Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16520
    • Asikkala

    Originally posted by KanaDimmy View Post

    Huohotinletku tämän näköinen Oli täynnä kaikennäköistä mönjää. Venttiilikoppa/koneisto oli kuitenkin puhdas. Puhaltaa lämmintä, kylmää, ei syö nesteitä ja käy tasaisesti niin en kyllä mitää kansiongelmiakaa epäilisi :think
    Kerääntyy reilun 20 v. aikana vaikka ei olisi mitään vikaa missään, putsaus ja kovaa ajoa.

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      Originally posted by schwarze View Post
      Pintle cap, vaikuttaa ruiskutetun polttonesteen "sumukuvioon" ja suojaa samalla suutinkärkeä muutenkin. Finjector ainakin myy uusia tarvittaessa.
      Juups.

      Koitin etsiä mutta en löytänyt mistään noita vihreitä "pintle cappeja. Sen sisäreikä oli ilmeisesti 2mm kun 2mm poranterä siihe sopivasti meni.

      Keltainen 3mm ja musta 1.5mm jos internettiin on luottaminen.

      Voinko käyttää keltaista tai mustaa tuon vihreän sijasta kun semmoiset löytyis?
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • Aosod
        Bimmer Rookie
        • Apr 2015
        • 39
        • kerava

        Kellään hyviä ohjeita m40 moottorin jäähdytysnesteen täyttöön/ilmaukseen millä saisi varmasti toimimaan okein?

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Aosod View Post
          Kellään hyviä ohjeita m40 moottorin jäähdytysnesteen täyttöön/ilmaukseen millä saisi varmasti toimimaan okein?
          Lämmityslaitteen säätö ensin auki. Paisuntasäiliön korkki auki. Ylävesiletkusta kaadat nesteitä niin kauan, kunnes tulee letkusta melkein yli ja samalla paisuntasäiliöstä alkaa lähes tulemaan yli. Ylävesiletku kiinni syyläriin ja kone käyntiin. Kaasuvivusta kierroksia 1500rpm, samalla paisuntasäiliön nestepinta lähtee laskemaan ja kun paisuntasäiliön yläreunasta alkaa ihan siitä korkin juuresta pienestä reiästä virtaamaan tasaisesti tavaraa lisäät paisuntasäiliöön nestettä niin paljon, että on merkissä. Korkki kiinni ja ajat muutaman kilometrin lenkin, että termostaatti aukeaa. Sitten kotipihaan ja annat jäähtyä kunnolla. Kylmänä tarkistat paisuntasäiliöstä nestetason. Todennäköisesti joudut lisäämään 3-4dl, että on merkissä. Sitten vaan kovaa ajoa.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • peddee e30
            Bimmer Rookie
            • Apr 2014
            • 176
            • simo

            voiko kaasuläpän asentotunnistin vaikuttaa tyhjäkäyntiin ku sitähän saa jonkuverran säädettyä kumpaakin suuntaan ku ne kiinnitysreijäthän on soikean muotoiset :think
            e30 316"i"
            e36 318is
            e30 318

            Comment

            • andhu
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 535
              • vihti

              Originally posted by Aosod View Post
              Kellään hyviä ohjeita m40 moottorin jäähdytysnesteen täyttöön/ilmaukseen millä saisi varmasti toimimaan okein?
              Ilmaus ruuvi syylärista auki ja lorotat nestettä säiliöön niinkauan, kun ilmaus reijästä tulee pelkkää nestettä. Seuraavaks ruuvi kiinni ja moottori käyntiin, anna käydä lämpimäksi ja lisäile nestettä tarvittaessa, avaa ilmausruuvia varovasti ja päästä loput ilmat pihalle, kun alkaa tulemaan pelkkää nestettä ruuvii kiinni.
              Lopuksi tarkista nesteen pinta ja säiliön korkki kiinni.
              E30 316 Turbo

              Comment

              • AatuPaatu
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 844
                • Kuopio

