Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L.A Bacardi
    Newbiemmer
    • Mar 2015
    • 2
    • Siellä sun täällä

    Originally posted by jr66 View Post
    Eteen isot tolpat + jäähd. jarrut, taakse vakaaja, tuossa tärkeimmät alustan muutokset. Loota käy, kardaanin pituus käy tai ei...
    Jepjep. Tällä hetkellä on bc racing tolpat kiinni, niin meneekös ne isoista tolpista? :think Vähän yritin selvitellä bmwfansin kautta noita osien yhteensopivuutta, ja laatikko näytti olevan sama, tosta kardaanista ei oo kyllä hajua..

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      Originally posted by Jarno View Post
      Onko umpikorisen ja avon sisälokasuojissa isoja eroja?
      Itsellä oli joskus koesovituksessa semmoiset sisälokarit jotka ainakin piti olla e30 kovakattoisen niin ei ne kyllä käynyt sinne päinkään... Varmaksi en sano jos on kaverilla sattunut joku muistivirhe ettei olleetkaan e30:pin.
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Originally posted by Jarno View Post
        Onko umpikorisen ja avon sisälokasuojissa isoja eroja?
        Originally posted by Miku View Post
        Itsellä oli joskus koesovituksessa semmoiset sisälokarit jotka ainakin piti olla e30 kovakattoisen niin ei ne kyllä käynyt sinne päinkään... Varmaksi en sano jos on kaverilla sattunut joku muistivirhe ettei olleetkaan e30:pin.
        Ei kai niissä ole eroa kuin taka-alapäässä lokarin/helman muodosta johtuen :think

        Comment

        • Garash
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 524
          • Joensuu

          Originally posted by L.A Bacardi View Post
          Terve!
          Eli semmonen ollut mielessä, että vaihdan m40 tilalle m42b18 koneen.
          Mitäs kaikke siihen pitää sitten vaihtaakkaan? Levyjarrullinen taka akselisto taakse leimaa varten ainakin?
          Käykös m40 laattikko ja perät yms muut suoraan siihen Is koneeseen...?
          Ois hyllyssä myös yksi M40 oleva ohjaustehostin, niin käykös tämä myös sen Is moottorin kanssa?
          Ite tein vastaavan swapin ihan tässä lähiaikoina. Tehostinpaketti käy suoraan m40->m42. Jos käytät m42 laatikkoa niin joudut ettimään is kardaanin tai lyhentämään etupätkää reilu 3cm niinkun itse tein. Jos taas käytät m40 laatikkoa niin kardaania ei tarvitse lyhentää eikä välityksissä ollut suurta eroa muistaakseni. Muuten ei mitään erikoista swapissa syyläri käy kanssa m40 mallista, käytät vaan niitä m40 vesiletkuja niin sattuu lähdötkin täydellisesti.
          Last edited by Garash; 30-03-2015, 21:23.
          E30 325iA
          F31 320xd

          Comment

          • Miku
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 2624
            • Kajaani

            Originally posted by jr66 View Post
            Ei kai niissä ole eroa kuin taka-alapäässä lokarin/helman muodosta johtuen :think
            Hyvinkin mahdollista että ovat sitten olleet jonkin muun bmw:n. Ne mitkä oli mulla sovituksessa ei muistaakseni mahtuneet nousemaan syystä tai toisesta (en muista) tarpeeksi ylös pyöräkoteloon tai jotain semmoista.
            TEAM "Peli Menetetty"
            Nyt:
            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
            E30 320i 2d m20b27 tic project
            E38 728ia
            E46 316i sedan
            Ex:
            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

            Comment

            • [Raver]
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1613
              • Oulu

              Onko prefaceliftin ja faceliftin jarrusylintereissä mitään käytännön eroja eli käykö ristiin kun bmw fans tarjoaa seuraavia ainakin? :think

              34 31 1 157 206 ja 22,20/17,46MM

              34 31 1 156 273 ja 19,05/20,64MM
              E30 325i 2D -88
              E39 525i Msport 4D -03 :think

              Comment

              • jesper.e
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 222
                • Rovaniemi

                Noniin cäbi käytetty leimalla ja hylsy tuli. Kone m20b20 l-jetillä. HC pomppas 1180 eli 180 yli sallitun, myös tyhjäkäynti n.1500 rpm lämpimällä koneella, mikäköhän tuota vaivaa? Sain kiekat laskemaan just alle 1k mutta päästöt korkeat.

