mut revin senki irti ja silti sulake palaa. Sen nyt katoin et on varmasti se nro 10 sulake missä on mittaristo ja pakkivalo yms. Eikä nro 12 missä myös on mittaristoa yms.
Sellanen iski silmään että kun ajelin motaria pintakaasulla ja laitoin vähän lämpöä puhaltimeen niin meni n. 5-10sec kun sulake pamahti niin kokeilin sitten uudella sulakkeella parkissa että mitä käy kun laitan sähköflektin, mankan, ajovalot ja puhaltimen päälle niin toimii normaalisti mut sit ku laitan puhaltimeen taas lämpöä (normaalisti oli viileimmällä kokoajan) niin taas kyseinen 5-10sec niin poks. Sit taas uus sulake kehiin ja lämpö viileimmällä nii taas on pysyny ehjänä että olisko siel puhaltimen sähköis jotain feelua vai oiskohan joku kytkeny kyseisen sulakkeen taakse jotain ryöstäjillä että tulee liikaa virtaa sitten? Mistä lähtis tutkimaan kyseistä mysteeriä?
En toki mitään mistään tiedä, oma tyhmä veikkaukseni.
Leave a comment:
-
Sulake ongelmat senku jatkuu. Tsekkasin nyt ne takavalojen piuhat vetokoukulle meneviä piuhoja lukuunottamatta et oli ok mitä nyt yks turha ryöstäjä missä meni ylimääränen piuhan pätkä mikä mahd. Vois iskee maihin mut revin senki irti ja silti sulake palaa. Sen nyt katoin et on varmasti se nro 10 sulake missä on mittaristo ja pakkivalo yms. Eikä nro 12 missä myös on mittaristoa yms.
Sellanen iski silmään että kun ajelin motaria pintakaasulla ja laitoin vähän lämpöä puhaltimeen niin meni n. 5-10sec kun sulake pamahti niin kokeilin sitten uudella sulakkeella parkissa että mitä käy kun laitan sähköflektin, mankan, ajovalot ja puhaltimen päälle niin toimii normaalisti mut sit ku laitan puhaltimeen taas lämpöä (normaalisti oli viileimmällä kokoajan) niin taas kyseinen 5-10sec niin poks. Sit taas uus sulake kehiin ja lämpö viileimmällä nii taas on pysyny ehjänä että olisko siel puhaltimen sähköis jotain feelua vai oiskohan joku kytkeny kyseisen sulakkeen taakse jotain ryöstäjillä että tulee liikaa virtaa sitten? Mistä lähtis tutkimaan kyseistä mysteeriä?Last edited by Vicious_e36; 11-07-2015, 17:41.
Leave a comment:
-
Näyttää vuotavan tuo auto laatikon ja moottorin välistä öljyä. Vuoto ei ole iso, mutta häiritsevä...
Vaihtoehtoinhan on kampiakselin tiiviste #6 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4303
tai sitten öljypohjan tiiviste.
Luin vanhoja ja törmäsin allaolevaan:
Eli vaikka molemmat vuotaisi (stefa ja öljypohjan tiiviste), niin öljypohjan tiivisteen vaihdolla saisi sen ulospäin tulevan vuodon loppumaan? Stefan vaihto on vähän isompi homma...
Leave a comment:
-
Vedät sen piuhan suorinta mahdollista reittiä virtalukolle. Eiköstä se ole vain kiertäny alkuperäisessä johtosarjassa sieltä hanskalokeron kautta virtalukolle. 3 johdon nippu. Virrat puolalle, bensa pumpulle ja kierroslukutieto eculta.Originally posted by peddee e30 View Posthttp://www.exx.se/techinfo/e30_info/...tronic_002.jpg
se johto menee tuohon "komponentille" #12 wire harness connection ja siis on tuo GN(vihreä) johto. mutta mikä tuo wire harness connection on? ja missä se on? :think
Arvauksia, ei faktaa.
