memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miku
    replied
    Originally posted by ___TK___ View Post
    joo elikkäs tuli ostettua tuollainen e30 316 vm88 johon on laitettu jo m20b25 moottori mutta ei muutos katsastettu. eli siihen pitää laittaa ne kallistuksen vakaajat ja taakse uudet tukivarret, eteen ja taakse jäähdytetyt levyt ja eteen isot tolpat. onko mahdollista myös ahtaa kone jos on vaan tehot alle sen 204hp vai tuleeko liikaa prosentteja. :think
    Myös abs vaatinee.

    Leave a comment:


  • KanaDimmy
    replied
    Mistä vetäis johdot tupakan sytyttimelle? Ei löytynyt mitään ylimääräisiä irtonaisia konsolin alta :think Sähköjutut aina ihan hepreaa

    m20b25 kone ja tehot tuntuu hiipuvan yläkierroksilla, kaverin vanha b25 teki kuulemma samaa. Esim ohittaessa kun vetää vaikka kolmosella niin tulee loppu päässä sellanen katve ja nelosella taas vetää hienosti. Onko ominaisuus vai vika?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by ___TK___ View Post
    joo elikkäs tuli ostettua tuollainen e30 316 vm88 johon on laitettu jo m20b25 moottori mutta ei muutos katsastettu. eli siihen pitää laittaa ne kallistuksen vakaajat ja taakse uudet tukivarret, eteen ja taakse jäähdytetyt levyt ja eteen isot tolpat. onko mahdollista myös ahtaa kone jos on vaan tehot alle sen 204hp vai tuleeko liikaa prosentteja. :think
    Taakse ei tarvitse jäähd. levyjä.

    Leave a comment:


  • ___TK___
    replied
    joo elikkäs tuli ostettua tuollainen e30 316 vm88 johon on laitettu jo m20b25 moottori mutta ei muutos katsastettu. eli siihen pitää laittaa ne kallistuksen vakaajat ja taakse uudet tukivarret, eteen ja taakse jäähdytetyt levyt ja eteen isot tolpat. onko mahdollista myös ahtaa kone jos on vaan tehot alle sen 204hp vai tuleeko liikaa prosentteja. :think

    Leave a comment:


  • julli83
    replied
    tietääkö kukaan?

    bmw e30 cabrio.
    tietääkö kukaan mihinkä tämä liitin liitetään?
    siinä on ainakin maapiuha lämmityslaitteen puhaltimelle.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Jos on hankalaa ilmata moottoria ni sillä kannattaa käydä ihan ajamassa. Paikallaan huudattaen se ei lämpiä ikinä samallalailla kuin kuorman kanssa. Nestettä mukaan koeajolenkille. Lämpömittarikin on puolivälissä jo ennenkuk moottorin lämpö todellisuudessa on sen osoittama, ne on tehty niin. Tästä seuraa että termari aukee ajossa jonki verran sen jälkeen (ja ilmautuminen alkaa) kun on muka lämmöt normaalissa.

    Jarno

    Leave a comment:


  • [Raver]
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Varaa kamaa ainakin 5 litraa, paisari täyteen ja auto käyntiin ja lämmöt täysille. Välillä ja jengaa välillä availet ilmaruuvia. Sitten kun lämpö pysyy puolessa välissä ja sisään tulee kuumaa, eikä ilmaa tule oot valmis. Myös termarille meneviä letkuja, ehkä lähinnä alavesiletkia voi puristella jos tuntuu ettei soppaa mene. Toi M20 taitaa kyllä ilmaantua melkeen itestään. (Ei kokemusta sen ilmaamisesta.)
    Kyllä sitä lähemmäs 10L taitaa mennä jos on aivan tyhjä järjestelmä.

