memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by janke View Post
    Tuossa oli jo aikaisemmin puhetta tuosta sigun auton turbottamisesta ja kysynkin, että mihin tehoihin asti riittää noi 320-levyjarrut? Ja pitikö niitä Asbeja asennella missä vaiheessa? Tarkoitus on tehot saada niin, että ei tarvitsisi noita abs laittaa?
    Jos alusta ja jarrut vastaa 320i-mallia niin siinä saa olla 320i-mallin tehot eli muistaakseni 129 hevosvoimaa.
    Toinen kysymys on onko se uskottava lappu jos 89 hevosvoimainen auto on turboahdettu ja tehoon noussut alle 40 hevosvoimaa. Jos teho lisääntyy ahtopaineen kanssa suhteessa niinkuin se usein tekee, niin se tarkottaa alle 0,5 barin ahtopainetta..
    Last edited by petrolhead; 03-04-2015, 21:50.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Japrnoo
      Newbiemmer
      • Jun 2014
      • 24
      • Helsinki

      Originally posted by T3 View Post
      Jarruletku paisunut sisäänpäin. Eli polkimella neste jaksaa työntyä letkun läpi satulalle, mutta paine ei pääsekään takaisin ja siksi jumii.
      Nyt vaihdettu.

      -Jarruputki
      -Jarruletku
      -Nesteet.

      Pumppasin viellä männän niin ulos kun uskalsin löin rasvat väliin ja painoin sisään. Pumppasin taas ulos ja painoin vielä kerran sisään että varmasti liikkuu.

      Silti, kävin vetämässä lenkkiä pikkuteillä välillä roihuvuori - suutarila. pysähdyin suutarilan nesteelle koittamaan vannetta ja vanne oli tulikuuma ja höyry nousi. (jarrut myös alkoivat suutarilassa vinkumaan erittäin kovaa) siitä kehä3 ja kotiin vuosareen, koko matkan aikana jarrut eivät vinkuneet ja kun kotipihalla kokeilin vannetta se oli kylmä.

      Eli onko mahollista että satula / mäntä olisi jollaintavalla rikki että ei jaksaisi palauttaa kunnolla ja sen takia pikkuteillä jossa joutuu jarruttelemaan usein jarru laahaisi kokoajan ja isolla tiellä kerkeisi palautua ja lopettaisi laahaamisen?
      E30 316i

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Japrnoo View Post
        Nyt vaihdettu.

        -Jarruputki
        -Jarruletku
        -Nesteet.

        Pumppasin viellä männän niin ulos kun uskalsin löin rasvat väliin ja painoin sisään. Pumppasin taas ulos ja painoin vielä kerran sisään että varmasti liikkuu.

        Silti, kävin vetämässä lenkkiä pikkuteillä välillä roihuvuori - suutarila. pysähdyin suutarilan nesteelle koittamaan vannetta ja vanne oli tulikuuma ja höyry nousi. (jarrut myös alkoivat suutarilassa vinkumaan erittäin kovaa) siitä kehä3 ja kotiin vuosareen, koko matkan aikana jarrut eivät vinkuneet ja kun kotipihalla kokeilin vannetta se oli kylmä.

        Eli onko mahollista että satula / mäntä olisi jollaintavalla rikki että ei jaksaisi palauttaa kunnolla ja sen takia pikkuteillä jossa joutuu jarruttelemaan usein jarru laahaisi kokoajan ja isolla tiellä kerkeisi palautua ja lopettaisi laahaamisen?
        Onko liukutapit herkkäliikkeiset? Girlingeissä ne voi jumia.
        Olen törmännyt sellaiseenkin että jarrunestesäiliön korkin henkireikä on tukossa ja jarrunesteen lämmetessä järjestelmään tulee paine.

        Jarrumännän tiiviste palauttaa/irrottaa jarrun. Jos ne on ihan moro niin voi jäädä hieman päälle.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Japrnoo
          Newbiemmer
          • Jun 2014
          • 24
          • Helsinki

          Originally posted by petrolhead View Post
          Onko liukutapit herkkäliikkeiset? Girlingeissä ne voi jumia.
          Olen törmännyt sellaiseenkin että jarrunestesäiliön korkin henkireikä on tukossa ja jarrunesteen lämmetessä järjestelmään tulee paine.

          Jarrumännän tiiviste palauttaa/irrottaa jarrun. Jos ne on ihan moro niin voi jäädä hieman päälle.
          Liukutapit myös uusittu viime viikolla, pari sivua taaksepäin näkyy tuo alkuperänen vianmetsästys ilmoistus. Nyt siis kaikki muu vaidettu paitsi männäntiiviste, mäntä / satula. Jos tuo ei nyt viikon ajonaikana herkiä liikkumaan normaalisti niin täytyy hakea kokonaan uusi satula niin pääsee varmasti ongelmasta kerralla. Kaikki muuhan on nyt jo vaihdettu haha.
          E30 316i

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3424
            • Kotka

            Originally posted by Japrnoo View Post
            Liukutapit myös uusittu viime viikolla, pari sivua taaksepäin näkyy tuo alkuperänen vianmetsästys ilmoistus. Nyt siis kaikki muu vaidettu paitsi männäntiiviste, mäntä / satula. Jos tuo ei nyt viikon ajonaikana herkiä liikkumaan normaalisti niin täytyy hakea kokonaan uusi satula niin pääsee varmasti ongelmasta kerralla. Kaikki muuhan on nyt jo vaihdettu haha.
            Ethän pannu kuparitahnaa liukutappeihin?
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Japrnoo
              Newbiemmer
              • Jun 2014
              • 24
              • Helsinki

