Originally posted by Tonton
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 alusta uusiksi, 5x120, kynätolpat, isot jarrut....
Collapse
X
-
Originally posted by Rage_ View PostGooglen mukaan 120d takapalat 49mm ja e36 etupalat 57mm. Ei taida noissa takalevyissä olla sen vertaa "ylimäärästä" kitka pintaa. Kokeilemal selvii. E38 brembot? mul oli semmosetki mut myin ne pois kun ei mahtunu eteen järkevästi. takana ne mahtuis kyl hyvin olee.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostTouareg/cayanne bremboissa on ongelmana kiinnitys, helpoiten mielestäni takasatulaksi kävisi 996/boxster takasatulat jotka ovat radiaali kiinnityksellä, näihin on helppo tehdä adapterit. Levyksi käy oikeastaan mikä vaan 294x19 tai suurempi.
Mulla noi satulat on e46 m3 csl levyissä jotka siis 328/20. Kässärin saa patentoida koska 185mm rumpu.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Lueskelin/silmäilin topicin läpi, mutta en saanut oikeen selvää, että mikä mahtaisi järkevin tapa muuttaa e30 jako 5x120 ja suurentaa jarrut niin suureksi kun 16" BBS RS vanne antaa myöden? Enkä lisäksi haluaisi kasvattaa alkuperäistä raideleveyttä hirvittävästi, että pysyy pyörät kaaren sisäpuolella.
Tarkoitus siis uusia jarrut eteen ja taakse, onkohan taakse fiksuin ratkaisu laittaa vain e36 compactin takalevyt + e34 540 takasatulat, entäs eteen?
Entäpä se jaon muuttaminen, mikä on järkevin tapa toteuttaa?
Olen hieman noviisi vielä näissä niin hyvät neuvot tulee tarpeen!
Comment
-
-
Nuo Audin 312mm levyt ei mee kaikkiin 16 vanteisiin e34 540 jarruilla. Oliko EMP nimimerkillä joku setti eteen e34 525-535 satuloilla ja Fordin 300mm levyillä. Niillä onnistuu sekä 4x100 tai 5x120 riippuen onko Mondeon vai Focuksen levyt. Taisi mennä hyvin niillä Epytechin holkeilla ja e36 navoilla. Kasvattaa raideleveyttä noin 8mm per puoli. Vai oliko niillä 2.5mm "bonje" hylsyillä...
Taakse sitten joku oliko 1:n vai Z:tan napa ja e46 328:n 294mm levy. Toinen ei levitä ollenkaan ja toinen tais levittää 3mm, vai 5mm. Siihen adaptereilla e46 328 tai e34 540 satula. Prikkoja adapterien väliin jos navat levittää.
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostLueskelin/silmäilin topicin läpi, mutta en saanut oikeen selvää, että mikä mahtaisi järkevin tapa muuttaa e30 jako 5x120 ja suurentaa jarrut niin suureksi kun 16" BBS RS vanne antaa myöden? Enkä lisäksi haluaisi kasvattaa alkuperäistä raideleveyttä hirvittävästi, että pysyy pyörät kaaren sisäpuolella.
Tarkoitus siis uusia jarrut eteen ja taakse, onkohan taakse fiksuin ratkaisu laittaa vain e36 compactin takalevyt + e34 540 takasatulat, entäs eteen?
Entäpä se jaon muuttaminen, mikä on järkevin tapa toteuttaa?
Olen hieman noviisi vielä näissä niin hyvät neuvot tulee tarpeen!
Helpoin ja järkevin on antaa emp:n tehdä valmis bolt on paketti jos arvelluttaa.
(Adapterit, levyt, satulat, Carrieri loveukset, koneistukset jne tehtynä)
Jos itse haluat tehdä niin etunavat e36+holkit , taakse z4 napa bolt on.
Eteen alfasta 292x22 tai fordin levy 300x24 satulat e36 tai e34(isompi mäntä) adapteri neppolta.