                Pikaista neuvoa kaivattaisiin että sais auton ajoon
                e30 m20b27 stroker & e34 525i
                Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                e30 320i-86, e30 318i-88

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  Originally posted by jesper.e View Post
                  Noniin cäbi käytetty leimalla ja hylsy tuli. Kone m20b20 l-jetillä. HC pomppas 1180 eli 180 yli sallitun, myös tyhjäkäynti n.1500 rpm lämpimällä koneella, mikäköhän tuota vaivaa? Sain kiekat laskemaan just alle 1k mutta päästöt korkeat.

                  Pikaista neuvoa kaivattaisiin että sais auton ajoon
                  Imuvuotoa jossain....
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  • jesper.e
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 222
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by Miku View Post
                    Imuvuotoa jossain....
                    Suihkittu starrtipilotilla läpi kaikki liitokset. Kierrokset laskee kun imusarjan alta, pakosarjan puolelle tulevaa suht paksua letkua taittaa kasaan.:think
                    e30 m20b27 stroker & e34 525i
                    Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                    e30 320i-86, e30 318i-88

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Tyhjäkäynti venttiili jumissa?
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        Ei niinkään pikainen neuvo mutta itse purkaisin kaikki letkut pois ja kävisin ne taivuttelemalla läpi, kaikki halkeilleet ja pykineet vaihtoon.
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • jesper.e
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 222
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Tonton View Post
                          Tyhjäkäynti venttiili jumissa?
                          Sijaitseeko imusarjan päällä vai alla? Tämä L-Jet täysin vieras vekotin niin hieman hakusessa on hommat. Ylempi (alipaine?) säädin toimii, ruuvi kaasuläpältä myös täysin löysätty.
                          e30 m20b27 stroker & e34 525i
                          Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                          e30 320i-86, e30 318i-88

                          Comment

                          • [Raver]
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1613
                            • Oulu

                            Originally posted by jesper.e View Post
                            Sijaitseeko imusarjan päällä vai alla? Tämä L-Jet täysin vieras vekotin niin hieman hakusessa on hommat. Ylempi (alipaine?) säädin toimii, ruuvi kaasuläpältä myös täysin löysätty.
                            L-jetissä usein ongelmia aiheuttaa jumittanut lisäilmaluisti. Sijaitsee ahtaahkossa paikassa imusarjan alla. Siihen tulee kaksi vesiletkua ja kaksi alipaineletkua. Osa nro 11 kuvassa http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...flow_sensor_2/

                            EDIT: Huolellisella putsauksella ja bensassa tms uittamisella saattaa alkaa jopa toimimaan, näin ainakin itsellä kävi viime kesänä. Huomaat kyllä kun tyhjäkäynti on aivan eri varsinkin lämpimällä koneella jos auttaa
                            Last edited by [Raver]; 01-04-2015, 09:03.
                            E30 325i 2D -88
                            E39 525i Msport 4D -03 :think

                            Comment

                            • jesper.e
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 222
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by [Raver] View Post
                              L-jetissä usein ongelmia aiheuttaa jumittanut lisäilmaluisti. Sijaitsee ahtaahkossa paikassa imusarjan alla. Siihen tulee kaksi vesiletkua ja kaksi alipaineletkua. Osa nro 11 kuvassa http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...flow_sensor_2/

                              EDIT: Huolellisella putsauksella ja bensassa tms uittamisella saattaa alkaa jopa toimimaan, näin ainakin itsellä kävi viime kesänä. Huomaat kyllä kun tyhjäkäynti on aivan eri varsinkin lämpimällä koneella jos auttaa
                              Jos tuo on särki niin olisko kannattavaa ottaa kokonaan pois ja säätää tyhjäkäynti siitä ruuvista kaasuläpässä? :think
                              e30 m20b27 stroker & e34 525i
                              Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                              e30 320i-86, e30 318i-88

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by jesper.e View Post
                                Jos tuo on särki niin olisko kannattavaa ottaa kokonaan pois ja säätää tyhjäkäynti siitä ruuvista kaasuläpässä? :think
                                Tyhjäkäyntiä EI SÄÄDETÄ kaasuläpän ruuvista!
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