              En pannut.
              E30 316i

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Originally posted by petrolhead View Post
                Jos alusta ja jarrut vastaa 320i-mallia niin siinä saa olla 320i-mallin tehot eli muistaakseni 129 hevosvoimaa.
                Toinen kysymys on onko se uskottava lappu jos 89 hevosvoimainen auto on turboahdettu ja tehoon noussut alle 40 hevosvoimaa. Jos teho lisääntyy ahtopaineen kanssa suhteessa niinkuin se usein tekee, niin se tarkottaa alle 0,5 barin ahtopainetta..
                Ok. Eli, jos laittaa 325 jarrut niin tehot saa nousta siihen ~160hp? Mutta abs:jä ei tarvitse laittaa?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • andhu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 536
                  • vihti

                  Jos päivität alustan vastaamaan 325 niin tarviit abs.
                  E30 316 Turbo

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by andhu View Post
                    Jos päivität alustan vastaamaan 325 niin tarviit abs.
                    Kylläpä menee vaikeeksi.. Taidan tyytyä sitten ihan noihin tupla-kaasareihin
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by janke View Post
                      Ok. Eli, jos laittaa 325 jarrut niin tehot saa nousta siihen ~160hp? Mutta abs:jä ei tarvitse laittaa?
                      320i:stä ylöspäin seuraava vertailumalli on 318iS (136 hp )jossa on levyjarrut joka nurkassa ja isot etutolpat. 1,8is:ssä ei ole ollut ABS-jarruja vakiona.

                      Originally posted by janke View Post
                      Kylläpä menee vaikeeksi.. Taidan tyytyä sitten ihan noihin tupla-kaasareihin
                      Miksi?
                      Kaasuttimet ei tee mitään, mitä ruisku ja säädettävä moottorinohjaus ei tekisi paremmin.
                      Last edited by petrolhead; 04-04-2015, 10:18.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16577
                        • Asikkala

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        320i:stä ylöspäin seuraava vertailumalli on 318iS (136 hp )jossa on levyjarrut joka nurkassa ja isot etutolpat. 1,8is:ssä ei ole ollut ABS-jarruja vakiona.

                        Tässähän se, -88 ilman abseja max. 136 hv.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          320i:stä ylöspäin seuraava vertailumalli on 318iS (136 hp )jossa on levyjarrut joka nurkassa ja isot etutolpat. 1,8is:ssä ei ole ollut ABS-jarruja vakiona.


                          Miksi?
                          Kaasuttimet ei tee mitään, mitä ruisku ja säädettävä moottorinohjaus ei tekisi paremmin.
                          Eli, jos havittelen tuota 1.8is tekniikkaa, niin tarvitsen tuollaisen kannen+imusarjan ja suuttimet, moottorin ohjauksen, katin ja mitä muuta? Toki ne isot tolpat eteen ja taakse levyjarrut:think

                          Koittanut lukea näistä muutoksista, mutta niistä on niin helvetisti juttua, enkä löytänyt oikein omaan prokkikseen liittyvää. Jos joku muistaa tämän tyyppisestä muutoksesta jotain, niin linkkiä kehiin.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16577
                            • Asikkala

                            Originally posted by janke View Post
                            Eli, jos havittelen tuota 1.8is tekniikkaa, niin tarvitsen tuollaisen kannen+imusarjan ja suuttimet, moottorin ohjauksen, katin ja mitä muuta? Toki ne isot tolpat eteen ja taakse levyjarrut:think

                            Koittanut lukea näistä muutoksista, mutta niistä on niin helvetisti juttua, enkä löytänyt oikein omaan prokkikseen liittyvää. Jos joku muistaa tämän tyyppisestä muutoksesta jotain, niin linkkiä kehiin.
                            Et tee kannella ym. mitään, tarvitset m42b18-koneen ja siihen sopivat hilkkeet ja kilkkeet noiden alusta- ja jarruosien kanssa + takavakaaja.

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Et tee kannella ym. mitään, tarvitset m42b18-koneen ja siihen sopivat hilkkeet ja kilkkeet noiden alusta- ja jarruosien kanssa + takavakaaja.
                              Näinhän se oli joo. Tarvii siis laittaa jonkun Iso tekniikkaisen e30 alustaa abs:ien kera ja turboa kylkeen.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Miku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 2624
                                • Kajaani

                                Originally posted by Japrnoo View Post
                                Eli onko mahollista että satula / mäntä olisi jollaintavalla rikki että ei jaksaisi palauttaa kunnolla ja sen takia pikkuteillä jossa joutuu jarruttelemaan usein jarru laahaisi kokoajan ja isolla tiellä kerkeisi palautua ja lopettaisi laahaamisen?
                                On mahdollista mutta sähän sanoit tsekanneesi männän kunnon ja siinähän sinä varmaan samalla kun mäntää irti käytit niin katsoit myös satulan kondiksen.
                                TEAM "Peli Menetetty"
                                Nyt:
                                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                                E30 320i 2d m20b27 tic project
                                E38 728ia
                                E46 316i sedan
                                Ex:
                                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                                Comment

                                Working...
                                X