                Löytääkö joku varaosanumeron vasemman etupyörän kaareen tuleville kiinnikkeille. Eli toiseen tulee jarruletku/putki ja toiseen ABS-anturin sekä jarrupalan kulumisanturin piuha kiinni. Itse en niitä ainakaan löydä bmwfansista vai saako niitä edes erikseen ostettua?
                E30 316 -87
                E36 318iS -92
                E36 3XX -95
                E39 523i -96

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16520
                  • Asikkala

                  Originally posted by AatuPaatu View Post
                  Löytääkö joku varaosanumeron vasemman etupyörän kaareen tuleville kiinnikkeille. Eli toiseen tulee jarruletku/putki ja toiseen ABS-anturin sekä jarrupalan kulumisanturin piuha kiinni. Itse en niitä ainakaan löydä bmwfansista vai saako niitä edes erikseen ostettua?
                  Väitän että tulee osan 1 mukana... http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nt_body_parts/

                  Comment

                  • Aosod
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2015
                    • 39
                    • kerava

                    Kellään tietoa mistäs mahtais löytää nokan öljyputkeen keskimmäisen kiinnityspultin ?

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Aosod View Post
                      Kellään tietoa mistäs mahtais löytää nokan öljyputkeen keskimmäisen kiinnityspultin ?
                      Prikkoineen rahaa vastaan lähimmästä BMW-liikkeestäsi?
                      Last edited by petrolhead; 29-07-2015, 23:01.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • reijo
                        BTCF Member
                        • Nov 2011
                        • 84
                        • St.river/Oulu

                        Kokeillut katsoa realoemista yms. mutta onko jollakin tietoa kumpi perä autossa on jos -90 320i ja varustettu ABS, eli levyt takanakin? Onko 168 vai 188?
                        -e36 sedan 330i turbo
                        -e36 touring 340i

                        Comment

                        • Jauhaja
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 96
                          • Kotka

                          Originally posted by reijo View Post
                          Kokeillut katsoa realoemista yms. mutta onko jollakin tietoa kumpi perä autossa on jos -90 320i ja varustettu ABS, eli levyt takanakin? Onko 168 vai 188?
                          Sehän on saatettu vaihtaa jo moneen kertaan. Varmuudella tiedät kun katsoo perän vetarin laipan "alla" olevien pulttien määrän, jos on neljä pulttia niin 168 ja jos kuusi pulttia niin 188.
                          Last edited by Jauhaja; 30-07-2015, 11:17. Reason: Typo
                          E30 m20b25

                          Comment

                          • reijo
                            BTCF Member
                            • Nov 2011
                            • 84
                            • St.river/Oulu

                            Originally posted by Jauhaja View Post
                            Sehän on saatettu vaihtaa jo moneen kertaan. Varmuudella tiedät kun katsoo perän vetarin laipan "alla" olevien pulttien määrän, jos on neljä pulttia niin 168 ja jos kuusi pulttia niin 188.
                            En pääse näkemään kun ei oma auto kyseessä, ja siksi kyselin kun luulin että perän ja kardaanin laipan koossa eroa, mutta eipä niissä olekaan. Eli ei merkitystä enään
                            -e36 sedan 330i turbo
                            -e36 touring 340i

                            Comment

                            • Hexodus
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 74
                              • LTI

                              Yritin haulla etsiä aiheesta mutta kehnolla tuloksella. Onko joillain tarkempaa kokemusta/tietoa putkirungon rakentamisesta osittain E30:n keulaan/perään? Tarkoitus olisi kilvelliseen rataleluun kyhätä tuollainen, joten lakipykälät aiheesta kiinnostaa myös.

                              Tähän malliin:




                              Etenkin tuon perän toteutus mietityttää. Saako siihen koskea ollenkaan jos meinaa saada kamppeen kilpien väliin? Entä käykö bolt-on-toteutus (kuten kuvien autossa) katsurille vai pitääkö putkirungon olla hitsattu suoraan koriin?
                              IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Sanokaa tyhmäksi mutta mun on edelleen vaikea hahmottaa mitä hyötyä kuvien kaltaisilla muutoksilla saavutetaan.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