T5 portterista löytyy vielä 294x22mm levy, kaikkia näitä levyjä täytyy koneistaa.
Taakse jäähdytettynä 294mm levy e46 328 ja e34satula(adapteri neppolta)
E36 328i 276x19mm satula exx
tai jäähdyttämättömänä, 272x10mm (e36 325 levystä tehtynä)
Tähän satula ja carrieri e36 compactista.
Tossa jotain suuntaa, kerro mikä kiinnostaisi eniten niin tarkennetaan muutoksia, lisätään linkkejä, mietitään muita vaihtoehtoja jos noista ei mikään käy.
Kannattaa kurkata vielä 300mm.de sivusto sieltä selviää mitä tonne rs:ään mahtuu.
Nää on nyt näitä budjetti ratkaisuja, voi sinne sitten pistää 4 mäntä satulaa jne, ne tosin on yleensä niin paksuja että ottaa vanteen puolaan kiinni
Ps. Laita avosta specsejä ja kuvaaLast edited by Tonton; 07-09-2016, 06:04.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
No sieltähän tulikin ihan fiksuja vastauksia!
Tosiaan auto on e30 325i cabrio m-tech 2, ja mahdollisesti myöhemmin 2017/2018 talvella m60 paikalleen, mikäli rahapussi ei anna myöden vielä tänä talvena...
Eikös se niin mene että jos nuo jarrut ja akselistomuutokset tekee nyt ennen tekniikkaa ja perustelee sitä muutoskatsastuksessa turvallisuustekijäksi niin prosentteja ei mene? Näinollen tuo jarru rumba kannattaisi hoitaa ennen moottoriin perehtymistä?
Kyselinkin jo tuolta 300mm.de sivuston pitäjältä noista jarruista ja hän sanoi 292x22 levyn olevan isoin mitä tuohon saisi...
Miten tuosta nyt saisi mahdollisimman "tasapainoisen" paketin että takapäähän ei sitten tule liikaa jarruvoimaa vrt. etupäähän?
Tarkoitus kyllä rakentaa itse niin paljon kun mahdollista, mutta adapterit ja muut koneistuksen joutuu teettämään kyllä ulkopuolisella.
Pitäisi vaan ensiksi saada juuri selville mitkä ovat ne kaikki oikeat komponentit, että voi ruveta osia metsästelemään.
Tuota raideleveyttäkään en mieluusti kasvattaisi muutamia millejä enempää, jotta saa fillarit vielä fiksusti alle.
Pitää katsoa jos sitä ehkä projektitopicin jossain vaiheessa tekisi, kun saa projektin paremmin käyntiin, samalla voi kysellä ohjeita ja muita vinkkejä kanssaharrastelijoilta!
Comment
-
-
Jarruista ei mee prosentteja, et ei tarvi perustella mitään
Onko muuten olemassa jotain isompia jarruja käytettäväksi 4*100 jaolla, jossa satula siirtyisi vähän sisemmäksi. Mulla kun on nuo omapatentti pullonkorkit, niin ne aiheuttaa melko paljon ongelmia jos haluaa isompaa jarrua. Ainoa vaihtoehto olis, että satulaa sais sisemmäksi, jos meinaa että mahtuu.Last edited by Pazi88; 07-09-2016, 15:22.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostNo sieltähän tulikin ihan fiksuja vastauksia!
Tosiaan auto on e30 325i cabrio m-tech 2, ja mahdollisesti myöhemmin 2017/2018 talvella m60 paikalleen, mikäli rahapussi ei anna myöden vielä tänä talvena...
Eikös se niin mene että jos nuo jarrut ja akselistomuutokset tekee nyt ennen tekniikkaa ja perustelee sitä muutoskatsastuksessa turvallisuustekijäksi niin prosentteja ei mene? Näinollen tuo jarru rumba kannattaisi hoitaa ennen moottoriin perehtymistä?
