Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw casis
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 75
    • vantaa

    moottorin ohjaus

    e30 318iA, autoon on vaihdettu toinen m40b18 jossa eri numerot lohkossa. Joten onko mahdollista, että korkeat hc-arvot johtuvat vääränumeroisesta moottorinohjausboksista? Boksi on vanhasta koneesta, koska automaatti. Ja uusi kone alkujaan manuska.
    Nykyään
    -BMW 5xx e28 turbo projekti -86
    -BMW 730ia e38 -94/12 navarraviolet
    -BMW e30 m60b40 -84 projekti
    -MERCEDES ML 420cdi -07 amg

    EX:
    -BMW 330xda -e46 -03
    -BMW 540ia e39 -97
    -BMW 523i e39 -96
    -BMW 320i e36 -91
    -BMW 318i e30 -88
    -BMW 320i e36 -92
    -BMW 535i e34 -88
    -BMW 320i e36 -92
    -BMW 318iA e30 -91

    +syrjähyppyjä

    Comment

    • pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3167
      • 47200

      Originally posted by bmw casis View Post
      e30 318iA, autoon on vaihdettu toinen m40b18 jossa eri numerot lohkossa. Joten onko mahdollista, että korkeat hc-arvot johtuvat vääränumeroisesta moottorinohjausboksista? Boksi on vanhasta koneesta, koska automaatti. Ja uusi kone alkujaan manuska.
      Eikai sentään. Itekin heitelly noita 1.6 ja 1.8 bokseja ristiin mikä sattunu romukasasta käteen ensimmäisenä ja ihan hyvät on ollu päästöt leimatessa.

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Mistä noita e30 peltiosia saa parhaiten? Eli, mistä porukka on löytänyt noita esim. uusia akkun-alustoja tms? Jos joku tietää niin pistäkää linkkiä kehiin?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by janke View Post
          Mistä noita e30 peltiosia saa parhaiten? Eli, mistä porukka on löytänyt noita esim. uusia akkun-alustoja tms? Jos joku tietää niin pistäkää linkkiä kehiin?
          Lähimmästä BMW-merkkiliikkeestäsi, niinkun kaikki muutkin BMW-osat



          Kattele tuolta ja copypastea vo-numero esim. Schmiedmannin sivuille ni saa vähä vinkkiä mitä osa saattas maksaa. Jos budjetti antaa myöden niin ruostuneen osan vaihtaminen kokonaisena on ylivoimasesti paras vaihtoehto. Lopputulos on paras ulkonäöltään ja teknisesti, ja se mälväämisen määrä jää minimiin.
          Last edited by petrolhead; 08-03-2015, 11:39.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by petrolhead View Post
            Lähimmästä BMW-merkkiliikkeestäsi, niinkun kaikki muutkin BMW-osat



            Kattele tuolta ja copypastea vo-numero esim. Schmiedmannin sivuille ni saa vähä vinkkiä mitä osa saattas maksaa. Jos budjetti antaa myöden niin ruostuneen osan vaihtaminen kokonaisena on ylivoimasesti paras vaihtoehto. Lopputulos on paras ulkonäöltään ja teknisesti, ja se mälväämisen määrä jää minimiin.
            Jep. Kiitos. Tarkoitus on vaihtaa joitain osia uusiin, ainakin juurikin tuo akunpelti. Kynnykset vaikuttaa ehjiltä päällisinpuolin, mutta olisikohan järkevää vaihtaa nekin, kun kuiteskin sisällä kasvaa orastava ruoste.?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Ja lisänä että lattian korjauspeltejä ei saa mistään uutena.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by janke View Post
                Jep. Kiitos. Tarkoitus on vaihtaa joitain osia uusiin, ainakin juurikin tuo akunpelti. Kynnykset vaikuttaa ehjiltä päällisinpuolin, mutta olisikohan järkevää vaihtaa nekin, kun kuiteskin sisällä kasvaa orastava ruoste.?
                No ei olisi järkevää.
                Jos helmat on ulospäin ehjät niin ei se auto paremmaksi tule jos randomilla vaihdat ne. Jos ne on 20 vuotta kestänyt niin ei ne nyt ihan hetkessä mätäne käsiin. Muuten jos helmat haluasi vaihtaaa alkuperäistä vastaavaksi niin siihen saa vaihtaa helman, ja takakyljet jotka muodotaaa helman takapään .

                Jos ideaa johtaa pidemmälle niin jokainen auton osa pitäs vaihtaa tehdasuuteen, koska joka murkulassa on jotain "pientä alkavaa" murenemista. Keskity niihin juttuihin jotka on oikeesti rikki tai huollon puolesta ajankohtaisia ja unohda muu. Hyvin tehtynä niihinkin saa koko budjetin käytettyä, trust me.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • smpovers
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2372
                  • Tammela

                  Auto on siis 318i -88. Autossa tällä hetkellä tehostamaton ohjaus ja luulen, että siinä on ohjauksen vaimennin. En asiaa täysin varmaksi muista.
                  Tulossa on kuitenkin tehostettu ohjaus, joten mietin onko ohjauksen vaimennin sitten tarpeeton?

                  Pitäis tilata uudet raidetangot, mutta en tiedä pitääkö ottaa ohjausvaimentimella olevaan malliin vai ei.
                  BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                  BMW 330d touring e46 -05
                  Ford Cortina Mk2 1600 -70
                  ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by smpovers View Post
                    Auto on siis 318i -88. Autossa tällä hetkellä tehostamaton ohjaus ja luulen, että siinä on ohjauksen vaimennin. En asiaa täysin varmaksi muista.
                    Tulossa on kuitenkin tehostettu ohjaus, joten mietin onko ohjauksen vaimennin sitten tarpeeton?

