Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by janke View Post
    [img]1423858914(/img]

    Testin,testin. Tuossa mädäntynyt onko se sitten tankin joku huohotin putki?

    E: Ei tullut isona tuo kuva?
    Se on tankin huohotusten suojaputki joka jatkuu kontinnurkan läpi takapyöräkoteloon. Putsaa jollain liukkarilla vaikka toi massan/kotelosuojan näköinen mäkeen jos se sitä on, selvii sit onko mätä.

    Kuvien laittaminen näkymään: Noissa [img] /img] tageissa pitää olla hakasulkeet molemmissa. Mä laitoin esimerkkiin yhden tavan sulkeella koska muuten koko teksti ei näy. Ja, siinä img tagien välissä pitää olla sen kuvan osoite, esim http://www.petrolhead.kuvat.fi/holset.jpg. Klikkaat oikealla aukiolevaa kuvaa, valitset kopioi kuvan osoite ja sitte "liitä" img tagien väliin.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      Originally posted by petrolhead View Post
      Mulla on noista happomaaleista huonoja kokemuksia.. 1K happomaalin päälle kun vetää jotain kunnon maalia ni lopputuloksena rapsiutuu kaikki kerrokset lastuna pois.
      En toisekseen oikeestaan ymmärrä mitä virkaa sillä hapolla sielä pohjalla on. Ruosteeton osa ei sitä tarvii, ja jos ruostetta on jäljellä ni ei se mitään auta.
      Kunnollisella pohjamaalilla saa tartunnan peltiin, pintamaaliksi tarkoitettu sulkee sen pinnan, sinne ei happi pääse minkään kuljettamana ruostuttamaan osia. Vaikka sit olis hitsattu rosteria ja mustaa toisiinsa, huono alkaa sen mustankaan ruostumaan kun ei oo happee tarjolla missään .
      Onko siitä 2k haposta jotain haittaa millekåän? Toki 1k eväiden päälle saa turata mitä vain halutessaan
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Eipä varmaan ole. Aattelinkin, olisko pitäny kirjoittaa vielä kaks juttua tuohon.
        -2K happomaaleista ei oo kokemusta
        -allekirjoittanut ei oo kyllä mikään maalarikaan




        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3408
          • Kotka

          Petrooli sutii holsetilla? Huolestuttavaa:think
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11134
            • Oulu

            2k happomaalit pelaa kyllä. Jos on hiekkapuhallettu pinta, niin suosittelen happoa pohjalle. Jos on ehjää peltiä, niin epoksi vaan suoraan.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • M-T2
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 733
              • Sawo

              Originally posted by Pazi88 View Post
              2k happomaalit pelaa kyllä. Jos on hiekkapuhallettu pinta, niin suosittelen happoa pohjalle. Jos on ehjää peltiä, niin epoksi vaan suoraan.
              Joo hiekkapuhalletuille pohjille olisi tarkoitus. Täytyypä sinne 2koot sivellä/ruiskuttaa.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Originally posted by Pazi88 View Post
                2k happomaalit pelaa kyllä. Jos on hiekkapuhallettu pinta, niin suosittelen happoa pohjalle. Jos on ehjää peltiä, niin epoksi vaan suoraan.
                Voikos tuota happoa vetää ihan pensselillä vai pitääkö viritellä aina ruisku tulille?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6206
                  • Helsinki

                  Sori on pakko kommentoida

                  Originally posted by M-T2 View Post
                  Tämä ei tänne varsinaisesti kuulu, mutta nyt ois alusta jumppa edessä ja tarkoitus olisi hiekkapuhaltaa suurinpiirtein kaikki irto osat liasta mitä pohjasta irtoaa, mutta mikä pinnoite olisi paras puhalluksen jälkeen???

                  Pulveri ois varmasti nätti, mutta lähinnä minkä pystyis ite tekemään pensselillä taikka ruiskulla. Kestävä.
                  Mites tullainen vasaramaali. Ei ole kokemusta miten pysyy, mutta koepalassa kokeillut että hapon päällä pysyy se vasaramaali
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by janke View Post


                    Testin,testin. Tuossa mädäntynyt onko se sitten tankin joku huohotin putki?