Kyselinkin jo tuolta 300mm.de sivuston pitäjältä noista jarruista ja hän sanoi 292x22 levyn olevan isoin mitä tuohon saisi...
Miten tuosta nyt saisi mahdollisimman "tasapainoisen" paketin että takapäähän ei sitten tule liikaa jarruvoimaa vrt. etupäähän?
Tarkoitus kyllä rakentaa itse niin paljon kun mahdollista, mutta adapterit ja muut koneistuksen joutuu teettämään kyllä ulkopuolisella.
Pitäisi vaan ensiksi saada juuri selville mitkä ovat ne kaikki oikeat komponentit, että voi ruveta osia metsästelemään.
Tuota raideleveyttäkään en mieluusti kasvattaisi muutamia millejä enempää, jotta saa fillarit vielä fiksusti alle.
Pitää katsoa jos sitä ehkä projektitopicin jossain vaiheessa tekisi, kun saa projektin paremmin käyntiin, samalla voi kysellä ohjeita ja muita vinkkejä kanssaharrastelijoilta!
No jos tekis alfan levyllä 292*22 ja e36 satula, taakse 272*10 omalla satulalle tai e36 satulalla
Niin ero olisi 323ti jarruihin vaan 6mm isompi levy edessä. Pitäis olla sillai tasapainoinen paketti.
Taakse saa samaan kannakkeeseen sitten satuloita 33-38mm männäillä. Sillä voi hienosäätää jos haluaa.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJarruista ei mee prosentteja, et ei tarvi perustella mitään
Onko muuten olemassa jotain isompia jarruja käytettäväksi 4*100 jaolla, jossa satula siirtyisi vähän sisemmäksi. Mulla kun on nuo omapatentti pullonkorkit, niin ne aiheuttaa melko paljon ongelmia jos haluaa isompaa jarrua. Ainoa vaihtoehto olis, että satulaa sais sisemmäksi, jos meinaa että mahtuu.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostMinissä tais olla 294mm. Sitten volkkari/Audilla oli se 288mm mutta satula on vähän ongelmallinen sille enkä muista levyn et lukua. Kurkkaa brembot sivulta mittoja. Siellä ei vaan ole raidetangon päähän paljoa tilaa. Mittaa melkein se ensin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTuo minin jarrulevy näyttää menevän n. 5mm sisemmäksi, et pitääpä koittaa mittailla jos sitä vois soveltaa jotenkin.
Tässä ketjussa post 264/265 on kevyt setti e36 satuloilla ja 284x22mm levyillä. 4x100 eikä levitä yhtään.
Comment
-
-
Tuossa ois yhdet e46 takacarrierit tarjolla, osanumero 34 21 6 758 134. BMWfans antaa tällä numerolla carrierin jokaiseen malliin 318i/d ja 328i väliltä mallivuodesta syyskuu -02 eteenpäin. Onko siis kaikissa e46 facelift malleissa jo nuo 294x19mm takalevyt? Minulla siis takana e46 328i 294x19 levyt ja Neppon tekemät adapterit, oikeat carrierit vaan vielä etsinnässä.
Comment
-
-
Originally posted by Julle View PostTuossa ois yhdet e46 takacarrierit tarjolla, osanumero 34 21 6 758 134. BMWfans antaa tällä numerolla carrierin jokaiseen malliin 318i/d ja 328i väliltä mallivuodesta syyskuu -02 eteenpäin. Onko siis kaikissa e46 facelift malleissa jo nuo 294x19mm takalevyt? Minulla siis takana e46 328i 294x19 levyt ja Neppon tekemät adapterit, oikeat carrierit vaan vielä etsinnässä.
Mutta tuolla sun antamalla numerolla ovat 294mm carrierit.
Noista näkyy myös että on joku lisä lasti varuste 318i mallissa.
Carrierit: http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...d_wear_sensor/
Levyt: http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ake_brake_disc
Comment
-
Comment