Moottorin iskutilavuus = (1/2x poraus)² x pii x iskunpituus x sylinterien lkm.
Teho = herra yksin tietää.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
mitäs arvioita on luvuista mitä mahtaa tulla noilla kilkkeillä ??
Jos moottori on "kunnossa", eli sylintereiltään tiivis, ei ohivuotoja jne. Venttiileiltään tiivis, nokka ja keinut tehtaan mitoissa, eikä kuluneet. Kipinä riittävän voimakas ja se tulee oikeaan aikaan (sytytysennakko) ja palaminen tapahtuu kohtuu täydellisesti, niin tuosta moottorista irtoaa pyöreästi 145-150hv. Jos puristuksia saa hieman korotettua ja soppaan lyö seuraksi järkevän nokka-akselin ja saa sen ajoitettua oikein, niin tulee ehkä 155-160hv. Siis moottoritehoa.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Mikäs virka sillä lärpäkkeellä on minkä läpi kässärivaijerien putket kulkevat kardaanitunnelissa? Siinä kohtaa mihin takajalkatila loppuu, ja istuinosa nousee. Ihan vain jäykiste? Vai oliko siinä peräti jotain kiinni?
Mikäs virka sillä lärpäkkeellä on minkä läpi kässärivaijerien putket kulkevat kardaanitunnelissa? Siinä kohtaa mihin takajalkatila loppuu, ja istuinosa nousee. Ihan vain jäykiste? Vai oliko siinä peräti jotain kiinni?
Puolikuun muotoinen pelti. Sen oikeassa kulmassa on kierteitetty reikä johon tankki kiinnittyy. Ja se lärpätin jäykistää kardaanitunnelia vähän. Ei koskene sinua kun/jos tankkia ei siihen tuu.
Nyt sitä projektitopikkia.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Puolikuun muotoinen pelti. Sen oikeassa kulmassa on kierteitetty reikä johon tankki kiinnittyy. Ja se lärpätin jäykistää kardaanitunnelia vähän. Ei koskene sinua kun/jos tankkia ei siihen tuu.
Nyt sitä projektitopikkia.
Taidanpa silti hitsata sen tuonne takaisin. Jos huomenna olis topikin aika, jään tallille yöksi.
Edit. Mistä v***sta tuo hymiö tonne tuli. No jääköön, en jaksa luurilla säätää.
Taidanpa silti hitsata sen tuonne takaisin. Jos huomenna olis topikin aika, jään tallille yöksi.
Edit. Mistä v***sta tuo hymiö tonne tuli. No jääköön, en jaksa luurilla säätää.
^^tekijämiehet on E30:n alla pajottamassa eikä internetissä speksaamassa
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Tossa olikin joku jo vähän aiheeseen viitannut eli.
e30 316 vm. -89 joutuu starttaa noin 5sek ennen kuin lähtee käyntiin..
Mahdollisesti pa-pumppu tai rele? mikä muu voisi aiheuttaa?
Vielä en ole vikaa tutkinut yhtään kun aika ei riitä..:think
e34 530i sedan
ex e36 320 sedan
ex e36 316 sedan
ex e46 316 touring
Tossa olikin joku jo vähän aiheeseen viitannut eli.
e30 316 vm. -89 joutuu starttaa noin 5sek ennen kuin lähtee käyntiin..
Mahdollisesti pa-pumppu tai rele? mikä muu voisi aiheuttaa?
Vielä en ole vikaa tutkinut yhtään kun aika ei riitä..:think
Onko se vika kylmänä vai lämpimänä? Joskus muinoin oli M20 ja se vuoti lämpimänä bensaa suuttimista. Eli lämpimänä piti juurikin joitakin sekuntteja starttailla.
Onko se vika kylmänä vai lämpimänä? Joskus muinoin oli M20 ja se vuoti lämpimänä bensaa suuttimista. Eli lämpimänä piti juurikin joitakin sekuntteja starttailla.
Sekä että..
e34 530i sedan
ex e36 320 sedan
ex e36 316 sedan
ex e46 316 touring
Luonnollisesti M40 koneista e30 madaltaessa ongelmana on öljypohja. Yks öljypohja on jo haljennu, uus on tallissa valmiina pohjapanssarin kera, mutta tahdon pelata varman päälle. Onko öljypohjaa mahdollista muokata siten ettei öljypumpun imusihtiä tarvii lyhentää? Moottorin korotus varmaan onnistuu myös (prikat, mahdollisesti jääkiekot jos tekee hommat vag tyyliin), mutta siinä tulee huomioida kardaani. Liikaa ei viitsi nostaa. Onko mitään hyviä ideoita nostaa öljypohjaa n. 2cm?
Muistaakseni se on alempi putki joka menee sisäkennon sisään.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Muistaakseni se on alempi putki joka menee sisäkennon sisään.
Alempihan se, mutta kun M20-koneisissa ei tuota kiertovesipumppua ole ollut. Pumppu on 4-koneisten oma juttu. Toki sen voi M20-koneenkin kanssa laittaa ja tuskin siitä haittaakaan on. Itse jättäisin kuitenkin asentamatta.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
No sitä mietin kanssa että kuuluuko sitä olla, kun näytti letkut siltä että kuuluis mennä suoraan kennolle. Realoem taas näytti sen kiertovesipumpun 320i:llekkin. Löytyykö jostain muuten ohjeet jäähyjärjestelmän ilmausohjeet? Meinaa vissiin sitä olla aika reilusti, kun lämmöt seilaa miten sattuu ja ajossa ei saa sisälle lämmintä ollenkaan, mutta paikallaan kun hetken käy, niin alkaa sisällekkin tulemaan lämmintä.
Comment