Originally posted by EMP
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 alusta uusiksi, 5x120, kynätolpat, isot jarrut....
Collapse
X
-
Originally posted by Hansen View PostMitenkä tuo mahtaa istua e30 vakio navan kanssa? Vai muistanko väärin että e36 navalla tulee napa ulommas? Vanne tuossa on 15"?
Comment
-
-
huudellaas tänne aiheeseen liittyvään topikkiin
että jos jollain olis tarvetta saada 15" vanne ja sinne mahd.isot jarrut niin multa jäis nuo uudet 294+274 levyt ja palat e36 323ti satuloin ylimääräiseksi isompien tieltä
meinasin päivittää vielä m3 satuloihin ja m3 takalevyihin
eteen löytyi renaultilta sopivat levyt
oikeastaan vaan siitä syystä että löytyi halvalla satulat eikä ole tarvetta käyttää alle 17" vannettasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMistähän löytäis kuvia e34 taka-akselista (kehtomalli), joka on sovitettu e30:iin. Tom_ppa nimimerkillä näin ainakin oli, mutta kuvat on kadonnu internetin syövereistä.
Mulla nyt jonkin näköinen muistikuva on miten se sinne tulee, mutta joku muistinvirkistys ei olis pahitteeksi ennenkuin laittaa laikan laulamaan.
Muutama kuva, jos joku tarvii:
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
300x24mm + e34 satula.
Tuli tuollainen setti soviteltua:
E36 navat 2,5mm laipalla olevilla holkeilla.
Mondeon 300x24 levyt. http://www.bremboaftermarket.com/En/...DMaster=275550
E34 22mm levylle tarkoitetut satulat adapterien kanssa.
Adapterit on alla olevan kuvan mitoilla. 2,5mm laipalla olevilla napaholkeilla ei vaadi prikkoja tai koneistuksia.
Carrierit vaativat kuvan mukaiset lovet mahtuakseen. Levylle näissä on tilaa 25mm joten levy mahtuu juuri ja juuri. Itse hioin väliä n.1mm leveämmäksi varoiksi.
Ainakin aten uusista paloista piti hiota 0,5mm/pala pois paksuutta että satula avautuu tarpeeksi.
Satulathan on saman tehoiset mitä 540i (60mm mäntä) ainoastaan tarkoitettu kapeammalle levylle.
Ja kuten viimeisestä kuvasta näkee niin sopii mukavasti 16" vanteen sisälle.
Mahdollista tehdä myös 4x100 jaolla ST focuksen levyllä. http://www.bremboaftermarket.com/En/...DMaster=275387
Tämä vaatii 2mm speicerin levyn ja navan väliin.Last edited by EMP; 27-04-2015, 17:16.
Comment
-
-
Minkälaisia kokemuksia on e36 perän takakannesta/kiinnityksestä e30 korissa? Onko suurta vaikutusta ajossa ja minkälaista? Minkälainen perän kiinnitys esim dtm e30 oli? Alusta ja akselisto pitäis muuten olla kunnossa powerflex puslien, säätölätkien ja jousituksen osalta mutta perän kiinnitys on vielä vakio ja mietin maksaako vaivaa muuttaa sitä..e30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Ei kyllä ole kokemusta, vasta kuin n. 400 kilometrin matkalta. Ensimmäinen havainto oli, että on kyllä jämy ja ei elä kyllä mihinkään suuntaan taka-akseli. Ei ole läheskään niin ennalta arvaamaton, kuin löysä alkuperäinen. Mutta kovin paljoa ei ole vielä kokemuksia, että onko jotain negatiivista, tai että miten käyttäytyy ääritilanteissa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
5x120 + 284x22mm jarrut.
Tuollaisen setin rakentelin. Sopii 15" vanteiden kanssa mainiosti ja kaveriksi riittänee vakiotakajarrut. Tämä setti tuo vannetta ulospäin vain 3,3mm!