                    E: Ei tullut isona tuo kuva?
                    E: Sain nyt edes tuon kokoisen kuvan ladattua. Mites voi vielä suurentaa tuota kuvaa?
                    Last edited by janke; 14-02-2015, 12:13.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • laurimikola
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2013
                      • 388
                      • Finland, Turku

                      E30 käyntiongelmaa

                      Miten M20B20 moottorissa menee suuttimien liittimien numerointi. Suuttimien liittimissä on pienet numerot, jotka tulevat itse suuttimiin kiinni. Meneekö liittimien numerointi jakopäästä katsoen ykkösestä kuutoseen järjestyksessä vai sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4 ?

                      Suuttimet eivät aukea eikä kone saa bensaa. Sytkä katottu oikein sekä merkit jakopäästä kunnossa. Bensaa tulee kiskolle asti, muttei suuttimista läpi. Laitoin pyttihin hieman bensaa ja meinasi käynnistyä heti, viittaa siis bensan saanti ongelmaan?

                      Maadoittaako ECU boxi, l-jet koneessa suuttimia? Saattaisiko ECU olla rikki?

                      Kiitos valmiiksi.

                      - Lauri
                      E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                      Comment

                      • Bombo
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 247
                        • Helsinki

                        Originally posted by laurimikola View Post
                        Miten M20B20 moottorissa menee suuttimien liittimien numerointi. Suuttimien liittimissä on pienet numerot, jotka tulevat itse suuttimiin kiinni. Meneekö liittimien numerointi jakopäästä katsoen ykkösestä kuutoseen järjestyksessä vai sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4 ?

                        ykkösestä kuutoseen järjestyksessä
                        e39 530d touring
                        e30 muoviturpo


                        Vanhat kulkineet:
                        6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Originally posted by laurimikola View Post
                          Maadoittaako ECU boxi, l-jet koneessa suuttimia? Saattaisiko ECU olla rikki?

                          Kiitos valmiiksi.

                          - Lauri
                          Kyllä. Saattaa.
                          Mikä on tilanne, tiedätkö että kone on noilla osilla käynyt vai onko tämä joku keräilyeristä kasattu motti ?

                          Ole hyvä.

                          Comment

                          • [Raver]
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1613
                            • Oulu

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            On sillä sinänsä väliä että akun latutuminen riippuu mun käsittäkseni laturin tuottaman jännitteen ja akun jännitteen erosta. Jos hyväkuntosen akun lepojännite on reilu 12,7 volttia, niin 13,7 volttia tuottavalla laturilla jännite-eroa on se voltti. 14,4 V työntävällä vehkeellä jännite-ero on prosentuaalisesti aika paljon enemmän.

                            Loppujen lopuksi akkua ei oikeestaan tarvii muuta kuin käynnistämiseen, ja paljon pienemmälläkin E30 kyllä tärähtää tulille. Ajonaikaiseen kulutukseen virran tuottaa laturi.
                            Nojjoo vaa kun on nuita humputi vehkeitä kontissa ja vanhasta akusta alko virta loppumaan auton käynnissä ollessakin kun deppoja mitattiin

                            Taitaapi tuo akku lähtiä takuuseen kun irraltaan ladattunakin lepojännite tipahtaa latauksen jälkeen ~12.2V :think
                            E30 325i 2D -88
                            E39 525i Msport 4D -03 :think

                            Comment

                            • Garash
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 525
                              • Joensuu

                              Missä vika? Vaihdevivusto on aivan kiinni tuossa tukikumissa? En muuten olisi edes huomannut, mutta kardaania laittaessa värinänvaimennin(?) ottaa kiinni tuohon vivustoon aika reilusti. Pari kuvaa liitteenä.




                              Ei tuota vivustoakaan voi varmaan väärin laittaa vaikka auton alla sen laitoinkin paikalleen.

                              Vai tuleeko vivusto aina noin lähelle ja M42 kardaanissa ei pitäisi olla tuota värinänvaimenninta kun käytän nyt pätkäistä M40 kardaania jossa tuo vaimennin on.
                              http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ing/#1434254_3 Tuosta osa #3.
                              E30 325iA
                              F31 320xd

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Alempi osa tosta vivustosta on väärin päin, nyt tekee mutkan ylöspäin vaikka pitäisi tehdä mutka alaspäin. eli toi vipu mikä menee kepin alapäästä laatikon persiiseen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