    EDIT: nii joku kyseliki jo privalla että oli vastaavia ongelmia rötäämisen ja liian bensan kanssa mitä minulla M40:n kanssa. Suuttimien vaihto auttoi asiaan. 3s sylinterin suutin vuoti läpi liikaa bensaa nii siitä johtui ongelmat. Tulpista näki selvästi kun oli pari viikkoa ajanut: 1 ja 2 sylinterin tulpat oli ok, 3:n aika musta ja 4:n hieman tummunut. M20B25 on ainakin samat suuttimet mitä M40B16. Ite laitoin B25:n suuttimet kun ylinmääräsenä sattu olemaan tallin perukoilla ja toimii iha hyvin, ainaki rötääminen ja bensan katku loppu. Ilmeisesti vielä kuitenki tyhjäkäynti moottori jumii kun seilaa kylmänä hieman ja liian matala tyhjäkäynti lämpimänä.
    Last edited by [Raver]; 20-07-2015, 06:01.

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Originally posted by wsq´_ View Post
    M20b20 moottorin jäähdytysjärjestelmän ilmaus, miten tapahtuu? Paljonko menee jäähynestettä? Auto tosin e28..
    Varaa kamaa ainakin 5 litraa, paisari täyteen ja auto käyntiin ja lämmöt täysille. Välillä ja jengaa välillä availet ilmaruuvia. Sitten kun lämpö pysyy puolessa välissä ja sisään tulee kuumaa, eikä ilmaa tule oot valmis. Myös termarille meneviä letkuja, ehkä lähinnä alavesiletkia voi puristella jos tuntuu ettei soppaa mene. Toi M20 taitaa kyllä ilmaantua melkeen itestään. (Ei kokemusta sen ilmaamisesta.)

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuo air slide valve on lisäilmaventtiili ja ruiskun tyhjäk. ei säädetä kaasuläpästä. Imusarjan kyljessä venakopan puolella pitäisi olla kolmella ruuvilla kiinni palikka mihin tulee pari letkua, ko. osasta pitäisi löytyä iso ruuvi jota voi talttapäämeisselillä kääntää, ainakin m20 l-jetissä se on hieman piilossa ja osoittaa taaksepäin.
    pitäneen tarkistaa.

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    M20b20 moottorin jäähdytysjärjestelmän ilmaus, miten tapahtuu? Paljonko menee jäähynestettä? Auto tosin e28..

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by peddee e30 View Post
    joo en määkään hoksaa nyt tyhjäkäyntimoottoria ellei se ole tuo osa #11 additional air slide valve :think. ois kiva tietää että missä tommone tyhjäkäyntiruuvi on? ainoa ruuvi on m10 kaasuläpässä se kaasuvipu säätö
    Tuo air slide valve on lisäilmaventtiili ja ruiskun tyhjäk. ei säädetä kaasuläpästä. Imusarjan kyljessä venakopan puolella pitäisi olla kolmella ruuvilla kiinni palikka mihin tulee pari letkua, ko. osasta pitäisi löytyä iso ruuvi jota voi talttapäämeisselillä kääntää, ainakin m20 l-jetissä se on hieman piilossa ja osoittaa taaksepäin.

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ja jos kaikki on kunnossa niin tyhjäk. nopeuden säätöruuvista, eikös m10 l-jetissäkin tämmöinen ole ? Tyhjäk. moottoria en muista nähneeni tässä koneessa.
    joo en määkään hoksaa nyt tyhjäkäyntimoottoria ellei se ole tuo osa #11 additional air slide valve :think. ois kiva tietää että missä tommone tyhjäkäyntiruuvi on? ainoa ruuvi on m10 kaasuläpässä se kaasuvipu säätö

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by peddee e30 View Post
    kertokaapa miten m10 l-jetissä voi säätää tyhjäkäyntiä?
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Korjaamalla imuvuodot.
    (edit. tai tyhjäkäyntimoottorin)
    Ja jos kaikki on kunnossa niin tyhjäk. nopeuden säätöruuvista, eikös m10 l-jetissäkin tämmöinen ole ? Tyhjäk. moottoria en muista nähneeni tässä koneessa.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by peddee e30 View Post
    kertokaapa miten m10 l-jetissä voi säätää tyhjäkäyntiä?
    Korjaamalla imuvuodot.
    (edit. tai tyhjäkäyntimoottorin)

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    kertokaapa miten m10 l-jetissä voi säätää tyhjäkäyntiä?

    Leave a comment:

Working...
X