                    Pitäis tilata uudet raidetangot, mutta en tiedä pitääkö ottaa ohjausvaimentimella olevaan malliin vai ei.
                    Ilman, en ole nähnyt valmennusta käytettävän koskaan tehostimen kanssa.
                    Olli.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      No ei olisi järkevää.
                      Jos helmat on ulospäin ehjät niin ei se auto paremmaksi tule jos randomilla vaihdat ne. Jos ne on 20 vuotta kestänyt niin ei ne nyt ihan hetkessä mätäne käsiin. Muuten jos helmat haluasi vaihtaaa alkuperäistä vastaavaksi niin siihen saa vaihtaa helman, ja takakyljet jotka muodotaaa helman takapään .

                      Jos ideaa johtaa pidemmälle niin jokainen auton osa pitäs vaihtaa tehdasuuteen, koska joka murkulassa on jotain "pientä alkavaa" murenemista. Keskity niihin juttuihin jotka on oikeesti rikki tai huollon puolesta ajankohtaisia ja unohda muu. Hyvin tehtynä niihinkin saa koko budjetin käytettyä, trust me.
                      Ok. Mikään muu ei ole aiheuttanut niinkään päänvaivaa, muuta kun noi taka-sisälokasuojat kun ne on ihan helvetin mädät. Kaaret ovat vielä hyvässä kunnossa, mutta molemmin puolin näkyy sisäpuolelta renkaat, joten pitäiskö ne kaaret leikata irti ja tehdä uudesta pellistä ne sisälokasuojat vai jätänkö kaaret paikalleen ja hitsaan vain kylmästi "uudet" sisälälokasuojat kiinni niin sanotusti pintapeltiin? Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitin.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        Originally posted by janke View Post
                        Ok. Mikään muu ei ole aiheuttanut niinkään päänvaivaa, muuta kun noi taka-sisälokasuojat kun ne on ihan helvetin mädät. Kaaret ovat vielä hyvässä kunnossa, mutta molemmin puolin näkyy sisäpuolelta renkaat, joten pitäiskö ne kaaret leikata irti ja tehdä uudesta pellistä ne sisälokasuojat vai jätänkö kaaret paikalleen ja hitsaan vain kylmästi "uudet" sisälälokasuojat kiinni niin sanotusti pintapeltiin? Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitin.
                        Ite en kyllä rupeis ehjiä kaaria vaihtaan vaan sen takia että saa sisäkaaret vaihettua...:think

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by Make H. View Post
                          Ite en kyllä rupeis ehjiä kaaria vaihtaan vaan sen takia että saa sisäkaaret vaihettua...:think
                          Kävin katsomassa kunnon valolla noi takapään sisäloksut ja totesin että saan kyllä tehtyä ne pellistä, eli en lähde kaaria irrotteleen. Vittumainen homma tulee olemaan, mutta elämä on.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Rocla View Post
                            Ilman, en ole nähnyt valmennusta käytettävän koskaan tehostimen kanssa.
                            Tehostimellinen ilman ohjausiskunvaimenninta, jep.
                            Oman tötterön tosin kasaan ilman tehostinta ja ilman vaimenninta. Eiköhän kulmia mulkkaamalla löydy setuppi jolla se menee kiemurtelematta . Muistan sinun joskus sanoneen ettei kolmekymppiä tahdo saada menemään suoraan ilman vaimenninta.

                            Originally posted by janke View Post
                            Ok. Mikään muu ei ole aiheuttanut niinkään päänvaivaa, muuta kun noi taka-sisälokasuojat kun ne on ihan helvetin mädät. Kaaret ovat vielä hyvässä kunnossa, mutta molemmin puolin näkyy sisäpuolelta renkaat, joten pitäiskö ne kaaret leikata irti ja tehdä uudesta pellistä ne sisälokasuojat vai jätänkö kaaret paikalleen ja hitsaan vain kylmästi "uudet" sisälälokasuojat kiinni niin sanotusti pintapeltiin? Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitin.
                            Originally posted by janke View Post
                            Kävin katsomassa kunnon valolla noi takapään sisäloksut ja totesin että saan kyllä tehtyä ne pellistä, eli en lähde kaaria irrotteleen. Vittumainen homma tulee olemaan, mutta elämä on.
                            Motonet, Fixus jne myy sisäloksun reunusta tarvikkeena. Ite vaihdoin aikanaan sisäloksun niin että ulkokaari oli paikallaan. Isoin homma oli hinkuttaa ulkokaaren sisäpinta aivan puhtaaksi ruosteesta. Se sisä/ulkokaaren liitos kiinnittää takakyljen koriin samalla (aika pitkältä matkalta) joten kannattaa duunata kunnolla. Kokonaisia sisäloksuja ei saa kuin alkuperäisenä, ja oli ~200€/pala kun viimeksi katsoin.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              Joo kyllähän se loogiselta kuullostaa että tehostimella varustettu auto ei ohjausiskunvaimenninta tarvitse.


                              Noihin sisälokarinkaaren ruosteisiin..
                              Itsellä ulkokaaret oli ehjät. Vinkuttimella poistin mädät. Sitten hiekkapuhalsin ja parista peltiliuskasta väänsin uudet sisäkaaret. Pistin jotain "erikois" ruosteenestomaalia väliin ja pirusti kotelosuojaa hitsauksen jälkeen.
                              Olis sen varmaan paremminkin pystyny tekemään, mutta toivottavasti kesäajoa kestää.

                              Edellinen teinivuosina tehty lasikuitukorjaus kesti 5vuotta ympärivuotista ajoa ja olis varmaan kestänyt enemmänkin, mutta kun borbetit vaati aavistuksen verran lisätilaa.. Noh nyt on ainakin paremmin tehty..
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Minkä pajan tekele tämä takahelma on ? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=321572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