Seuraavanlaisella setillä:
Mb w124 etulevyt koossa 284x22mm. http://www.bremboaftermarket.com/En/...f-793c99a53cb8
Levyjen keskireikä pitää suurentaa sopivaksi. Pultinreikiä tuossa onkin jo kaksi sopivaa valmiina eli pitää ainoastaan tuo lukitusruuvin reikä suurentaa ja porata kaksi pultinreikää lisää.
E36/e46 286x22 levyille tarkoitetut satulat. Carriereihin pitäää tehdä kuvien mukaiset lovet.
Adaptereiksi käy samat mitä käytin aiemmin 300x24 levyjen ja e34 satuloiden kanssa. Tuolla mitat:http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=260
Adapterin ja satulan väliin pitää laittaa 6mm prikat!
Sitten e36 navat 2mm kauluksella olevien holkkien kanssa. Muuten levy ottaa kiinni raidetangonpäähän.
Ja kun levyssä on n.1,7mm ohuempi tuo vanteen kiinnitys pinta niin tämä setti levittää vain sen 3,3mm!
Kuvia:https://onedrive.live.com/redir?resi...hint=folder%2c
Sovitus vanne kuvissa on e39 alumiinipeltivanne joka melko ahdas sisältä ja sekin mahtuu.
Ja tuo vakio takajarrujen riittävyys perustuu siihen että esim. hartgessa on isommat etujarrut mitä nämä mutta kuitenkin vakiojarrut takana!
Ja taakse sitten z4 navat ja e36 levyt halkaisija pienennettynä 280mm->258mm! Tai vaihtoehtoisesti compactin satulat ja samat levyt mutta 272mm kokoisina.
Comment
-
-
Yllä olevat 284x22 jarrut pystyy toteuttamaan myös 4x100 jaolla.
Levyiksi alfa romeo 145/146 (930) 1,8 tai 2,0 koneisen etulaikat. http://www.bremboaftermarket.com/En/...DMaster=267219
Keskireiät pitää sorvata e30 kokoon. Ja koska pulttijako on hyvin lähellä (4x98) riittää kun poraa reiät n.15mm kokoon tai viilaa millin soikeiksi.
Jonka jälkeen sopii alkuperäiseen napaan ilman speicereitä.
Adapterit ja satulat kuten yllä.
Last edited by EMP; 08-11-2015, 18:19.
Comment
-
-
Kertokaas mikä menee pieleen kun tuntuu liian yksinkertaiselta. eli seuraava kokoonpano:
-e36 328i olka-akselit
-e36 M3 3.2 alatukivarret ja takapuslat
-bc-tolpat e30 yläpäät
-e46 330i/d etujarrut
Eikös tolla kokoonpanolla saa 325mm jarrut ilman koneistuksia tai muita erikoisosia?exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by JIPSKI View PostKertokaas mikä menee pieleen kun tuntuu liian yksinkertaiselta. eli seuraava kokoonpano:
-e36 328i olka-akselit
-e36 M3 3.2 alatukivarret ja takapuslat
-bc-tolpat e30 yläpäät
-e46 330i/d etujarrut
Eikös tolla kokoonpanolla saa 325mm jarrut ilman koneistuksia tai muita erikoisosia?
helppo se on mutta hintaa voi kertyä. 3.2 tukivarren ja 330i/D osat on usein hinnoissaansigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postjust näin.
helppo se on mutta hintaa voi kertyä. 3.2 tukivarren ja 330i/D osat on usein hinnoissaan330 satulat tulis mukana jos hakis ruotsista koko auton purkuun kampuran takia :think
muun moottorin ja olka-akseleiden luovuttajasta on jo alustavasti kaupat sovittu mutta jatketaan siitä tuolla projektipuolella
edit:Onko joku mitannut paljonko raideleveys kasvaa tuolla kokoonpanolla?Last edited by JIPSKI; 10-09-2015, 08:30.exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postraideleveys menee e36 mittoihin, mikä on mielestäni kokohomman huonoin puoli... ja oliko e36 m3 3.2 takapusla epäkesko?
muistaakseni oli epäkesko.exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i
Comment
-
Comment