Leave a comment:
-
se johto menee tuohon "komponentille" #12 wire harness connection ja siis on tuo GN(vihreä) johto. mutta mikä tuo wire harness connection on? ja missä se on? :think
Leave a comment:
-
oolrait mut jos se olis joku lamppu tai joku tommonen niin miks se toinen johdonpää löytyy bensapumpun releeltä. pitäs saaha siihen vihreään johtoon virta ni vois kokeilla autoa käyntiinOriginally posted by magilainen View PostTarkoitatko semmoista pistoketta mihin johto menee?
Lisälaite pistoke, taisi saada lampun ja mitä lie asennettua optiona. T3 tarkentakoot

niin ja siis se johto lähtee sielä bensapumpun releeltä, muistaakseni navalta #15 ja loppuu hanskalokeroon yksittäisenä vihreänä johtona jossa on päässä apikoliitin
Leave a comment:
-
Tarkoitatko semmoista pistoketta mihin johto menee?Originally posted by peddee e30 View Postkertokaahan viisaammat ku ettiskelin sitä bensapumpun releeltä lähtevää vihreää johtoa että mihis se menee ku siihen pitäis tulla virtalukolta virta kun väännetään avaimesta että pensapumppu lähtee päälle ni löysin sen vihreän johdonpään ja se meni hanskalokeroon ecun liittimen viereen (irrallinen johto).
että mihis se sieltä hanskalokerosta kuuluis jatkua..
mulla on 2 samanlaista johtosarjaa ja kummassakin se vihreäjohto loppuu ecun liittimen viereen irrallisena johtona
niin ja siis m10 l-jetronic :think
Lisälaite pistoke, taisi saada lampun ja mitä lie asennettua optiona. T3 tarkentakoot
Leave a comment:
-
kertokaahan viisaammat ku ettiskelin sitä bensapumpun releeltä lähtevää vihreää johtoa että mihis se menee ku siihen pitäis tulla virtalukolta virta kun väännetään avaimesta että pensapumppu lähtee päälle ni löysin sen vihreän johdonpään ja se meni hanskalokeroon ecun liittimen viereen (irrallinen johto).
että mihis se sieltä hanskalokerosta kuuluis jatkua..
mulla on 2 samanlaista johtosarjaa ja kummassakin se vihreäjohto loppuu ecun liittimen viereen irrallisena johtona
niin ja siis m10 l-jetronic :think
Leave a comment:
-
Haha voi olla en oo päässy jyvälle mistä se tuleeOriginally posted by mulletti View PostEttei vaan kuule soitin piippaa sitä kolmea kertaa?
kaverin autossa vaan piippaa kans mut siihe joku on asentanu jonku "hienon" feikkihälyttimen
Leave a comment:
-
Niitä tuppaa olemaan aikalailla pitkin autoa.. -.- mutta joo pitää tutkia neki!Originally posted by GOOFY View PostKäy vielä varalta läpi taka valojen johdot. Siellä on monesti kaikkia virityksiä esim. Vetokoukun kytkemisestä. Rosvoliittimiä.
En satavarmana muista ulkoa mikä sulake mut kaikki katoin taas läpi. Vahvarin piuhat oon ite tehny mut mankan takana aikalailla piuhaa ja liittimiä et pitäs neki joskus selvittääOriginally posted by raimo1 View PostOliko varmasti sulake 10? Eikös sulake nro. 12 myös mittarin sulake, ja rammarin. Oli omassa autossa joku tehnyt hauskoja kytkentöjä soittimeen/vahvistimeen ja siellä oli vika kun sulake paloi. Joskus heti ja joskus kesti jonkun aikaa. Heitin supparin vittuu..

Onko muuten toi ihan joku orkkis juttu että auto piippaa kolmesti sammuttaessa? Olin näkeväni sulakkeissa ihan oman paikan kyseiselle härpäkkeelle ohjekirjassa
Leave a comment:
Leave a comment: